Jump to content

Toyota Avensis


Recommended Posts

Odo: 36500km. Curg kilometrii pe banda rulanta.

Pe 31.08 am programare la service (Toyo Sud) pentru vopsirea plafonului. Cost estimat: 1200 ron. Le-am zis ca la banii astia nu consider ca cer prea mult daca ma astept sa iasa impecabila lucrarea. M-au asigurat ca nu o sa am ce reprosa. Vedem.

Luna viitoare trebuie sa ii fac revizia si cel mai probabil voi da o fuga la Focsani ca am tot auzit ca lumea ii lauda. Pe langa revizie vreau sa i se faca masinii si o verificare totala, ca tot iese din garantie pe 1 Noiembrie. Oricum, cert e ca abia astept sa schimb panarama aia de ulei Mobil SyntS 5w40 pe care il are acum si sa ii pun Toyota 5w30.

In alta ordine de idei, trebuie sa ii iau anvelope de iarna. Pe dimensiunile standard(205/55r16), din gama superioara de performante, pe ce sa ma indrept?

Edited by closchkutza
Link to comment

Pe 31.08 am programare la service (Toyo Sud) pentru vopsirea plafonului.

Aici mi-am vopsit citeva componente la Yaris si au iesit bine: odata bara, altadata o usa, dupa aia capota motor. Au lucrat bine dar sint cam neglijenti, de genul 'scapat' vopsea pe janta, pe chedere, etc.

Edited by hitman
Link to comment

In alta ordine de idei, trebuie sa ii iau anvelope de iarna. Pe dimensiunile standard(205/55r16), din gama superioara de performante, pe ce sa ma indrept?

 

PE dimensiunea asta mi-am luat eu Bridgestone Blizzak LM-35. Multumit de ele, am mers pe zapada la -25grade afara si serpentine si nu am avut surprize, evident, fara sa incerc sa fac cascadorii. Insa consumul a crescut extraurban de la 7 la 8 fata de plasticoasele Michelin eco energy saver de vara (de fapt allseasons, insa sunt de vara in realitate). Probabil ca e normal, nu cred ca e vorba doar de un defect al bridgestoanelor.

Link to comment

Nu prea ma pasioneaza cat o sa se faca consumul sau cat or sa tina. Doar sa aiba aderenta buna. Sunt zgomotoase?

Eu de vara am Dunlop SP Sport 3000 A, aderente insa nu tocmai silentiose(nici extrem de zgomotoase nu sunt). Oricum, prefer aderenta in fata silentiozitatii.

Edited by closchkutza
Link to comment

Sunt ceva mai zgomotoase decat Michelinurile, insa nu cu mult, e imperceptibil. Mie unuia nu mi se pare deranjant.

Cu aderenta mi-e greu sa ma exprim... pe zapada sunt incomparabile fata de alea de vara :D Fata de altele de iarna nu am cum sa le compar ca sunt primul set pe masina asta. Mie unuia mi s-au parut OK, si iarna trecuta le-am folosit din plin pe zapada (inclusiv in Ro) fara sa am surprize neplacute. Le-am luat dupa ce am vazut ca la niste teste adac au avut rezultate bune si ca stau bine cu acvaplanarea (care la mine o mult mai intalnita decat zapada sau poleiul).

Link to comment

Eu de vara am Dunlop SP Sport 3000 A, aderente insa nu tocmai silentiose(nici extrem de zgomotoase nu sunt). Oricum, prefer aderenta in fata silentiozitatii.

 

Aceiasi optiune doar Dunlop Fast Response, foarte bune in aderenta, dar si cu o uzura mai accentuata. Dupa 34 000 km adancimea profilului a ajuns in medie la 5 mm. Considerand uzura decenta 3,5 - 4 mm, atunci mai duc maxim undeva pana la 45 000 km. Cand spun uzura decenta ma gandesc in primul rand la comportamentul pe carosabil umed si conditii de acvaplanare.

Link to comment

Pai si ale mele, pe la 33-34.000km aveau aceeasi dimensiune a profilului, ~5mm fiecare roata si fix acelasi calcul l-am facut si eu, ca ar mai duce inca vreo 15.000km, maaaxim 20.000 insa cam fortata nota la 20.000km.

Ma gandeam si de iarna sa iau tot Dunlop insa am citit ca cica nu ar fi cine stie ce de capsorul lor.

Edited by closchkutza
Link to comment

Cauta rezultate de teste cu masuratori, gen adac, nu reviewuri de utilizatori. Alea sunt foarte subiective si destul de contradictorii.

Ideal ar fi sa fie cat mai noi testele, ca sa acopere modelele actuale. Ceva de genul asta http://www.autoexpress.co.uk/products/total_tyre_guide/259492/wet_braking.html

Si nu te uita doar la nota finala, ci la criteriile care te intereseaza, ca de multe ori in nota finala intra si lucruri care tie poate ti se par neinteresante (uzura, silentiozitate, etc).

Link to comment

@closchkutza: Deja discutia asta despre anvelope se intinde cam mult pentru acest tip de topic. Nu ar fi mai bine sa o mutam la Anvelope iarna/vara, unde ii si este locul ? Zic si eu ...

Link to comment

3 lucruri n-am inteles din testul acela:

 

1- cum la fiecare test german castiga intotdeauna un produs german ?

2-3- cum cel mai bun pneu de rece face 100 puncte, un all-season face 95 si unul de vara face 76 ?

 

@salex > dejaba se muta discutia la anvelope, degeaba le spui ca pneul este cea mai importanta piesa de la o masina, acolo se cumpara doar cele mai ieftine.

Edited by tolin
Link to comment

Spun si eu din experianta de anul trecut: Nokian WR G2 - am facut iarna trecuta si le-am schimbat la sfarsitul lui mai (lenea). Au mers f bine atat pe zapada cat si pe uscat.

 

Teste: fficial%26biw%3D1280%26bih%3D885%26prmd%3Divns" rel="external nofollow">http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=de&u=http://www.testberichte.de/p/nokian-tests/wr-g2-testbericht.html&ei=IzdfTtblMYeCOqGh3d0C&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CHwQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3Dnokian%2Bwr%2Bg2%2Btest%26hl%3Dro%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DDDi%26rls%3Dorg.mozilla:en-US :o fficial%26biw%3D1280%26bih%3D885%26prmd%3Divns

 

Eu am dat ~385RON/anvelopa pe marimea 205/60/R16, deci un pret f bun. Sunt fabricate in Rusia, in cazul in care ai ceva cu comunistii si nu vrei sa iei de la ei ;) .

 

In teste au rezultate medii, insa pe masina mea de 1600kg s-au comportat excelent.

Edited by ches
Link to comment

Odo: 36500km. Curg kilometrii pe banda rulanta.

Pe 31.08 am programare la service (Toyo Sud) pentru vopsirea plafonului. Cost estimat: 1200 ron. Le-am zis ca la banii astia nu consider ca cer prea mult daca ma astept sa iasa impecabila lucrarea. M-au asigurat ca nu o sa am ce reprosa. Vedem.

 

 

Pana la urma 31.08 s-a transformat in 06.09 pentru ca nu puteau sa-mi garanteze ca daca duc masina pe 31.08(miercurea) o pot lua pe 02.09(vinerea) iar eu aveam nevoie de ea in we.

Astazi am luat masina din service. Pretul estimativ s-a si concretizat.

Impresii:

Plusuri:

- nu par sa fie diferente de nuanta(cel putin in cele 10 minute cat m-am holbat la ea din toate unghiurile nu am vazut nimic suspect); mai analizam;

- n-am vazut urme de gazare;

- nu pare nimic zgariat/afectat la masina;

 

Minusuri(ca deh, se pare ca fara ele nu se poate):

- pragurile(pe interior, la usa) pline de mizerie dovada a faptului ca s-au urcat pe ele, desi masina fusese spalata pe afara si curatata in interior;

- AC-ul pornit, clima setata pe Low(maxim racire) - nu inteleg ce le-a trebuit(eu oprisem complet climatizarea);

- muzica data tare (insa unitatea audio oprita, asa cum o lasasem si eu) pe un alt post de radio pe care nici nu-l am memorat; boala cu ascultatul muzicii de la masina clientului vad ca nu moare;

- mi-au dat cu turbojetul la motor; am saltat capota sa vad daca sunt ceva urme de degete pe praful existent pe acolo(strat subtire, finut) si am dat de un motor semi-curat insa cu urme de apa; nu stiu cat de sanatos e asta pentru motor, daca imi apar ceva probleme..or sa aiba de lucru. Banuiesc ca au vrut sa-l curete de praful din atelierele de vopsitorie..asta ca sa nu dau in paranoia si sa ma gandesc la..alte lucruri.

 

In alta ordine de idei, maine dimineata la 7 plec spre Focsani sa-i fac revizia de 3 ani si 45.000(la ~37.000km) si o verificare generala a masinii. Impresii maine seara. Cost estimat: minim 500 lei.

Edited by closchkutza
Link to comment

 

- mi-au dat cu turbojetul la motor; am saltat capota sa vad daca sunt ceva urme de degete pe praful existent pe acolo(strat subtire, finut) si am dat de un motor semi-curat insa cu urme de apa; nu stiu cat de sanatos e asta pentru motor, daca imi apar ceva probleme..or sa aiba de lucru. Banuiesc ca au vrut sa-l curete de praful din atelierele de vopsitorie..asta ca sa nu dau in paranoia si sa ma gandesc la..alte lucruri.

 

Hmm, degeaba e Toyo ca tot apucaturi de Dacia Service au. Ma irita la maximum chestiile astea, mai ales ca au deschis capota desi n-aveau treaba acolo. Si pe mine ma duce gandul ca au vrut sa stearga niste urme, as verifica cu lupa toate suruburile de sub capota, sa vad daca au urme de montaj recent... :-?

Link to comment

@Wolfman: M-am uitat insa nu pot sa-mi dau seama daca au fost desfacute sau nu..o las asa, sper ca timpul sa ma contrazica si sa fie doar paranoia. Masina mere la fel ca inainte sa o duc, bine, fara nici o problema de orice fel.

 

 

M-am hotarat si la anvelopele de iarna. Vor fi Nokian WR A3(urmasele lui G2, din cate stiu) imperecheate cu un set de jante de tabla.

Trebuie sa vad cat ma duce si un set de piulite de roti normale si apoi sa vad de unde fac rost de un set de capace pe 16", preferabil toyota.

Edited by closchkutza
Link to comment

imperecheate cu un set de jante de tabla...Trebuie sa vad cat ma duce si un set de piulite de roti normale si apoi sa vad de unde fac rost de un set de capace pe 16", preferabil toyota.

 

Un set de jante de tabla + capace de firma = set jante de aliaj :) >-

Link to comment

M-am gandit si eu la asta, insa:

- jantele de tabla sunt mai ok pentru conditiile de iarna;

- nu-mi place nimic din ce am gasit in jurul a 330 lei cat ma costa o janta de tabla KFZ +capac.

Edited by closchkutza
Link to comment

Nu imi iau jante de tabla pentru iarna numai pentru a le proteja pe cele de vara(este si asta o parte din motiv insa nu tot) ci in principiu deoarece:

- m-am saturat sa stau la cozi sa imi schimb rotile;

- m-am saturat sa plimb cauciucurile de la Breaza la Bucurestu apoi iar la Breaza;

- in 3 ani de folosinta imi scot banii dati pe jantele de tabla;

Edited by closchkutza
Link to comment
De peste 5 ani cu jantele de aliaj (un singur set, folosit tot timpul anului) nu am avut nici o problema, nu s-a exfoliat lacul de pe ele de la substantele folosite iarna, nu s-au deformat de la gropi, etc.

 

Desi numai dupa un singur an de folosinta a jantelor de aliaj pe timp de iarna, confirm starea perfecta a jantelor.

Nu comentez gusturile si alegerile generate de acestea.

 

LE hai sa vezi Superbul cu o janta de tabla (rezerva) dupa ce am constatat ca distanta pentru un prezon era 110 si 112.

Edited by safari hunter
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...