Zmeul cel rau Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Bre Mircea, existenta motorului Diesel pe masina in componenta spusa de tine nu face decat sa mute generatorul de la sursa la consumator. Experienta a aratat ca este mai rentabil sa ai o sursa comuna decat una distribuita (ca in cazul energiei termice). Problema cu energia electrica in cazul de fata nu este atat la transport cat este la sursa. Problema, in general, a energiei electrice este cu inmagazinarea. Daca ai avea pe ce sa o consumi nu ar fi problema sa o transporti, doar sa o produci (cu ce rezulta de aici, mai ales poluare). Masinile hibride sunt doar o solutie temporara, de obisnuire a consumatorului, nu ceva final. Link to comment
tolin Posted April 13, 2008 Author Share Posted April 13, 2008 Problema autoturismelor o constituie sursa suplimentara, dar importanta, pentru incazire. Motorul termic o asigura, vorba aceea, din pierderi. Link to comment
Satori Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Da, chiar daca vrei, chiar daca nu. Lasa, asta se rezolva fara mari batai de cap. Si avantajul este ca vara - care e din ce in ce mai lunga pentru noi - nu consumi nimic. Link to comment
tolin Posted April 13, 2008 Author Share Posted April 13, 2008 Vara este nevoie de o sursa de racire. Link to comment
Satori Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Da, si un compresor de A/C nu are nici o problema in a fi angrenat de un motor electric. Link to comment
wallaby Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Ce ma mira e ca nimeni nu vorbeste de ce-o sa intample cu transportul de bunuri si cu utilajele din constructii cand s-or termina hidrocarburile. Va imaginati un grader sau un buldozer pe hidrogen sau baterii Li-Ion? Cum ajunge marfa la supermarket, transportata de TIR-uri pe baterii? M-ar interesa un link pe tema asta, daca are cineva. Link to comment
Satori Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Care este problema pe care o vezi tu la un TIR pe baterii? Iti este frica ca nu o sa "traga"? Link to comment
wallaby Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Nu maestre, mi-e ca din moment ce e atat de dificil sa construiesti un autoturism cu autonomie ceva mai mult decat neglijabila, ce te faci cu camioanele? Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Notiunea de locomotiva electrica iti spune ceva? Link to comment
wallaby Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Da, sigur ca-mi spune, ce naiba... Asta-i solutia, sa tragem cabluri de alimentare peste tot? Troleibuze de marfa in loc de camioane?! Da' cu buldozeru, compactoru' sau graderu' cum ramane? Tot pe principiul locomotivei electrice? Edited April 13, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Multe din echipamentele grele functioneaza deja pe principiul diesel-electic. Cat despre autonomie: au existat vremuri in care plinul se facea la farmacii si baruri. Viitorul se creeaza in functie de cerinte, nu iti face tu griji. Link to comment
wallaby Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Stiu cum functioneaza Diesel-electric, dar consuma motorina totusi, chiar daca ceva mai putina. Cand e gata ce ne facem? la naiba, o sa spuneti ca tin cu ursu' dar eu sincer sunt ingrijorat de chestia asta, mai degraba de ce-o sa conducem. Daca-n cativa ani as putea pune mana pe ceva gen Tesla Roadster ar fi minunat Edited April 13, 2008 by wallaby Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Da de motostivuitoare electrice ai auzit? Ma rog, in cazul astora e mai simplu ca nu se deplaseaza pe distante lungi si pot fi proiectate usor sisteme de alimentare cu energie electrica. Link to comment
VAXXi Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Fuel cells sau baterii de acumulatori standardizate (te duci la "benzinarie", iei un pachet de acumulatori gata incarcat si-l lasi pe cel descarcat). Link to comment
mr_ Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Eu mai degraba vad o sursa de carburanti alternativa... gen petrol din carbune, biocarburanti (neaparat din intreaga biomasa si nu ca cei actuali, doar din zahar/ulei), gaze de tot felul si toate originile... Sau poate, pila de hidrogen, daca e sa vorbim de masini electrice. Bateriile nu cred ca au prea mare viitor, sunt grele, poluante, scumpe, si inmagazineaza energie putina. Si cred ca au o limita teoretica care va fi atinsa destul de repede. Link to comment
EM!L Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Eu sunt de parere ca va evolua si capitolul "baterii". Atat in ceea ce priveste dimensiunea acestora, cat si la capacitatea de inmagazinare- de unde va rezulta si o autonomie crescuta. Edited April 13, 2008 by EM!L Link to comment
mr_ Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 (edited) Eu sunt de parere ca va evolua si capitolul "baterii". Atat in ceea ce priveste dimensiunea acestora, cat si la capacitatea de inmagazinare- de unde va rezulta si o autonomie crescuta. Nu ajunge, trebuie sa evolueze si la capitolul pret... degeaba scoti o superbaterie daca ai nevoie pentru ea de cine stie ce element exotic greu de gasit. Si bateriile actuale, daca ar ajunge sa fie folosite pe scara larga in industria auto ar exploda pretul. Si asa pretul creste de la o zi la alta la otel, titan sau aluminiu, chestii relativ banale, litiul ar ajunge pur si simplu criminal de scump. Edited April 13, 2008 by mr_ Link to comment
laurentziu83 Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Iar au pornit astia azi dimineata greu un dizal la noi in service, iar mirosea a motorina de cadeai jos la noi in receptie. Bleahh, m-am saturat de mirosul asta de motor "ecologic". Link to comment
Satori Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Hai cu mine pe motor prin Bucuresti. Dupa 7 km te simti de parca ai fi fumat un pachet. Link to comment
VFX Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 cica: Petrom a majorat astăzi preţurile la motorinele comercializate în reţeaua proprie de benzinării cu 0,09 lei pe litru, pe fondul variaţiei cotaţiilor produselor petroliere pe plan global, a anunţat compania petrolieră controlată de grupul austriac OMV. Astfel, motorina Top Euro Diesel 4 costă, începând de marţi, 4,12 lei pe litru, sortimentul OMV Sprint Diesel 4,17 lei pe litru, iar carburantul Euro Diesel 4 4,04 lei pe litru. Sa tot cumperi motorina in conditiile astea... Link to comment
closchkutza Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Stai linistit. Ieri, la Mol, benzina de 95 era 3.9RON/litru... Link to comment
closchkutza Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Stiu, era sa scap pompa din mana...Sunt curios cat pot sa o scumpeasca, pana unde. Link to comment
VFX Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Pai cred ca vor sa atinga "pragul critic" de 5... Link to comment
wallaby Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Si aici s-a scumpit... Benzina a ajuns 3.10, motorina 3.40. Am facut transformarea din $A in RON cu oanda.com Am vazut experti la TV care ne amenintau ca o sa platim $A2.0 / litru in cativa ani (cca 4.20 RON), adica o sa va ajungem din urma Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now