arp Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 10 l in oras este usor sa-i scoti in Bucuresti daca nu mergi pe banii tai.. La drum lung in schimb in cele mai proaste conditii nu am depasit 5.9l%. Desi are o putere mica relativ la cilindree (motorul fiind HDi din prima generatie) are reprize foarte bune datorita cuplului (205Nm) si o buna elasticitate. De aceea nu sunt nici diferente foarte mari la valorile de acceleratie intre motorul de 90 cp si cel de 110cp - diferenta ~ 0.6s. A fost pastrat pana la ultima Xsara vanduta datorita fiabilitatii demonstrate in timp... Link to comment
BogdanG Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Si eu am reusit intr-o iarna 10% cu golfu in rest 5,5%-6,5% in functie de anotimp si nervi .Cred ca se poate 10% cu Xsara cu AC pornit si blana dar dupa 100.000km se fac simtite talpile din "tinerete" nu ma mai mira cind vad pe strada masini relativ noi care scot fum . Link to comment
AND Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Sa fii avut diesel acum 11-12 ani in RO. insemna sa fii boier (dpdv al consumului). Numai in 5l urban o tineai... Asta deoarece nu exista traficul care e acum! Link to comment
tolin Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Cum sa fi boier, cand te dai jos dintr-un Diesel ? E o contradictie in termeni. Link to comment
BogdanG Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Nu neaparat cresterea mare de consum a aparut de la motorina EURO care are mai putina parafina deci o ardere mai puternica si ungere mai proasta a motorului ,ma refer strict la motoarele non euro si mai ales la motoarele mari . Conteaza mult si stilul de condus si rutele pe care le alegi si mai ales ingeniozitatea de care dai dovada ,eu de exememplu acum ca merg cu golful si am invatat pe espero ce inseamna sa conduci economic pot spune ca soferul e cel mai bun economizor pe linga faptul ca marele avantaj al dieselului este consumul la relanti care este insesizabil fata de benzina adica sub 1L/h ,eu fiind foarte ingenios din fire am pus pe golf injectoare de polo 1,3 diesel si am obtinut un consum urban de 5,5% si extraurban de 3,65% (max100km/h) deci se poate obtine un consum mic si cu o masina veche . In acest weekend vreau sa mai incerc o data dar pe un traseu drept adica Buc-Constanta ca saptamina trecuta am ales un traseu greu pt masina ,adica Buc-Pitesti-Vidraru-Cimpu Lung-Risnov-Predeal-Bucuresti adica un traseu de munte cu "ace de par " si 4 persoane in masina +filtru de aer si motorina neschimbate ,acum vreau sa le schimb si bag o mare ,poate ajung la 3% Link to comment
AND Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 @tolin : deja devii iritant "> @bogdan : De acord ca si diesel-uri mai vechi pot obtine consumuri mici in oras! TurboDiesel-urile Peugeot de 1.4/1.6/1.9 care echipau Citroen-urile BX la sfarsitul aniilor 80 , scoteau intre 5 si 6 urban. E fact , nu fiction - fiind fost posesor (in familie) de BX 1.9 TRD. Link to comment
alx Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Cum sa fi boier, cand te dai jos dintr-un Diesel ? E o contradictie in termeni. cati ani ai, domnule? prejudecata cum ca dieselul e pt tractoare si muncitori s-a dus demult. Link to comment
tolin Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Asta sa le spui producatorilor de automobile pentru boieri. Link to comment
alx Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 nu ai vazut s-class sau cls diesel? sau phaeton, 7-series? Link to comment
tolin Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Si ai vazut boieri circuland cu ele ? Sau inca tu crezi ca boier se devine ? Ar trebui sa auzi parerea nemtilor despre cumparatorii de astfel automobile. Link to comment
arp Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Care e parerea nemtilor despre diesel, ma rog? Iti spun eu, nemtii apreciaza orice este economic, toti nemtii cu care am avut de-a face au diesel-uri, de cand cu motoarele noi si putin poluante sunt linistiti si din punctul asta de vedere... Edited June 2, 2005 by arp Link to comment
tolin Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 (edited) @arp > Ce s-a intamplat, s-au terminat argumentele si ai trecut la persoana ? Poate ai uitat cine e creditat cu deschiderea acestui topic pe care vad ca ai trecut la limbaj de patron la divizia A ("Daca nu, care e treaba?"). Mai putina patima nu strica si nu uita: pe acest topic se discuta despre Otto vs Diesel ! Acum ai inteles care e treaba ? Edited June 2, 2005 by tolin_afc Link to comment
Satori Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Nu, eu si cu Ticolino avem X5 cu 3.0i. Link to comment
arp Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Hai sa discutam pe bune despre Otto vs. Diesel... PS: Nu stiu ce e cu referirea la divizia A, nu ma uit la! Edited June 2, 2005 by arp Link to comment
alx Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 din ce in ce mai multi membrii incep sa cunoasca "arama" de pe aici... arp, chill! daca nu le impartasesti opiniile negative referitor la diesel, logan si pozitive referitor la orice pe care scrie daewoo (sau chevy) te alegi cu warnuri, banuri, lehamite, etc... Link to comment
andreib Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Deci si in concluzie Alx daca te simti asa de neindreptatit de ce nu ne lasi cu narcisismul nostru legat de masini? . Dute si tu pe forumul destinat loganului si zii ca e cel mai bun ca si restul...sau ti-o fi placand controversa ) PS: Oricum, nici nu se pune problema, Tolin are dreptate . Sa fim seriosi, ce rost are sa iei un V10 diesel care oricum consuma enorm(apropiat de echivalentul pe benzina) si are performante dinamice mai slabe? Cand dai atatia bani pe o masina nu cred ca combustibilul mai este un ,,issue''. Link to comment
dan_m Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Sugerez pentru calmarea spiritelor si o cat mai buna obiectivitate a acestui topic sa puna cineva priceput la fizica / motoare niste scurte explicatii privitor la aceste notiuni de cuplu / putere, adica ce inseamna ele si la ce ajuta fiecare. Cred ca este bine sa ne definim intai aceste premise si sa le acceptam cu totii (cu argumente din fizica) si apoi sa discutam de dinamica masinii. De ex. lumea vorbeste aici de cum trage masina - eu intreb este o chestie de cuplu sau de putere. Sau vorbeste de viteze maxime - iarasi e cuplul sau puterea care conteaza. Dupa care intradevar putem sa deducem unde e mai util fiecare dintre motoare si ca atare spre ce se indreapta preferintele fiecaruia. Despre partea cu economia cred ca lucrurile au ramas cumva in aer deoarece conteaza mult nr. de km parcursi, marca masinii in functie de care costa mai mult sau mai putin reviziile/consumabilele, pretul motorinei/benzinei, stilul de condus etc. Deci balanta se poate inclina in ambele sensuri. Deasemenea sugerez sa discutam de o anumita gama de masini deoarece daca ne vom uita si la Renault si la Mercedes, si la 1.5 litri si la 3-4 litri atat benzina cat si motorina, turbo si non turbo discutiile devin confuze. Parerea mea Link to comment
VAXXi Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Păi e simplu: - cuplul este forţa ori braţul forţei, şi dă demarajul (este ceea ce face maşina să se mişte de pe loc) - caii putere dau viteza maximă Formula care le leagă: puterea în CP = cuplul x RPM / 5252 Ca atare, poţi scoate putere mai mare crescând cuplul motorului (se face prin creşterea capacităţii cilindrice şi implicit a pistoanelor) sau crescând turaţia. Link to comment
Satori Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 A devenit foarte deranjanta atitudinea ta nesustinuta de nici un fel de argument! arp, pana acum, singurele argumente solide au venit din partea ta, a lui ovi_jer si a lui tolin. tu ca posesor, ei ca cunoscatori. vezi cateva pagini in urma, ale acestui post. arp, chill! daca nu le impartasesti opiniile negative referitor la diesel, logan si pozitive referitor la orice pe care scrie daewoo (sau chevy) te alegi cu warnuri, banuri, lehamite, etc... alx, repeta chestia asta ca pe rugaciune, poate ajungi (sau ai ajuns deja) sa o crezi. ai fi (sau esti) singurul care ar fi in stare. nu incerca sa il atragi pe arp in echipa ta de starnitori de spirite. cum se face ca el are diesel si nu are warn, conform logicii tale? poate pentru ca este totusi un om care isi exprima parerile pertinent. scuze pentru offtopic. Link to comment
arp Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Tocmai pentru a nu mai da nastere la discutii nedorite si cu iz de atac la persoana mi-am editat postul care a starnit remarca cu divizia A (pe care n-am inteles-o, dar n-are importanta). O fi asta topic de lupte grele dar este foarte deranjant cand se transforma o discutie care ar fi suficient de interesanta si pasionanta daca s-ar mentine doar la nivel tehnic (avantaje/dezavantaje reale diesel/benzina si opinii obiective) intr-o discutie de 'cartier' in care se blameaza si se marcheaza oamenii dupa mirosul combustibilului din rezervor (ai benzina esti mai aproape de a fi boier, ai diesel esti taran tractorist si habar n-ai ce e aia masina)...Imi pare rau ca mi-am incalcat conduita pe care mi-o impusesem acum cateva pagini in privinta acestui topic (tot din cauza acelorasi genuri de postari) de a nu mai scrie decat date absolut concrete si obiective, fara alte comentarii, pentru cei care apreciaza faptele si nu povestile din auzite dar deja se spun lucruri care depasesc anumite limite... Edited June 2, 2005 by arp Link to comment
BogdanG Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) @andreib nu te mai arunca in afirmatii pe care nu poti sa le dovedesti . Audi A8 4,2L benzina 0-100kmh 6,3 sec vmax 250km/h consum mediu 11,9% Audi A8 4,2L TDI 0-100kmh 5,9 sec vmax 250km/h consum mediu 9,4% BMW 320i benzina 0-100kmh 9 sec vmax 220km/h consum mediu 7,4% BMW 320d diesel 0-100kmh 8,3 sec vmax 225km/h consum mediu 5,7% Deci dieselul de la aceste firme desi au aceiasi cilindreie este mai sportiv decit benzina si mai economic probabil ca sunt mai multe modele ,ma gindesc ca or fii tractoare si de aia sunt asa performante > Edited June 2, 2005 by BogdanG Link to comment
AND Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 (edited) Am vazut azi noapte pe irealitatea tv un interviu autoshow cu nu stiu ce director general de la Porsche (cred) pentru ca erau intr-un showroom Porsche Reporterul l-a intrebat la un moment dat ce va urma in viitor pentru cei care au de ales intre diesel si benzina. Nenea a zis ca in momentul de fata , un diesel modern nu este cu nimic mai prejos decat un motor pe benzina , fiind mai ales superior la consum ..cu toate ca si la benzinare s-a lucrat foarte mult pentru a micsora consumul. In fine , bun exemplu dat de BogdanG! Diesel power!!!!!!! feeeel that torque! >- Edited June 2, 2005 by AND Link to comment
BogdanG Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Motorul diesel are un randament mult mai mare fata de un motor OTTO de aici si consumul redus si posibilitatea de rafinare a unui diesel . Link to comment
ovi_jer Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 BogdanG@ De unde ai scos motorul de 4,2 l tdi la audi? Link to comment
BogdanG Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 De unde crezi ?De pe net ,la fel ai zis si cu common rail la VAG si nu ai avut dreptate . PS>4,2L TDI e common rail . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now