VAXXi Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Direcţia Poliţiei Rutiere intenţionează să elaboreze un proiect de lege prin care să reglementeze folosirea de cetăţenii români a maşinilor înmatriculate în Bulgaria. Mai exact, strategia gândită este următoarea: nici o maşină înmatriculată în Bulgaria nu va mai putea să circule în România mai mult de 90 de zile într-un an. După această perioadă, autoturismele vor trebui înmatriculate obligatoriu în ţara noastră. Schimbările gândite vin ca urmare a numărului mare de maşini înmatriculate în Bulgaria de şoferii români. articol complet Link to comment
Englishman Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 In sfarsit ceva de bun simt. Cazaturile se vor tria automat, trafic mai aerisit, etc. Un mare plus de la mine. Link to comment
Wolfman Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Parca e greu sa-ti iei patru procuri antedatate pt. tot anul... Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Se rezolva mult mai simplu cu mai multe controale in trafic. Si nici nu e anti-UE. Link to comment
Alezz Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Ohoo, de cand asteptam o masura de genul asta, acum sa vedem daca se aproba/aplica. Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Eu ma intreb ce s-ar intampla daca cineva s-ar apuca sa fure subtilizeze numere de bulgaria de pe rable. Link to comment
Juliaen Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 O lege de genul acesta e foarte simplu de aplicat. In Germania am venit prima data cu Nubira - evident numere de ro. Pe scurt, legea zice ca am drept de circulatie doar 6 luni de zile, scurse din momentul inregistrarii rezidentei. Depasirea termenului nu reprezinta vreo contraventie/infractiune la legea rutiera, pe scurt e evaziune fiscala. Si e conforma cu reglementarile UE. Dupa 6 luni nu mai ai dreptul de a circula cu o masina inregistrata in strainatate, exceptie facand cazul in care proprietarul se afla in masina cu tine. Mai sunt o serie de exceptii pentru cei care locuiesc in apropierea granitelor si lucreaza in strainatate, avand dreptul in anumite conditii de a conduce masini inmatriculate in tara in care lucreaza (proprietarul sau utilizatorul de leasing obligatoriu e angajatorul). Si totul e conform reglementarilor UE. Deci trebuie doar putina vointa pentru a scapa de bulgarele. Link to comment
DGT Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Dar cum pot sa vada ca masina a circulat NUMAI in RO 90 de zile?Procura nu este data numai pentru circulatia in RO. Poate lucrez in Moldova sau Ucraina,Ungaria,samd,si folosesc masina acolo si vin la luna la luna acasa.Comparatia cu Germania este inutila.Legea asta era si la noi pe vremea (o mai fi inca?)lui Ceausescu.Studentii straini sau rezidentii isi inmatriculau maisnile in RO cu 12-B-.... Link to comment
Juliaen Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Propunerea legislativa exclude proprietarii de autoturisme inscrise in strainatate ce au drept de sedere/munca pe teritoriul respectivului stat. Masinile din bulgaria sunt inmatriculate pe diverse firme/persoane, asa numitii "proprietari" din ro fiind doar utilizatori pe baza de procura ai autoturismului. Link to comment
Senna Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Cred ca este vorba de invidia pentru bulgari unde a avea o masina nu se considera ca esti vaca de muls. Un cetatean bulgar isi poate inscrie lejer un autoturism iar toate taxele aferente inscrierii, itp-ului si rca-ului pt un an nu depasesc 200E, restul pana la 500 fiind dat de romani. Motivul hotarator pt care mi-am inscris MB-ul pe BG a fost ca rar-ul ar fi considerat-o noneuro desi este euro2 pe motiv ca e automata, precum si impozitul anual aberant de peste 800ron doar pt ca are motor de 2200cmc. Astept cu interes un alt proiect de lege pt interzicerea circulatiei in RO si a autoturismelor inmatriculate in Italia, Spania, Germania, etc, pt mai mult de 90 de zile. Link to comment
sorin1983 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Propunerea legislativa exclude proprietarii de autoturisme inscrise in strainatate ce au drept de sedere/munca pe teritoriul respectivului stat. Masinile din bulgaria sunt inmatriculate pe diverse firme/persoane, asa numitii "proprietari" din ro fiind doar utilizatori pe baza de procura ai autoturismului. Dar romanii care au masinile inscrise pe numele lor unde se incadreaza? Ca stiu situatii in care numele tau apare in acte... Link to comment
argon Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Nu are cum sa apara poate doar la utilizator. Ca proprietar poate apare doar daca respectivul cetatea roman are dubla cetatenie romano-bulgara. Link to comment
laurentziu83 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Nu mai bine ar inaspri controalele pe sosele si ar pune la punct un sistem de verificare al RCA-urilor masinilor inmatriculate in UE? Mie mi se falfaie ce numere de inmatriculare au masinile de pe strada, atata timp cat sunt asigurate si verificate tehnic. Link to comment
sorin1983 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Nu are cum sa apara poate doar la utilizator. Ca proprietar poate apare doar daca respectivul cetatea roman are dubla cetatenie romano-bulgara. Eu am inteles de la cineva care se ocupa ca te face rezident daca vrei si platesti, normal Oricum nu mi-e rusine nici cu astea de romania care n-au rca, itp, soferi fara permis etc. Link to comment
fiu25ionut Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Eu ma intreb ce s-ar intampla daca cineva s-ar apuca sa fure subtilizeze numere de bulgaria de pe rable. Cam cine crezi tu ca ar fura numere, de pe (rable) de bulgaria? P.S Tu ce masina ai? Edited July 18, 2011 by Salex Link to comment
danutza Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Sa vedeti ce le da UE peste nas.Nu poti face o lege doar pentru masinile inmatriculate in Bulgaria.Ori o faci pentru orice masina inmatriculata in alta tara decat Romania ori nu faci deloc, altfel se cheama discriminare, si ar putea sa dea si o lege sa nu poti circula daca pe propietar il cheama Gheorghe. LE: Mai eficient ar fi sa scoata taxa de prima inmatriculare ca aia e problema nu impozitul si asigurarile.Eventual sa o reduca la o limita rezonabila si vor disparea singure masinile de BG. Edited July 18, 2011 by danutza Link to comment
tolin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Cine a zis ca se face o lege pentru BG ? Un ziarist. Link to comment
DGT Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 (edited) Un tembel.In urmarirea de senzational scornesc tot felul de stiri. Dar nu-s ei vinovati ci cei ce le dau girul spre publicare . Edited July 19, 2011 by DGT Link to comment
sebian Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-10248669-sofia-interzice-inmatricularea-bulgaria-masinilor-proprietari-din-romania.htm Parlamentul de la Sofia va adopta in curand anumite amendamente legale care vor face imposibila ca o masina al carei proprietar are domiciliul intr-o alta tara sa continue sa poarte un numar de inmatriculare din Bulgaria, a dezvaluit Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia, relateaza Agerpres. Reprezentantii sectoarelor de asigurari din Romania si Bulgaria s-au reunit, marti, in capitala bulgara pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto in cadrul conferintei "Asigurarile auto in Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere". Bogoev a declarat ca, prin modificarile legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l inmatriculeze la adresa sa de domiciliu in termen de 14 zile dupa achizitionare. Dupa expirarea a doua saptamani de la achizitionare, vechiul numar de inmatriculare a vehiculului isi va pierde valabilitatea. In acest fel nu va mai fi posibil ca vreun roman sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca in tara sa fara sa-i schimbe numarul de inmatriculare. Urmeaza sa fie modificat si regimul de emitere a procurilor prin care cetatenii bulgari transfera dreptul de conducere a masinii unei persoane terte, a mai spus oficialul. Bogoev a adaugat ca, daca vreun autoturism inmatriculat in Bulgaria produce un accident in Romania, despagubirile sunt platite de compania de asigurari din Bulgaria, sau in cazul in care acesta nu are polita de raspundere civila auto - de Fondul de garantare din Bulgaria. In momentul de fata, la acest fond au fost reclamate despagubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba de fapt de scurgerea unor capitaluri nationale din Bulgaria catre Romania, a spus Bogoev. Reprezentantii sectorului de asigurari din Bulgaria au notat ca cea mai mare problema pentru ei este ca media primelor de despagubire in Romania este mult mai mare fata de cea din Bulgaria. In acelasi timp, pretul politelor de asigurare in Bulgaria este mai mic decat in Romania. O alta problema ar fi ca asiguratorii nu au cum sa faca o evaluare personala a riscului cand este vorba de un sofer roman deoarece nu detin nici un fel de informatii despre persoana respectiva. Din punctul de vedere al asiguratorilor din Romania, problema cu masinile inmatriculate in Bulgaria este faptul ca ei platesc despagubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi isi incaseaza banii cu o mare intarziere. "Cand eu platesc o despagubire pentru un accident cu autoturism inmatriculat in Bulgaria, imi cer banii de la Fondul de garantare din Romania care la randul sau se adreseaza fondului respectiv din Bulgaria", a declarat pentru Agerpres, Ionel Dima, vicepresedinte al companiei AVUS Austria. "Problema este ca trebuie sa astept un an pana cand imi primesc banii inapoi", a precizat Dima. El a mentionat ca biroul din Bucuresti pe care il conduce a platit, dar nu a incasat, aproximativ 500 mii de euro pentru daune provocate de vehicule inmatriculate in Bulgaria. Fenomenul masinilor inmatriculate in Bulgaria pe drumurile romanesti nu aduce daune numai companiilor de asigurari din cele doua state, ci mai ales sistemelor fiscale ale Romaniei si Bulgariei, a semnalat si Kosta Ciolakov, vicepresedinte al Asociatiei asiguratorilor din Bulgaria. In majoritatea cazurilor, masinile isi schimba proprietarul printr-un contract de vanzare-cumparare incheiat intre un cetatean bulgar si un cetatean roman. Acest contract ramane insa secret pentru autoritatile romane, fiind folosit numai in Bulgaria. In tara sa, romanul nu conduce autoturismul pe baza acestui contract, ci pe baza unei procuri potrivit careia proprietarul autoturismului ar fi cetateanul bulgar. In acest fel, nici vechiul, nici noul proprietar al masinii nu platesc taxe. Aceasta practica exista din cauza unor notari bulgari care emit asemenea procuri, desi stiu ca autoturismul nu mai apartine vanzatorului. Comisarul Alexi Stratiev, director al politiei rutiere din Bulgaria, a declarat ca, la inceputul acestui an, politia bulgara a informat autoritatilor romane despre circa 4.000 de masini care sunt achizitionate de romani. In urma cu cateva zile am primit informatii ca doar 500 din acestea masini nu mai au numere de inmatriculare din Bulgaria, a indicat Stratiev. El s-a declarat surprins de faptul ca politia romana nu reactioneaza, desi detine informatii ca celelalte 3.500 de masini nu mai apartin unor cetateni bulgari. Mona Cucu, din Comisia de supraveghere a asigurarilor, a prezentat date statistice potrivit carora in doar patru ani numarul accidentelor petrecute in Romania cu autoturimse inmatriculate in Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 in 2006 la 3155 in 2010. In primele sase luni ale anului, numarul acestor accidente este de 1798, Bulgaria situandu-se pe primul loc in aceasta privinta, la mare distanta de Italia, cu 500 de cazuri. Link to comment
smailmiami Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Numai ca masinile de Bulgaria care circula la noi au proprietar bulgar in acte. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now