Jump to content

Curelele de distributie si alternator


Recommended Posts

Nu stiu cati au schimbat arcul ala, eu n-am facut-o. O data strans surubul rolei intinzatoare el nu mai e "activ". Mai bine, pregateste-te de inlocuirea simeringurilor( de palier anterior si ax came).

 

 

Am schimbat cureaua de distributie si intinzatorul. Cureaua era destul de veche, avea mici fisuri pe exterior. Mecanicul mi-a spus ca nu mai tinea mult. Intr-adevar arcul intinzatorului nu trebuie schimbat, nu era uzat si am observat nu are un rol prea mare in mecanism. Am mai schimbat curea alternator care era varza si garnitura capac culbutori pe unde mai scapa putin ulei. Merge destul de bine, este destul de silentioasa. In schimb a aparut o noua problema, asta din vina mea, am urcat pe un drum de tara prost cu noroi si am lovit scutul si toba de jos. Cred ca s-a rupt (sau s-a desfacut) toba frontala din galeria de evacuare. Are urmatoarele simptome: Se aud zomote sub motor atunci cand masina se misca, ceva metalic se misca si loveste partea de jos fata a masinii, o parte din gaze sunt evacuate in partea de jos sub motor iar o parte sunt evacuate normal prin esapament in spate, zgomot de evacuare gaze sub motor (dar nu foarte mare ca la motocicleta). Trebuie sa ajung cu ea iar la mecanic pe rampa sa vedem exact care e situatia. O sa postez aceasta problema la tobe.

Link to comment
  • 5 months later...

Am schimbat toate cele 3 curele, la 75.000 km si aproape 6 ani, in afara de cea de alternnator curelele vechi par a fi in stare f. buna :

 

post-5799-090032900 1285520127_thumb.jpgpost-5799-066416500 1285519989_thumb.jpgpost-5799-012281100 1285519971_thumb.jpgpost-5799-092821100 1285519889_thumb.jpgpost-5799-057581400 1285519852_thumb.jpg

 

Intinzatorul vechi :post-5799-081988800 1285520342_thumb.jpg

 

Preturile si codurile pieselor noi, in Kit-ul de distributie intinzatorul a fost SKF :post-5799-091912700 1285520458_thumb.jpg

Lucrarea facuta la un atelier.

Am avut de remadiat dupa mecanic cu toate ca am stat langa el :

 

-La montaj a deformat suportul la niste conducte de langa farul din dreapta si in sarcina cand motorul se ridica un pic imi atingea la fulia de la pompa servodirectie. Remediat eu.

-Capacul superior al distributiei l-a montat gresit trebuia sa se imbine si dintii post-5799-042319000 1285521531_thumb.jpg sa ramana in interior si sa incalece marginea de sus a capacului inferior fixandu-l. Se poate verifica din afara daca e bine montat post-5799-015607300 1285522246_thumb.jpgprin orificiile din dreptul dintilor si eu era sa montez gresit daca nu verificam. Din cauza montajului gresit se auzea la relanti zgomotul de frecare a curelei cu marginea de sus a capacului inferior post-5799-043823000 1285522663_thumb.jpgce a fost impinsa inauntru de dintii de montaj ramasi in afara.Remediat eu, dupa montarea corecta a disparut sunetul ce rezona din cutia distributiei.

Link to comment

Cine ti-a montat kit-ul, ucenicul de la atelier?...mai bine-l montai singur decat sa te apuci sa remediezi dupa un incompetent.

 

Nu, ingineru. Am cochetat cu ideea dar pana la urma nu m-am bagat. Poate data viitoare.

Link to comment

Nu e greu de schimbat curelele+intinzator, si eu m-as fi apucat, dar ma retine faptul ca mai am de schimbat si semeringul de arbore(de jos), si sa nu ma trezesc cu ea demontata si ca nu stiu sa-l schimb, pe aceasta cale fac apel la cine stie in mare cum se schimba acel simering, odata distributia demontata.

Edited by argon
Link to comment
  • 4 weeks later...

Ar veni cam 250 ron manopera si restul de 180 piesele. Cam mult dupa parerea mea,dar nici nu stiu preturile din serviceuri.

Oricum,ora de manopera in service se invarte pe la 50 ron...daca distrubutia are timpul de schimb standard 5h e ok,daca nu...nu

Link to comment

Avertizează pe naiba :( . Mie mi s-a rupt în mijlocu' drumului fără nici o avertizare. Am avut impresia că nu trage aşa bine, am dat o talpă şi cred că prin asta i-am semnat certificatul de deces.

 

ce t i a rupt in motor?????????

Link to comment
  • 1 month later...

In manualul polonez de service al Matizului(Krzysztof Bujanski), spune ceva de montarea curelei de distributie in functie de semnul directiei de rotatie de pe ea. Eu am montata o curea Flennor, pe care nu am gasit nicio sageata care sa indice sensul, iar in manualul de service in format electronic, nu zice nimic de asezarea dupa sensul semnului de pe curea. Pe forum am citit postul cuiva care si-a montat o curea originala GM ce avea sensul inscriptionat. Poate da cineva detalii despre asta?

Link to comment

Se pune sa vina scrisul spre tine cand o montezi, nu cu capul in jos.

Inseamna ca am montat-o bine. Citesc scrisul de pe curea stand in dreptul rotii din dreapta si privind spre motor. Banuiam ca zgomotul de motor electric(la turatie mai mare), bataile si suieratul la relanti si motor rece, se aud de la montaj in sens gresit, dar se pare ca nu e de la asta. Bataile par sa provina de la fulia arborelui cu came, care nu este centrata perfect(la orice turatie, surubul din centrul fuliei are o deviatie de orbita a carei frecventa corespunde cu frecventa batailor).

Link to comment

Buna la toata lumea.Deoarece sunt proaspat proprietar de matiz,prima data am zis sa incep cu o revizie bara-n bara,avand in vedere ca masina are peste 100kk.Am fost la service Filaret unde mi-au inlocuit toate curelele,completat ulei cutie viteze,schimbat simeringuri distributie,inlocuit bec ars pozitie,tras de roti,verificat antigel,total 395 ron.Super multumit de servicii cat si de masinuta.S-auzim de bine

Link to comment

Salutare!

Am vazut diverse probleme legate de kilometrii de schimb al curelei. Am un matiz din 2005 cu 81.000 km si nu am schimbat nicio curea pe el pana in prezent. Insa citind topicul asta cred ca le voi schimba saptamana asta :rolleyes: . Totusi eu cred ca service-urile din Romania sunt o mare cacealma. Multe piese le schimba inainte de vreme doar de dragul de a lua pielea de pe client (am patit cu un Peugeot inainte. Am parcurs distanta aproape dubla fata de cea indicata de reprezentanta din tara, din nestiinta, nu de altceva, si intreband la service de ce m-a tinut atat, mi-au raspuns ca de unde e pusa la un service in afara.) Vis-a-vis de Matiz, eu m-am ghidat dupa cartea masinii, iar in ea scrie ca se sa schimba la 90.000. Deci asa cum zicea si un coleg de pe forum inainte...e foarte probabil ca o curea sa te tina un pic peste 60 de mii si foarte probabil in aceeasi masura sa te tina 91.000. Ca se schimba la 60.000 ca se schimba la 90.000 nu pot sa confirm, insa va pot garanta ca eu am 81.000 fara sa umblu la ea. Intrebarea mea este: Sa ii pun curea GM?(care din cate stiu tot coreeana e..dar cu insertia GM pe ea), ori sa ii pun una nemteasca? cea GM cu tot cu rola intinzatoare ma ajunge un pic peste 200 ron, in timp ce cea nemteasca e un pic peste 100 ron.(deci ar fi undeva la jumatate). Multumesc anticipat!

Link to comment

La Citroen se schimba la 10 ani sau 120.000, voi serviti vrajala bagata pe gat de Daewoo, eu o schimb exact cum a zis producatorul cand a iesit masina pe poarta fabricii, adica 90.000 sau 5 ani. Apropos, la 70.000 si 6 ani cureaua originala arata foarte bine. Tot in manual se specifica inspectia dupa imbatraniri si deteriorari a curelei la fiecare 10.000, daca e imbatranita, se schimba.

 

Curele rupte la Matiz eu nu am auzit, si motivul e simplu, tensionarea e de 3 ori mai mica la ca un motor renault de exemplu. Mai e si varianta cu produsele contrafacute de care e plin la noi, alea da, se pot rupe.

Edited by argon
Link to comment

Mai cauta pe forum, o sa vezi curele de distributie rupte. Am mai scris pe aici, eu am schimbat distributia la 3 ani insa fara a avea 60.000km, ci undeva pe la 45.000. Daca asteptam sa ajung la 60.000km(nu mai zic de 90.000) stricam jumatate din motor, avand in vedere ca intinzatorul curelei avea zilele numarate. Decat sa se desfaca distributia de 6 ori(in 3 ani) prefer sa o desfac o singura data la 3 ani si atunci sa schimb cureaua si intizatorul, avand in vedere ca un intinzator INA costa 90 lei si o curea de distributie Gates costa 70 de lei. Daca un mecanic taxeaza 50 lei manopera, un pret mai mic insa decat tariful normal, pentru schimbarea distributiei(avand in vedere ca verificarea intinzatorului si a curelei necesita demontarea curelei de pe role) atunci se ajunge in 3 ani ani la un pret mult mai mare decat cel al schimbului de distributie la 3 ani, luand in considerare ca acelasi tarif la manopera este practicat si in cazul schimbului efectiv. Deci, unde este economia??

Link to comment

Imi aduc aminte, ai zis ca-ti place sa schimbi totul mai repede. Dar iti arat negru pe alb in cartea masinii 90.000 km, eu am schimbat-o la limita de ani, dar mai mergea si intinzatorul si cureaua. FOarte probabil ca la Matizurile noi cum ai tu sa fi pus piese de o calitate mai proasta din fabrica.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...