Jump to content

OTTO versus DIESEL


tolin

Recommended Posts

Este superb sa conduci un banal Golf I DIESEL care la o apasare de pedala sa se transforme intr-o fiara :D Oricum se pare ca vechile Golfuri nu au problemele celor noi ,adica nu exista probleme de ambreiaj ,cutie de viteze etc ,singura problema la Golf 1 este inexistenta franelor :D dar se pot adapta de Golf 2 GTI .

Link to comment

Nu chiar ,motorasul meu acum nu scoate pic de fum ,asta pentru ca nu mi-am bagat dejtele in el :D Dupa ce fac RARul se rezolva si problema asta cu norisorul de fum ,adica o sa fie ditamai TORNADA de fum =))

Link to comment
  • 3 months later...
  Yeti said:
La masinile cu motor cu benzina, daca sunt rulate pe distante scurte si daca mai este si frig afara consumul creste foarte mult. Care este situatia cu motoarele diesel in aceste conditii?

 

La motoarele diesel mici nu este nici o problema, adica creste consumul dar nu foarte mult (max 1L) dar nu sunt alte probleme .La motoarele mari (peste 1500cmc) creste consumul fantastic (2-3L) si se uzeaza prematur .Dieselul nu a fost facut pt masinile de oras ci pentru masinile de carat, deci nu se preteaza deloc distantelor scurte.

Link to comment

Am avut ocazia sa conduc acum o luna un diesel fara turbina, mai precis un ARO 243 cu bena (2 locuri), si asta pe camp, deoarece n-avea acte, dar pot sa zic ca am fost multumit de cum merge, bine, nici n-aveam unde sa-i dau viteza, mai mult de 40 la ora n-am mers.

La demaraje era puturoasa, exact ca si cum as fi mers subturat.

Ce mi-a placut a fost ca se porneste doar dand o cheie, nu soc+sprituri. :D

Despre cum se incalzeste motorul, in cat timp, cat consuma, n-am detalii, intrucat singurele indicatoare functionale (bord de dacie) erau vitezometrul si incarcarea bateriei. Am inteles ca n-ar consuma mult, intrucat n-a fost nevoie de rezerva de motorina, desi l-am impotmolit si l-am impins, etc, pana la urma ne-au scos cu tractorul.

 

Ce am mai observat a fost ca la forja mai sareau scantei pe esapament.

 

A, si senzatia aia ca poti sa mergi si sa te doara undeva de gropi sau zgarieturi :X :X

Link to comment

Acum o saptamana am mers si eu cu asa ceva, pentru prima data in viata mi-a fost rusine cu un diesel, si acum imi tremura picioarele de la zguduielile "monstrului" .Este adevarat ca este un concept de motor de cind traia Dl. Diesel iar mirosul de motorina din habitaclu nu era deloc placut .

Acum cred ca va inteleg si pe voi de ce nu va place Dieselul :P

Link to comment

Eu ma simteam in al 9-lea cer ca am ocazia sa conduc asa ceva.

Mirosul de motorina, amestecat cu cel de anghinare, semintele de ovaz din bena, noroiul de la pedale, semnalizarea care mergea...din cand in cand, cand comutam faza mare se tot intrerupea lumina, mai ales cand aveam nevoie de ea, adica in gropi, trageam de volan, nu se intampla nimic, trageam mai tare...si era sa o rastorn, ceva de genul: tragi de volan, aprinzi tigara si incepe sa vireze, pentru viraj la stanga lasam volanul liber, trancanituri si zgomote de tot felul, huruia cardanul, frana la a 8-9-10 pedala, nu mi-am dat seama, cred ca n-avea deloc, cand mergeai cu a 3-a si luai piciorul de pe acceleratie sarea din viteza, ambreiajul trebuia apasat cu ambele picioare, la masina asta normal ambreiajul se folosea doar la pornire, eu eram mai fraier :P si nu mi-a iesit.

Am uitat: a costat 7 milioane, cel mai ieftin diesel. :) )

Oricum mi-a placut mult mai mult decat mersul cu Passatu' de 21 de mii de euroi, a fost o experienta placuta. Dar daca m-ati pune sa traversez tara cu una dintre ele cam stiu ce as alege. :D

 

P.S: Proprietarul nu se mai jena de pilitura din pompa de injectie, uleiul pentru PD-uri, surge-ul turbinei (ca n-avea :D ) sau motorina sa fie buna. :) ) Apa, paie si bataie.

Link to comment
  laurentziu83 said:
Am avut ocazia sa conduc acum o luna un diesel fara turbina, mai precis un ARO 243 cu bena (2 locuri), si asta pe camp, deoarece n-avea acte, dar pot sa zic ca am fost multumit de cum merge, bine, nici n-aveam unde sa-i dau viteza, mai mult de 40 la ora n-am mers.

La demaraje era puturoasa, exact ca si cum as fi mers subturat.

Ce mi-a placut a fost ca se porneste doar dand o cheie, nu soc+sprituri. :D

Despre cum se incalzeste motorul, in cat timp, cat consuma, n-am detalii, intrucat singurele indicatoare functionale (bord de dacie) erau vitezometrul si incarcarea bateriei. Am inteles ca n-ar consuma mult, intrucat n-a fost nevoie de rezerva de motorina, desi l-am impotmolit si l-am impins, etc, pana la urma ne-au scos cu tractorul.

 

Ce am mai observat a fost ca la forja mai sareau scantei pe esapament.

 

A, si senzatia aia ca poti sa mergi si sa te doara undeva de gropi sau zgarieturi :X :X

 

Super-senzatii! Mai ceva ca la Mad-Max! :D ( mda... aia aveau insa altfel de motoare pe "tractoare" :-? ).

 

On topic: Motor Otto, dar cu GPL! :lavolan:

Link to comment
  • 4 months later...

Zilele trecute am vazut un 1,5 Dci cu spoilerul spate (alb) afumat rau in jurul evacuarii care scotea un fum negru si fara vlaga la fiecare schimbare de treapta. Cum masina era precis in termen de garantie, ma intreb doua lucruri:

1- cum a ajuns in situatia asta dupa asa scurt timp ?

2- de ce nu s-a remediat inainte sa ajunga spoilerul atat de afumat ?

Link to comment

Exista si Clio cu motor de 65 CP.

Senzatia ca se misca mai bine dci-ul de 65-70 decat mpi-ul de 75 vine de la faptul ca la Logan 1.4 este gandita foarte prost cutia, mult prea lunga pentru o astfel de masina. Si eu am acelasi motor de 1.4 pe Cliptorix, dar alta cutie, mai scurta, si din aceasta cauza, am un demaraj mai bun si un consum la fel la viteze normale decat Loganul cu acelasi motor.

@mad_voly: sa te bucuri de masina cat mai mult si sa-ti aduca numai satisfactii.

Nu te ataca nimeni ca ai dat un Cielo rabla pe un Logan nou. E mai bine, oricum.

Link to comment

M-am dac acu o luna cu un Astra 2.0 DTI al unui prieten, cand ma plecat de pe loc zicea tipul da-i bre, forja, eu eram cu pedala pasata la jumate si scarba abia se misca... pe la 1700 de ture isi amintea de caluti (101) si se infigea... daca plecam cu Nubi pu pedala pasata jumate. a doua zi o incaltam pe fata la urgenta, ca scormonea asfaltul ca o cartita. Ce sa zic, zgomot permanent in habitaclu, chiar daca e insonorizata mai bine ca Woo, servo electric, mai greu de actionat... hooo ca devin offtopic!

 

LE: scuze de typing, da tastatura mea e cam varza, promit sa o schimb

Edited by Adi_Iacob
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...