tkd29 Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Am cumparat setul de capace si garnituri de la un magazin si avea si o vaselina speciala excat pt treaba asta , banuiesc ca la asta te referi. Link to comment
ovi_jer Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Daca ai norocul sa fie de care trebuie e bine. Link to comment
Mad MAX Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 @tkd29: nu aveau separat vaselina din aia? eu am primit un pliculet mic cu vaselina din aia care cred ca mai mult de un pistonas din ala nu imi ajunge sa ung. Se poate gasi de cumparat separat veselina respectiva? Link to comment
Lao Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Pe la mine prin sevice-urile craiovene se mai foloseşte şi seu de oaie. Merge "ca uns". Link to comment
tkd29 Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Mad Max , nu au separat dar ajunge aia din plic doar pt o parte , mai tragic este daca trebuie sa iti ajunga pt amandoua partile. Link to comment
ovi_jer Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Lao@Asa si trebuie.Grasimea care se foloseste la etriere e pe baza de seu de oaie.E singura care nu se spala in timpul mersului de la apa. Link to comment
Mad MAX Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 @tkd29: pai ... inseamna ca treaba e tragica. Link to comment
tkd29 Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Poate daca ungi cu mila pistonasele atunci iti va ajunge, eu am pus-o pe toata doar pe o parte , cand imi face figuri si cealta parte mai cumpar un set Link to comment
tkd29 Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Se pare ca am rezolvat problema cu incalzitul rotilor , inainte sa schimb pistonasul sau etrierul am schimbat si placutele si cu ocazia asta rotile abia daca mi se incalzesc putin , sunt caldute nici macar calde. Pt cine vrea etrieri de Lanos se gasesc la serviceul de langa apaca 3,4 milioane bucata cu tot cu placute. Link to comment
mcrusu Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 jentile se pot incalzi si din cauza lor-nu sunt echilibrate.asa am patit-dar binenteles am verificat franele,directia,etc si abia dupa aia m-am gandit si la echilibrare. Link to comment
sorin77 Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Hmmmm astazi tocmai am observat si la Cielo '96 al meu ca daca scot masina din viteza si merg fara sa ating frana, ma franeaza ceva si nu stiam ce...verific am frana de mana trasa???.. nu e trasa, atunci ce naiba e ... M-am dat jos am pus mana pe jenti. Surpriza a fost sa constat ca janta fata dreapta ardea de mama focului.In timp ce celelalte 3 jenti erau complet reci !!! Nu am avut ce face eram in intarzire si a trebuit sa imi continui drumul ... miroase a ars ...-so ia naiba de treaba ...obligat fortzat se pare ca a venit vremea sa fac o noua revizie sistemul de franare. Pacutele au fosc schimbate acu vreo 2 ani, iar lichidul de frana e sigur ca l-am schimbat ultima data anul trecut. Totusi sunt dezamagit ca la o masina cu 92.000Km reali am aceasta problema ... Parca nu mi se pare normal, ...ca doar am avut "grija" de masina. Pana mai anul trecut masina a fost tinuta exclusiv in garaj. Numai de anul asta o tin afara in intemperii ... Maine vreau sa merg la mecanic si eventual pun un set nou de garnituri/pistonase la ertierii fata. Ma gandesc ca placutele de frana nu sunt uzate inca, dar cine stie ... Link to comment
gabriel Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Pentru @sorin77 Daca ai Cielo din 96' atunci fii linistit ca nu din cauza numarului de km a aparut problema. Cauciucul "inbatrineste" si el dupa citva ani si el.La fostul meu Cielo garniturile de pe cilindri erau deja casante atunci cind le-am schimbat si am facut dupa aceea in 4 ani 60000 km fara probleme Link to comment
tkd29 Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Sorin77, citeste ce am scris eu mai sus , acceasi treaba am avut-o exact la roata dreapta , si am uns bolturile , le-am curatat si degeaba, a trebuit sa schimb placutele si acum este totul ok. Link to comment
cristi.a Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Lao@Asa si trebuie.Grasimea care se foloseste la etriere e pe baza de seu de oaie.E singura care nu se spala in timpul mersului de la apa. O unsoare pe baza de Calciu..nu se spala, deci va recomand Link to comment
sorin77 Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 (edited) - Mers la service, sunat la depozit, nu au kitul de reparatie glisoare etriere decat pe maine in preajma pranzului ... deci o sa merg la ei poimaine, ca sa fiu sigur ca au tot ce le trebuie. -Intre timp mai am timp sa ma mai gandesc ce altceva sa ii mai fac la masina? Poate mai dati o parere: daca am mers cu roata partial blocata de s-a incins tot acolo la ce altceva ma pot astepta? Se poate ca sa se gripeze vreun rulment? sa ii fi curs vaselina, etc? Ce mai trebuie uns? ...tot asa ajung la service, macar sa pun totul la punct dintr-o miscare, nu mai vreau sa umblu acolo o vreme macar 5 ani - Gata, m-am resemnat varsta isi spune cuvantul, nu kilometrii ...si totusi ... ("> Edited February 22, 2006 by sorin77 Link to comment
negoctav Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Problema e urmatoarea: odata ce axele glisiere incep sa se buleasca si sa intre mizeri si mai rau sa rugineasca,gaurile in care culiseaza axele se decalibreaza si cu timpul jocul se va mari(se vor auzi niste batai la roata cu pricina pe drum prost ,batai care vor disparea la o franare usoara),problema va aparea din ce in ce mai frecvent.Solutia:schimbarea etrierului cu pricina daca problema reapare... Cat priveste incinsul rotii,depinzand cat ai mers cu roata asa, viata rulmetilor va scadea... Link to comment
sorin77 Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 (edited) Off-Off, Mai-mai ... * fost la Serviceul numit "PitStop", Cl. Sagului Nr23, Timisoara (langa Profi, colt cu L.Rebreanu). Sa nu mergeti la ei ca o sa va para rau dati de "baietii din Sacalaz" Astia au "constatat" ca trebuie sa inlocuiesc glisierele..Si mi-au spus sa imi procur cele necesare adica kitul service etriere (le-ar fi adus ei dar voiau inca 40RON fata de magazin). Bunam facut exact ceea ce au zis. Am comandat la un magazin ,le-au adus,le-am platit 119,2 RON. Am mers inapoi la PitStop sa termine treaba. Au dat jos joata au desfacut etrierele si ce credeti? Nu erau de vina glisierele. De vina era Pistonul de la Etrier (vezi img -reper9)Toate ca toate dar baietii nu s-au aratat dispusi sa il schimbe chiar cu Garnitura+Piston Etrier noi. Au incepout sa indruge tot felul de questii ca ei nu fac asa ceva ca imi trebuie etrier nou etc. Au montat totul la loc si nu au mai stat la discutii. Mi-au varat sub nas factura in valoare de 29,39 RON cum ca cezi tu doamne au facut constatare. Stati asa, cacanarii astia m-au pus sa cumpar piese care s-au dovedit absolut inutile in valoare de 119,2 RON si culmea tupeului imi cer aproape 300.000 lei doar ca au aruncat un ochii mai bine si si-au dat seama ca s-au inselat -PE BANII MEI!. Acum ce ma fac cu piesele de schimb?? Teoretic trebuia sa li le pun in brate si sa imi dea banii pe ele. Am tot protestat eu da degeaba. In final am platit. Apoi vad ca pe factura scria "Constatare sistem directie, suspensie, rulare autoturism" M-am intors in atelier le-am bagat factura sub nas si le-am spus> La mine pe factura scrie asta asta si asta, voi ati facut constatarea la directie??? la terenul de rulare? Nu, nici pomeneala! Apoi puneti mana si faceti-o ori dati-mi banii inapoi! Au strambat din nas dar nu au avut ce face. La sfarsit le-am cerut si in scris sa imi dea lista constatariilor. Dupa toata experienta asta recomand ferm sa NU mai mergeti la acest service numit "PitStop", Cl. Sagului Nr23, Timisoara, decat daca aveti chef sa faceti atac de inima. Te taxeaza si se poarta total neprofesional. Ce m-a dezamagit cel mai tare a fost ca nu au acceptat sa inlocuiasca Garnitura+Piston Etrier cu elemente de reparatie noi. Au spus ca ei nu se baga decat daca pun etriere noi. Apoi fratiilor sa imi fie cu iertare, dar nu ca nu as vrea etriere noi, dar costa o gramada de banii. Si pana una alta problema se poate rezolva la costuri de cel putin 10ori mai mici prin inlocuirea Garnitura+Piston Etrier. Nu vad de ce asta nu a fi o operatiune sigura. Si nici nu imi pare asa o mare filozofie. Am avut Dacie si Olcit si chiar eu care nu ma pricepeam de nici un fel am fost in stare sa imi execut aceasta operatie. In sfarsit sunt total neprofesionisti!Am plecat de acolo si nu stiu ce nu au asezat bine dar aud un scartait de la roata cu pricina - posibil sa fi inversat pacutele de frana intre ele ... mama lor de idioti. *Am gasit alt service si mi-am facut programare maine la ei. Le-am spus de la inceput despre ce e vorba si au spus ca fac.Si au spus ca nu are de ce sa nu mearga ok si siguranta franarii e garantata!!!! *Cei de la magazin au acceptat sa imi ia marfa inapoi, dar sa cumpar ceva de valoare...hmmm... noroc ca imi trebuia si un injector nou asa ca ... programat neprogramat am facut investitia. Edited February 23, 2006 by ovi_jer Link to comment
sorin77 Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 (edited) Am fost am la service am rezolvat problema. Cand am ajuns acolo cu masina mirosea a ars. Janta era fierbinte de nu puteai sa te apropii. M-am mirat cum nu am facut explozie. A trebuit sa asteptam destul de mult pana s-a racit si mecanicii au putut sa inceapa lucrul la ea (au incercat sa o raceasca sufland aer comprimat) -Peste pistonul de la etrier exista o garnitura compromisa. Direct sub ea a ajuns apa si astfel hidraulic de la etrier a intrat si el in contact cu apa. In timp pistonul a facut mici puncte de rugina si uite asa s-a blocat.Pentru socaterea lui s-a folosit aer comprimat Nici de mecanici astia care mi-au lucrat nu mi-o placut. Cand am scos masina din service am dat cativa metrii cu spatele, intr-o groapa. Cand m-am dus sa platesc surpriza, un capacel metalic din cele 2 care sunt montate per etrier - deja cazuse in curte. Am atras atentia asupra acestui fapt si mecanicul l-a pus la loc. Chiar is curios cat o sa tina pana il pierd. Acum pt ceilalti cititori un extras din mailul unui prieten din NZ vis a vis de rolul glisierelor: <<Postonasele glisiere sunt la fel de importante ca si cel hidraulic, sunt acelea cu gaura prin ele pe care gliseaza etrierele cand pui frana si se strang placultele de frana pe disc. Insa de obicei acestea se ancraseaza cand lasi placutele de frana sa se uzeze peste limita de uzura. Ca urmare acestea se subtiaza foarte mult si etrierul trebuie sa gliseze mai mult, pistonasele cele mici trebuie sa gliseze mai mult... e mult mai lesne sa intre apa... ruginesc... se ancraseaza. De obicei cand se ancraseaza doar acestea, atunci roata ramane infranata doar putin dupa ce ai apasat frana, dupa cativa metrii (5-10) pistonasele cedeaza si etrierul este fortat sa isi dea drumul... de obicei.>> Edited February 24, 2006 by sorin77 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now