kretu Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Salut, Am un tico din 99 cu sonda lambda si amvazut o schema de wideband foarte simplu de realizat care se conecteaza la sonda lambda, pana asta iarna imi funciona acel modul lovato si indica culoare verde si galben, acum nu mai merge si as dori sa realizez acest montaj. Acum mai am o nelamurire, pe ce pini de la sonda lambda se masoara voltajul cu multimetrul, asta ca sa verific daca mai este buna sonda lambda, sa nu fac degeaba kitul. Wideband http://www.corradodriver.de/HTML/Elektronik/Lambda2/index.htm Ar fi bine sa vezi to timpul cum este amestecul, si in plus te ajuta foarte mult sa reglezi consumul. Ce parere aveti ? Link to comment
tolin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Ce intelegi tu prin wideband ? Cate fire are sonda ta ? Edited July 18, 2011 by tolin Link to comment
kretu Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 (edited) Ma refer la un Indicator de raport, aer/benzina. Are 4 fire, daca imi aduc aminte corect Edited July 18, 2011 by kretu Link to comment
tolin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Wideband reprezinta altceva, plus se creaza si o confuzie, exista sonde lambda wideband care genereaza un semnal liniar intre 0 si 5V. Link to comment
kretu Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 Wideband este un termen destul de incapator, probabil sunt mai multe tipuri de sonde, dar cred ca toate genereaza ceva, voltaj sau rezistenta, sau poate chiar si digital Dupa cum se vede in tabelul din josul paginii acest montaj are o plaja de la 50mV la 1000mV. http://www.corradodriver.de/HTML/Elektronik/Lambda2/index.htm Link to comment
tolin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Wideband inseamna banda larga in electronica. ce prezinti tu acolo se cheama A/F meter. Pentru sonda ta, montajul se regleaza in domeniul 0-1V. In cazul tau particular nu este nevoie nici de cele doua OpAmp, circuitul LM3914 are o referinta de 1,25 V care poate alimenta cele 20 de comparatoare. Sonda cu 4 fire are un fir pentru semnal, un fir pentru masa de semnal si doua fire pentru alimentarea rezistentei de preincalzire (Vbat si GND). Daca te pricepi sa faci montajul acela (wideband - de larga respiratie), stii si cum identifici firele de pe sonda. PS http://www.pelicanpa...uel_monitor.htm sau http://www.google.ro...iw=1152&bih=706 Edited July 18, 2011 by tolin Link to comment
kretu Posted July 18, 2011 Author Share Posted July 18, 2011 (edited) Multumesc frumos pentru informatii acum am inteles, cumva stii ce valori poate genera sonda de tico ? Adica masor pe masa de semnal si firul de semnal si ar trebui sa am voltaj daca este functionala sonda, corect? Multumesc, Si mai simpla schema postata de tine, saptamana asta sper sa imi fac timp sa realizez montajul si va tin la curent. Edited July 18, 2011 by kretu Link to comment
tolin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Firul de semnal il afli prin excludere, cele de masa le afli cu ohmetrul, iar cel de Vbat il afli cu voltmetrul, la o pornire la rece, prima din zi, deobicei. http://www.markvanderkwaak.com/dbbp/tech-tips/mm.html Montajul acesta este mult mai simplu, mai ales pentru incepatori, atat in electronica, cat si in motoare, 10 praguri indicatoare sunt suficiente pentru a vedea fenomenul. E adevarat, nu-i spectaculos pentru chibitii de pe margine. Link to comment
kretu Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Dau din una in alta, acum o saptamana am descoperit ca imi benzina prin stutul de la pompa de sprit la relanti, o picatura la 2,3 secunde, am desfacut si am descoperit ca nu mai avea biluta si greutatea din alama acolo, am luat de la altul si am remediat, nu mai curge acum. Ieri am vrut sa testez sonda lambda, care nu stiu sigur daca e buna deoarece am un multimetru chinezesc care dace drain prea mare pe sonda si nu pot sa fac o masuratoare precisa. Acum am desoperit o buba si mai mare, am vrut sa vad daca mai picura pe la pompa de sprit si intradevar nu mai picura deloc, dar in schimb bolboroseste in tubul acela venturi foarte rau, la relanti. O sa il desfac sa vad ce ii pot face. are cineva sugestii? Asa ca "Air to fueil meter"-ul o sa mai astepte Link to comment
Mircea Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Pastreaza discutiile de aici strict pentru indicatorul pe care vrei sa-l faci, pentru probleme tehnice la Tico ai alte topicuri. Link to comment
kretu Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Se pare ca sonda lambda nu mai este in parametrii, accelerata maxim mai mult de 0.6v nu mai indica, iar la relanti indica 0.05. Link to comment
lperisoara Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 (edited) Domeniul de tensiuni generate de sonda este 0 - 1V. Tensiunea de 0.6 V este echivalenta unui lambda = 0.97 (vezi Fig 1) care destul de ok. Tensiunea de 0.05V la ralanti este cam mica ... lambda ~= 1.4, adica amestec sarac (eng, lean). Am verificat pe bonul de la ITP noxe de la matiz-ul meu si am avut: rpm 2470 950 lambda 1.00 1.03 adica cam acelasi lambda, deci ar trebui cam aceeasi tensiune ... Studiaza cu atentie graficele urmatoare: Edited August 2, 2011 by lperisoara Link to comment
tolin Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Se pare ca sonda lambda nu mai este in parametrii, accelerata maxim mai mult de 0.6v nu mai indica, iar la relanti indica 0.05. Masoara cu sonda la peste 360'C ! Link to comment
kretu Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 Mai fac o incercare cand o sa ajung pe la tara pentru ca am evacuare "libera" mai putin toba finala si imi pun vecinii in cap aici in buc, cu un aparat de masura mai performant, nu cu o chinezarie care este posibil sa fie decalibrat sau sa aiba "drain" prea mare, de unde si valorile indicate. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now