marius24v Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Am observat o chestie ciudata - de mai mult timp - dar spre rusinea mea inca nu m-am ocupat de ea. Este vb de un Tico din '98, cu vreo 80.000 de km, majoritatea facuti in oras. Eu de obicei o las in viteza 1, nu folosesc frana de mana, iar cand este frig rau - cum ar fi acum iarna - cand o pornesc (apas ambreiaj, scot din viteza, dau la cheie), masina da sa plece ca si cand ar mai fi cuplata in viteza intai. Previn chestia asta tinand mai mult ambreiajul apasat sau apasandu-l de cateva ori la rand. Cand masina a fost folosita de curand - pana in 10-15 ore - nu face asa, doar la frig si pe "rece". Ce poate fi ? De asemenea, daca si-a schimbat cineva timoneria la Tico si/sau grupul conic de la cutie si cat a costat ? Eventual chiar kit-ul de ambreiaj cu totul cat costa ? Multe multumiri si urez tuturor Sarbatori fericite si un An Nou cat mai bun si cat mai putine probleme la vehiculele din dotare ! Link to comment
ALiCE Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Schimba marmelada din cutie, ulei aproape sigur nu mai este (cutia cat mai calda, sa se scurga cat mai mult) Bineinteles, ar fi interesant de aflat cum s-a ajuns in aceasta situatie, la 80.000km nu cred ca ar fi trebuit sa ai astfel de probleme, chiar daca sunt 13 ani. Mai ai si alte simptome, de-ai ajuns pe la ambreiaj si diferential? Link to comment
marius24v Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Zici ca ar fi lipsa de ulei ?! M-as mira, stiam ca parca l-am inlocuit acum 2 ani. Nu, in rest e ok, doar la trecerea dintr-a 4-a intr-a 3-ea nu prea ii place opune un pic de rezistenta, dar asta e clar la cutie. Ar mai fi un uuuit fin la viteze de peste 50 km/h cand iau piciorul de pe acceleratie, dar inca nu m-am prins daca este de la grupul conic sau poate un rulment de la roata. Dar aia cu plecatul de pe loc (fie ei si cativa cm) n-am mai auzit. O sa verific uleiul (desi cred ca nu asta ar fi problema), multumesc ! Alte pareri ? Link to comment
ALiCE Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Nu am zis ca nu mai ai ulei, ci ca ar putea fi marmelada, descrie perfect simptomele. Ce ulei ai pus cand l-ai schimbat? Link to comment
marius24v Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Vrei sa zici ca nu este un ulei potrivit pt cutie sau ca este prea vascos pt iarna ? Nu mai stiu, am pus ulei standard de cutie. Chiar n-a mai patit nimeni asa ceva ? Link to comment
vali-05rzj Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 schimba uleiul in cutie intii, pe urma bucsile de la timoniera si pe urma restul ,iale si tu in ordine, nu te apuca sa umbli la ambreiaj si la cutie,ca sar putea sa umbli degeaba la ele. Link to comment
Salex Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 (edited) Dar aia cu plecatul de pe loc (fie ei si cativa cm) n-am mai auzit. Intre 1996-2000, in fiecare iarna, la temperaturi de -20*C mergeam cca 10-15 metri cu masina fara ca aceasta sa fie in viteza (Dacie 1310). Masina noua, uleiul din cutie era cel pus de fabrica, Edited December 29, 2011 by Salex Link to comment
marius24v Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Sper sa se mai gaseasca bucsile de la timonerie... Foarte tare Salex !! Dar care ar fi explicatia tehnica (sau macar semi-tehnica) ? Link to comment
Salex Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Uleiul prea viscos pentru temperaturile de iarna. Suficient de viscos pentru a antrena arborele CV si, implicit, planetarele. Am mai facut, cindva, o comparatie intre a amesteca cu o lingurita apa intr-un pahar si a amesteca miere de albine, de pilda. In cazul din urma, poti misca borcanul fara probleme Link to comment
marius24v Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Aha, am inteles. Ce ulei sa folosesc atunci ? Sau sa o las in pace ? Link to comment
Wolfman Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Uleiul din cutie la Tico se schimba la 20.000 km sau doi ani??? Tico in 4 trepte??? Link to comment
marius24v Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Multe multumiri ! Sper ca asta sa fie, imi faceam griji... @Wolfman, 5 trepte, majoritatea sunt asa cred, nu stiu daca exista si in 4 trepte, stiu insa ca mai exista cu cutie automata... Link to comment
augustinionut Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 (edited) Uleiul din cutie la Tico se schimba la 20.000 km sau doi ani??? Tico in 4 trepte??? Damas?? http://www.suzukitun...iAltoTuning.htm Edited December 29, 2011 by augustinionut Link to comment
Wolfman Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 E vorba de Tico aici, pana una-alta. Ce-i drept, mi s-a intamplat sa pornesc o dacie cu valvolina in cutie care o lua la mers fara sa bag in viteza, la temperaturi mult sub zero. Link to comment
Tommy Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Am condus si eu tico cu 4 trepte. Cum naiba sa schimbi uleiul intr-o cutie la 20k km.. ce frecari asa mari exista acolo.. Link to comment
Pedala Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Schimba uleiul. S-a pus probabil 80W90. Trebuie 75W90. Link to comment
Viktor Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 ... ce frecari asa mari exista acolo.. N-or fi mari, in schimb sint mai multe turatii. Link to comment
ionut28p Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 salut..de cand a scazut temperatura am observat ca atunci cand o pornesc dimineata se aude zgomot dinspre cutie, ca un vajait. sunetul dispare cand apas ambreiajul sau dupa ce se incalzeste. am schimbat kit-ul de ambreiaj si uleiul(80W90) in toamna. sa fie oare de la uleiul prea vascos? Link to comment
vali-05rzj Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 ionut28p, io nu inteleg de ce puneti ulei mai viscos in cutie ,cind fabrica da alte valori. e mai eftin cumva? Link to comment
augustinionut Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Teoretic trebuie 75W85, dar nu prea se gaseste ("> Link to comment
argon Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 (edited) Se pune 75w80, Elf, de Renault/Logan, nu 75w90 cum recomanda cineva mai sus, si in nici un caz 80w90. Edited January 3, 2012 by argon Link to comment
ionut28p Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 (edited) deci uleiul sa fie? am uitat sa precizez ca atunci cand ridic ambreiajul la rece si este pe liber o ia un pic inainte Edited January 3, 2012 by ionut28p Link to comment
argon Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Im mod sigur uleiul, daca ai 80w90, e prea gros pentru cutia ta, ar fi bine sa-l schimbi pana nu strici ceva prin cutie, gen sincroane. Mergi si cumpara Tranself 75w80, e vreo 30 ron litrul, o mai fi si alte marci, n'as avea motive sa-i fac astuia reclama, dar am folosit personal la Matiz e e foarte okei. Link to comment
marius24v Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 O sa ma duc sa-mi schimb uleiul, cred ca o sa incerc un 75w85 sau 75w90. Mai grav cu trecerea greoaie dintr-a 4-a intr-a 3-ea (se aude si un mic "carc"). As vrea sa stiu ce e inainte sa dau cutia jos caci costa manopera... "salut..de cand a scazut temperatura am observat ca atunci cand o pornesc dimineata se aude zgomot dinspre cutie, ca un vajait. sunetul dispare cand apas ambreiajul sau dupa ce se incalzeste. am schimbat kit-ul de ambreiaj si uleiul(80W90) in toamna. sa fie oare de la uleiul prea vascos?" Da Ionut asa face si la mine. La fel si aia cu plecatul. Pana la urma cat costa kit-ul de ambreiaj si volanta pt Tico, si la cat se schimba in mod normal ? Multumiri ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now