pif_80 Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Salutare, Recent am cumparat un Aveo 1.2, 8v, 72cp, 2006 cu aprox. 55000km. De la inceput am sesizat un zgomot (tacanit) ca de tachet, dar am zis ca va dispare la schimbul de ulei... Dupa ce am pus ulei Aral 5w-40, zgomotul s-a accentuat. Mentionez ca se aude si la cald. Dand la o parte tacanitul (aproape insesizabil din interior), masina merge ok. 1. A mai avut cineva probleme asemanatoare ? 2. Poate sa fie din cauza uleiului ? - un "meserias de cartier" mi-a spus ca trebuia sa merg pe o marca mai de rasunet (castrol sau mobil 1), altul ca trebuia sa folosec ulei cu o vascozitate mai mare (10w-40) pentru ca motorul e mai uzat... 3. La tipul asta de motor se poate regla ceva la tacheti? - stiu ca sunt hidraulci 4. Cat pot sa "ignor" acest defect? Link to comment
tolin Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 - motorul acesta are culbutoare, care se regleaza; - uleiul pus de catre producator este 5w30 - ACEA A3/B3; - uleiul ARAL este o porcarie care lasa sedimente in motor, daca vrei sa-l strici peste 90k km, baga ARAL sau 10w40; - daca vrei schimb de ulei la 15 k km, se baga ulei LL (long life). Link to comment
nluncasu Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Poate doar scrie Aral pe el.Aral este, in Germania,unul dintre cele mai pretuite uleiuri.Iar aia,nu toarna orice in motor. Link to comment
tolin Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 In Germania este pretuit de catre saraci sau de catre zgarciti. Link to comment
nluncasu Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 (edited) Aici,"ai dreptate``.La o sumara pe site-uri germane,am gasit niste preturi pentru uleiuri 5W30:Aral--7,99€,iar Castrol--3 sortimente,6,29€/7,99€/8,99€.Concluzia?In Germania,si Castrol este pentru saraci.Nu stiu daca si pentru zgarciti. Stii cum se zice:teoria,ca teoria,dar practica ne omoara. Uleiul 10W este compatibil cu motorul,daca temperatura nu scade sub -20grade.N-o spun eu,o spune manualul.Daca ai pus ulei 5W,dupa 10W,e normal sa auzi,la rece,zgomotul produs de jocurile care te supara,mai accentuat..Trebuie,mai intai, reglat jocul supapelor.Daca jocul persista,este posibil ca jocul incorect timp indelungat sa fi deteriorat cementajul de pe suprafata de contact a anumitor culbutori.Solutia este demontarea axei cu came si observarea fiecarui culbutor,dar si a camelor axei.Eventualele probleme se observa cu usurinta,iar rezolvarea este schimbarea pieselor deteriorate,nu polizarea sau rectificarea suprafetelor. Edited April 18, 2011 by nluncasu Link to comment
tolin Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 (edited) Ca practica, mergi in Germania si vezi benzinariile ARAL, cum arata si ce masini se inghesuie acolo (opel astra caravan albe - loganul germanilor). Atat si te lamuraste. In privinta uleiului ARAL ai pe forum relatarile celor care le-au folosit la Daewoo si care au trebui sa deschida motoarele dupa 90 k km, sa le segmenteze, iti spun ei ce coji de ulei au gasit acolo. Cine nu crede, sa foloseasca numai ARAL, sa constate pe proprie piele, sa nu mai vorbeasca din taste. Edited April 18, 2011 by tolin Link to comment
GeorgeParaschiv Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Eu am folosit Aral o singura data si de atunci m-am lecuit de el, tacaneau tachetii si nu tragea bine masina . Link to comment
nluncasu Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ai uitat sa spui ce Aral ai folosit si pentru ce motor.Si aspirina pare inofensiva,dar, e contraindicata in anumite afectiuni.Nu sunt reprezentantul Aral in Romania,ba,mai mult,n-am folosit Aral vreodata,dar daca uleiul ar fi neconform cu standardele,in Germania s-ar fi iscat un scandal monstru,care ar fi distrus pur si simplu firma asta.Cat despre cine cumpara sau nu de la o companie sau alta,e vorba de tinta de public pe care si-au propus-o si cati bani au inteles sa bage ca sa atinga aceasta tinta.Asa ca,daca eu vorbesc din taste,voi vorbiti de pe forum,generalizand fapte carora nu le-ati cercetat cauzele. In plus,va legati numai de ce va convine,cum faci tu,Tolin,care n-ai mai zis nimic de vascozitatea uleiului,cand ti-am spus ca masina accepta si ulei 10W,dupa ce toti,pe aici,ati decretat ca numai 5W este acceptabil.Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului? Link to comment
wwillym Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului? Schimbi tachetii...! 1 Link to comment
Mircea Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Eh draci! Ce vorbesti! Nu bre, bagi un ulei mai gros, apoi 2-3 aditivi, faci o marmelada in motor si apoi te plangi ca e masina proasta si se foote motorul dupa 150.000 km... 2 Link to comment
GeorgeParaschiv Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 (edited) Ai uitat sa spui ce Aral ai folosit si pentru ce motor.Si aspirina pare inofensiva,dar, e contraindicata in anumite afectiuni.Nu sunt reprezentantul Aral in Romania,ba,mai mult,n-am folosit Aral vreodata,dar daca uleiul ar fi neconform cu standardele,in Germania s-ar fi iscat un scandal monstru,care ar fi distrus pur si simplu firma asta.Cat despre cine cumpara sau nu de la o companie sau alta,e vorba de tinta de public pe care si-au propus-o si cati bani au inteles sa bage ca sa atinga aceasta tinta.Asa ca,daca eu vorbesc din taste,voi vorbiti de pe forum,generalizand fapte carora nu le-ati cercetat cauzele. In plus,va legati numai de ce va convine,cum faci tu,Tolin,care n-ai mai zis nimic de vascozitatea uleiului,cand ti-am spus ca masina accepta si ulei 10W,dupa ce toti,pe aici,ati decretat ca numai 5W este acceptabil.Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului? Aral HighTronic 5W4.La o masina care are aproape 100.000 km ce ulei folositi? 5W40 sau10W40? Edited April 19, 2011 by GeorgeParaschiv Link to comment
balanel Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 (edited) Motoarele astea necesita un ulei cu proprietati detergente foarte bune. Uleiul pe care l-ai pus tu nu e bun, in primul rand ca viscozitate, apoi ca omologare. Daca vrei neaparat de la Aral, trebuie de acesta. Iar tachetii se regleaza. Cam o data la 30000 km am simtit nevoia. Edited April 19, 2011 by balanel Link to comment
tolin Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ce sa mai faci cu 5W la un motor cu tacheti hidraulici care s-au uzat deja si care ,la pornire,se amorseaza greu pentru ca uleiul folosit este prea fluid pentru starea tachetului? Continui sa vorbesti din taste, motorul in discutie aici are culbutoare. Link to comment
pif_80 Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Va multumesc pentru raspunsurile promte. Vad ca partea cu uleiul e destul de controversata... am mai dat si 140 de lei pe 4l... Intre timp m-am programat la un service pentru o verificare/reglare la tacheti, si daca o sa-mi recomande si meseriasul de acolo sa schimb marca/vascozitatea de ulei o sa il schimb. Voi pe ce mergeti? Singurul de care nu am auzit de rau pana acum e Mobil1... Link to comment
tolin Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Nu exista controverse in legatura cu uleiul, fabricantul motorului nu intra in dispute pe forumuri. Jocurile la culbutoare sunt: - la rece: 0,15 admisie si 0,2 evacuare; - la cald: 0,25 admisie si 0,3 evacuare. Link to comment
GeorgeParaschiv Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Incearca Motul Xcess 8100 5W40 1 Link to comment
balanel Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Intai scriem si gandim mai tarziu, nu? Din gama Motul avem 8100 Eco-nergy 5W-30 sau 4000 Motion 10W-30. motul pt kalos-aveo.pdf Link to comment
GeorgeParaschiv Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Adica? La pariu ca la revizii i-au pus GM 5W40? Link to comment
nluncasu Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Nu exista controverse in legatura cu uleiul, fabricantul motorului nu intra in dispute pe forumuri. Jocurile la culbutoare sunt: - la rece: 0,15 admisie si 0,2 evacuare; - la cald: 0,25 admisie si 0,3 evacuare. Stie toata lumea ca cele mai multe motoare 8V au culbutoare cu sau fara tije ,dar, discutia se largise si participau si detinatori de masini cu tacheti hidraulici,a caror functionare depinde de vascozitatea uleiului mai mult decat in cazul culbutoarelor.Ce-i de facut in cazul motorului amintit,spusesem deja. Dupa cum se vede din tabel,Motul spune acelasi lucru ca si Chevrolet,in manualul masinii,anume ca este utilizabil si 10W,nu numai 5W.Iar Chevrolet nu face vreo deosebire calitativa intre cele 2 vascozitati,ci numai o recomandare functie de temperatura ambianta.Si cred ca,intai au studiat asta.Cat despre 0W,asta,chiar este o exagerare,daca nu cumva a fost o gluma. Link to comment
korydon Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 la revizii i-au pus GM 5W40 De curiozitate, ai vazut in Romania ulei de acesta ? Link to comment
nluncasu Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 De curiozitate, ai vazut in Romania ulei de acesta ? Eu n-am vazut,dar nu e mare problema,W40 e necesar neaparat in tari ceva mai calde decat a noastra.Oricum,cum uleiul GM5W30 este facut de ELF in Portugalia,la nevoie,se poate folosi ELF 5W40. Link to comment
pif_80 Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 (edited) Am fost la service pentru reglaj la culbutori... zgomotul persista. Mecanicul mi-a spus sa schimb uleiul cu unul mai vascos - 10w40. Ma gandesc la Mobil 1, dar nu stiu inca de care... Din cate am inteles eu numarul dinainte de "w" se refera la vascozitatea la rece , in timp ce numarul celalalt de refera la vascozitatea la cald (mare=mai vascos). Este corect? Oscilez intre Mobil 1 Peak Life 5W-50 si Mobil 1 Extended Life 10W-60... Edited April 21, 2011 by pif_80 Link to comment
tolin Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Pai, cu cat vascozitatea uleiului este mai mare, cu atat ungerea culbutorilor va fi mai deficitara. Asta tine de bunul simt, nu trebuie sa fii specialist, ajung cunostintele de liceu. Link to comment
pif_80 Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Pai, cu cat vascozitatea uleiului este mai mare, cu atat ungerea culbutorilor va fi mai deficitara. Asta tine de bunul simt, nu trebuie sa fii specialist, ajung cunostintele de liceu. Asta asa e, dar se pare ca la motoarele mai uzate se recomanda ulei mai vascos pentru a compensa jocurile mecanice. Link to comment
tolin Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 (edited) motoarele mai uzate se recomanda ulei mai vascos pentru a compensa jocurile mecanice. De unde motor uzat ? Ai reusit deja, ai 250.000 km ? PS chiar ma intreb, de ce ai postat, daca urmezi acelasi traseu ? Masina proasta, nu ? Edited April 21, 2011 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now