Jump to content

Calibrare vitezometru


Recommended Posts

Va salut pe toti!

Am o intrebare pentru forum referitoare la indicatiile date de vitezometru. Avand un "feeling" dupa ani de condus o masina si dupa verificari multiple, cu un cronometru in mana si la viteze afisate constant de 60, 70, 80, 90, 110, 120, am observat ca vitezele reale erau de fapt constant cu 8.8-9% mai mici!! De exemplu vitezometrul indica o viteza de 120 dar in realitate circulam cu 106km/h! Ce ziceti? Poate asa se explica unele viteze de 140-160.... :D , si inca ceva, indicatia data de jurnal este mai mare cu aprox. 4%, adica 10km reali sunt afisati ca fiind 10,4 desi matematic, ma asteptam sa regasesc acelasi procent! :?:

Link to comment

la mine diferenta este de 3 km , deci verificat cu gps-ul de la 60 km/h in sus bordul arata cu 3 km in plus. viteza indicata de gps a fost de 150, iar de bord 153 .

acum depinde de starea cauciucuruilor, cat de desumflate sant de gradul de uzura, etc.

Link to comment

Matizul este nou (4000km) , implicit si cauciucurile Montana. Presiunea in pneuri este cea recomandata. Problema am spus-o celor de la service la prima rev. si bineinteles ca "n-au auzit de asa ceva". Dar situatia este cat se poate de reala! Intrebarea ramane in continuare!

Link to comment
Matizul este nou (4000km) , implicit si cauciucurile Montana. Presiunea in pneuri este cea recomandata. Problema am spus-o celor de la service la prima rev. si bineinteles ca "n-au auzit de asa ceva". Dar situatia este cat se poate de reala! Intrebarea ramane in continuare!

 

Vezi ca indicatziile de viteza variaza in functzie de circumferintza pneurilor (am mai zis asta pe undeva pe forum, nu mai stiu exact unde). Una e sa mergi cu o bicicleta cu rotzi mari, si alta e sa mergi cu rotzi mici. Daca vitezometrul ia ca reper de cate ori se invate roata pe secunda, e normal ca o roata cu diametru mai mic sa se invarta de mai multe ori, si deci viteza indicata e mai mare, desi realitatea e alta. Matematica de liceu parca.

Link to comment

Stimabile, asa este la orice masina; numai cantitatea cu care variaza viteza afisata fata de viteza reala difera. Absolut la orice masina se indica pe bord mai mult decat realul si asta pentru radar ca toti avem tendinta sa mergem la limita si pb d-aia. Dar oricum nu este defect de fabricatie ci este normal...

Link to comment

Aici sunt de aceeasi parere cu danielson .. este pur si simplu matematica. La toate masinile exista diferenta asta .. dupa cum ati vazut si in unele reviste de specialitate.. la testele complete se precizeaza : viteza indicata si cea reala , diferentele sunt mici. (btw - alx. nici nu intra in discutie radarele - daca nu stiai , radele au si ele o toleranta de 5km/h in care se incadreaza cu brio respectivele "erori" de indicare )

Link to comment

asha e, brusli.. eu cand trec pe acolo cu renou' imi arata 55km/h iar in bord am 0 (zero..).. :lol:

s'o f**** ceva pe undeva (cablu, vitezometru...naiba shtie)

 

acuma serios, sergiu are dreptate, cu MTZ mie mi'a aratat 55 mergand cu FIX 60 (ac exact pe gradatzie..)

Link to comment
Stimabile, asa este la orice masina; numai cantitatea cu care variaza viteza afisata fata de viteza reala difera. Absolut la orice masina se indica pe bord mai mult decat realul si asta pentru radar ca toti avem tendinta sa mergem la limita si pb d-aia. Dar oricum nu este defect de fabricatie ci este normal...

 

Stimabile ALX,

 

"Asa e la toate" am auzit si aud la orice coltz de strada. Daca cineva incearca sa explice matematic de ce "asa face toate" imediat apar zece insi care spun ca in fond si la urma urmei problema e de natura filosofica. Daca ar fi fost construite de filozofi, probabil ca masinile astea aveau ca viteza maxima viteza gandului.

In facultatea de electrotehnica am facut mai multa matematica decat cei de la constructzii, si nu prea ma pasioneaza afirmatziile care n-au un suport tehnic in spate, in special atunci cand e vorba de mecanica/proiectare/instalatzii electrice. Nu ma pricep la masini, insa mai stiu si eu cate ceva. Si mai ales, incerc sa invatz din ce spun oamenii mai experimentatzi de-aici de pe forum.

 

E normal la varsta mea. "Cantitatea cu care variaza viteza" mi-a placut cel mai tare.

Link to comment

Am promis ca vin cu precizari. Producatorul romanesc de borduri, Electroprecizia Sacele, admite toleranta maxima pentru indicatia de viteza de 5%, iar pentru distanta parcursa de 1%. Pentru mine e clar ce trebuie sa fac dar nu-mi place deloc, chestia cu garantia...service...."specialisti" de lamurit...s.a. :(

Link to comment
  • 5 months later...

Apropo de indicatia vitezometrului in plus. Si mie imi indica vitezometrul mai mult cam cu 6km/h. Am umflat rotile mai mult, le-am si scazut, dar tot degeaba. M-am dus la Daewoo cu scandal, s-au conectat cu o scula electronica la o priza de sub bord (in partea dreapta) si a facut o tura cu mine un mecanic si a constatat ce constatasem si eu de mai multe ori la radarul ala fix de dupa Arcul de Triumf. Le-am zis sa mi-l schimbe pe garantie. Raspuns: "nu se poate pt. ca nu e stricat. cei de la uzina il deconteaza numai daca nu functioneaza."

Asa ca...mi-am bagat picioarele.

Link to comment

Mai fm si care-i faza? Daca stii ca-ti arata cu 6km/h nu poti compensa tu in cap? Oricum nu cred ca-ti va schimba nimeni vitezometru pentru abatere de 6 km/h, o sa-ti zica ca-i by design (ceea ce e adevarat), ca sa-ti dea o marja de siguranta la radar, sa te faca sa te simti mai bine (am mers cu 150km/h, wow), etc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...