chircea doru Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 salut. am si eu un tico de vreo 4 luni. a stat vrreo 3 ani pe bara pentru ca proprietara isi luase un renault clio si a abandonat bolidul in garaj. merge exceptional dar am o problema. pierd ulei dar nu stiu pe unde. nici nu ma pricep.cineva mi-a spus ceva de nu stiu ce simering. habar nu am unde se afla sau cum sa imi dau seama daca este de acolo. 0766530579. imi dai un beep si sun eu inapoi doar ca sa imi spui cate ceva. Mersi frumos!!! Doru Link to comment
Den Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) Doru:Cauta o rampa si bagate sub el/poze/etc. Problema:tico al meu a inceput sa piarda in mod porcesc ulei pe la garnitura(baie).Cam 1 litru de 5w 30 la o luna.Se poate face ceva sa nu ajung imediat la schimbarea garniturii?Un service mai putin nesimtit ca ultimul?700 ron schimbul ? Edited October 24, 2009 by Den Link to comment
chircea doru Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Imediat ce am cumparat masina am facut schimbul de ulei , filtru ulei, filtru aer, filtru benzina si multe altele. am vrut sa fie toate noi. am observat ca pierde ulei. dupa o mica inspectie cu catve apersoane care se pricep am observat ca era de vina garnitura de la culbutori. am schimbat-o si am observat ca pierdea ulei dar in cantitate redusa. acum cateva zile am dat bara jos si m-am uitat pe dedesubt. am observat ca baia de ulei era foarte murdara de ulei, mai ales in jurul garniturii. o sa ma duc sapt viitoare la service sa vad ce preturi imi arunca ca sa o schimbe. sper sa nu mai piarda dupa aceea. Link to comment
ottocta Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 (edited) Buna. Am si eu o problema cu tico. Si anume: masina este din 1999 si are aproape 196.000 de km. Problema e ca imi consuma ulei. La 500 de km cam 600 gr de ulei. Eu as vrea sa il repar, dar inainte de a ma apuca am si eu o intrebare. Tico are motor monobloc sau nu? Mai toate motoarele acum au acest tip de motor. Ma poate ajuta cineva? Am cautat pe net, dar nu am gasit, iar in manual la fel. Din poze eu tind sa cred ca e monobloc, dar... Sau am tot vazut discutii pe diferite forumuri. Se poate sa incerc sa ii pun un tratament de genul Dura lube sau Metabond, desi sincer ideea nu prea imi place?? Adica la consumul de ulei pe care il are?? Edited November 13, 2009 by ottocta Link to comment
ToPser Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Adica vrei sa stii daca cilindrii sint in bloc.Da este monobloc,mtorul de Dacia avea cilindri amovibili . La 196 k km tratamentul cu prostii de alea nu are nici un efect ,bani aruncati ! 1 Link to comment
ottocta Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 (edited) Adica vrei sa stii daca cilindrii sint in bloc.Da este monobloc,mtorul de Dacia avea cilindri amovibili . La 196 k km tratamentul cu prostii de alea nu are nici un efect ,bani aruncati ! Deci trebuie sa caut o firma care sa alezeze camasile. Poate era mai usor sa schimb camasa cu totul ca la motoarele vechi, dar asta e. Mersi mult de ajutor. Sper sa nu ma coste mai mult de 1000 de lei toata reparatia motorului ( piese +manopera ) . Cred ca o sa ma apuc de ea dupa sarbatori si atunci o sa revin si cu poze si detalii despre operatiile parcurse. Edited November 16, 2009 by ottocta Link to comment
ToPser Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Trebuie sa iei in calcul si distributia, adica :curea ,rola intinzatoare+pompa de apa, simeringuri supapa .Cred ca vei depasi binisor 1000 RON ! Link to comment
tomis Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Pentru motoarele mai uzate, trecute de prima tinerete,la care au aparut jocuri, se recomanda trecerea la un ulei mai vascos. Daca nu ai folosit deja, un 5W40 ar fi o optiune. Sau un ulei High Mileage, care in principal, fata de gradul afisat, este ceva mai gros. Pot sa iti spun ca sunt multe masini uzate care merg cu ulei din cel mai gros, ba chiar si cu atitiv de vascozitate, ca sa aiba compresie si sa reduca consumul de ulei. Remedierea deficientei legata de jocul piston-cilindru se cheama in limbaj de meshteri "segmentare" si consta in montarea de segmenti (de etansare) noi si eventual, daca exista, pistoane cota 1 de reparatie (ceva mai mari). Plus ce se mai constata la demontare : obligatoriu set garnituri - 80 lei, cuzineti. Alezat camasi - "care nu este", inseamna luat un shpan din interiorul cilindrului, cea ce nu se face ! Consum mare de ulei apare si de la garniturile de etansare uzate la cozile de supape. De cercetat. Segmentarea este costisitoare. Am vazut pe bursa motoare la 1000 lei. Link to comment
Dr.L Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Pai mai bine dai 10 mil de segmentare si iese motorul ca nou decat sa dai 10 pe unul uzat ceva mai putin decat actualul 1 Link to comment
ottocta Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 (edited) Pentru motoarele mai uzate, trecute de prima tinerete,la care au aparut jocuri, se recomanda trecerea la un ulei mai vascos. Daca nu ai folosit deja, un 5W40 ar fi o optiune. Sau un ulei High Mileage, care in principal, fata de gradul afisat, este ceva mai gros. Pot sa iti spun ca sunt multe masini uzate care merg cu ulei din cel mai gros, ba chiar si cu atitiv de vascozitate, ca sa aiba compresie si sa reduca consumul de ulei. Remedierea deficientei legata de jocul piston-cilindru se cheama in limbaj de meshteri "segmentare" si consta in montarea de segmenti (de etansare) noi si eventual, daca exista, pistoane cota 1 de reparatie (ceva mai mari). Plus ce se mai constata la demontare : obligatoriu set garnituri - 80 lei, cuzineti. Alezat camasi - "care nu este", inseamna luat un shpan din interiorul cilindrului, cea ce nu se face ! Consum mare de ulei apare si de la garniturile de etansare uzate la cozile de supape. De cercetat. Segmentarea este costisitoare. Am vazut pe bursa motoare la 1000 lei. Da am gresit putin ca termene aici. Scuze. Mi-a explicat amicul meu care ma va ajuta cu masina, este un mecanic destul de priceput in Brasov si mi-a spus si el exact ce mi-ai spus si tu mai sus. Cu acele cote ale pistoanelor. El mi-a spus ca atunci cand ne vom apuca de motor va lua piesele in parte, le va verifica, masura si ce e defect si nu mai poate fi remediat se schimba ca doar nu il desfac in fiecare zi. Motorul ce sa zic merge chiar bine pt km sai, ce ma supara pe mine e ca la semafor fac o "ceata". E si penibil. Mi-e si rusine cateadata. In rest nu am nici o problema porneste la prima cheie, are putere. Atata doar ca scot fum cand motorul se incalzeste si devine si uleiul mai putin vascos. daca voi credeti ca ar putea fi si altceva in afara semeringuri astept pareri cu mare placere Edited November 18, 2009 by ottocta Link to comment
nicktico Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Buna ziua si pe acest topic , nu imi doresc sa scriu pe fiecare topic insa , ticoul meu ma serveste la greu si mi se pare normal sa am grija de el , am postat aici dupa ce am citit restul posturilor , problema mea este urmatoarea: Pe partea stanga a motorului (cum privesti din fata masinii), mai exact aproape de capacul de plastic al distributiei, de sus pana jos se observa ulei proaspat, scade si nivelul uleiului, am 7500 km facuti cu acest ulei (+filtre) si am pierdut cam 700ml (completati). Se mai observa ulei si pe partea de jos a capacului de plastic (distributie) la exterior. Maine voi pune o poza sa se vada exact zona. Pe partea dinspre fata masinii garnitura de la capac colbutori e curata. Mai sunt cateva urme la delcou, dar destul de nesemnificative, masa mare de ulei vizibila este la motor . Nu scoate fum, merge normal, rotund. Becul de ulei nu se aprinde , desi e functional , s-a aprins inainte de schimbul precedent cand urcam un drum destul de inclinat (forestier) Se deduce ceva din explicatia mea? Multumesc. Link to comment
korydon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Parerea mea : simeringul de la distributie uzat. Aceeasi problema credeam ca o am si eu dar dupa ce am sters capacul distributiei am vazut ca urmele erau mai vechi caci nu a mai curs ulei. Link to comment
nicktico Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Teoretic nu cred ca ar fi aceasta problema , deoarece am luat legatura cu fostul proprietar, care mi-a spus ca a mers 20 000 km cu acelas ulei fara sa-i faca schimbul,s-a subtiat , si i-a curs pe la simeringul fuliei, urma de pe capacul distributiei pare veche (cu mult praf), eu am ticoul de un an, iar planetara e curata , am sters-o cand i-am schimbat capetele, nu are nici un strop pe ea de ulei , sper ca poza care o voi pune maine sa fie mai explicita,desi nu stiu pe unde voi baga aparatul.. dar ma voi stradui. Link to comment
korydon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Teoretic uleiul de pe capacul de la distributie nu poate fi decat de la simeringul de la distributie sau garnitura de la capacul de la culbutori. Poate iti papa motorul ulei. Link to comment
nicktico Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Nu cred ca-l papa , il vomita pe undeva, mai exact pe coltul stanga motor , ma duc sa sterg capacul sa vedem ce apare maine , de ce ar curge pe la simiringul fuliei , maie ar trebui sa fie semne , oricum multumesc mult pentru atentia dumneavoastra, sper sa il vindec , de ce cere doctor e trist... Link to comment
nicktico Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Am atasat si pozele ,aici zona a fost murdarita de ulei cand a patit-o proprietarul. Aceasta este zona cu trauma. Am facut si aici una pt a indeparta suspiciunile . Edited February 16, 2011 by nicktico Link to comment
vinkator Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Eu iti sugerez sa desfaci capacul de plastic sa vezi exact . Locurile pe unde ar putea sa curga ar fi : - semeringul de la axul cu came (vad ca sunt pierderi si in partea de sus a capacului) - semeringul arbore cotit - chiar pompa de ulei crapata(eu asa am patit). - mai rar dar este posibil sa ai si cuzinetii uzati (ai intins de curand cureaua de la alternator? ) Problema este ca din cauza miscarii angrenajului distributiei (curea,fulie,etc) iti arunca uleiul in toate directiile, lucru ce face mai dificila localizarea fara a demonta capacul de plastic. Link to comment
nicktico Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Nu s-a umblat la curele decat acum 30 000 km la schimbarea distributiei , relativ un an. Capacul il pot da jos fara sa umblu la alternator? Daca e simpla operatiunea il desfac maine si fac o poza . Noroc cu pozele astea , ca am observat crapatura din curea la alternator ("> Edited February 16, 2011 by nicktico Link to comment
vinkator Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Nu s-a umblat la curele decat acum 30 000 km la schimbarea distributiei , relativ un an. Capacul il pot da jos fara sa umblu la electromotor? Daca e simpla operatiunea il desfac maine si fac o poza . Ca sa dai capacul jos: slabesti electromotrul din suruburi, slabesti si scoti cureaua de pe fulie. Dai fulia jos si apoi masca de plastic . E ceva mai dificil de scos fulia (gasesti pe forum- probleme motor tico) mai multi algoritmi de dat fulia jos. (in caz ca nu ai cheie speciala). Link to comment
vinkator Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Mai jos este un link de cand am dat eu motorul jos si sunt cateva poze acolo (poate te ajuta) postul #926http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/13651-probleme-motor-tico/page__st__920 Link to comment
nicktico Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Multumesc mult, gasisem postul tau separat, dar vad ca sunt destule postari pe care le mai gasesti luand topic cu topic/categorie (noroc cu linkul tau ,m-a salvat de cautari), din cate am citit , la gradul meu de amator , nu cred ca imi permit sa desfac capacul , mi-e frica sa nu ramana nestransa calumea piulita de la fulie , operatiunea cu blocarea am vazut-o cand mi-a schimbat distributia,dar mi-e cam frica sa ma bag ,am sa vb cu mecanicul care se ocupa de ea, pana sa mai bibilesc una alta sa vad cat cere pe operatiune si sa vad daca ma las de tiagri o perioada. Multam. 20 ron constatarea. de ce se constata ca este simeringul de la distributie: 100 -ron manopera 50- ron curea alternator+2 simeringuri (apropo sunt doua bucati?) de ce este cel de palier se intristeaza povestea .. Edited February 16, 2011 by nicktico Link to comment
b52jgp Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Semeringul de la arbore l am schimbat eu acum ~2000 km dupa ce curgea destul de bine pe acolo (alternator+capac distributie+compresor aer+capota+contraripa stanga pline de ulei) si m a costat 30 lei semeringul, 15 lei curea alternator si 20 lei curea AC cumparate de la autokarma, si manopera 180 Lei la Filaret (desi ei zic ca nu schimba cu piesele clientului mi au luat manopera mai mare si am scapat) - treaba este destul de complicata pentru ca trebuiesc scoase ambele curele (ambele daca ai AC) si data jos distributia deoarece semeringul de la arbore se afla in spatele rotii dintate care angreneaza cureaua de distributie... Link to comment
nicktico Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Multumesc mult ,deci o duc la doctor . Link to comment
ToPser Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Ce tot ii dati cu electromotorul ? Poate alternatorul vreti sa ziceti ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now