ches Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Salutare, Fiind in informativa de piese pt Epica am vazut preturi mai mult decat rezonabile pentru alte modele care teoretic au acelasi motor/ cutie de viteze. Pe unele site-uri de piese auto Epica inca lipseste, in schimb au piese pt celelalte modele. Puteti sa imi confirmati/infirmati compatibilitatea urmatoarelor piese cu Captiva si Lacetti 2.0DSL? 1. Kit ambreiaj 2. Kit distributie 3. Filtre Multam! PS: Va rog postati orice alte compatibilitati cunoscute, ma vor ajuta la viitoarele revizii Link to comment
ALiCE Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Mai bine cauta un Chevrolet EPC si vezi exact. Acelasi motor mai este si pe Hyundai, Kia... acolo sunt posibilitati de diferente mari de pret. Link to comment
ches Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Multam de pont, Alice! Nici nu stiam ca pot gasi si catalogul electronic pe net. Cu piesele de Hyundai nu imi prea fac sperante, pt ca rezultatele de mai jos imi arata ca fiecare isi calculeaza ambreiajul in functie de gabaritul masinii/putere/cuplu. Concluzii (pana acum): 1. Kitul de ambreiaj nu este acelasi cu Lacetti si Captiva. La Epica este de 9", la Lacetti e de 8.5", iar la Captiva nu dau diametrul, dar codul este diferit. 2. Kitul de distributie: e acelasi ca si la Captiva si Lacetti 3. Filtrele: Ulei si motorina se potrivesc cu Captiva si Lacetti, celelalte nu 4. Cureaua de accesorii si role - cureaua e aceeasi ca la Lacetti, dar nu e aceeasi cu cea de pe Captiva. La rolele intinzatoare nu am gasit informatia. Numai bine! Link to comment
Mircea Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Ma surprinde, stiam ca ambreiajul e identic la Epica, lacetti si Captiva, modelul de 2 l 121/150 cp... Link to comment
ches Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Informatiile sunt din Chevrolet EPC (Electronic Parts Catalog parca), deci sigur sunt corecte. Intr-un fel e normal ca sa fie diferite avand in vedere ca greutatea este diferita si puterea motorului si cuplul sunt diferite. Am gasit kit de abreiaj de la Luk cu <600RON placa+discul, fara rulment. Deocamdata nu am nevoie, dar sunt anumite semne de oboseala, deci m-am informat ca sa stiu la ce preturi sa ma astept. La mine semnele de oboseala se manifesta la debreiere, unde cateodata simt ca decupleaza mai greu, practic se simte in pedala ca si cum ar freca ceva la debreiere. Din cate am citit ini ghidul astora de la Luk poate fi de la placa de presiune si/sau de la disc. Deocamdata nu este deranjant si merg asa de cand am luat masina (~20000km), mai stau cu el asa. Link to comment
ches Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 Salutare, As vrea sa fac revizia franei de mana la Epica deoarece am observat ca sabotii sunt tociti, unul chiar pana la metal. Uzura nu este uniforma, sabotul condus este mult mai putin tocit decat cel conducator. Aveti idee de compatibilitatea cu alte marci de la Daewoo? Codul OE pt saboti este 96496764 - saboti Lacetti/ Epica, pentru ambele roti spate (stanga/ dreapta) Ei mai vand si ansamblul complet de la frana de mana, care contine tot, inclusiv tabla aia pe care se prinde tot mecanismul, insa pretul este cam mare 96348594 pt stanga si 96348595 pt dreapta. Eu as vrea sa schimb si arculetele si tot ce mai este pe acolo. Din ce am vazut pt saboti e acelasi cod ca la Lacetti, cel putin conform site-ului Ferodo. Ma intreb daca nu cumva urmatoarele coduri ar fi OK: DW93740526 - saiba arc porindere sabot DW94535436 sau DW96179133 - arc revenire sabot DW94535388 - arc prindere sabot DW06638956 - stift arc prindere sabot Ochiometric (din ce am vazut pe site, nu puse unul langa altul) ar fi OK, insa vroiam sa stiu daca a testat cineva sau macar daca l-ea vazut unul langa altul. Multam! Link to comment
Mircea Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Pot sa-ti confirm ca saibele alea si arcurile de prindere sunt identice cu cele de la Matiz, eu am inlocuit una dintre ele cu piese de la un matiz care era in atelier. Link to comment
ches Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 (edited) Multam Mircea! Am dat comanda ieri pentru saibe de Cielo/Nubira, arcuri de Cielo/Nubira, stifturi de Cielo/Nubira si un set arc+stift+saiba de Tico (doar unul era pe stoc). Am mai luat si niste arcuri de revenire de 2 dimensiuni pentru Nubira/Aveo/Lacetti. Altceva nu am gasit la radacini pe site, practic am luat tot ce se semana cu ce am eu pe masina de acolo. Acum sa vad care se vor potrivi. Pe toate am dat aproape 40 lei, deci un rahat de bani, cum se zice . Am cerut mai multe oferte pentru tot mecanismul (include saboti, arcuri, saibe, stifturi + tabla dins pate) si cel mai mic pret a fost 560 lei/bucata, deci vreo 1200lei cu tot cu manopera, ceea ce era cam mult. Asa am gasit saboti TRW cu 135lei + 50lei manopera. Gasisem si mai ieftin (105 lei sabotii TRW), dar nu aveau service, trebuia sa imi caut eu. Edited September 17, 2014 by ches Link to comment
gabi-gabi Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Salut.sunt nou pe forum. Am cateva info.de unde mi-am comandat si eu piese pt Epica mea.daca va poate ajuta. Pe epiesa.ro gasiti destul de multe pt epica. Am si eu o intrebare pt cei care posed Epica,ceva piese tuning unde se pot comanda pt aceasta masina? Caut de multa vreme jante cu marimea asta ciudata intre prezoane nici noi nu am gasit in magazine.doar pe15,16. Caut114,3x4 R17. Daca ma poate ajuta careva cu o informatie. Arcuri sport,ceva ornamente,grila..va multumesc. Link to comment
Mircea Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Parerea mea este ca tuningul la epica se poate rezuma la un set de jante si eventual geamuri fumurii, masina fiind in esenta o limuzina. Jante pe dimensiune gasesti la http://www.alcar-wheelbase.ro/96727_RO.htm , au si un configurator http://www.alcar-wheelbase.ro/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=ry9333ybzk. Poti sa iei legatura cu ei si sa-ti aduci si altceva inclusiv pe comanda. Link to comment
gabi-gabi Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Iti multumesc Mircea. Eu nu fac mai mult de jante si eventual arcuri sport la ea. Arata foarte bine asa cum este si mai bn tuning de bun gust decat bataie de joc. Cu ocazia asta va prezint si masinuta mea. Cam asa arata. Deci nu cred ca are nevoie de mai mult. Cu cat mai imbrobodita cu atat cred ca va arata mai nasol. Link to comment
ches Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Frumusica, o prinde bine culoarea. Pune pozele la rubrica masina mea si spune-ne si povestea ei (vad ca ai vigneta de poluare de Germania). S-o stapanesti si sa o folosesti sanatos! Daca vrei idei de tuning poti deschide un topic in zona dedicata. Acolo pot sa iti arat ce am gasit in afara pe partea de grila, stopuri, faruri etc. PS: Jantele originale pe 17" sunt bestiale, eu am dat ceva bani pe ele cand am trecut de la 16". Link to comment
gabi-gabi Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Multumesc frumos Si mie imi plac jantele originale,dar vroiam.sa le pastrez pe acestea si sa iau altele. Scuza-ma pentru urmatoarea intrebare,e prima oara cand ma inscriu pe un forum ca acesta,am facut-o din cauza ca am nevoie de ajutor,detalii si imbogatire de cunostinte. Cum fac sa formez un topic sa putem.discuta despre una alta? Iti multumesc. Link to comment
ches Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 (edited) Aici e topicul: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/18099-tuning-pentru-chevrolet-epica/ Dupa cum vei vedea preturile la elementele de tuning sunt descurajatoare... PS: Ca sa deschizi un topic trebuie sa mergi in rubrica in care trebuie sa postezi (tuning-ul se incadreaza la imbunatatiri si modificari), dai new topic si scrii ce ai de scris. Mare grija, inainte de a deschide un topic, asigura-te ca nu exista altcineva care a deschis un topic pe aceeasi tema asa cum am facut eu adineauri Edited September 19, 2014 by ches Link to comment
gabi-gabi Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 ok. Multumesc La cati km se schimba uleiul in cutie la epica?si sie cineva sa-mi spuna de care se pune?si cum.pot sa-l verific si sa-l schimb singur?multumeac Link to comment
gabi-gabi Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Salut.am o intrebare:in cartea service am vazut schimburi de ulei 5w30,iar pe forumuri vorbea cineva ca se foloseste 0w40...nu mai inteleg..ce trebuie bagat in motorul asta pana la urma? Link to comment
ches Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 Pune 5W40, 0W40 nu se justifica dpdv al pretului. 5W30 l-au eliminat din lista de uleiuri compatibile, vezi manualul de utilizare, pagina 8-4: http://www.chevrolet.ro/pdf/manuals/Epica_MY10_2009_RO.pdf Revin si cu detalii legate de frana de mana: 1. Atentie cand cumparati saboti de frana de mana, codul 96496764 nu da rezultat corect la TRW, eu am dat facut comanda pe TRW si mi-au venit saboti de Nubira cu tambur... Am verificat pe site-ul TRW si intr-adevar e o problema la ei, cei care vindeau piese au cerut dupa codul corect. Am schimbat TRW-urile cu Nipparts, fabricate in Italia, asta am gasit, sper sa fie OK dpdv al fiabilitatii, pe masina au venit la fix, acum chiar am frana de mana. 2. 93740526 - saiba arc prindere sabot Cielo merge pe Epica, le-am pus 3. 94535388 - arc prindere sabot Cielo merge pe Epica, le-am pus Restul arculetelor nu merg, le-am donat mecanicului. Sper sa va fie de ajutor informatia! Link to comment
gabi-gabi Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Multumesc Facusem un schimb cuMobil1 5w30 pt ca asa am vazut in cartea service.dar am sa incerc0w40 nu stiu pe ce marca sa merg. Gm?sau altele sunt ok? Link to comment
Mircea Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 5w40 este uleiul care-ti trebuie! Si trebuie sa aiba norma ACEA C3 - motoare echipate cu filtru de particule. Nu pune nici 5w30, nici 0w40, sunt uleiuri care nu-si au rostul. Nu pune sub nicio forma ulei care nu are norma ACEA C3, risti sa strici iremediabil filtrul de particule si nu vrei sa stii cat costa! Link to comment
gabi-gabi Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Uaaa...bine ca mi-ai zis. Ms frumos Link to comment
ches Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 (edited) iar ca marca pune ceva mai bun, nu GM. Eu am mers pe Castrol, Mircea pe Motul, si Mobil este OK. Citeste pe ambalaj sa fie pentru motoare diesel cu filtre de particule, adica exact ce zicea si Mircea - standard ACEA C3. Majoritatea spun ca trecerea pe Motul a facut ca motorul sa fie mai linistit, dar si o gaura in buzunar in comparatie cu Castrol. Eu nu am simtit nevoia sa dau 100 lei in plus pentru Motul, insa nu neg ca trecerea la el ar fi un lucru bun. Edited September 22, 2014 by ches Link to comment
gabi-gabi Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Multumesc mult de tot baieti. Am sa incerc Motul si am sa va anunt daca este vre-o schimbare. Link to comment
Mircea Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Mergi linistit pe Castrol, 5w40, ACEA C3, merg cu el de peste 60 k km. Link to comment
ches Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Mircea, ce te-a facut sa treci de la Castrol la Motul? Pretul sau altceva? Bagi Edge sau Magnatec? Link to comment
Mircea Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Magnatec 5w40 ACEA C3. Nu numai pretul, mult mai mic decat Motul. In plus, cu Magnatec nu mi-a aprins niciodata martorul de ulei inainte de 15.000 km, GM aprindea pe la 12000, motul pe la 13.000, functie de cate regenerari de filtru facea. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now