cla_u_diu Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Salut, are cineva catalizatorul golit la matiz? Link to comment
augustinionut Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 (edited) Salut, are cineva pile la itp? e mai simplu de circulat cu o teava in locul catalizatorului, si la itp sa il montezi la loc Edited April 6, 2012 by augustinionut Link to comment
cla_u_diu Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 am mai citit pe forumuri ca la itp gazele ies bine, intrebarea mea este daca are vreun efect negativ asupra masinii? Link to comment
augustinionut Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Vezi tot pe forumurile alea... Link to comment
maseluta Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 da,eu am catalizatorul golit.problema este ca nu mai am ce sa pun inapoi deoarece am taiat toba si am scos elementul filtrant dupa care am sudat la loc.atentie mare insa ca la euro 3 exista si a doua sonda lambda ,exact in zona catalizatorului.motiv pentru care lipsa catalizatorului influenteaza functionarea sondei lambda si o crestere de 1,5-2 litri in plus la consum plus poluare .eu mi-am facut un montaj cu un condensator si o rezistenta(circuit oscilant)care imita functionarea sondei lambda in parametri normali si astfel am redus consumul in oras la 6,6%.nu e gluma e verificat personal pe masina mea si functioneaza.mentionez ca aveam un consum urban de 8- 8,5. Link to comment
korydon Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Ai facut ITP-ul cu catalizatorul golit ? Link to comment
matizdepitesti Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Probabil are pile Link to comment
augustinionut Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Apropos, ma intereseaza marirea diametrului evacuarii si implicit un catalizator euro 4 mai mare... Link to comment
matizdepitesti Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 De ce am o vaga idee ca o evacuare mai mare inseamna un consum mai mare? Link to comment
augustinionut Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 (edited) Vaga, pentru ca motorul nu se mai chinuie sa scoata gazele de esapament prin gauricile catalizatorului si ale sitelor tobei ? Edited September 6, 2012 by augustinionut Link to comment
maseluta Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 tocmai pentru o evacuare mai buna am desfiintat catalizatorul si am golit toba finala.nu am pile la itp.expira oricum in toamna anul viitor.ca o paranteza,am facut scanarea motorului in service si e ok,iar noxele sunt in parametri. Link to comment
matizdepitesti Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Ok, dar daca nu ar fi fost? Hidrocarburile tot sunt acolo ) sper doar sa nu te opreasca echipa mobila si sa te puna pe tester. @augustinionut Daca nu ma insel, masinile de curse ar trebui sa nu aiba evacuare deloc, in schimb, sistemul de evacuare este dimensionat la parametrii motorului. O treime din forta lui bruta se pierde in evacuare, de ce crezi ca ai valva aia PCV in circuit? O fi degeaba? Plus de asta, daca se mareste evacuarea, se mareste consumul, sonda aia lambda nu e pusa degeaba acolo. Cineva mai spunea ca ti se mareste si puterea, habar n-am vreo 4 5 cai in plus. Link to comment
korydon Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 ca o paranteza,am facut scanarea motorului in service si e ok,iar noxele sunt in parametri. Interesant, daca stiam nu mai schimbam anul trecut catalizatorul, sau mai bine il bagam pe standul de la ITP inainte de a-l schimba. Ma consolez cu faptul ca l-am luat de la dezmembrari si nu am dat mult pe el. Link to comment
augustinionut Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 vreo 4 5 cai in plus. PCV sau EGR ? Sau nu e buna niciuna... Link to comment
matizdepitesti Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Ok, EGR, dar daca nu intampina rezistenta la evacuare, creste consumul, in functie de cum ii dai talpa. Poti incerca, la o evacuare subdimensionata, vei pierde din randament, dar vei castiga in consum, pe cand la o evacuare mai mare, este exact invers. Nu spun ca o sa-ti creasca consumul cu 10%, dar in functie de modificari ajungi sa ai 1 - 1,5 % pe langa consumul initial. Link to comment
augustinionut Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 1, 1,5 % e par la ceas...electronic Link to comment
matizdepitesti Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 ), okey atunci, go on si fa-ti modificarile. Link to comment
sorin_frumuseanu Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Se da matiz euro 2, din 2004.Daca am inteles bine, prima "umflatura" dupa racordul flexibil este catalizatorul.Ieri am avut bucuria sa se desprinda pe drum, pe un frumos drum de tara, din fericire in apropiere de multe sarme de baloti.Din cate am vazut, "umflatura" sunt doar doua table prin care trece fain frumos o teava.Adica zona de unde s-a rupt se pupa la fix, teava la teava.Posibil sa nu am catalizator deloc si doar sa fie teava imbracata in ceva care pare catalizator?Mentionez ca am facut itp pe bune, in diverse orase si nu am avut probleme. Link to comment
ches Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Daca e doar o teava, atunci nu ai deloc catalizator. In umflatura aceeea cum ii spui tu trebuia sa fie un fagure din ceramica acoperit cu platina parca. Faptul ca a iesit la noxe inseamna ca masina iese euro 2 si fara catalizator, catalizatorul a fost pus pentru a fi conformi cu legislatia. Am mai citit despre masini (Opel Vectra 2003 2.0 benzina) cararora daca le scoti catalizatorul tot ies la noxe. Link to comment
Tonyus Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Deci, catalizatorul este exact la iesirea din galeria de evacuare, deschizi capota motor, te uiti in jos si sub bujii e o tabla ce e prinsa in 3 suruburi, sub ea e galeria de evacuare, sub galerie, fara prea multe cautari vei vedea catalizatorul. E si o sonda "infipta" in ea. Ceea ce ti-a cazut e posibil sa fie (fost) toba intermediara. Link to comment
tomis Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 La Euro2 acolo trebuia sa fie http://www.pieseautoradacini.ro/esapament-/30946-catalizator-saxofon-matiz.html La Euro3-4 sunt doi catalizatori, sau, ma rog, dupa preturi, unul sus si a doua cutie posibil goala http://www.pieseautoradacini.ro/esapament-/26434-convertor-catalitic-matiz-e3.html http://www.pieseautoradacini.ro/esapament-/24798-Catalizator-saxofon-Matiz-Euro-3.html Link to comment
dodo07 Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 In toamna aceasta am avut surpriza respingere la ITP - noxe, catalizator (Euro 2) iesit din functie. 100 lei alt cat Matiz Euro 2 de la schrott, demontat cel de pe masina si montat cel "nou" (din ce m-am informat are cel putin 130kkm) si am luat ITP. Poate e util sa mai stiti : la ITP mi-a trecut neconformitate si a trebuit sa inlocuiesc becuri led cu becuri incandescenta la numar si la pozitii (culoare alba, neconforma, trbuie galbena). cat de la schrott l-am tinut cateva zile in apa cu detergent vase pe care o incalzeam cateva ore pe zi si am bagat si apa cu furtun in sens invers gaze. Dupa aceea l-am montat, ca aveam timp 30 zile sa revin la ITP fara sa reia toate probele si sa verifice doar neconf. oricum am mai platit 35 lei la 85 cat platisem deja. Atasez imagine cu cele doua cat cel rau, inlocuit e cel albastrui, prajit cred, din istoricul lui : am mers ceva km cu o fisa de la delco cazuta, am crezut ca e infundat un injector sau cand a trebut sa inlocuiesc delco pe motiv de check engine si am mers o perioada asa. Daca treceti printr-o situatie ca cea descrisa si alegeti rezolvarea cat sh, sa nu arate ca cel care l-am demontat de pe masina mea. Inlocuire nu dureaza mai mult de 1 ora dar sa ai tubulara de 17 cu prelungitor si cateva zile sai dai spray degripant la toate suruburile. Si mai bine sa nu aveti nevoie, la multi ani. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now