mr_ Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) Prima masina de serie cu injectie directa de benzina a fost Mercedes 300 SL din 1952. E cu injectie de benzina, dar nu directa. Conventional, injectia directa de benzina se cheama atunci cand injectia se face dupa compresie (similar cu dieselul), si nu odata cu admisia. Injectie directa de benzina sunt GDI-ul de la Mitsubishi, FSI-ul VAG, JTS-ul Fiat etc. Chestia cu "cel mai puternic diesel e in curtea Audi" e valabila pentru domeniul auto. Modestul motor naval pe care l-am dat de exemplu la consumum specific are 5600CP Surclaseaza dieselele auto si la putere si la consum specific, avand insa un usor handicap la gabarit La facultatea de nave din Galati se afla in stare de functionare unul dintre motoarele de pe primul "Delfinul" (celebrul submarin romanesc) marca MAN din 1934 (sau '39...), arata si functioneaza impecabil si are 1600CP (dublu, fata de "cel mai puternic diesel" Audi? ) Edited December 21, 2005 by mr_ Link to comment
laurentziu83 Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) @mr: pai numa pe locomotivele noastre diesel sunt motoare mai mari, cu mai multi CP, am avut ocazia de multe ori sa ma sui in dintr-astea, asa ca asta cu "cel mai puternic diesel" e valabila doar in domeniul auto. M-am suit eu ieri in WV dupa mai bine de o luna de pauza la condus diesel si 3500 de km facuti cu reno-ul. Pe primii kilometri ma simteam de parca aveam pana pe toate rotile, (exact senzatia asta) trebuia sa o calc destul de zdravan ca sa se miste. Dupa aceea de-abia m-am obisnuit sa merg cu ea cat de cat, dar totul a revenit la normal dupa ce m-am suit inapoi pe reno. Asadar daca mai vine cineva sa ma convinga de motorul diesel ca este un motor rapid, de "rigliute" sau mai stiu eu ce alte panarami ce implica acceleratii la podea n-are cum sa ma convinga. Am zis eu bine cu cateva pagini inainte ca e alt feeling sa conduci un benzinar decat un diesel, si aseara mi-am intarit parerea. Exact senzatia de a merge cu rotile pe pana. Merge intr-adevar, cand conduci lejer masina, cand nu te grabesti, eventual daca poti sa faci rost de motorina ieftina si curata, sa faci tu service-ul la masina, sa ocolesti costurile mari ce se impun la o masina scumpa (CASCO, etc) da, atunci se merita. Altfel, nu. Despre motorina din RO: am facut odata plinul, dar nu cu pompa, ci cu canistra, dar cu motorina normala de pompa, scoasa direct din rezervoare. Palnia avea o sita filtranta. In 60 de litri s-a infundat sita de 4-5 ori cu diferiti flusturei (care altfel ajungeau in rezervor). No comment. Edited December 21, 2005 by laurentziu83 Link to comment
tuf5075 Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 M-am suit eu ieri in WV dupa mai bine de o luna de pauza la condus diesel si 3500 de km facuti cu reno-ul. Pe primii kilometri ma simteam de parca aveam pana pe toate rotile, Asadar daca mai vine cineva sa ma convinga de motorul diesel ca este un motor rapid, Merge intr-adevar, cand conduci lejer masina, cand nu te grabesti, Depinde de mototrizare, un Diesel sub 100 PS, da e lenes...dar ia sa te urci in Diesel peste 150 CP...si sa-l compari atunci cu Renoul... Ca si idee, Diesel sub 150 PS nu se merita, e lenes...dar peste . Link to comment
Tommy Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 asa-i, am condus aseara un nissan diesel de 175 cai.. odioasa masina de altfel, dar daca te-ai urca laur in ea, n-ai mai spune ca-i lenesa Link to comment
Pedala Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) In primul rand ma refeream la masini, iar Cummins face motoare de camioane. Stiu ce este aia injectie directa de benzina. Io nu ma dau cu parerea si nu vorbesc asa ca sa ma aflu in treaba. Iar eu stiu ca asta era de fapt revolutionar la 300 SL, injectia directa de benzina. Au fost masini echipate cu motoare Otto cu injectie inainte de SL. "The technical make-up of the 300 SL owes much to the Mercedes-Benz 300 (W 186 II) sedan, the vehicle of choice for many statesmen and industrialists and also known as the "Adenauer Mercedes". The six-cylinder engine featured a number of modifications, one of which saw the carburetor replaced by a direct injection system a technical advance which was years ahead of its time." Edited December 21, 2005 by Pedala Link to comment
Satori Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Depinde de mototrizare, un Diesel sub 100 PS, da e lenes...dar ia sa te urci in Diesel peste 150 CP...si sa-l compari atunci cu Renoul...Ca si idee, Diesel sub 150 PS nu se merita, e lenes...dar peste . Daca o compari cu o benzinara peste 150CP... s-ar putea sa ai o supriza Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 @Mr ...noi vorbim de masini aici nu de submarine bombardiere si alte alea si in al 2 lea rind ma refeream la CP/L cind ziceam ca AUDI are cel mai puternic diesel din lume . @Laurentiu nu stiu cum ti-se pare tie ca dieselul este puturos ca la al meu tot timpul pierd aderenta in treapta I si II asta cind sunt singur in masina ,cind sunt mai multi este clar mai puturoasa .S-ar putea sa ai ASR activat la Passat sau sa ai motorina proasta sau filtre neschimbate sau 100cp sub capota ) Link to comment
mr_ Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) Din pacate Mercedes a uitat repede motorul de pe 300SL ala si a reinventat roata abia in 2000, la doi ani dupa ce Mitsubishi le vindea deja in Europa. Si PSA a avut o tentativa care a durat doi ani, insa erau la furat comparativ cu Mitsu. VAG a scos FSI-ul pentru curse in 2001 si pe strada in 2004 cred. BMW a scos in 2002 un motor cu injectie directa ultraexclusivist, un V12. Poate in '52 erau nemtii singurii care stiau sa faca masini, dar intre timp au mai invatat si altii. @Bogdan. La CP/L se tin tare si italienii de la Fiat. Au pe teava un 3.0L si 300CP, pe langa fiatul-opel de 1.9 si 210CP care va fi lansat pe vectra. Edited December 21, 2005 by mr_ Link to comment
laurentziu83 Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 @Laurentiu nu stiu cum ti-se pare tie ca dieselul este puturos ca la al meu tot timpul pierd aderenta in treapta I si II asta cind sunt singur in masina ,cind sunt mai multi este clar mai puturoasa .S-ar putea sa ai ASR activat la Passat sau sa ai motorina proasta sau filtre neschimbate sau 100cp sub capota ) Nu, asa e el, trebuie putina obisnuinta sa-l calc mai tare. Si nu e numai de cei 100 de cai, am mers si cu cel de 130, e un diesel si raman la parerea ca nu se va accelera la fel ca un benzinar. Turbina nu poate sa simuleze acelasi comportament cu al benzinarului. Link to comment
mr_ Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Eu m-am dat cu Cordoba cu motorul 1.9 tdi de 130CP si mi s-a parut foarte onorabil. Pare mai iute decat nubira mea cu 133CP. Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Problema la diesel este ca puterea maxima este la 4000rpm si multa lume trece de 4000rpm si masina da in nas de aici si ideea ca este puturos ,dar daca stii sa schimbi vitezele nu este nici o problema . PS> eu chiar reusesc sa plec tare de la semafor si sa pierd aderenta care o recapat in viteza a 3 a ,feelingul este demential dar se datoreaza 100% chiptuningului ,inainte ma rugam de ea acum nu o mai pot opri Link to comment
mr_ Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Off topic Apropo de ce spuneam legat de calitate, productivitate si sindicate la uzinele europene http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/artic.../512190413/1148 Link to comment
BogdanG Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Si ca sa readucem topicul la viata ...pun urmatoarele informatii Audi R10 a debutat cu dreptul Joi 16 martie 2006 Audi R10 TDI a stralucit la prima iesire oficiala pe pista. In prima zi de antrenamente pentru cursa de 12 ore de la Sebring din American Le Mans-Serie (ALMS) cele doua masini ale constructorului german au stabilit cei mai buni timpi. Cursa de la Sebring este cea mai importanta cursa de anduranta din Statele Unite si pentru Audi R10 TDI cel mai important test inainte de cele 24 de re de la Le Mans. Castigarea cursei de anul acesta nu este o concluzie prematura, pentru ca noua masina are o mostra de tehnologie noua: un motor diesel. Este un V12 twin-turbo de 5,5 litri nounout, ce produce 650 CP si 1.100 Nm. Nu este, deci, orice diesel. Are un bloc din aliaj usor, mai mult sau mai putin intalnit la o "motorina". Din cauza ca plaja de putere este destul de larga - Audi spune intre 3.500 si 5.000 rpm - soferul va schimba treptele mai rar, ceea ce ar trebui sa fie atat in beneficiul omului, cat si al masinii pe curse de anduranta. In plus, potentialul unui diesel in ceea ce priveste economia de combustibil si autonomia ar trebui sa fie un atu decisiv intr-o cursa unde faci pit-stop la fiecare 45 de minute. Audi a demonstrat importanta economiei la R8, prima masina de curse cu tehnologie FSI si supraalimentare prin turbine. De atunci, tehnologia a fost transferata catre masini le de strada, incluzand aici motorul 2,0T FSI de pe A3 si Golf GTI. Sa speram ca inginerii care lucreaza la noul R10 vor dezvolta ceva de care sa beneficieze si motoarele masinilor obisnuite. De atunci, tehnologia a fost transferata catre masini le de strada, incluzand aici motorul 2,0T FSI de pe A3 si Golf GTI. Sa speram ca inginerii care lucreaza la noul R10 vor dezvolta ceva de care sa beneficieze si motoarele masinilor obisnuite. Totusi, nu va asteptati ca R10 sa isi inece concurenta cu nori de fum de fiecare data cand va intra pe linia dreapta Mulsanne - pentru a preveni atari evenimente, s-a instalat o pereche de filtre de particule in complicatul sistem de evacuare. Noile reguli de la Le Mans favorizeaza chiar motoarele diesel, deoarece forul conducator incearca sa apropie masinile participante de cele de strada. Prin urmare, turatiile vor fi limitate, pilotii nemaiputand tura motorul la infinit pentru a avea mai multa putere - calea de succes obisnuita in motorsport. Asadar, reglementarea unor plaje joase de turatii inseamna ca, pentru prima data, diesel-urile au o sansa. Peugeot este de acord cu asta, francezii anuntand ca vor veni si ei cu un diesel la Le Mans. Totusi, asta nu se va intampla mai devreme de 2007. Audi tinteste o victorie din prima inca de anul acesta, dar pana atunci trebuie sa dovedeasca ce poate la Sebring. Cursa de pe continentul american poate fi urmarita in direct la Motors TV. Autor: Berti Panaiot Sursa: BBC TopGear Link to comment
mr_ Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Audi ameninta de mult cu chestia asta. Deja TDI-ul si-a facut aparitia in sport la Paris Dakkar si s-a comportat admirabil. O bila alba pentru ei! Link to comment
Vlad Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 da asa e. cum o suna? oricum din nou concernul Vw arata ce poate. ca tot se vb. ca dieselurile frantuzesti ca sunt f. bune Link to comment
tolin Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 Oare suna ca un Diesel? Cum sa sune, ca un tractor, asa suna toate. Link to comment
BogdanG Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Nenea Tolin cu tot respectul ...aici a-ti cam dat-o in bara ...nu suna deloc a tractor ...spicuiesc din ce au zis pilotii dupa cistigarea cursei de la Sebring : "What impressed me is that everything worked that should work," Biela said. "When I got in the (R8) in 1998 for the first time, everything worked. We know how difficult it is to build a race car. And it was very impressive to me (with the R10)." The aspect of the R10 that has gotten the most attention, of course, is its V12 diesel engine. It is a revolutionary venture in endurance racing, the most extreme test of motorsport in the world. The diesel is extremely quiet, letting out a smooth hum as it raced around the track. That's what happens when you turn between 3,000 and 5,000 rpm. The R8, incidentally, normally would turn about 7,000 rpm. "The engine behaves in a different way, kind of like a DTM car," said Capello, a winner at Le Mans in 2003. "On the out lap, it was so quiet that you don't hear it. That was very weird. When you have a loud engine, the sound can give you a feeling. It is quite strange." Deci este mai silentios decit un OTTO . PS> astept represiunile Link to comment
Satori Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Le-a pus motorina intre urechi. Link to comment
tuf5075 Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 In afara de zgomotul tipic, numa bile albe pt diesel... Link to comment
Dj_Dark Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 (edited) Nu am avut rabdare sa citesc totate cele 21 pagini dar, am si eu cateva observatii. Precizez ca singurele masini diesel cu care am mers au fost asa: peugeot 406 hdi, dacie papuc 1.9 si Aro dacia am si condus-o. Deci concluziile: motorul diesel este mai greu (n-am dreptate?)si mai complicat. Majoritatea sunt turbocharged pentru a fi cat de cat competitive.Altfel la peste 3000 ture pauza. Singurele motoare diesel aspirate le-am vazut la dacia solenta 1.9D (o prostie de masina parerea mea) si papuc. Acum nu sunt expert dar teoretic un motor turbo se strica mai repede decat unul aspirat din cauza presiunii mai mari din cilindrii, deci un diesel trebuie sa fie construit mai bine pentru a rezista, lucru acesta reflectandu-se in pret si in faptul ca se strica mai greu (oare?). Oricum orice motor diesel pe care l-am vazut, la pornire si oprire tremura toata masina de zici ca se dezmembreaza.(intrebati-i pe proprietarii de solente diesel cate articulatii, amortizoare au schimbat pe fata in 100.000). Deci ca o concluzie generala dieselul nu este motor de alergatura si regim sport datorita costurilor de intretinere/reparare, oricum in regimul asta nu prea se mai cunoaste economia de carburat atat de laudata (am vazut masina diesel care la o plecare cu rupere de aderenta arata pe calculatorul de bord consum instantaneu de 40-50 %) Parerea mea, sunt inca tanar (si fara bani) deci benzinarele ma prind perfect din mai multe motive, cand o sa fiu un batran burtos si fara chef de alergat masini o sa ma gandesc la alte optiuni. Motoarele diesel nu le vad decat pe jeep-uri sau masini de tractiune fiindca sincer iti trebuie masina rezistenta la asemenea motor parerea mea, cu care sa te duci la munte offroad fara probleme. PS daca gresesc ceva in afirmatiile de mai sus va rog corectati-ma, nu ma supar deloc, oricum forumurile de genul asta ar trebui folosite in primul rand la informare, sfaturi practice, in nici un caz la discutii contradictorii, aberante cateodata chiar, dar, ma rog, nu esti roman daca nu te contrazici in ne/cunostinta de cauza! Cum zicea cineva "parerea mea, care este" Edited March 21, 2006 by Dj_Dark Link to comment
laurentziu83 Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 (edited) Da, ai dreptate, n-ai ce sa-i faci, dieselul trebuie sa ramana acolo unde este nevoie de el, nu la curse. Acum cateva zile a trebuit sa plec cu Dizalu dimineata si am fost surprins sa aud cum vibreaza portiera cu zgomot ca ultimul kur. Masina de peste 20 de mii de euro, totusi. S-a potolit, totusi, dar nu ma asteptam la asa ceva si e clar care era cauza. Da, pentru drumuri in regim constant se preteaza asa ceva, dar pentru regim sportiv never. Am mii de kilometri facuti cu 1.9 TDI PD de la VW, atat de 100, cat si de 130 cp si niciodata nu vor ajunge un benzinar la usurinta in folosire. Spunea cineva ca a trecut de la benzinar la diesel si a trebuit sa se invete sa nu mai supratureze motorul. Eu va spun cu mana pe inima ca dupa ceva kilometri parcursi cu dieselul cand am trecut inapoi pe benzinar mi-a sarit consumul in aer, dieselul trebuia sa o calc ca sa simt ceva. Am avut vineri un drum la Bucuresti si, prin oras ma intreba unchi-miu (conducator de alt Passat TD, dar de 130 de CP, nu 100 ca al meu) de ce merg mult in zona de aproape 3000 de ture. Raspunsul: ca sa simt si eu ceva cand o calc, nu pot sa incep o depasire de la 1500 de ture nici chiar la diesel. Am condus si respectivul model de 130 de cai vreo 500 de km (Gl-Buc si inapoi si prin oras) si mare diferenta n-am simtit la cum se infigea, la fel trebuia sa o tin in turatii inalte ca sa sa ma pot folosi de ea. Daca aveam nevoie de demaraj atunci n-o lasam sub 2500 de ture. Asa ca mi se pare o mare greseala un diesel pe o masina mica ce ar trebui sa fie agila. Eu simt motorul ca e fortat dar n-am ce-i face. Asta ca sa nu mai vorbim de o eventuala turbina care, daca e sa crape, atunci te-ai scos de ceva mii de euro buni. Si atunci unde mai e economia? Eu nu am bagat de 100 de milioane carburant in 3 ani si jumatate de cand am carnet. Ce are bun dieselul este consumul care se pare ca variaza mai putin la schimbarea stilului de condus, dar nu este niciodata asemanator cu cel din carte. Daca in carte scrie 4.4 litri/100 de km, eu sub 5.5 n-am scos, in conditiile in care la Reno ma incadrez in consumul din carte. Edited March 21, 2006 by laurentziu83 Link to comment
BogdanG Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 @DJ_Dark cred ca tu nu ai condus TurboDieselul care trebuia incearca un TDI si o sa-ti schimbi parerea ...mai ales daca este dopat ca al meu . In primul rind tu ai mers numai cu vechituri de dieseluri care nu au nici o relevanta in 2006 ...chiar si TDul meu de pe Golf I este mult mai rafinat decit cel de 1.9 de pe Dacia ...iar faza cu vibratul ,repet este real la Dacia dar la un Golf 4 nu exista asa ceva pentru ca motorul este asezat transversal deci vibratia la oprire/pornire este inainte/inapoi nu stinga dreapta ...si apropo si la Opel Rekord din '80 tremura masina la oprire/pornire si e benzina asa ca nu are nici o relevanta nu mai vorbesc de fostul meu Espero care vibra la relanti de ma inebunea ...vorba lui OVI_JER "asa face toate ". Un TDI nu este deloc o catastrofa ...nu pica turbinele asa repede ...a mea are peste 200.ooo km si nu are joc in ax deci mai tine inca pe atit dar stiu sa conduc masina nu intru in surge cum fac altii si pling pe la PoRo ca le-a murit turbina ...deci tine de driver nu de masina . Ideea cu dieselul este pentru masini mari a apus de mult exista diesel si pe Lupo ...dar si pe Audi A8 ...generatiile noi aduc numai plusuri ...de exemplu la diesel catalizatorul nu se schimba aproape niciodata pe cind la benzinare chiar si Audi sau BMW pica in draci nu mai vorbesc de sonda lambda . Ca intretinere pe mine ma costa fix 300 RON (ulei+filtru aer+filtru moto+filtru polen ) la 10.ooo km eu zic ca nu este foarte mult vizavi de Espero care costa cu 50RON mai putin adica filtrul de polen pe care nu-l avea @Laurentiu eu cred ca tu ai ceva defect la Passatul din dotare ...un PD de 130 CP rupe chiar si pe Passat ...poate intra in Limp Mode a ta si de aia e puturoasa ...ai fost cu ea la tester ? Un TDI nu are voie sa vibreze decit 3 minute la -20 grade in rest al meu nu vibreaza niciodata ...este galagios dar acum mai galagioase sunt gumele pe 17 asa ca ...si oricum un TDI este mult mai tunabil decit un benzinar fie el si turbo ...adica eu de la 90CP am ajuns lejer la 120 dupa care urmeaza stage 2 la 150 CP.Deci dau 500E si de la 90Cp am 150Cp eu zic ca este ok iar in legatura cu ...consumul acesta a ramas neschimbat desi stilul de condus s-a schimbat adica max in Bucuresti 9.3% cu gumele de 17 ...eu zic ca este ok pentru o masina de 1.5 tone ,si cu 150 CP voi consuma probabil 10% . Link to comment
laurentziu83 Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Ala de 130 nu e al meu (al lui taica-miu e de 100), e al lui unchi-miu, are 120 de mii de km facuti, luat de nou. Intr-adevar, a vazut chinuiala de oras destul de mult, dar... Nu m-am dus la tester cu ea, ca nu-i a mea. Poate o fi vreo problema aici, nu stiu, dar diferenta era foarte putin sesizabila. Link to comment
andreib Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 si oricum un TDI este mult mai tunabil decit un benzinar fie el si turbo ...adica eu de la 90CP am ajuns lejer la 120 dupa care urmeaza stage 2 la 150 CP.Deci dau 500E si de la 90Cp am 150Cp eu zic ca este ok iar in legatura cu ...consumul acesta a ramas neschimbat desi stilul de condus s-a schimbat adica max in Bucuresti 9.3% cu gumele de 17 ...eu zic ca este ok pentru o masina de 1.5 tone ,si cu 150 CP voi consuma probabil 10% . Si cam cati kilometri estimezi ca o sa tina motorul asta si turbina si tot? Sau faci schimb de motor odata cu uleiul?...Sa obtii 150cp dintr-un motor de 90cp clar ca il fortezi de ii sar capacele, o sa scoti fumusor la forja grupa mare iar uzura la motor va fi in ritm muuuuult acclerat. Totusi gandeste ca Vw in 2000 scotea 150 cp din animalul de motor de 2500 v6 24v care e ult mai complex decat calul de bataie de 1.9 si 90 cp...O crestere de 66% a puterii ,, din laptop'' este...cel putin nerecomandata, eu nu mi-as face asa ceva la masina mea pentru ca nu e de unica folosinta. PS: Oricum intuitia imi spune ca daca vei avea pb nu vei spune, din pur ogoliu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now