adimfx Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Masina electrica cu generator pe benzina Opel Ampera a ajuns in Romania la un pret de 44.500 euro cu TVA (35.887 euro fara TVA) si este comercializata de trei dealeri din Bucuresti, Radacini Motors, DiBas si Union Motors Car Sales, care asigura si service. Ampera poate parcurge intre 40 si 80 km cu un plin de baterie (16 kWh, reicarcare in mai putin de patru ore la o priza conventionala), iar autonomia totala, utilizand si motorul generator pe benzina, ajunge la peste 500 km. Articolul complet pe 0-100.ro Link to comment
mr_ Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 O sa fie un mare succes la pretul asta, si la pretul electricitatii in Romania. Poate ar avea o sansa prin tarile unde energia poate fi foarte ieftina (de ex la pret de noapte cand poate sa ajunga pe la 5 centi/kwh) insa nici macar asa nu e chiar super rentabila. Link to comment
VAXXi Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Pai ... presupunem worst case usage (40 km din 16 kWh, ca iarna nu mai ai acelasi randament la baterie). Tarifele actuale oricum sunt mici, ca sunt subventionate. Pret maxim de zi e 0.7703 lei/kWh si minim de noapte 0.1766 lei/kWh, ignoram pierderile si celelalte rezulta 12.3248/2.8256 lei pentru 40 km, adica 30.812 lei per 100 km daca incarci ziua (echivalent a ~5.3 litri benzina) si 7.064 lei per 100 km daca incarci noaptea (echivalent a 1.2 litri de benzina). Asa ca deocamdata, mi se pare ca renteaza cu brio. Problema este in cat timp amortizezi animala si daca pretul curentului ramane la fel dupa ce mai dispar din subventii. Link to comment
mr_ Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 (edited) Pai si eu tot la asta ma refeream, la amortizarea pretului de achizitie. Sa presupunem ca iei curentul moaca (incarci doar la birou si plateste sefu). Pretul de achizitie e cu 15k€ mai mare decat al unui Insignia dizal de 160CP care are cam aceleasi performante. Aia consuma teoretic 5.8, in realitate bag de la mine un 30% in plus, aka 7,5. Faci deci o economie de 11€/100km. Diferenta aia o amortizezi in 135.000km, cu conditia sa nu incarci niciodata pe banii tai si sa nu faci niciodata un drum mai lung de 40km (aka practic sa faci toti km in oras). Dpdv al pinguinilor, ar fi interesant de facut un calcul despre cat ar costa 1km daca am cumpara si curentul si dizalu' la pretul de productie (+ distributi) adica fara taxe, accize sau subventii. Ceva-mi spune ca diferenta ar fi destul de subtire. Edited July 16, 2012 by mr_ Link to comment
hitman Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Prius e mai ieftina parca cu fo' 20k. Link to comment
alx Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Si cu autonomie normala, 40 de km mi se pare o gluma... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Link to comment
mr_ Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 La mine prius e 30k. Insa Prius nu stie sa mearga in regim pur electric, nu reusesti s-o scoti la 7roni/100km. Chiar si daca consuma un 4L/100 mixt tot e mai mult, si are si performante mai slabe. Pe de alta parte daca compari Prius cu o Corolla sedan dizal de 90CP (vreo 20k la mine) sau un 1.6 benzen de 110CP (17k) iar nu iese la calculul de rentabilitate... Link to comment
Recommended Posts