tizma Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 (edited) Va salut ! De curand am lovit o bordura cu roata dreapta fata . Avand viteza , am reusit sa fac praf roata + cauciucul , am rupt bieleta si am strambat bratul In final am schimbat bieleta cu tot cu cap de bara si bratul cu tot cu pivot Nu am apucat sa fac unghiul de fuga deoarece am ramas fara bani ... Am mers cu ea asa 20-25km prin oras, chiar daca se simtea in volan nevoia de a face geometri rotilor , dar am avut treaba cu ea .. asta e La un moment dat , mergand pe niste drumuri mai proaste din orasul nostru minunat ,Craiova , am observat ca troncane excesiv si face zgomote la plecare de pe loc ,franare ,etc , dupa care m-am dat jos si am miscat roata inainte si inapoi si avea un joc de 1 cm ... stanga dreapta n-are joc , decat fata spate O fi de la faptu ca n-am facut unghiu de fuga sau o mai fi si altceva ? Oi mai fi distrus si altceva cand am lovit-o si nu a observat mecanicu ? Stiu ca ar trebui sa ma duc cu ea in service , dar e o perioada cam proasta si nu mai sunt bani .. vreau macar sa am o idee cu ce s-ar fi putut intampla Precizez ca nu scoate nici un zgomot , nu huruie ,nu scartaie ,nimic ..decat troncane ca si cum n-ar fi prinsa bine roata Edited December 19, 2011 by tizma Link to comment
tomis Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 O fi de la faptu ca n-am facut unghiu de fuga sau o mai fi si altceva ? Oi mai fi distrus si altceva cand am lovit-o si nu a observat mecanicu ? Nu face asa ceva de la unghiul nereglat. Poate a aparut ulterior. Cel mai ieftin iesi la baietii cu reglarea unghiurilor, care au si "verificare simpla" (10-15 lei) si de obicei cad la fix pe diagnostic, urmand a face reparatia cand si unde vrei. La joc fata-spate ( inainte- inapoi), daca bratul (bascula) zici ca e nou (bucsa OK), mai raman rulmentii, portfuzeta... Link to comment
Viktor Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/34927-am-derapat-si-am-lovit-o-bordura/page__st__20 Link to comment
BZN Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Bucsele barei stabilizatoare, posibil toate trei de pe acea parte, prinderea lor. Link to comment
tizma Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 (edited) piesele n-au fost noi , au fost cele din fabrica , iar cand le-am schimbat toti mi-au zis ca nu trebuia ca erau bune ... dar eu m-am gandit ca ,totusi , dupa 4 ani de zile cat statusera pe ea ar trebui schimbate Azi dimineata o pusai pe cric si trasai de ea si constatai cu stupoare ca jocul e din pivotul bratului ,.. ramasei prost si fugii la mecanicul care mi le-a schimbat Bieleta a fost buna , dar bratul avea un joc f mare la pivot pe care nenea mecanicu de cartier nu l-a observat , desi a tras de amandoua 5 min ca sa vada care e mai bun (aveam ambele brate care au fost pe masina ) , si a zis "ete p-asta il punem" Putea sa zica naiba , ba nene nu e niciunu bun , dute si ia-ti unu nou ca io nu-ti pun asa ceva pe masina ...si era alta poveste asta-i viata.. ms pt raspunsuri Edited December 20, 2011 by tizma Link to comment
Viktor Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Ei, astfel invatara prima lectie, jocul rotii stinga - dreapta (fata - spate) se datoreaza pivotului sau bucselor basculei. Link to comment
tizma Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 (edited) Ei, astfel invatara prima lectie, jocul rotii stinga - dreapta (fata - spate) se datoreaza pivotului sau bucselor basculei. cu roata pe asfalt , jocu pare a fi fata-spate, inainte-inapoi , dar pe cric jocu il depistezi tragand de roata stanga dreapta in plan orizontal Edited December 20, 2011 by tizma Link to comment
BZN Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Eu stiu asa: Inainte - inapoi -> balans cu roata pe sol -> control joc bucse bara stabilizatoare si brate (acestea, mai ales cele de pe spate). Interior - exterior -> mainile la ora 12 si 6 -> control joc pivot si rulment. Stanga - dreapta -> mainile la ora 9 si 3 -> control joc caseta, bielete, cap bara, rulment. Link to comment
papie Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Tot vad vorbinduse de joc din cauza bucsilor bieletei de stabilitate. Din umilele mele cunostinte, nu are nici o legatura cu jocul perceput asupra rotii (se poate demonta total bara de stabilitate fara a aduce vre-un joc asupra rotii). Roata ramane "fixa" in urmatoarele puncte: rulment (si nu stau sa insir si eventual piulita planetara slaba joc in portfuzeta etc), pivot inferior, pivot superior / mcpherson, bieleta directie, tirant (pt. cele cu pivot superior). Deci bucsile de la bieleta de stabilitate nu aduc joc la roata ci zgomot si instabilitatea masinii, se pot verifica "ochiometric" sau cu ajutorul unui "magialic" executat cu un levier. Link to comment
tomis Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 bucsilor bieletei de stabilitate... bara de stabilitate... pivot inferior... pivot superior / mcpherson, bieleta directie, tirant (pt. cele cu pivot superior)... Ne cam bagi in ceata, la Tico si Matiz e mai simplu... Link to comment
Viktor Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Hai sa bag si eu una tare, legat de jocuri (de picioare) ale rotii. ) De ai roata virata si ii tragi un spit (a se citi virf bocanc) in calea de rulare iar roata intra in trepidatii, cica ai bucsele terminate. Testul este scurt, rapid si totodata periculos de nu folosesti incaltaminte adegvata (aici intervine protectia muncii, care spune ca trebue sa ai bocanci prevazuti cu lamela din otel). Link to comment
wwillym Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) <br>Tot vad vorbinduse de joc din cauza bucsilor bieletei de stabilitate. Din umilele mele cunostinte, nu are nici o legatura cu jocul perceput asupra rotii (se poate demonta total bara de stabilitate fara a aduce vre-un joc asupra rotii). Roata ramane "fixa" in urmatoarele puncte: rulment (si nu stau sa insir si eventual piulita planetara slaba joc in portfuzeta etc), pivot inferior, pivot superior / mcpherson, bieleta directie, tirant (pt. cele cu pivot superior). Deci bucsile de la bieleta de stabilitate nu aduc joc la roata ci zgomot si instabilitatea masinii, se pot verifica "ochiometric" sau cu ajutorul unui "magialic" executat cu un levier.<br> <br><br>Ceea ce spui tu este adevarat pt suspensiile la care bratul inferior este prevazut cu 2 bucse. La matiz situatia e speciala, bratul inferior este foarte simplificat, are doar o singura bucsa la prinderea de lonjeron, celalalt capat , cel cu pivotul, fiind "stabilizat" de bara antiruliu prin cele 2 bucse conice. Fara bara antiruliu, un Matiz nu cred ca "sta in picioare", de pornit de pe loc nici nu se pune problema. Edited December 21, 2011 by wwillym Link to comment
papie Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Dupa cum vad eu (la Matiz) bara stabilizatore are si rol de tirant, inlocuind astfel a 2 bucsa a basculei (cam subred cei drept - nefiind in acelasi unghi cu forta ce trebuie sa o contracareze + bridele de prindere de pe caroserie). De stat "in picioare" sta dar de plecat nu prea. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now