mr_ Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 (edited) Se poate innadi unde e spart pana gasesti unul nou. Tai drept unde s-a spart, si bagi o teava in el. Eu am avut candva o problema asemanatoare... insa la mine furtunele (tur si retur) de la calorifer nu s-au spart, ci le-am taiat eu. La mine spart era caloriferul. Eu am inadit capetele intre ele cu T-ul unde se "intepa" furtunul care ducea la vaporizatorul de GPL (si am dat afara caloriferul din circuit). Am facut cateva mii de km asa, inclusiv un drum de 2500km pana in Ro, si n-am avut probleme, n-a pierdut un gram de zeama... Edited July 26, 2013 by mr_ Link to comment
mirceajo Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 (edited) Ms de sfaturi, am furtunele de la motorul de 1.6 , dar intre timp am gasit la King furtunul pe Chevrolet, 60 lei si vine in 5 zile. deci m-am linistit . Edited July 26, 2013 by mirceajo Link to comment
Rafi Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 parca aceasi belea ai avut-o si cu 1.6 nu... Link to comment
Dorian19 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 S-o stapanesti sanatos,!...E frumoasa si foarte foarte bine intretinuta : Link to comment
mirceajo Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Ms Dorian19 @Rafi la1.6 sunt porcariile alea din plastic (preechiparea pentru gaz) care au cedat... Oricum rezolvarea a decurs asa: comanda de furtun retur calorifer (pe Chevrolet) 60 RON vine in 5 zile, de la King. Iar la partea practica s-a fisurat furtunul retur calorifer aproape de colierul de strangere (spre motor), drept urmare am taiat bucata afectata (provizoriu pana la furtunul nou) si pus la loc. Cu aceasta ocazie am bagat furtunul cu apa pe traseul si am tras o spalare in motor + demontat si spalat radiatorul Totodata era timpul si de revizie, asadar am schimbat uleiul (Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40, bidon mov) + filtru + garnitura capac culbutori + bujii NGK Iridium. Numa' bine! Link to comment
Rafi Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 e ceva ma de bujiile alea cu iridium... ? Link to comment
Geo_ZGA Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 e ceva... trage mai bine in ture mari, dar nu cine stie ce, pornirea mai usoara... si au durata de viata mai mare. eu zic ca merita. decat sa schimb 3 seturi "normale", tin unul iridium si aia e. Link to comment
mirceajo Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 @Rafi, bujiile astea le-am avut pe 1.6 vreo 1000 km ca dupa am facut transplant, iar acum le-am pus pe 2.0. Constatarea mea este: o pornire mai usoara, nu mai tremura motorul(scanteia mai puternica). Cat despre tras mai bine, este o mica diferenta, raspunde mai bine la turatii. Geo nush cat de bine simte la 8 valve, dar la 16 valve merita. Link to comment
Rafi Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 suna bine, pe mine mai mult asta ma intereseaza un ralanti mai bun, avand in vedere ce tampoane am la motor Link to comment
Dj_Dark Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Eu nu am observat mare diferenta la scanteie, singura care este incontestabila este durata (dubla sau chiar mai mare) de viata. Probabil ca exista si o mica diferenta si la scanteie dar ma indoiesc ca se observa, cred ca e mai mult impresia . Link to comment
mirceajo Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 (edited) DjDark, la tine, fiind un motor noneuro nu simte diferenta la buji sau benzina cifra octanica 100. Stiu de la cielo, oricum trage ca o salbatica poluanta :d La masinile euro se simte, am simtit la ambele motoare de pe nubira. Edited August 6, 2013 by mirceajo Link to comment
mirceajo Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Noutati: P.S. am facut 10.000 km de cand am 2.0 Link to comment
mirceajo Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Succes, merge imobilizatorul si ECM 2.0 Dupa lungi sedinte de gandire si studiu, am reusit sa fac imobilizatorul sa mearga si sa porneasca motorul cu ECM-ul lui de 2.0, porneste acu numai cu cheie cu imobilizator . Acu urmeaza verificarea cu Tester-ul, ar trebuie sa se conecteze... va urma P.S. inca nu ma pot pronunta despre diferente foarte mare legate de performante, singurele 2 chesti care le-am sesizat pana acu: 1 nu mai tremura motorul deloc si nu mai scade turatia cand trec pe D sau R(avea o fractiune de secunda). Link to comment
Dj_Dark Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Ma asteptam la asta, ECM-ul ala stie ca are o cutie automata dupa el si compenseaza. Bravo. Link to comment
krvn Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) P'aia cu "spalatoarele" de far trebuie sa o vad neaparat Sa inteleg ca odata cu raziile astea nebune ale politiei impreuna cu RAR-ul te ai conformat? ...superb oricum! Abia astept sa le dai peste nas!!!! Edited August 26, 2013 by krvn Link to comment
mirceajo Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Ca informare pentru cei care doresc sa mai schimbe motorare, va transmit raspunsul RAR(pe care l-am solicitat): Buna ziua, Schimbarea motorului inscris in cartea de identitate a vehiculului cu un altul identic (acelasi cod)nu presupune omologare. Se efectueaza verificari privind fixarea noului motor si a tubulataurii de evacuare si se afectueaza un test de poluare.Se va inscrie noua serie de motor la rubrica "Modificari...." a CIV. Aceste activitati se pot solicita la oricare dintre reprezentantele teritoriale ale RAR, de catre proprietarul legitim al vehiculului sau de catre o alta persoana imputernicita notarial de catre detinator sau daca vehiculul este radiat la solicitarea persoanei care a dobandit vehiculul. Tariful aferent este de ~130 lei Documentele solicitate de RAR sunt: cartea de identitate a vehiculului, in original; act identitate detinator sau al persoanei imputernicite notarial. La schimbarea motorului alt cod, vehiculul va fi supus omologarii individuale. Cerinte / conditii de respectat la schimbarea motorului alt cod: *) trebuie sa se mentina nivelul de poluare inscris in CIV; *) puterea noului motor sa nu depaseasca 1,4 x puterea motorului anterior; *) reomologarea costa ~750 ron. In ambele situaţii, pentru autovehicule cu nivelul de poluare cel putin EURO 3, schimbarea motorului (se va efectua obligatoriu intr-un atelier autorizat (reparatii motor si instalatiile anexe)pentru marca respectiva de vehicul. In cazul meu ma incadrez la omologare individuala si nu imi trebuie factura fiscala conform careia am montat motorul in service, motorul fiind Euro 2. Link to comment
mirceajo Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 (edited) Salutari! Tocmai m-am intors dupa o "mica" plimbare de 3690 km cu Nubi prin tari straine, 4 persoane si portbagajul plin(a se vedea in poza). Masina nu a primit decat benzina (vreo 346 litri), cheie si talpa. Nubi a avut de mers pe autostrazi cu clima (ca deh era cald sau era curent si nu poti merge fara, mai ales la 4 oameni) sau cand era cazul + alte categorii de drumuri, ca aceasta ocazie a mers cu 130-160 km/h pe autostrazi (depinde unde erau camere) si cu vreo 180-200 km/h in Polonia (vreo 50km) in cardasie cu alte 2 masini de pe acolo (care stiau mersul) + la noi pe Bucuresti-Pitesti in alta cardasie cu 2 masini (35 min a durat A1 ). Iar pe alte categorii de drumuri 90-120 Km/h.. Avand in vedere ca este al doilea circuit cu motorul asta, am fost foarte incantat de el, iar pentru cei care m-au intrebat pentru ce mi-am pus 2.0... ete acu (pt prima data) am simtit ce inseamana sa ai 4 pesoane bagaj si AC si poti face dapasiri fara sa te inchini sau ruga de masina sau apasarea butonului TURBO (AC-ul) ) Acu poze din diverse locatii: cu fratele logan.. km facuti versus consum, au fost si zile bune ) (fara autostrazi) si bagajul. si pe la noi prin tara.. Edited September 9, 2013 by mirceajo Link to comment
Petrica_CBD Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 la cati mai multi km fara probleme Link to comment
Rafi Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 decat benzina ceva mai tare nu ai incercat )"> , lasand glumele ce pot spune decat felicitari pt munca depusa, si pentru faptul ca te asculta ai dresat-o bine sincer ma mir ca au avut loc bagaje(de concediu) pentru 4 pers, eu am reusit performanta sa ma chinui la 3 persoane, este drept am avut si corturile cu mine plus accesoriile adiacente , presupun ca te-ai intors cu ea alta masina dupa "desfundarea" asta de 3000km+ , eu am fost socat dupa ce am facut primi ~2000km din concediu, s-a schimbat total felul in care functioneaza motorul.Bafta si tine-o tot asa vb aia sa iti creasca mare Link to comment
mirceajo Posted September 10, 2013 Author Share Posted September 10, 2013 Rafi, este adevarat ca este alta masina dupa cateva mii de km parcursi, dar smecheria cea mare mi s-a parut benzina de "afara", este foarte buna merge motorul foarte bine si raspunde bine... cat despre desfundare... avand in vedere ca este un motor rulat 160.000 "afara" plus ce am facut eu acu vreo 7000 km cu el tot "afara" (cand l-am adus si acum) am vazut diferenta de la inceput.. Motorul acum are vreo 180.000 km si chiar suna prea bine fata de un motor aceiasi Km facuti in tara P.S. motorul are 14.000 km pe masina mea P.S.2 hai mai fa-ti timp de o poli, sa mai vb, apropo vroiai ceva de pe aia rosie si nu ai mai zis nimik.. Link to comment
mirceajo Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Noutati: dupa lungi dezbateri, pareri si vizualizari, am ajuns la concluzia ca ventilatorul de pe partea dreapta a radiatorului era defect. Asadar a fost inlocuit pe loc cu cel de pe masina donatoare Link to comment
Salex Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Nu au fost prea lungi dezbaterile ... cel putin nu cu mine . Nu ne-ai spus care a fost finalitatea schimbului, e OK acum ? Link to comment
mirceajo Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Rezultatul este ca acum cand pornesc clima pleaca ambele ventilatoare pe treapta 1, fata de inainte cand pleca unul singur pe treapta 2 si mergea cu intreruperi (mergea putin se oprea). Inca nu am apucat sa fac o verificare cum pleaca cand se incalzeste motorul (lipsa de timp) sa vad care cum pleaca...dar sunt sigur ca nu mai sunt probleme. Tot odata urmare a discutiei cu Salex am curatat EGR-ul...este ok acum dar tot ceva nu e bine.. tre sa mai verific cand am timp.. Apropo Salex merge masina de rupe fara EGR, dar si consumul e de minim 20%, asa ca cu EGR sa mearga de acu incolo ) Iar acum noutatile: - dupa o perioada de gandire si vizualizari si gasit la vanzare m-am hotarat sa-mi iau interiorul de mahon, care in ciuda asteptarilor chiar arata bine pe masina (parerea mea). poze: - tot la dezmembrari am gasit o nubira identica cu a mea, sedan, argintie, 2.0, clima, faruri cu lupe si cam tot ce am pus eu pe ea, chiar eram mirat ca nu mai aveam ce sa mai pun ) (in afara de mahon). Iar spre fericirea mea ca este la aceiasi culoare, m-am dus spre ea in speranta ca gasesc piesele la culoare pe care la caut,iar cand am ajuns mai aproape de masina... ma bufnit dezamagirea vanduse "curul" masinii si botul, cu exceptia capotei fata care... in urma unei examinari... am achizitionat-o ) . poza: Inca nu am apucat sa spal masina, dar joi la intalnire va fi curata Link to comment
Salex Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 1. Ventilatoare: comportament normal (acum ) 2. EGR: ma asteptam, la ambele puncte mentionare 3. Mahon: mie imi place cum arata 4. Capota: nu imi dau seama bine insa mi se pare ca s-a asezat mai bine decit aia veche a ta ... Link to comment
Recommended Posts