Jump to content

OTTO versus DIESEL


tolin

Recommended Posts

Eu am facut 230 de km in 2 ore si jumatate, cu Clio, pe Galati-Iasi via Cuca, si nu pe autostrada, ci pe drum judetean am scos media cea mai buna, de 95 km/h, pe Galati-Barlad. Dupa aceea am mers mai incet, drumurile europene aduc cu sine si radarele aferente.

Da sincer preferam sa merg cu dacia pe acelasi traseu, mai incet, mai ieftin, mai sigur.

Link to comment

Tractoristii vorbesc de autonomie de parca ar merge cu rontaitoarele in aer si ar face opriri numai la 1000 km :) )

Sa facem un calcul la un cielo cu gpl :cu 50l benzina autonomie minim 800 km la care se mai adauga minim 600 km cu 54l de gpl deci autonomie de 1400 km.

Sa mai spunem ca exista rezervoare toroidale in locul rotii de rezerva si nu se pierde nimic din portbagaj?

Sa mai spunem ca se pierde decit 10% din puterea motorului la o instalatie electronica?

E greu de priceput ca se merge bine pe gpl fara trepidatii si fara rontaieli si cu un cost mult mai mic pe km fata de diesel?

Link to comment
Chiar vreau sa vad cazurile de la Volvo! Poate cineva sa-mi deau un link pentru un Volvo pe GPL? Am incercat pe site-ul lor, dar fara succes...

 

 

Am pus un link cateva pagini mai devreme cu modelele vandute pe GPL de noi in Franta.. arunca o privire la Saab :)

Aici ai observat o chestie valabila... constructorii care au diesel in oferta nu prea promoveaza GPL-ul. Chiar daca il au, trebuie sa insisti sa-l obtii altfel pleci cu diesel. Lu' greenpeace si altor bagatori in seama ecologisti le arata GPL-ul si clientilor dieselul... insa daca vrei musai, gasesti, prin subsoalele pliantelor comerciale...

 

@Brainiac

La viteze intre 90 si 110 km/h fosta mea Ibiza 1.2i 70CP din 1992 scotea sub 5. Si avea 15 ani si 175.000km. E drept, la 130 pe autostrada lua cam 7. Un drum pana la Galati (1100km autostrada, 1100 drum normal) lua in medie 6. Taica-miu cu Clio dCI scotea 5 mergand impreuna cu aceeasi viteza... se verifica insa chestia cu 1l in plus la suta de km. Insa totusi... ibiza mea e piesa de muzeu :)

Link to comment

Daca mergea inmatriculata in Ro iti cumparam eu piesa de muzeu, dar asa...

 

Pentru cine si-a pus GPL pe masina va fi foarte greu sa treaca pe benzina cand se va goli butelia, mai ales la mine la dacie unde am doar vreo 2 litri in rezervor de 2 saptamani. :) )

Asa ca ramane o problema autonomia, mie nu-mi da mana sa merg pe benzina, mai ales dupa ce am vazut ca se poate rula mai ieftin.

Link to comment
De autonomie se poate vorbi cand mergi la drum de cateva mii km.

 

Cata dreptate ai! Autonomia e importanta in cazul meu pentru ca Australia e ceva mai mare decat SAI :) Uneori ai 300km intre statiile de...motorina.

Edited by wallaby
Link to comment

Multe difera in Australia fata de Romania. Aici, sotii carora le permite punga mai mult decat creierul, cumpara automobile cu motor Diesel pentru sotiile care merg la serviciu si/sau cumparaturi. Intr-un oras precum Bv, asta se traduce cu maxim 5000 km/an. Se pare ca dupa cativa ani s-au prins si ei, iar acum este batalie pe motoare pe benzina (care n-au probleme de exploatare), de cc foarte mica (<= 1000 cc)., desi pana acum 1 an era mai ieftin pentru ele sa mearga cu taxiul.

Link to comment

@ cei care m-au intrebat unde scot media asta: eu am zis ca scot medie de 100 km/h, nu de 110, iar asta se intampla pe DN1, pe care il stiu ca pe buzunarele mele, pana la Predeal. Dupa aia nu m-as mai risca sa o ard :) .

@ovi Poate Alezz-ul sa scoata acel consum fantezist, ca in rest...mi-e peste poate a crede ca faci 800 de km cu un plin la Cielo. Poate daca il ai ca sofer pe baiatul ala care a scos consum de 2% cu Fabia, mergand numai intr-a 5-a, cu 70 la ora, incadrat de masini de Politie, ca sa aiba skoda cu ce se lauda dupa aia. Eu vorbesc de conditii normale de trafic, pe un drum pe care e drept ca il stiu foarte bine. Recunosc ca in mod normal nu fac mai mult de 800-850 de km cu un plin. Exclud exceptiile gen A2, unde am scos cel mai mic consum ever, mergand constant cu 100 la ora si am coborat sub 4%. Vorbind de regula, nu de exceptii, Cielo mai mult de 700 de km (trasi de par) nu face cu un plin. Iar daca ii mai pui si tiribomba aia in spate, care atarna, nu gluma, sunt sigur ca vei fi mai mult decat fericit daca faci 600 de km cu un plin pe benzina. E adevarat, ramane gazul, cu care sari de mia de km, insa in nici un caz costurile de carburant nu vor fi mai mici decat la diesel. Totusi gazul ala nu e apa, care chiar si aia costa, iar consumul pe gaz este simtitor mai mare decat cel pe benzina.

Hai sa facem un calcul babesc, astfel incat sa vedem ca din operatia (plin de gaz+plin de benzina)/nr de km parcursi=> cost/km clar MAI MARE decat cel pe motorina.

Plin de benzina (50 de litri*33.000 litrul)=1.650.000 ROL. Plin de gaz (54 de litri*18.000 litrul)=972.000 ROL. Total: 2.622.000 ROL. Cost pe km (benzina +GPL): 1872.857 ROL (luand in calcul halucinanta cifra de 1.400 de km parcursi). Fericirea benzinarului: nepretuita.

Plin de motorina (45 de litri*30.500 litrul)=1.372.500 ROL. Nu aberez spunand ca voi scoate un consum sub 4%. Nici macar 4%. Sa zicem un consum mai mult decat generos de 4.5%. Inseamna ca fac fix 1000 de km. => Cost pe km (motorina): 1372.5 ROL. Diferenta de peste 30% costuri ale carburantului in plus la benzina+GPL fata de motorina. QED.

 

P.S. stiu, motorina e mai puturoasa, mai fumigena, benzinarele "e mai puternice dom'ne", samd, toata polologhia insirata pe patruj' de pagini. Dar hai sa fim un pic realisti, benzinarele intotdeauna vor consuma mai mult, iar km parcurs de ele va fi simtitor mai scump dpdv al costurilor legate de carburant, comparat cu motorina. Iar daca unii isi iau dieseluri ca sa faca 5000 de km pe an cu ele este problema lor. Aici vorbim de o exploatare corecta si normala a unui motor sau altul, nu de tzatza Floarea, care a vandut pamant si si-a luat masina ca sa-si duca plozii la gradinita cu dieselul...

Link to comment

Sunt perfect de acord Brainiac! Daca faceam doar cateva mii de km pe an imi luam ceva suparat pe benzina, gen Mazda 3 MPS sau Subaru Impreza WRX. Cum insa fac 30,000km/an, consumul nu mai e de neglijat, chiar daca aici benzina costa doar 0.75 EURO/litru. Oh, sa nu mai spun ce fel de benzina prefera monstrii aia-fac nazuri la orice cu octanica sub 98 :)

Link to comment

Brainiac,daca merg numai afara dupa 850 km se aprinde becul la benzina,asta mai inseamna 8l.

PS.Acul vitezometrului batut in cuie la 90km/h.

Edited by Alezz
Link to comment

Brainiac sunt gresite calculele tale.Cine are masina pe gpl nu merge pe benzina.Unde scoti tu 4l/100km consum un benzinar pe gpl scoate 6-7l/100km.

Fi realist in calcule, un litru de gpl costa maxim 16500 ROL si minim 15500 rol.

Diferenta la motorul diesel este 2000 euro si la instalatia gpl este maxim 600 euro.

Intretinerea pe km la un ford diesel este dubla sau tripla fata de un benzinar daewoo.

 

 

wallaby esti mereu cu lectia nepregatita aici.Monstrii aia de care vorbesti tu sunt motoare cu raport de compresie scazut si merg cu orice fel de benzina mai ales ca la ecm cifra octanica este setabila.

Link to comment
Plin de benzina (50 de litri*33.000 litrul)=1.650.000 ROL. Plin de gaz (54 de litri*18.000 litrul)=972.000 ROL. Total: 2.622.000 ROL. Cost pe km (benzina +GPL): 1872.857 ROL (luand in calcul halucinanta cifra de 1.400 de km parcursi). Fericirea benzinarului: nepretuita.

Plin de motorina (45 de litri*30.500 litrul)=1.372.500 ROL. Nu aberez spunand ca voi scoate un consum sub 4%. Nici macar 4%. Sa zicem un consum mai mult decat generos de 4.5%. Inseamna ca fac fix 1000 de km. => Cost pe km (motorina): 1372.5 ROL. Diferenta de peste 30% costuri ale carburantului in plus la benzina+GPL fata de motorina. QED.

GPL-ul este intre 1.5ron si 1.7 ron, nu 1.8...

Ce uiti sa spui tu este ca ai o masinuta putin mai mare decat un matiz cu 65cp... Compara cu un panda de 1l benzina si GPL, ar fi mai echitabil.

 

Daca facem caluclele cu un matiz pe GPL iesi rau in pierdere :P .

Link to comment

Din cate stiu eu mister Rudolf Diesel a vrut sa faca cel mai economic,fiabil si usor de intretinut motor si a reusit DAR in ziua de azi in RO un motor diesel fiind el si nou e orice numai fiabil si usor de intretinut nu e.Degeaba posesorii de tractoare se lauda cu consumul urban cand banii economisiti pe motorina se duc apoi in revizii si piese de schimb...ca sa nu mai vorbim de factorul de poluare.

Brainiac fa un calcul,eu am consum mediu 7% tu ai undeva la 5% pe mine revizia de 40.000km m-a costat sub 200 RON mai precis 186RON.Pe tine cat te duce o revizie de 10.000 ca sa nu zic aia de 40.000km la care nu ai ajuns banuiesc.

Link to comment

Pai am spus e ca nu e submotorizata? Are 0.059cp/kg, pana si si matizul are 0.063.

 

In alta ordine de idei...Comparati aceesi masina(sau macar clasa) pe GPL/motorina... Nu comparati un motor de 65 cp pe motorina cu unul de 80 sau mai mult pe benzina.

Link to comment

Alezz> Daca scazi din cei 50l cat are cielo rezervorul 8l si speri sa faci cu 42 de litri 850 de km inseamna un consum de 4.9%. Hai du-te si macane la alta masa ca iar ti-ai pus motorul de matiz pe cielo. =))

Link to comment
Hai sa facem un calcul babesc, astfel incat sa vedem ca din operatia (plin de gaz+plin de benzina)/nr de km parcursi=> cost/km clar MAI MARE decat cel pe motorina.

Vb lui Ovi, cine isi pune gaz nu mai alimenteaza cu benzina, mie nici nu-mi trasneste prin cap sa pun mai mult de 10 litri de benzina pana la toamna, si aia ca "sa fie acolo" daca raman in pana prostului la gaz sau se strica ceva la instalatie. Am avantajul ca pot porni direct pe gaz, comutarea benzina-gaz si invers e prea complicata la carburatoare ca sa o faci de 5 ori pe zi si nici nu poti sa o faci in trafic aglomerat unde mai mult stai decat mergi.

Cine merge pe distante mari, face km multi, unde rar gaseste statii de alimentare, se va orienta catre diesel, care ii ofera cea mai buna autonomie si cel mai mic cost. Dar doar la km multi. Pentru un drum ocazional prin Europa, daca ramai fara gaz, comuti pe benzina, asta e, stii de la bun inceput ca acest compromis te costa mai mult decat dieselul, dar, daca faci km putini in rest, mai bine asa.

 

@steph: si dup-aia iar se lauda cu posturi la topicul de viteza maxima si de ce raliuri face cu cielo...tot la 4.9% =)) =))

 

LE:Lasa-ne bre cu 5.5% consum la cielo. =))

Link to comment

Nu ma desteptule am facut calculul pe hartie da nu mai tin minte ca era acum 2 ani...nu mai tin minte cand a inceput becul la benzina sa palpaie ce dracu e asa greu de inteles.Stiu ca erau 860km pe jurnalier si becul statea aprins...a2a zi cand am bagat benzina a iesit 5,5%.In catrea tehnica scrie ca becul sta aprins cand mai sunt 7l si ca incepe sa palpaie cand mai sunt 10l...mai stii,poate am rezervor de 50+10l rezerva...

Edited by Alezz
Link to comment

Revin cu calculul initial, pentru ca se pare ca am gresit cu costul GPL-ului, asa ca la recalcul iese costul unui km pe benzina+GPL la 1757.14 ROL, in cazul in care GPL-ul este 15.000. E bine asa? :) Si ok, ca sa dau satisfactie si celor care sustin ca fac comparatie intre armasar si tantar, nu ma mai raportez la fiesta, iau focusul. Am acasa focus 1.6 tdci, 115 cai, 1300 de kg, rezervor de 55 de litri, consumul din acest moment de pe calculatorul de bord este, dupa 16.000 de km, la 5.4%. Costul/km=1677.5 ROL. Incet-incet benzina+GPL castiga teren :) ).

@alezz - reviziile, atat cea de 15.000, cat si cea de 30.000 m-au costat fix 450 RON, fiecare. Urmatoarea este la 45.000, deocamdata am 41.000 :)

@ovi - diferenta la motorul meu diesel, la Fiesta, a fost de fix 600 de euro :)

 

Evident ca cine isi monteaza GPL va merge preponderent pe GPL, cu care va avea un cost/km sensibil mai mic decat cel al unui motor diesel. Insa combinatia plin GPL+plin benzina nu rezista in fata nici unui calcul. Ceea ce inseamna ca in treaba cu autonomia aceasta combinatie pica in fata dieselului. Si, vorba cuiva de aici de pe forum, nu spun cine, persoana importanta, oricum, imi pun 2 canistre in portbagaj si am rezolvat si problema acelei diferente de 400 de km pe care o are in plus un plin benzina+ unul de GPL :D .

Link to comment

Care e problema cu autonomia?Te aflii in siberia?

Sau cand pleci cu dieselul la drum lung iti pierde pofta de masa,de cafea sau de tigare si nu mai opresti pina la destinatie?

E bine de stiu atunci : cand iti iei diesel iti piere pofta de viata :) )

Oricum e bine ca am lamurit : se merge mai ieftin pe gpl !

Tu numesti motor cea ce ai pe fiesta?Nici macar o motocicleta nu mi-as lua cu atitia cai putere :D

Link to comment
Sa facem un calcul la un cielo cu gpl :cu 50l benzina autonomie minim 800 km la care se mai adauga minim 600 km cu 54l de gpl deci autonomie de 1400 km.

E greu de priceput ca se merge bine pe gpl fara trepidatii si fara rontaieli si cu un cost mult mai mic pe km fata de diesel?

 

Nici n-am sustinut vreodata ca ar fi mai scump GPL-ul. Dar tu ai adus in discutie autonomia si costurile "mult mai mici". Deci? Cum e? La care dintre ele renunti? :)

 

Pentru mine e mai mult decat suficient motorul ala. Nu am nimic in spate care sa trebuiasca carat incolo si incoace. Eu merg ieftin si-asa :D .

Edited by Brainiac
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...