ovi_jer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Are filtru de bani.Filtreaza toate buzunarele si toate conturile proprietarului. Link to comment
Brainiac Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) Eu chiar am filtru euro 4, deci vara as putea sa ma plimb linistit prin orice centru istoric sau neistoric al oricarui oras din ro sau de aiurea. Faptul ca nu o fac denota ca am spirit civic poate mai mult decat altii, motiv pentru care nu ar trebui sa fiu bagat in aceeasi oala cu ei. Pe de alta parte, am mers de zeci de ori cu prieteni in spate, pe care ii intrebam cand ajungeam "am scos fum de-ala negru?". Raspunsul a fost de fiecare data negativ, au spus ca nu au vazut sub nici o forma nici un fel de fum specific dieselului. E adevarat, am mers 41.000 de km intr-un an si 4 luni. Mie mi-e bine asa cum mi-e acum. Mie si celorlalti peste 50% de cumparatori de masini noi din 2006, care si-au achizitionat dieseluri. Nu inseamna ca ma identific cu ei, nicicum, eu am motivele mele, iar pe acestea nimeni, niciodata, nu le va putea demonta. Iar celelalte aspecte remarcate aici...sunt sau nu importante, in functie de ce asteapta fiecare de la masina lui. Edited May 8, 2007 by Brainiac Link to comment
ovi_jer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Iar ai uitat ca pe otto se pune gpl si inca din fabrica si merge vreo 50k km cu banii pe care i-ai dat tu pe motorina ) Acum inteleg care e treaba cu autonomia.De ce sa opresti si sa cheltui din banii de motorina? Link to comment
Brainiac Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) N-am uitat, am spus, salut aceasta metoda si sunt 100% de acord cu ea. Am avut un moment anul trecut cand eram gata sa-mi schimb masina, iar alegerea ar fi fost nubira cu GPL. Dar cu conditia ca instalatia sa fie din fabrica. Iar in acest moment nu sunt prea multe marci care ofera aceasta alternativa... LE ba opresc, dar consum doar ce-am de-acasa. Motivul expus de tine este corect ) Edited May 8, 2007 by Brainiac Link to comment
laurentziu83 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Da, dar daca ai leasing? Si acum un an si 4 luni costa mia de euro o instalatie GPL secventiala... Intr-adevar, lucrurile se schimba pe zi ce trece, nu poti sa-i zici lui Brainiac ca nu a facut alegerea buna. Si eu daca aveam mult de mers nu cred ca ma orientam spre benzinar. Si daca mai ai si vreun leasing care nu-ti permite modificari (cum am eu...) nu prea poti sa-i pui GPL de capul tau si nici sa-l demontezi la fiecare ITP. Link to comment
ovi_jer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Sunt destule dar nu se aduc in romania pentru faptul ca nu s-ar mai vinde generatiile vechi de diesele. De exemplu renault are la fiecare model 2-3 motorizari otto pe gpl. Link to comment
Satori Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Eu chiar am filtru euro 4, deci vara as putea sa ma plimb linistit prin orice centru istoric sau neistoric al oricarui oras din ro sau de aiurea. Faptul ca nu o fac denota ca am spirit civic poate mai mult decat altii, motiv pentru care nu ar trebui sa fiu bagat in aceeasi oala cu ei. Pe de alta parte, am mers de zeci de ori cu prieteni in spate, pe care ii intrebam cand ajungeam "am scos fum de-ala negru?". Raspunsul a fost de fiecare data negativ, au spus ca nu au vazut sub nici o forma nici un fel de fum specific dieselului. E adevarat, am mers doar 41.000 de km intr-un an si 4 luni, spre deosebire de benzinarii cu obraz subtire care se respecta si probabil ajung la vreo 15.000 de km intr-un an. E adevarat ca pe mine cei 40.000 de km m-au costat cat ii costa pe domniile lor cei 15.000, dar...ei au putere, au plaja de turatii, nu scot fum, intr-un cuvant ei sunt soferi adevarati ale unor masini adevarate. Sa fie sanatosi, mie mi-e bine asa cum mi-e acum. Mie si celorlalti peste 50% de cumparatori de masini noi din 2006, care si-au achizitionat dieseluri. Nu inseamna ca ma identific cu ei, nicicum, eu am motivele mele, iar pe acestea nimeni, niciodata, nu le va putea demonta. Iar celelalte aspecte remarcate aici...sunt sau nu importante, in functie de ce asteapta fiecare de la masina lui. Problema este ca majoritatea alora 50% care si-au luat masini diesel vor face in 5 ani cati ai facut tu in 1 an juma. Oricum, ceva fum iti iese pe teava, judecata iti este afecatata clar: deci daca tu faci doar 15kkm pe an si ai benzinar esti clar un looser, cu 'obraz subtire' si prea mult respect de sine? ) Iar ai uitat ca pe otto se pune gpl si inca din fabrica si merge vreo 50k km cu banii pe care i-ai dat tu pe motorina )Acum inteleg care e treaba cu autonomia.De ce sa opresti si sa cheltui din banii de motorina? Daca ai face Snagov Bucuresti in fiecare zi, dus si intors, ti-ai lua diesel. Link to comment
Brainiac Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Oricum, ceva fum iti iese pe teava, judecata iti este afecatata clar: deci daca tu faci doar 15kkm pe an si ai benzinar esti clar un looser, cu 'obraz subtire' si prea mult respect de sine? ) Nu, ci doar daca te iei de cei care nu fac ca tine . Link to comment
ovi_jer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 satori@ Asta e pretul capitalei ) si nu se poate vorbi de economie.Un lucru este clar: naveta la servici cu masina este inca un lux in romania si aici nu ma refer la masina sau la tipul carburantului. Link to comment
Elfu Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 @Brainiac Eu sunt unul dintre benzinarii care fac cam 30000 de km pe an. Poate ca ar fi mai rentabil un diesel avand in vedere ca tin 5 ani masina, dar cu toate astea nu as renunta niciodata la benzina in favoarea diesel-ului. Avand in vedere ca stau cam 3 ore pe zi in trafic, 70% din timp pe loc la semafoare, prefer ca in intervalul ala de timp sa nu mi se ciocneasca bilutele de la vibratii sau dantura si sa pot asculta linistit in surdina muzica de la CD. Da, e corect ca dieselul consuma mai putin decat un benzinar de aproximativ aceeasi putere dar si pretul de achizitie e mai mare si reviziile sunt mai scumpe, si taxele mai mari de regula, etc. Daca faci niste calcule si tragi linie incepi sa scoti profit cu un diesel dupa aproximativ 100.000 de km de rulaj, pana atunci scuze dar inca amortizezi diferenta de pret + intretinere. Link to comment
Brainiac Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) Nici prin cap nu-mi trece sa ma gandesc la economie. Pur si simplu nu am alternativa viabila. Iar in conditiile date, dieselul pe care l-am cumparat in momentul respectiv a fost alegerea optima. Asa cum am spus, intre timp au mai aparut si altele, dar in acel moment ele nu existau. Iar chestia cu naveta...ai vazut cam care e traficul din Bucuresti. Este posibil ca din toamna sa ma mut in oras si sincer spun, ma gandesc cu groaza la faptul ca va trebui sa tai Bucurestiul in 2, la ore de varf, dimineata si seara. Acum, desi fac cel putin 70 de km pe zi, de obicei 80, nu fac mai mult de 40 de minute in cazuri exceptionale pe drum (dus sau intors). Pe cand la toamna...daca voi scapa sub o ora de condus ma voi simti cel mai norocos bucurestean. Deci luxul este si nu este lux, in conditiile in care traficul devine pe zi ce trece din ce in ce mai aglomerat in capitala @elf stiu chestia asta, eu aceasta distanta o acopar in mai putin de 3 ani, am garantie de 4, fara limita de km, deci in cazul meu cred ca alegerea este justificata Edited May 8, 2007 by Brainiac Link to comment
mr_ Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 N Acum, desi fac cel putin 70 de km pe zi, de obicei 80, nu fac mai mult de 40 de minute in cazuri exceptionale pe drum (dus sau intors). Esti tare, 80km in 40 minute, o medie de 120km/h, incluzand o bucatica inevitabila de mers in oras... repede mai construiesc astia autostrazile in Romania Link to comment
john Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 80km dus intors, si 40 de minute doar un drum, deci 40km. Link to comment
Brainiac Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Am zis, 40 de minute dus SAU intors, deci e vorba de o medie de 60 km/h. Care medie este mai buna sau mai rea, in functie de aglomeratia pe care o prind incepand cu podul de la Otopeni si terminand cu fantana Miorita . Link to comment
c_french84 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) Ce parere aveti ca de anul acesta conform unor decizii la nivel UE motorina va fi ''aditivata'' intr-o proportie ce va creste de la an la an cu motorina ecologica?(in motorina clasica se va adauga un procent tot mai mare de biodiesel,si se vrea ca in timp sa se foloseasca doar biodiesel) Edited May 8, 2007 by c_french84 Link to comment
mr_ Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 @Brainiac Scuze, asa-s eu, mai... optimist @c_french84 E gargara tipic europeana. Europa nu e in stare sa produca biodiesel nici ca sa ajunga la 10% din necesar. Darmite 100%. Americanii au mai mult biocarburant cu toate razboaiele lor pentru petrol decat are europa cea ecologista. Link to comment
Pedala Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 EU unul nu suport putoarea pe care o lasa masinile pe GPL in aer. Imi vine sa vars. Ar trebui interzise? O dati in barci in fiecare post. 46 de pagini de batut campii. Ce cauta topic-ul asta in afara cafenelei? Si daca este in afara ei de ce nu ploua cu warn-uri? Inclusiv intre moderatori? Link to comment
c_french84 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) @mr E gargara tipic europeana. Europa nu e in stare sa produca biodiesel nici ca sa ajunga la 10% din necesar. Darmite 100%. Americanii au mai mult biocarburant cu toate razboaiele lor pentru petrol decat are europa cea ecologista. M-ai amuzat!Biodieselul se face din rapita iar in europa Franta e un adevarat colos in agricultura si ar putea face miliarde de tone;am postat aici ,deoarece cu acea motorina e posibil sa scada performantele motorului! PS:Sa nu ne mai luam de persoane ce isi cumpara masini diesel-biodieselul va scoate agricultura din cacao,deci oamenii se gandesc la tara,la emisii de noxe..etc 27.000km facuti in 11 luni,e OK? Edited May 8, 2007 by c_french84 Link to comment
BogdanG Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 (edited) @OVI_JER iti recomand sa o lasi mai moale cu recomandarile mai ales ca nu esti un priceput in ale motoarelor diesel de pe turisme, nu mai da sfaturi aiurea . Eu unu m-am saturat sa vad pe acest forum oameni care se cred mecanici de F1 sau WRC, care jignesc pe alti membri care poseda masini diesel . Adica Leganza ta de 10 ani nu este cloncanitoare? Oare Leganza ta fara catalizator este mai putin poluanta decit o masina noua cu un motor laudat in toate revistele de specialitate ? Motorul de 2L de la GM care este pe Leganza este un motor din alte vremuri, vremuri de mult apuse iar 1.9 CDTI este o cloncanitoare ? Edited May 8, 2007 by BogdanG Link to comment
ovi_jer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Dupa cum vezi aici se combat idei,masini,motoare si nu persoane asa cum faci tu. Daca nu esti in stare sa combati decit persoane te anunt ca nu e loc de asa ceva aici. Link to comment
mr_ Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 @c_french84 Cauta cifre despre productia de rapita la hectar, cate procente ajung ulei, si care e suprafata arabila a Europei si dupa aceea mai discutam In plus la momentul actual productia de biodiesel (incluzand diesterificarea) consuma mai multa energie decat se obtine arazandu-l, si in europa cu clima asta e valabil si la etanol... de fapt e chiar mai rau decat la biodiesel. Singura speranta a Europei de a face o margica in domeniul biocarburantilor este transformarea celulozei in etanol sau biodiesel (si se lucreaza la asta), ca sa se poata transforma intreaga planta in carburant. Atata timp cat doar uleiul sau doar zaharul ajunge carburant ideea ramane ce spuneam mai devreme Uite un link interesant al institutului de agronomie francez. http://www.inra.fr/presse/carbone_renouvelable_energie_verte Pe langa ce spuneam mai devreme despre transformarea celulozei in carburant mai mormaie ceva si despre ingineria genetica... insa in Europa risti sa ti se sparga geamurile (la propriu) daca aduci vorba de asta. Si apoi cel care ti le sparge sa ajunga candidat la presedentie in Franta, in secolul 21... Link to comment
alx Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Am trecut de pe Tucson 1.8 (sau 1.6) tone si 140cp diesel pe Auris 1.6 124cp benzina. Plaaaaaaaaaaang dupa diesel, e adevarat ca financiar nu se justificac dieselul aproape dedloc dar feelingul era de 2 (doua) ori mai misto. Eu raman un dieselar convins my friends, si asta pentru placerea de a o conduce in primul rand, apoi economia de combustibil. Link to comment
Satori Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Tu esti un tanar batran atipic, o exceptie, nu se pune. Oricum, nu stii sa calci o benzinara. Link to comment
andreib Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Cauta matale sa te duci cu benzinara convins spre 4500-6500rpm in treptele a doua si a treia, sa vezi cum se duce )"> . Face de rusine orice tucson la urgenta! Link to comment
alx Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Da, de acord, cand vreau sa merg sportiv. Dar daca nu vreau sa merg sportiv? Eu nu merg non stop cu 6k. Tucsonul era un vis, lagul turbinei dura muuuuult mai putin decat retrogradarea intr-o treapta inferioara. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now