laurentziu83 Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Din pct meu de vedere singurele asistate necesare ar fii o servofrana si o servodirectie dar asta numai in cazul manevrelor de parcare . Mda, cam astea ar fi singurele pe care as vrea sa le am pe masina, dar cred ca si la servofrana as putea renunta. la vechiul oltcit nu aveam servo dar se frana destul de bine, oricum mai usor decat la maty cu motorul oprit unde nu mai ai nici o sansa sa blochezi rotile dupa 5-6 pedale. servodirectia intr-adevar la parcare mi-ar trebui, si ar trebui normal la masinile mai mari (nu poti sa conduci un Passat fara servo de exemplu, am incercat si daca mai incercam mult imi crestea brandul ) sa vezi la IVECO cum e sa blochezi volanul iar apoi sa trebuiasca sa invarti putin de el ca sa se invarta cheia in contact. Link to comment
alx Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Eu sunt pro servo. Asistarile inseamna confort. Este cineva care-si doreste masina neconfortabila? ) Daca vorbiti de sisteme de siguranta, alea nu sunt asistari ci computerizari. Si cu alea sunt de acord. Eu am platit 1000 de euro in plus la masina numai ca sa am abs. Bai nene, viata este mult mai importanta decat "vitejia". Daca tu crezi ca iti ridica cineva statuie ca ai murit intr-o masina fara airbaguri si ca nu ai trait ca un "las" intr-o masina cu airbaguri, treaba ta. Problema este ca la masinile cu multe sisteme de siguranta (vezi abs, esp etc) unii useri abuzeaza de ele. Pt acei useri numai lipsa carnetului ii poate lipsi de thrillul de a merge la limita. Dar pentru userii normali, aceste sisteme iti imbunatatesc sansele de supravietuire in caz de accident. Stimabililor, viata este cel mai de pret bun si la pastrarea ei contribuie si sistemele de siguranta. Dar ele nu iti salveaza viata singure, trebuie si un pic de colaborare din partea ta. Link to comment
Pedala Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Am condus destul de multe masini de diferite clase si generatii. Concluzia? Asistarile sunt necesare. In special servo-frana si servo-directia (insa nu una foarte asistata). Foarte ingenios sistemul electrohidraulic Fiat care are doua moduri de operare (Normal si City). De ABS te poti lipsi daca CUNOSTI MASINA SI PICIORUL. ESP-ul este un sistem care nu ar trebui sa mai lipseasca de pe nici o masina noua dupa parerea mea. Utilitate maxima iarna. Traction-controlul la masini de peste 150CP si la toate cele cu tractiune spate (utilitate maxima iarna). In schimb toate aceste sisteme ar trebui sa poata fii decuplate la dorinta soferului, inclusiv ABS-ul (ceea ce nu prea se intampla). Link to comment
alx Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 utilitatea decuplarii absului ar fi doar intoarcerile cu frana de mana... chiar asa, nu am incercta niciodata si am masina cu abs... Link to comment
Satori Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 De ce sa decuplezi absul pentru intoarcerea cu frana de mana? Dupa cate stiu eu, la masinile ieftine ABSul este ignorant fata de frana ta de mana. Nu ai nevoie sa il decuplezi. Link to comment
alx Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 pai si atunci care ar fi utilitatea decuplarii? nu stiu de ce ignora... voi incerca acasa... Link to comment
Satori Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 La Logan si la Kalos frana de mana nu are treaba cu ABS-ul. De Logan stiu de la Klaus si de Kalos stiu din experienta. Link to comment
Gica Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 frana de mana nu are treaba cu ABS-ul. <{POST_SNAPBACK}> Aha si in ca cum ! >- Ce mai intorceam cu frana de mana Nubira asta iarna in parcarea de la bloc (ca nu era circulatie si am avut ceva zapada)... Asa ca subscriu la ce ati spus ca frana de mana e independenta, nici nu ar avea logica sa aiba ABS dupa parerea mea. Decuplarea ABS-ului..hmm... ii vad utilitatea doar cand vrea soferul sa simta el masina si nu vrea sa fie asistat, altminteri e bun. Link to comment
alx Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 pai absul intervine cand soferul nu mai simte masina, cand este in derapaj... deci eu chiar nu vad de ce ar vrea cineva sa decupleze absul. Link to comment
Alezz Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 (edited) Nu stiu daca mi se pare dar la al meu Cielo directia sau servodirectia mi se pare enoooooooooooorm de puturoasa ca dovada jentile indoite in gropi la viteze destul de rezonabile 70-100km/h (3 pa stanga si 2 pa dreapta). A,si un "defect" de fabricatie,cum pana mea la o masina capabila de viteze in jurul a 180km/h (fara sto) pui cauciucuri care au o presiune pa fata de 1,9 atmosfere(prea moi=jenti patrate pa fata)care la Mertz E Klasse au 3,6 atm toate 4 . Edited May 3, 2005 by Alezz Link to comment
Satori Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Ce viteza ai in talon? Daca masina este capabila sa atinga viteza asta, nu inseamna ca trebuie sa o si folosesti mai mult decat este cazul. Link to comment
Alezz Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 (edited) In talon scrie 175 da ce sa-i fac daca dementa la 160 abia incepe sa traga ??? Oricum viteza de croaziera pa autostrazi(ca avem 2 > ) e de 150km/h. Eu incercam sa spun ca din cauza servodirectiei puturoase si a presiunii slabe din cauciucurile de pa fara(si talon mic) tot le stramb. Edited May 3, 2005 by Alezz Link to comment
Gica Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Tu esti cam fanatic cu viteza asta, dar daca asa iti place tie... S-ar putea ca genitile sa fie cam moi, eu la cielo strambam gentile doar intr-un timp cand erau soselele foarte bomardate, adica la ora actuala nu ar trebui sa mai ai probleme. Ce anvelope ai pe masina ? poate ti-au pus unele necorespunzatoare la dimensiuni. Cat despre directie, se pare ca in timp au mai schimbat cate ceva la Cielo, de ex. la cel care il aveam din '99 se rotea mai usor volanul decat la unul luat in ian.2004, dar nu parea nici unul "puturos" la directie. Link to comment
steph Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 (edited) alexx> fara suparare sunt cam acre toate dotarile in cielo right? p.s. care e testu cu pisica? Edited May 3, 2005 by steph Link to comment
ZLI Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 ce parere am eu despre asistare? SUPER!! din pacate ce cumparam noi sunt niste prostii servodirectie care te face sa nu mai simti cand pierzi aderenta in curbe, sa nu mai simti drumul. De cate ori am mers cu masina cu ASR l-am dezactivat pentru ca nu puteam sa iau curbele la intrarea pe autostrazi cum vreau eu. ABS? CHESTIE PATITA DE MINE pe o autostrada in germania. golf 4 impecabil sistem ABS care e pe mai toate masinile. 240km/h intram intr-o zona unde de obicei era blocaj 2benzi si cea de siguranta (pod si dupa aceea coborare - vizibilitate cam slaba). panourile electronice nu indicau nici o restrictie (60 de obicei sa nu intri cu viteza in aia care stau) pe pod erau urme in asfalt de la masinile care des stationau in zona aia. Vad stopuri si avarii. Franez! intra ABS si nu franeaza apas apas bag a4-a frana de motor ma dau mai la dreapta sa nu mai calc pe "vibratoare" franeaza a3-a sant mult prea aproape. claxon :"> deja franeaza bine iau banda de siguarnta si depasesc coloana cu 3 lungimi de masina pun avariile. zambesc incep sa recapitulez - idiot mai sant aveam viteza prea mare ultimii care ajung la coada pun avariile nemtii lasa banda de siguranta libera ABS merge ca ceaiu' pe damburi dese. era sa o patesc destul de rau sistemele de siguranta nu fac minuni - te ajuta, te mai si incurca nu te lasa sa te simti bine. pentru majoritatea sunt bune Eu ma simt la fel ca atunci cand fac sex cu prezervativ cu toate ca prezervaticul ala e mult mai util insa sistemele scumpe sunt de vis Link to comment
Alezz Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 (edited) Nenea Gigi, nu stiu daca sunt fanatic la viteza aia dar la 160 am 4000rpm ceea ce mi se pare destul de lejer pentru un motor de turatie asa cum este laudat aceasta copie dupa motorul de Opel Astra (asta ca am vaz unu la spalatorie cu capota ridicata) iar in privinta cauciucurilor Debica Presto 185/60/14 asa vin toate acu umflate la 1,9 atm pa fata corelat cu talonul mic si servo puturos=jenti facute praf in primii 7000km(fara intentie) iar in privinta tablei folosite vreau sa zic ca una mai proasta (moale) nu puteau gasii. Steph ce naiba omule ai uitat de la mana pana la gura de postul da pa 4tuning de asta iarna legat de salonul auto de la geneva unde au facut astia cu Audi,BMW, si Logan testul cu pisica sau nu erai tu ??? Edited May 3, 2005 by Alezz Link to comment
alx Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 1. ce inseamna servo puturoasa? ca merge greu? 2. stimate zli... de ce absul a intrat in functiune la 240 km/h inseamna ca tocmai ti-a salvat viata... de ce nu intra el intrai in derapaj si la 240 te faceai ingeras... te rog frumos, s-ar putea sa mai citeasca si unii mai creduli pe aici si chiar sa ia in serios ceea ce spui tu... abs, sa fim clari, intra doar DUPA ce una dintre toti a intrat o milisecunda in derapaj deci erai la limita sa te faci bucati. si in germania orice ingustare normala sau accidentala a autostrazi este semnalizata cu zeci de km inainte, nu te poate lua prin surprindere... pls, mai gandeste-te o data si spune-ne cum a fost defapt... 3. ce intelegi prin asr? controlul stabilitatii? si cum anume te impiedica sa intrii tu pe autostrada, in derapaj? Link to comment
Gica Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 (edited) Alezz, vezi ca nu sunt "nenea", ca inca nu am implinit 30 de ani (mai e un pic... ("> ) Si nu ne spuneti si noua in ce consta testul cu pisica ?? @alx - Servo puturoasa inseamna, cred, ca are o intarziere...? ZLI , La gropi intra clar ABS-ul, insa nu se stie ce patea Golful fara el, nu sunt convins ca era mai bine... 240km/h ?? ce motor aveai pe golful ala ? Edited May 4, 2005 by Gica Link to comment
Mircea Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Si nu ne spuneti si noua in ce consta testul cu pisica ?? Testul cu pisica se aplica pentru verificarea etanseitatii unui vehicul in felul urmator: se inchid ventilatiile si geamurile, se introduce o pisica inauntru si se masoara timpul pana cand sucomba pisica. In urma acestui test, la salonul auto de la Geneva s-au obtinut urmatoarele rezultate: Mercedes S Classe - pisica moare dupa 3 zile, ramanand fara aer BMW seria 7 - pisica moare dupa 2 zile, din acelasi motiv Dacia logan - pisica moare dupa 10 minute!!!! Intrebati oficialii de la Dacia au raspuns: "Am asigurat aceasta etanseitate excelenta prin urmatoarea modalitate: Am bagat pisica inautru, si pe unde scotea capul zbang chituiam cu mastic siliconic! total fftopic: Link to comment
Satori Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 pai... si totusi de ce a murit mai repede in logan? de nervi? cred ca servo puturoasa inseamna ca are lag... adica misti brusc de volan si ai vrea sa se miste si rotile la fel dar ele mai zabovesc nitel ca le e lene. Link to comment
alx Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Imposibil. Nu se poate sa ai lag decat, poate, la servo electrice. La cele mecanice este imposibil. Si nu numai ca este imposibil dar mai este si inacceptabil. Eu intuiesc ca omul se referea la faptul ca invarti mai greu de volan decat la alte servodirectii. Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Din cate stiu eu pt condus masina cu "lag" in sensul spus de satori se ia permisul. E la fel ca mersul cu defectiuni la frane. Link to comment
alx Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 de ce apuca sa ii ia talonul (nu permisul)... ca s-ar putea sa nu apuce... Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Cand am facut eu scoala se lua permisul pentru condus cu defectiuni la sistemul de directie sau la ala de frana. Acum nu mai e asa? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now