Laurycã Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Sau o inventie mult mai veche decat masina - BICICLETA. Link to comment
Cumnatu Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Nununu, ea este solutia usoara din lipsa de aplicabilitate a unor solutii tehnologice real evoluate. Gandeste-te ca sunt tari, muuuulte care extrag gaz metan de deasupra gropilor de gunoi. La fel sunt muuulte cai de a extrage energie dein materiale pe care de obicei le lasam sa putrezeasca. Asa cum acum stim ca motorina are in general un randament mai mare decat benzina, ca GPLul este cel mai mic poluant si dupa cum incet incet au aparut masini hibrid, cand ne va ajunge cutitul la os vom dezvolta tehnologiile alea. Momentan sunt interese prea mari in petrol si derivatele lui. Nu vad cum ai cara cu bicicleta marfa care intra chiar si intr-o tara mica ca si a noastra / 24 ore. Matematic vorbind se genereaza mult mai mult oxigen din imadurirea unei suprafete X de teren ( cazuri specificate la prostv ) decat s-ar comsuma daca in loc de biciclete respectivii locuitori ar folosii masini, orice fel de masini, oricat de poluante. Cei care au adoptat solutia bicicletei nu au facut-o numai din ratiuni de economie si poluare ci si de incadrare a echipamentului motor in mediu arhitectural. Daca ai oras compus in 90% din cladiri de peste 200 ani, e ca dracu sa se mearga pe acolo cu trabante si cu tuaregi. Unii sunt atat de civilizati incat tin pana si la imaginea vizuala a orasului lor. Revenind la M vs B. Inteleg ca cei cu motoare NEperformante pe motorina ( concept vechi / zgomot ) la masini din gama ieftina ( tremurat / zgomot ) sa migreze catre benzina mai ales daca nu circula mult. Inteleg ca cei care circula mult sa se dea pe motorina dpdv economic. Ce ne facem cu pasiunea celor cretini ca mine care intr-o lume Taco Bell ( a se citii lumea perfecta din filmul ala cu Stalone ) vrei sa simti un vrooooomet de V8 antic si de demult total nerandamental ? Ii omoram pe astia sau ce le facem ? Parerea mea este ca sunt de ajuns de multi bani in lume si de ajuns de multa forta de munca intrucat sa transforme Sahara intr-o jungla amazoniana ( si alte deserte care acum aduc aport la lipsa de oxigen ). Interesul trebuie sa apara. Ce ma enerveaza la motorina ? Ca e treapta scurta de viteza ( la manuala ) imediat ce ai dat in ea, trebuie sa schimbi din nou. Ce ma enerveaza la benzina ? Ca daca nu ai turbina pe ea, trage ca o bleaga, nu are un moment in care sa te bage in scaun. Asta ca sa nu ma acuze lumea de prea mult offtopic ! Link to comment
Tommy Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Cumnatu said: Ce ma enerveaza la motorina ?Ca e treapta scurta de viteza ( la manuala ) imediat ce ai dat in ea, trebuie sa schimbi din nou. Hehe, nimic nu face mai mult decat o cutie scurta, in veci nu mi-as mai lua cutie lunga. Tie ti-e lene sa schimbi.. nu are legatura ca e treapta scurta sau lunga. Cumnatu said: Ce ma enerveaza la benzina ?Ca daca nu ai turbina pe ea, trage ca o bleaga, nu are un moment in care sa te bage in scaun. Pai tu trebuie sa-ti iei ferrari, daca spui ca ai 7 secunde suta si tot e bleaga. Link to comment
tolin Posted September 9, 2008 Author Share Posted September 9, 2008 Ferrari exclus, n-are turbina. Link to comment
Cumnatu Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 BogdanG said: Pana la urma vad ca lumea trece la dizel iar aia cu dizel se satura si vor benzina ) Ciudat dar adevarat. Tocmai m-a sunat un posibil cumparator si in cursul discutiei am ajuns si la consum. EU : facem ce test doriti, mergem prin oras, pe afara... EL : aaa, consumul nu conteaza, am avut o masina cu motor de 6L, acum am un Passat pe motorina si vreau sa revin la benzina. N-am fost indeajuns de inpirat sa il intreb de ce vrea din nou benzina. Link to comment
VFX Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Pai suna-l si intreaba-l...asa de curiozitate... Link to comment
Cumnatu Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Suincer cred ca am elucidat-o singur. Tocmai am vorbit cu al meu cumnat ce are si el la vanzare un Mondeo dric motorina. Iedea e ca s-a saturat de motorina dupa ce au inceput sa crape furtunele si sa consume 13 in oras ( 8 afara la 180 km/h ) si se cam apropie de momentul in care o sa inceapa sa bage pise in ea. Si nu sunt deloc ieftine. Dupa logica mea si a lui motorina aduce temperaturi si presiuni atat de mari ca se uzeaza mult mai repede diversele piese. Si deci acum vrea tot mondeo dar pe benzina. COncluzia : motorina = scump de intretinut. Link to comment
mugur Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Exact, la diesel pica mai repede piesele , la motor ma refer, din cauza motorinei de proasta calitate , cine incepe sa repare la el sigur nu mai vrea...de-aia l-am vandut si eu de frica sa nu pice ceva, mai ales ca era renault dci Link to comment
BogdanG Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Nu mai concluzia voasta este defectoasa rau de tot, exista diesel cum este al meu care la 265k km merge perfect, asta daca nu mai sare citeodata furtunul de la intercooler din cauza presiunii prea mari Exista de asemenea BMW, Mercedes Benz, Volvo si altii care stiu sa faca diesele bune. A spune ca dieselul nu este fiabil este de ras, este mai fiabil decit un motor pe benzina de aceiasi cilindree. Dieselul este insa costisitor de intretinut doar daca ai RENO, FORD, PEJO si alte dizele ieftine. La un VAG nu am auzit de injectoare infundate sau stricate pana in 300k km, la BMW, MB si Volvo injectoarele mor odata cu tabla . Link to comment
Cumnatu Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Pai cand vorbesti pe un forum despre un subiect atat de general te referi la majoritatea masinilor. Si majoritatea, numeric vorbind sunt mult sub calitatea marcilor de top germane. Nu ? Link to comment
BogdanG Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Da si Nu . Sunt multi care fac diesele bune DAR sunt putini care le fac proaste. In afara de reno care a avut probleme de proiectare cu dciul de 1.5l si PSAul care are cam aceleasi probleme, altii insa nu au probleme. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de asiaticele diesel . Link to comment
laurentziu83 Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 (edited) Bogdane, 1.5 dci-ul e un motor excelent, crede-ma, bate la fundul gol multe alte dieseluri, pot sa zic ca, cel putin prin oras, e mai placut de condus decat 1.4 de il am pe Clio, iar tedei-ul de la Passat e lasat muult in urma. Mai conduc din cand in cand MCV-ul de 85 CP cu care vin mecanicii de la BR si pot sa zic ca nu simt niciodata lipsa de putere la el, nici macar cand pornesc AC-ul, ajung aproape imediat la 80 la ora si plec de pe loc in scart-uri (bine, aici poate fi si Debica de vina), obisnuit sa plec cu 1.4-ul meu. Bine, in rest masina e vai mama ei, schimbatorul are ghidajul mult mai prost decat avea cel de la matiz dupa ce ii dereglasem sufele. Ca injectoarele lui sunt sensibile la cea mai mica picatura de apa ce intra pe la ele, partea a doua, dar in schimb motorul se misca foarte bine, si, cel putin pana in 300 de mii de km, n-am desfacut nici un motor. (aici nu includ un caz la care nu i-a schimbat pinionul de la arborele cu came la timp si i-a sarit de la punct). Prin tara sunt si masini cu 600 de mii de km cu motorul nedesfacut. In concluzie, daca nu ar fi costurile de intretinere asa mari la el (filtrul de motorina 250 ron), si a riscului de a pica injectoarele la vreo motorina mai nasoala, chiar mi-ar place motorul asta sa il am pe masina mea, numai pentru faptul ca nu ma mai incomodeaza AC-ul la condus. Edited September 10, 2008 by laurentziu83 Link to comment
BogdanG Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Care dieseluri le bate la cur DCIul ? Tu vb de Passat +TDI de 100CP, asta e o gluma buna, ia sa vedem cum se comporta un Passat V6 TDI de 180 CP ???? In materie de diesele common rail cele mai bune sunt la BMW, MB, Volvo si Alfa Romeo. De asemenea consumabilele la ultimele diesele sunt la fel de scumpe ca cele de la ultimele benzinare, uleiurile sunt aceleasi asa ca nu vad unde este diferenta de care zici tu. Un filtru de motorina cu senzor apa pt Logan DCI costa 92RON, pana la 250 RON cit spui tu e mare distanta . Alt exemplu, pt Volvoul meu filtrul de benzina costa 125 RON iar pt aceiasi masina dar cu motor diesel costa 149 RON, mare diferenta, NU???? Link to comment
Alezz Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Cate Passat V6 TDI de 180 CP sunt pe strazi???Nu mai fa comparatii intre varfuri de gama ca ti-o iei la cur de la benzinare fara nici un efort Link to comment
laurentziu83 Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 V6 TDI-ul oricum nu ti-l cumperi pentru "economie". Iar intre TDI-ul de 100 CP si cel de 130 CP, eu mare diferenta n-am vazut, ca doar le-am condus in paralel la un moment dat acum vreo 2 ani. La fel mi se oprea motorul cand intram in Braila, plecam de la semafor cu a 1-a, apoi cand viram la stanga treceam la a doua si, daca nu aveam minim 1200 de ture, se oprea motorul. La dci n-am avut niciodata stress-ul de a tine masina din ambreiaj, n-am reusit sa opresc niciunul (comparativ cu vreun benzinar), si imi trec macar 5 dci-uri pe mana pe zi. Ca pun marlanii motorina de la tractoare in dci-uri, vin apoi la service ca le porneste greu motorul sau merge aiurea, si la testul de injectoare nu numai ca nu se incadreaza in cei maxim 35 ml/injector, dar mai si dau un jet de ar face invidios un cal, e partea a doua. Ce sa fac eu daca sunt scumpe si proaste, de un plin de motorina "ieftina" ajunge sa te coste la 55 de milioane. Si nici n-am avut pe nimeni care sa fi pus motorina de la statii calumea (Petrom, OMV, MOL, Lukoil, etc) si care sa vina apoi cu belele la injectoare, la toti le merge brici motorul. Eu vorbeam de motoare diesel ieftine, pe care le gasesti pe masini ieftine, nici n-am curajul sa zic ca e mai bun decat dieselul de pe BMW. Dar cat e halatu'? Bine, acu se mai gasesc care sa dea peste 40 de mii de euro pe un BMW si pun motorina de la tractor, la asta trebuie sa reziste, nu? Link to comment
BogdanG Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Ok, uite exemplu de diesel ieftin si bun, 1.3 Multijet de la Fiat. Este exceptional motorasul asta, mai exista 1.5 diesel de la Hyundai, foarte bun. Nici unul din aceste motoare nu au probleme la sistemul de injectie. Ideea este ca o masina buna nu inseamna numai motor bun, degeaba ai un motor bun daca ai o caroserie execrabila, sau invers, degeaba ai carapace buna daca motorul e varza . Combinatia perfecta inca nu am gasit-o la masinile ieftine . @Adica cum mai pufosule ? Tu nu ai vazut V6 TDI pe Passat??? Vezi ca le gasesti inscriptionate cu "Politia", sunt niste dricuri albe cu girofar . Link to comment
Tommy Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 BogdanG said: Combinatia perfecta inca nu am gasit-o la masinile ieftine . Defineste si matale ieftine.. 10 mii, 15, 20? Link to comment
starsteel Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 (edited) Se pare ca prin marirea artificiala a pretului motorinei fanii dieselurilor vor fi in scadere...apune epoca tractoraselor? Cunosc pe cineva care s-a hotarat sa mai faca reduceri la combustibil astfel ca acum dieselul Octavia e in repus si functioneaza benzinara Tico. Am considerat mereu ca e deplasata afinitatea romanilor pt. motoare diesel si masini germane! Ca doar exista taticul absolut, Japonia! Edited November 19, 2008 by starsteel Link to comment
Esperatul Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Ce marire artificiala? motorina e 3.5-3.6 de mii. Link to comment
Mircea Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 (edited) Starsteel, o fi motorina mai scumpa, dar noi mergem 100 km in oras cu 27 ron, intr-o masina cu 120 CP sub capota si de 4,3 m lungime, tu mergi in oras aceiasi suta de km cu 32 ron, intr-o masinuta mai mica, cu 90 CP sub capota. Cine e mai in avantaj? Edited November 20, 2008 by Mircea Link to comment
Elfu Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 (edited) @Mircea Cat ziceai ca te costa filtrul ala de ulei? Cat platesti la RCA in plus? Cu cat e mai scumpa motorina? Cat platesti in plus la taxe si impozite? Adauga toate astea la cei ~2000 de euro cat a fost in plus motorizarea diesel la aceleasi dotari la Lacetti si zi-ne si noua in cati ani amortizezi suma sau mai bine zis in cate zeci de mii de km. Edited November 20, 2008 by Mircea Link to comment
Mircea Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Discutia asta daca vreti o continuam la diesel vs benzina. Si iti spun eu ca merita fiecare cent, cand ne vedem, iti arat de ce Link to comment
Razv Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Ca are o "racheta" Mircea ... Dau si 100 de mii/100km in plus decat sa aud tzacanitul ala de motor diesel ... Hai sa nu facem diesel vs benzina . Link to comment
dadu1976 Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 (edited) Razv said: Ca are o "racheta" Mircea ... Dau si 100 de mii/100km in plus decat sa aud tzacanitul ala de motor diesel ... Hai sa nu facem diesel vs benzina . fftopic: Inainte de aveo si golf am avut diesel si nu pot decat sa plusez cu inca 100 de mii/100 km sa nu aud tacanitul si sa imi vibreze fundul pe sscaun dimineata cand era frig. PS Dar totusi uneori imi lipseste maraitul unui motor diesel si cuplul in trepte mari. Edited November 19, 2008 by dadu1976 Link to comment
Mircea Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Elfu said: @MirceaCat ziceai ca te costa filtrul ala de ulei? Cat platesti la RCA in plus? Cu cat e mai scumpa motorina? Cat platesti in plus la taxe si impozite? Adauga toate astea la cei ~2000 de euro cat a fost in plus motorizarea diesel la aceleasi dotari la Lacetti si zi-ne si noua in cati ani amortizezi suma sau mai bine zis in cate zeci de mii de km. 90 ron. Dar hai sa nu comparam mere cu pere, respectiv motorul de 1.6 cu cel de 2.0 d. Concret - Lacetti 1.8 - 122 CP/ 5800 rpm, 161 Nm cuplu /3600 rpm - echipare platinium (premium nu se face) - 15390 E pret de lista cu taxe incluse. Lacetti 2.0 d - 121 CP/4000 rpm, 280 Nm / 2000 rpm, - echipare platinium - 16960 euro pret de lista cu taxe incluse. Diferenta la RCA - 0 ron, diferenta la impozit 0 ron, puteri similare (cu toate ca ma indoiesc ca cel de 1,8 poate merge in treapta 5 la puterea maxima a motorului, lucru pe care dieselul il face) Acum, consum in oras la 1,8 - 9,9%, 2.0 - 7,1 %, in afara - 1.8 - 5,9%, 2.0 - 4,8%, mixt - 1,8 - 7,4%, 2.0 - 5,7%. Performante - 0-100 kmh - 1.8 - 9,8 secunde, 2.0 - 9,8 secunde (ups, la fel?) 60-100 km/h in treapta IV - 1,8 - 8,6 sec, 2.0 - 7,3 sec (opaaa!!) 80 - 120 km/h in treapta V - 1,8 - 12,8 sec, 2.0 - 10 sec (ups adica se traduce in cam o lungime de masina, nu?) Emisie de CO (taxa de poluare nu?) 1.8 benzina - 183 g/km, 2.0 diesel - 149 g/km. (ups, iar castiga dieselul) Acum alte cifre: 15000 km pe an, consumurile mixte declarate de producator, costuri de revizie date de producator: 1,8 benzina - 15000 x 7,4 % = 1110 l benzina x 3.3 ron cost mediu sa zicem = 3663 ron + revizie 750 ron = 4413 ron anual, adica un cost de circa 0,29 ron/km 2.0 diesel - 15000 x 5,7% = 855 l motorina x 3.6 ron cost mediu = 3078 ron + 900 ron revizie = 3978 ron anual, adica un cost de circa 0,26 ron / km. Deci? Adauga la asta si faptul ca eu am luat masina in promotie, in vremea cand echiparea premium cu motor de 1.6 benzina costa 13970 fara vopsea metalizata si 14250 cu vopsea metalizata, iar eu am luat diesel de 2.0 cu echipare premium plus (+AC Automat si twetere) cu 14330 euro inclusiv vopsea metalizata. Razv said: Ca are o "racheta" Mircea ... Dau si 100 de mii/100km in plus decat sa aud tzacanitul ala de motor diesel ... Hai sa nu facem diesel vs benzina . Cu tine nu prea mai am ce argumente sa-ti dau. Poate totusi citesti niste date tehnice si te trezesti 0-100 kmh - Lacetti diesel 2.0 - 9,8 secunde Aveo 1,4 16v - 11,9 secunde. Asta tradus in acceptiunea ta inseamna ca tu stai in spatele meu la orice eventuala intrecere si vezi cum nu scoate fum un diesel dadu1976 said: fftopic: Inainte de aveo si golf am avut diesel si nu pot decat sa plusez cu inca 100 de mii/100 km sa nu aud tacanitulsi sa imi vibreze fundul pe sscaun dimineata cand era frig. PS Dar totusi uneori imi lipseste maraitul unui motor diesel si cuplul in trepte mari. Golful ala avea motor tdi, motoarele common rail sunt mult mai silentioase. Combinate cu o izolatie fonica buna a habitaclului si tampoane motor si cutie de buna calitate fac ca de multe ori la viteze mari masinile echipate cu cr-uri sa fie mai silentioase chiar si decat cele pe benzina. Concluzionand, cea mai mare greseala pe care o faceti este ca impartiti totul in 2 - diesel si benzina, uitand ca exista si tehnologii diferite si producatori diferiti. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now