Tommy Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 (edited) Bogdan, inainte de cipuiala cat era consumul? Edited March 29, 2006 by Tommy Link to comment
alx Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 la modus am calculele facute intre 1.4 98 si dci80 (nu se vinde la noi 100) => 35k km amortizarea investitiei in plus. deja am constatat ca se va amortiza chiar mai repede, initial luand in calcul un parcurs de 80% in oras si 20% in afara iar acum, uitandu-ma in urma dupa 11k km am constatat ca raportul devine 9:1. diferenta de consum este de 4-5 l in oras si 1-2 in afara. Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Nimeni nu cumpara diesel ca sa mearga 10000/an. De ce? De cand a devenit numarul de km parcursi anual criteriul predominant de a alege un diesel. Sa fim seriosi, eu am cumparat diesel pentru senzatia oferita si pentru consum. Ma doare'n flansa daca per total poate ies mai scump (desi nu cred). Nu vreau sa ma gandesc la perioade de amortizare diferite. Daca imi place ceva, il cumpar. Sustin cu tarie ca suntem tributari in continuare unor rationamente fixiste, bazate pe tehnologia anilor 60. Sa zicem ca sunteti dependenti de senzatia data de turometrul ce se da peste cap la 6000 rpm. Unde ii dati asa ceva, cand plecati de la semafor pe primii 100m ca sa va opriti 200 m mai incolo? Pe gropile patriei noastre? Pe munte cand urca in treapta 1 si gafaie? Link to comment
mr_ Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 (edited) @Lucman tu nu esti cumparatorul tipic . Pentru marea majoritate (si nu ma refer doar la Romania), aspectul financiar e unul din cele mai importante. Tu esti una din exeptiile de la regula, o aberatie statistica Oricum, oricat am fi noi de invechiti, la aceeasi bani cu un diesel poti cumpara un benzinar mai puternic si mai rapid. Insa te rupe la consum... dar pentru unii asta nu e o problema, cand vine vorba de placere.. Edited March 29, 2006 by mr_ Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Ce bine ca sunt o aberatie statistica Apare insa o contradictie, si se bazeazatot pe tehnologia anilor 60. Isi iau masini mai ieftine, care consuma mai mult pentru pure plesure. Dar acum in anno domini 2006, nu prea mai exista aceasta diferenta de placere. Este numai un sablon mental si pun pariu ca multi din cei care critica vehement motorina, nici nacar nu au avut curiozitatea sa dea o talpa la un diesel din aceeasi clasa. Sa zicem ca ai CP mai multi si ii folosesti la plecarea de pe loc, dar dupa ce au obosit calutii... cuplul isi spune cuvantul. Iar la aceeasi cilindree, never ever un Otto nu va egala Diesel. Pure pleasure, hmm! Link to comment
Wolfman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Pai stai ca iar comparam mere cu pere, adica turbodiesel cu OTTO aspirat... Daca luam in calcul un benzinar turbo, se cam schimba calimera! Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Pana la urma se rezuma totul la sabloane. Aceeasi cilindreea, tehnologie 2005 pe diesel, e normal sa se schimbe calimera. Diesel-ul nu mai e ceea ce a fost candva, un motor de tractoare. Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala Daca mai e si turbo cu intercooler... ciao Otto, nice to meet you, sayonara! Link to comment
Esperatul Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala Hmm Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Uite diesel de la bmw sau VAG, nu sunt turbo, insa te baga in boala Daca mai e si turbo cu intercooler... ciao Otto, nice to meet you, sayonara! Da, in boala benzinarilor. Calmeaza-te, omule, am inteles, e normal sa ai feeling misto intr-un Clio dci dupa ce ai mers cu rosiatica aia nebunatica a ta (o duci la Remat acum pentru un Logan dci?) dar sa stii ca exista si benzinare turbo... Alea nu place la matale? Poti sa completezi cu scaun cu vibromasaj sa zici ca esti tot in diesel, nu e problema. Link to comment
Wolfman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Sa luam de exemplu motorul 2.0 16v TFSI 162kW de la AUDI, cu ce motor diesel de cilindree echivalenta sa-l comparam astfel incat dieselul sa aiba oarece sanse? Link to comment
Mircea Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Poti sa completezi cu scaun cu vibromasaj sa zici ca esti tot in diesel, nu e problema. E hai ca nu toate tremura! Remember? Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Lasam V6-le ala deoparte. E mai echilibrat, by nature Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 He, he... s-a umflat basica. Oameni buni, sa facem comparatie intre masinile pe care le avem, nu ce am visat noi peste noapte. Nu tre sa imi demonstrati ca Benzenul e mai tare, tot ceea ce vreau sa vizualizati, este ca exista diesel performant, la acceasi cilindree. @Satori rautate mica, trebuia sa atingi tu un punct sensibil. Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Mircea, lasam V6-le ala deoparte. E mai echilibrat, by nature Ce vrei, mai? Sunt mariachi, vad o coarda, trebuie sa o ating Oricum, a venit primavara acum, nu mai ingheti in masina pana ajungi la munca nu? Link to comment
mr_ Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 (edited) Iar la aceeasi cilindree, never ever un Otto nu va egala Diesel. Pure pleasure, hmm! Nu mai spune... te pomensti ca un GTI 1.8 225CP ia fum de la un TDI 1.9 130 sau 150CP. Calutii ii ai sau nu-i ai, nu obosesc. Daca ai 70CP poti sa ai si mama cuplului, nu te vei putea tine dupa unul cu 100CP indiferent ce fel de motor are si la ce turatie ii obtinte. Cuplul ala ca sa ajunga la roata trece prin cutia de viteze, care il multiplica. Intr-adevar, un benziar aspirat si un turbodiesel au cam aceeasi putere litrica. Insa si performantele sunt aproape similare. Diferenta o face doar pretul, si consumul. In Romania, sau Franta de exemplu, e mai interesant dieselul. In Belgia, sau in America, e mai interesant benzinarul. Si io daca as avea bani as lua un diesel Multijet fara sa clipesc... insa nici un VTEC nu mi-ar sta in gat... Edited March 29, 2006 by mr_ Link to comment
Alezz Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 mr_ eu zic sa il punem pe Lucman sa se tina dupa mine sa vedem daca poate > ca avem aceleasi motoare(ca cilindree) difera doar cuplul si caii putere . Link to comment
laurentziu83 Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Nu cumva ai si consumul mai mic decat al lui Luc? Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Intr-adevar, un benziar aspirat si un turbodiesel au cam aceeasi putere litrica. Insa si performantele sunt aproape similare. Pai eu ce va zic, au performante similare. @Alezz De ce crezi ca nu as putea sa ma tin dupa Cielo-ul tau, cel putin papacios de combustibil. Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Variante de raspuns: 1. Pentru ca ii arunca ulei. 2. Pentru ca e argintiu, sunt prea multe, la un moment dat o sa te iei dupa altul. 3. Pentru ca o sa se puna rosu imediat dupa ce a trecut el. 4. Pentru ca sunt pietre si le arunca. Si acum serios: pentru ca nu ai voie sa folosesti sufa. Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Se poate sa ai dreptate, nu vom stii niciodata. Un diesel este bun la tractoare si la nimic altceva. Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Eh, haide, nu te supara. E bun si la alte lucruri, nu numai la asta (vezi problema cu husele pentru benzinar). In anumite conditii este mai avantajos decat un benzinar, e adevarat. De exemplu, inteleg de ce si-a cumparat BogdanG un diesel. Si te-as putea intelege si pe tine, daca ai avea vreo 20 de ani in plus si nepoti. Link to comment
Lucman Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Sa inteleg ca alegerea unui benzinar este motivata pshihologic. Toti imbatrinim, chiar daca nu recunoastem. Ne luam un benzinar in incercarea disperata de a ne dovedi ca suntem inca tineri si in vigoare, si putem stapani un monstru. Partea proasta e ca reflexele ne parasesc. Odata ce ai trecut de 20 de ani, pierdem cate 100.000 de neuroni pe zi. Este un fapt. Poate ca achizitionarea unui diesel nu inseamna resemnarea, ci acceptarea unei stari de fapt. Acceptarea cu serenitate a sfarsitului. Cine stie, deciziile le luam in subconstient. Asa ajungem stafii, cand nu te impaci cu ideea parasirii acestei lumi, incepi prin cumpararea unei masini puternice , care te duce in groapa din cauza pierderii reflexelor, si apoi refuzam sa parasim aceasta lume, datorita unui sentiment de neimplinire, ca nu am putut sa ne demonstram ca suntem ca in tinerete. Legaturi de cauzalitate. Daca nu am fi cumparat masina pe benzina, nu am fi ajuns stafii. Ma declar off topic. Dar macar sunt impacat. Link to comment
VAXXi Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Live fast, die young, leave a good lookin' corpse. Link to comment
Satori Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Okey... eu nu am mai vazut vreodata un om care sa conduca masina pe benzina si sa vorbeasca asa... o fi de la parafina? Oricum, acum m-am decis, nu imi mai iau diesel vreodata Link to comment
Alezz Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 (edited) @AlezzDe ce crezi ca nu as putea sa ma tin dupa Cielo-ul tau, cel putin papacios de combustibil. Pupacios sau nepupacios ma refeream la altceva...niciodata un motor diesel de aceeasi cilindree nu va putea sa aiba aceleasi performante ca unul pe benzina decat daca e AJUTAT de turbina...asta am vrut sa zic . Acu o sa ziceti ca 1.5 de pe Megane are 80 de cai...cipuit poate 100hp...dar ganditi-va la faptul ca un 1.5 pe benzina ajutat de o turbina si tot ce-i trebuie poate scoate 180hp fara probleme... Asta discutand de masinile pe care le avem nu ultima inventie a lui Mercedes sau BMW V24 si alte minuni. Ca sa nu discutam de TMA un Cielo cu 140hp la roata fara turbina fara nimic. Edited March 29, 2006 by Alezz Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now