Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

Adaptorul USB-RS232 merge foarte bine la genul acesta de interfete, ele sunt vazute ca un modem conectat la PC.

 

 

@rudolf992 > Matizul euro3 are ECM pe protocolul EOBD (KWP2000), deci, se foloseste acelasi tip de interfata ca in cazul de mai sus.

Edited by tolin
Link to comment
Adaptorul USB-RS232 merge foarte bine la genul acesta de interfete, ele sunt vazute ca un modem conectat la PC.

 

 

@rudolf992 > Matizul euro3 are ECM pe protocolul EOBD (KWP2000), deci, se foloseste acelasi tip de interfata ca in cazul de mai sus.

 

Multumesc doar ca nu stiu ce schema trebuie sa fac, daca cu integratul elm323, este o problema ca n-am gasit nici la magazin nici pe net? Am mai vazut schema pe pagina intai cu max232, dar sincer nu stiu pe care tebuie sa-l fac, va rog ajutati-ma.

Link to comment

E foarte simplu, n-ai alta alternativa. Doar cu interfata si cu soft pentru ELM323 sau echivalent (ELM327) poti citi din ECM-ul unui Matiz euro3. Dar, atata timp cat nu poti face o diferenta intre o interfata cu un adaptor de nivel (Max232) si o interfata cu un interpretor ISO si KWP2000, eu zic sa cumperi o interfata gata facuta, pentru ca nu numai chipul este o problema, mai este si quartul si conectorul OBD2. Poti achizitiona si una cu ELM327. E plin netul de ele, gugal sa traiasca. Alta alternativa ar fi sa citesti despre interfatarea ECM-urilor, tot gugal te ajuta.

Edited by tolin
Link to comment

Am gasit o scula foarte tare pentru OBD2 care afiseaza o gramada de parametri importanti atunci cand mergi (consum instant, temperatura apei, etc.) si este customizabila pentru a afisa aproape orice se transmite pe OBD2. Ea se numeste ScanGauge si pentru informatii suplimentare puteti cauta pe site-ul lor http://www.scangauge.com/. Nu sunt afiliat de nici o culoare cu producatorul, scula se poate cumpara de pe siteul lor sau de pe amazon, iar daca sunt mai multe persoane interesate puteti vorbi cu producatorul sa va ofere o reducere. Din ce am vazut pretul pentru alte forumuri este $149.95 cu transport gratis (nu stiu daca si pentru international totusi).

Link to comment

Asta-i lista masinilor pe care functioneaza 100%: http://www.scangauge.com/support/CompatibleVehicles.shtml

 

Eu nu vad Daewoo pe acolo. Si ca sa ne intelegem, ECM-urile livreaza conform protocolului, doar, o lista redusa de parametri generici. Cei importanti pentru ca aparatul sa-si dovedeasca toate facilitatile sunt parametri proprietar, adica nu-i citesti decat cu aparate facute la cererea producatorului. Ca sa rezum, aparatul de mai sus iti va functiona foarte bine pe un ECM cu protocol KWP2000 (motoare Daewoo/Chevrolet euro3 si euro4) ca lector de coduri de eroare si partial ca scaner, dar nu te vei bucura de functiile legate de consum. Deci, te vei bucura de el in proportie de 50%. In cazul particular al motorului tau procentul este 0%.

Link to comment

Cred ca a fost o neintelegere. In momentul de fata Matizul nu mai este in posesia mea (stiu ca Matiz nu are OBD2), ci am acces la un Chevrolet Aveo, nemaifiind momentan in Bucuresti. Pot sa spun ca pe Aveo american ( motorul de 1.6 16V ) functioneaza perfect, afisand inclusiv consumul. Pe versiunea europeana nu am testat ca nu am acces la asa ceva. Pe undeva pe siteul lor zice ca tot ce vine pe OBD2 poate fi afisat. Pe Aveo nu am testat (dar foarte probabil sa functioneze), dar pe alta masina afiseaza inclusiv caii putere disponibili instantaneu (intr-un PDF de pe site sunt date adresele care trebuie introduse pentru a afisa asa ceva si este marcat ca generic).

Edited by cchrism
Link to comment

1- Declaratia producatorului:

"Partial Compatibility

Some vehicles do not provide all of the possible information.

The following list applies to the vehicle that fall within this category:

 

About 10% of vehicles provide Fuel Pressure (FPR).

About 50% of vehicles provide Manifold-Absolute-Pressure (MAP).

Multiple displacement engines will report incorrect fuel economy and fuel use when some of the cylinders are disabled. "

 

2- pentru a citi parametri proprietar ai nevoie de chei de acces, informatiile despre consum nu fac parte din parametri generici livrati de ECM-ul motoarelor livrate pe aici;

 

3- nici CB-ul pus de catre GMDAT pe masina nu indica corect consumul, cum poti crede ca un dispozitiv universal o poate face ?

 

4- n-a fost vreo neintelegere in privinta Matizului euro2, este declaratia ta, prezenta si acum, in datele personale.

Edited by tolin
Link to comment

Mi-e teama ca nu inteleg punctul 4, dar putem discuta offline.

1. Cel mai probabil Daewoo nu apare pentru ca produsul este american, eu cred ca este o afacere cu un singur, sau cativa, oameni in spate, si in principal omul a avut acces la ce se vinde pe piata americana. Asta nu inseamna ca nu va merge cu Daewoo.

2. Informatia de consum este calculata din debitmetrul de combustibil si viteza, informatie care e pusa la liber pe OBD2, cel putin din ce scrie la ei pe site.

3. Nu am sustinut niciodata ca consumul este extrem de precis. Ce pot sa spun este ca poate sa invete pentru a oferi informatii si mai precise. Mai exact, cand refaci plinul el iti zice cat crede ca ai bagat, tu poti corecta si dupa aia aplica un factor de corectie. Dupa cateva plinuri succesive deja incepe sa arate destul de precis zic eu, sau cel putin suficient pentru ce trebuie.

 

Nu vreau sa se inteleaga ca ma ambitionez sa recomand scula asta sau mai stiu eu ce, era doar o informatie pe care unii o pot considera utila. Ca o curiozitate personala, cand o sa ajung prima data in Romania o sa iau scula cu mine sa incerc sa vad ce afiseaza pe un Aveo european.

Edited by cchrism
Link to comment

ScanGauge asta se gaseste si in Romania (nu pun link-ul da' cred ca uica Google poate ajuta ...) si costa RON 650.00 (TVA inclus).

 

Le-am pus urmatoarea intrebare:

 

"Va rog sa-mi spuneti daca ScanGaugeII este compatibil cu Daewoo Matiz euro 3"

 

iar raspunsul primit a fost:

 

"Va rog sa-mi zpuneti anul de productie al masinii si daca stiti cumva daca este compatibila OBD2 ?"

Link to comment

1- ECM-urile de pe motoarele care echipeaza masinile produse la GMDAT nu livreaza prea multi parametri generici, daca ai face o scanare cu o interfata simpla, comparabila la pret cu cea de pe dispozitiv ai vedea acest lucru si ai fi deceptionat;

2- aceleasi motoare, precizate mai sus, nu sunt echipate cu debitmetre de combustibil, iar calculul aprox realizat in ECM nu este disponibil la o simpla interogare a ECM-ului;

3- nu se pune problema unui calcul destul de apropiat, se pune problema unor erori grosolane bazate pe niste coeficienti care nu sunt constanti in rulajul motorului.

 

Neintelegerea vine de la faptul ca, parametri proprietar nu pot fi folositi fara acordul producatorului si fara o identificare a ECM-ului. ECM-urile de pe masinile GMDAT livrate in Europa sunt sarace la parametri generici livrati, iar toti parametri interesanti unei astfel de aplicatii sunt in categoria proprietar. Din acest motiv, nici softurile care costa mai scump decat acest hard nu livreaza aceste informatii. Deci, sa nu confundam aceste informatii cu cele livrate de ECM-urile altor marci, care au devenit publice de mult timp. Politica Daewoo a fost sa-si protejeze reteau de service, singura care era dotata, in cazul in care achizitionau scanerul, cu posibilitatea accesului la o parte din parametri proprietar si asupra unor functii de test. Cum un astfel de scaner costa de la 5.000 $ in sus, putine din service-urile autorizate din RO au facut aceasta achizitie. Extrem de putine firme specializate in producerea de scanere asigura ceva parametri proprietar in plus pentru un pret de la 1500 euro in sus. In schimb, tu imi spui ca un singur tip din state face treaba asta la un dispozitiv comercializat cu doar 150$. Pai, l-ar fi cumparat service-urile ca painea calda, iar firma producatoare s-ar fi ales cu un proces.

 

ECM-urile de pe masinile livrate in alte state, unde se merge pe o retea de service-uri GM/Chevrolet, pot livra alti parametri pentru a le face compatibile cu scanerele din retea. Asa ca, nu ma mir ca dispozitivul functioneaza pe un Chevrolet Aveo din state.

 

Parerea mea: pana cand nu se testeaza acest dispozitiv pe masinile vandute in RO, el nu trebuie prezentat ca pe o solutie, mai ales ca el este comercializat in RO la nesimtitul pret de 650 lei.

 

Altfel, schimba-ti declaratia din datele personale (afisate la fiecare postare), ca sa nu mai apara acolo masina pe care n-o mai posezi. Doar asa poti evita "neintelegerile".

Link to comment

Am actualizat datele personale. Imi cer scuze daca am confuzat pe cineva dar nu mai postasem de ceva timp si pur si simplu am uitat sa actualizez datele.

Raspunsul celor de la Scangauge este foarte simplu si extrem de limitat dintr-un motiv foarte simplu: sunt americani. In US, toate masinile incepand cu anul de fabricatie 1996 au obligatoriu port OBD2. Daca masina are OBD2 atunci Scangauge functioneaza (afisand mai multi sau mai putini parametri in functie de ce stie fiecare ECM sa trimita pe sarma). Aici masurarea noxelor de face doar prin conectarea la portul OBD2 si nu ca la noi sa iti puna termometrul in joja de ulei.

Legat de afisarea parametrilor proprietari, da-mi voie sa nu fiu de acord cu punctul tau de vedere. Da, un scanner de service costa $5000 sau cat spui tu, dar este facut mai solid plus ca are un ecran care te lasa sa monitorizezi multi parametri o data. Asta are un ecran de 10 cm x 2 cm care poti sa vezi 4 numere o data, nu foarte utilizabil daca toata ziua vrei sa faci diagnostic la masini. Iar legat de proces, nu, nu trebuie ca dispozitivul sa afiseze date proprietare din prima. Are un feature foarte util sa definesti comenzi care sa fie trimise la ECM, le introduci hex, si apoi ai indicatori la care le introduci parametri tot hex (ceva de genul ce transmit, ce receptionez, la ce offset ma uit, si ce transformare matematica aplic). Deci ce vream eu sa zic este ca daca exista datele pe OBD2 (care necesita unlock sau nu) eu zic ca se poate afisa cu aceasta scula. Nu am sustinut ca totul va fi plug & play. Ca idee hardwareul este un convertor de port serial legat la un PIC, deci eu zic ca tot ce afiseaza programele de laptop vehiculate aici (repet, doar pe hardware OBD2) poate fi afisat pe unealta asta.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Probabil, ceva hibrid, de tranzitie intre OBD I si OBD II, cunoscatorii vorbesc de OBD 1.5, sistem de diagnoza proprietar implementat de catre GM pe o serie de masini in perioada 1995 - 1999.

Link to comment

Inseamna ca nu fac nici o branza cu Scan Gauge ala, as fi "jucat" 650 RON asa de curiozitate. Mai astept un raspuns oficial de la reprezentanta pe Romania, vad ca sint din Craiova, ar trebui sa stie la Daewoo in m*-s*.. #-o

 

Raspuns de la producator:

Dear Mr. Marius,

 

 

 

If your vehicle is a petrol, then the ScanGaugeII will connect successful.

 

 

 

 

 

Best Regards

 

 

 

Sa rad, sa nu rad... > :)

Link to comment

Pai de aia radeam, de ambiguitatea absoluta a raspunsului, venit de undeva de la Telematica Grecia, astia care importa scula la noi inca nu au suport tehnic nici macar pentru un mail. Oricum, ar fi fost ok daca mergea pe batranul Matiz, sincer as fi dat banii, macar de curiozitate. O singura chestie nu pricep, am pus testerul de vreo 3 ori de cand am masina si se potrivea ala de la Euro 3, adica omul avea acolo la reprezentanta un singur model de tester din cate am vazut. Ma duc zilele astea sa-i schimb uleiul, (btw, off topic, uleiul asta GM in conserva made in korea care a aparut in locul aluia clasic e bun de ceva?) si il voi intreba pe tip ce si cum cu scanerul, mufa, protocolul, etc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...