Jump to content

Curelele de distributie si alternator


Recommended Posts

Problema - mica, mare, habar n-am.

De ceva vreme se aude un suierat urat atunci cand debraiez, mai ales in vitezele inferioare ( I, II ). Adica: plec de pe loc, cu a`ntaia, debraiez, si suiera, bag a doua, debraiez, iar suiera, bag a treia, debraiez, suiera, incep sa o calc dar fara sa schimb a patra si deodata se opreste din suierat, p`orma, daca nu mai accelerez si apuca de se subtureaza iar incepe sa suiere :( . Mentionez ca nu am observat sa faca asa dupa un anumit tipic (ex. motor rece, frig/cald afara, etc).

 

Si mai am una: ieri, in mers, mi s-a aprins becul care indica bateria (nu ma pricep, dar asa arata becul ala, e o baterie). Am oprit, am repornit, becul tot aprins. Cum nu mai aveam mult pana acasa am dat inainte si azi am luat Reno-ul. Ce poate fi?

 

Scuze daca nu am postat unde trebuia si multumesc pentru eventualele raspunsuri

Link to comment

ma rog, ironie, neironie, este bine ca a facut-o pentru ca mi-am amitit cu ocazia asta ca inainte de a se aprinde becul s-a auzit un zgomot ciudat, de credeam ca mi0a picat ceva din motor. Acu citind si ce ai zis tu, nastasaflorin inteleg ca asta poate fi explicatia ambelor probleme:

1) suieratul care se auzea de vreo 3 luni imi indica faptul ca e varza cureaua

2) cureaua a cedat, drept pentru care s-a aprins becul

 

P.S. Tre neaparat sa ridic capota intro-zi cu soare

Link to comment

:) ) , bineanteles, e mai fun asa. Plus ca aseara cand s-a intamplat faza era prea intuneric ca sa mai fac ceva si magazine oricum inchise, azi m-am trezit pe la 5 si pe la 6 plecam spre job, acu is inca la job deci nu o sa am timp nici azi...

Link to comment

Esti foarte tare omule :) . Revin la ce ti-am zis mai sus... schimba cureaua aia si ai sa vezi ca o sa fie bine. Alta data uite-te si tu inainte macar ochiometric asa

Link to comment

La ridicarea capotei s-a observat lipsa (acuta) a curelei.

Problema rezolvata :) >- . Multumesc TBird :thumbl: pentru pont. Luat curea, 16.5 lei, (BHHEEEEETOOOONNNNN, ma asteptam la vreo 50 lei)montat socru-meu in timp ce eu eram la serviciu, nu mai suiera, becul nu se mai aprinde, masina poate fi birjarita din nou la parametri normali.

Link to comment
  habarnistul said:
ma rog, ironie, neironie, este bine ca a facut-o pentru ca mi-am amitit cu ocazia asta ca inainte de a se aprinde becul s-a auzit un zgomot ciudat, de credeam ca mi0a picat ceva din motor. Acu citind si ce ai zis tu, nastasaflorin inteleg ca asta poate fi explicatia ambelor probleme:

1) suieratul care se auzea de vreo 3 luni imi indica faptul ca e varza cureaua

2) cureaua a cedat, drept pentru care s-a aprins becul

 

P.S. Tre neaparat sa ridic capota intro-zi cu soare

 

Vad ca te-ai prins singur... mai greu ce-i drept. Intrebarea mea era cu rost, fara ironie. Daca imi raspundeai la obiect urmatorul meu post era sa verifici daca mai ai cureaua.

 

Completare la pct 2 ...s-a aprins becul si s-a oprit suieratul

Edited by Dj_Dark
Link to comment

...

 

Iti cer scuze prietene daca te-am ofensat, insa chiar am crezut ca s-a inteles din postul meu ca problema cu suieratul o aveam de mai multa vreme si de-aia m-am gandit ca nu poate avea corelatie cu aprinderea martorului. Este adevarat ca nu am precizat in primul post ca nu suiera tot timpul, ci doar din cand in cand. Adaugand si faptul ca la mecanica/tehnica/mod de operare al motoarelor sunt varza => suspiciunea de ironie si faptul ca m-am prins mai greu. Una peste alta, bine ca s-a rezolvat problema si toata lumea-i fericita.

P.S. scuze de off topic

 

L.E. Sper ca acum s-a inteles ca nu iti puteam raspunde "la obiect" deoarece suieratul nu aparea tot timpul, ci doar cateodata, deaceea nu reusisem sa creez un tipar pentru aparitia/disparitia lui

Edited by tolin
Autocitare !
Link to comment

Stie cineva la cati km sa schimb distributia la Matiz , si unde?

Am 64.000 km acum. Si ma mai intereseaza daca tre sa schimb si capac de la pompa de apa sau alte chestii de astea pe care eu nu le cunosc.

Va multumesc anticipat!

Link to comment

dvd, e cazul sa schimbi cureaua aia, cum au zis si colegii. Atentie, odata cu asta se pune si o rola intinzatoare noua!

Nu se schimba nici un capac. Daca e defecta (nu se roteste lin sau curge), pompa de apa se schimba cu totul (am impresia ca se schimba si garnitura ei).

Daca tot desfaci acolo, verifica si simeringurile de la axul cu came, cred ca si cel de la arborele cotit si inelul de cauciuc al tevii jojei de ulei.

Toate cele bune.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Salut,

Sint si eu nou pe aici, si am o oarecare?, mica-mare problema...

Am cumparat acum citeva luni un Matiz din 2003...

Masina pentru sotie...

Cumparat, dus in service(nu Daewoo), verificat si inlocuit:

kit distributie, curele, filtre, ulei, bujii, pompa benzina, placute frina,revizie frine, directie, suspensie, faruri, becuri, etc...

Rezultat: se comporta ok, dar mi se parea cam putuors...

De citeva zile nu mai porneste...Dau la cheie 15-20 min-nimic...OK, schimb fise+capac delco, nimic...

Dupa n incercari, porneste...nu se tureaza, dar macar sta in relanti...se mai incalzeste, mai stranuta, mai tuseste, apoi e totul OK(cu litere mari OK). Merge de rupe, demaraj in draci(cum nu mai vazusem la el...), scirtiituri de roti, nervi, etc...

Azi dimineata, nu mai porneste...O ia de la inceput, cu toate ca afara e caldut(in jur de 0 grade), si cind erau -15 pornea frumos la sfert de cheie...

Vreo sugestie, idee, ceva???

Edited by tolin
Offtopic !
Link to comment
  • 1 month later...
  dvd said:
Stie cineva la cati km sa schimb distributia la Matiz , si unde?

Am 64.000 km acum.

  robertinoo said:
Schimba repede distributia; sau anunta-ne si pe noi cand se rupe cureaua :) . La 60000 se schimba.

In manualul fostului meu matiz scria ca se verifica la 30k si 60k, iar schimbul se face la 90000km sau 4ani jumatate. :)

Link to comment

Al meu era din 2004, probabil ca intre timp s'au gandit sa mai indese intervalele ca sa mai scoata niste banuti din service.. ;)

Dealtfel, la ce marca ati mai vazut sa fie reviziile la interval de 6luni? Ce, in Daewoo uleiul se "strica" mai repede? :) )

Link to comment

Corect, insa tu te referi la numar de km.

Daca face 4000km in 6 luni, de ce sa ii schimbi uleiul dupa 6 luni, cand majoritatea marcilor au ca interval de timp 1 an (nu vorbim de interval de km)?

In exemplul tau uleiul nu se uzeaza "mai repede" ca si timp, ci datorita celor 10000km efectuati.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...