Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Am si eu doua intrebari specifice mai degraba despre chiptuning decat despre diagnoza.. si nu stiu sigur daca s-a mai discutat sau daca e topicul potrivit. In fine...

 

1. Cu ce soft se pot vizualiza/edita hartile motorului? Am gasit cateva, insa erau pt subaru si mitsubishi. SE pare ca mai e necesar un fisier pe langa cel din ECU de descriere a ECU-ului, de exemplu un XML. Pt Subaru am gasit ceva, pt restul lumii nu...

 

Eu am downloadat fisierul din ECU-ul meu insa nu stiu cu ce sa-l deschid si sa-l vad sau sa-l modific. Exista ceva freeware sau ceva cu licenta... academica? Nu vreau sa fac o afacere din asta, ci doar sa ma instruiesc, sa vad si eu cum arata o harta si unde au umblat aia care au facut tuningul.

ECU-ul meu e Bosch EDC16 C39

Am un softulet si o interfata pt downloadat si uploadat fisierul din ECU, care isi fac treaba insa doar atat, adica downloadeaza si uploadeaza fisiere, fara a-l putea edita.

 

2. Tipii care mi-au facut tuningul initial mi-au dat fisierul original. Chestia e ca fisierul de la ei are 256k, iar cel downloadat de mine are 2M. Cum naiba?

 

Programelul venit cu interfata (cel pt download/upload fisierul din ecu) in citeste pe cel vechi "mic", "intelege" cateva chestii gen tipul ecu-ului (am atasat o captura de ecran), un numar de serie, insa n-am tupeu sa-l "incarc" pe ala vechi, care are doar 256k... daca e incomplet?

 

Pot da prin email ambele fisiere, cel original pe care il am de la tipii care au facut chiptuningul si pe cel actual downloadat de mine, daca e cineva curios cum arata.

post-1523-126341743271_thumb.jpg

Link to comment

Cred ca ce ti-au dat cei cu tuning-ul este doar harta aprinderii, iar ce iti downloadeaza acel program este intreg continutul memoriei flash a ECU (firmware + date). Daca presupunerea mea e corecta, atunci acel fisier downloadat de tine ar trebui sa contina si harta aprinderii (nu neaparat in acelasi format al datelor ca fisierul obtinut de la firma de tuning).

Link to comment

2. Tipii care mi-au facut tuningul initial mi-au dat fisierul original. Chestia e ca fisierul de la ei are 256k, iar cel downloadat de mine are 2M. Cum naiba?

 

Programelul venit cu interfata (cel pt download/upload fisierul din ecu) in citeste pe cel vechi "mic", "intelege" cateva chestii gen tipul ecu-ului (am atasat o captura de ecran), un numar de serie, insa n-am tupeu sa-l "incarc" pe ala vechi, care are doar 256k... daca e incomplet?

Scenariul poate fi urmatorul:

- dimensiunea fisierului original este cea corecta;

- dupa tunare, accesul pe citire la memoria flash a procesorului a fost blocat, drept urmare, "cititorul" este pacalit;

- ca sa restaurezi versiunea originala, se sterge versiunea actuala fara a o putea salva (protectia tunarilor) si se scrie versiunea pe care ti-au salvat-o;

- daca vrei sa pui iar versiunea noua, trebuie sa mergi la ei.

 

Parerea mea: si daca vrei sa restaurezi versiunea originala, mergi la ei. Daca interfata ta nu functioneaza corect sau daca in timpul scrierii apare un incident, ramai cu un ECU nefunctional si tot la ei ajungi, cu diferenta ca in prima varianta mergi pe roti, iar in a doua mergi pe platforma.

Link to comment

@Root

eu am turbodizal cu turbina variabila, ma gandesc ca trebuie sa fie si ceva pe la turbina, nu doar la injectie.

 

@tolin

Nu vreau sa revin la versiunea originala, vreau doar sa le compar in scop didactic. Revenirea la versiunea originala e gratuita (adica inclusa in pretul original, ei oricum stocheaza hartile initiale fctie de numarul de sasiu), si oricum daca o voi face merg la ei. Mie mi-au dat fisierul pentru ca am l-am cerut in mod expres, nu e practica curenta.

 

Cred ca m-am exprimat imbarligat... versiunea originala e cea mica (256k), si cea downloadata de mine (cea tunata) e mare (2M). Daca o protejau la citire ar fi trebuit sa fie invers cred...

Link to comment

ECU de la motorul tau (BOSCH EDC16+C39) apare facut cu procesorul Motorola MPC555/556 si memorie flash AM29BL802 (8MBIT)/ AM29BL162 (16MBIT), deci, este posibil sa downloadezi un fisier de 2MB. Acum, 256kB (3FFFh) este o dimensiune suficienta pentru mape + firmware. Incearca sa faci rost de ceva de genul 555PRO (din ce am vazut pe net) sau similar, un program de vizualizare si modificare mape pentru a studia diferentele dintre cele doua versiuni detinute. Oricum, literatura si experienta pe acest ECU gasesti din abundenta pe net. http://www.alpha-bid.com/media/Product-Pics/EDC-16/EDC16Manual.pdf

Link to comment

Salutare

Am si eu un Cielo din 1999,am interfata ALDL,merge ok prin portul serial la o antichitate de laptop,am vreo 6-7 softuri,problema este ca niciunul nu afiseaza coduri de eroare,parametrii,totul este ok,insa atat,masina are si martorul de motor aprins insa nu sunt vazute erori,si am mai incercat si pe Espero unui amic cu probleme si ,la fel, vede tot mai putin erori,v-as ruga sa-mi recomandati un program in care ati vazut odata un cod de eroare afisat ! :)

Link to comment

Salut,

 

Sunt fericitul posesor al unui Cielo Executive euro 3(fabricatie 2004). Citind topic-ul acesta as vrea sa ma conectez la ECM-ul masinii sa extrag cativa parametrii(in ultimul timp am observat ca are un consum destul de ridicat). Am adunat cat mai multe informatii de pe acest topic si am dedus urmatoarele:

 

-masina are conector OBD2 folosind ca standard de comunicatie KWP2000.

-configuratia pinilor este:

 

1 2 3 4(masa sasiu) 5(masa semnal) 6 7(K-line) 8

9 10 11 12 13 14 15(L-Line) 16(+12V)

 

-am gasit 2 scheme de conectare:una se realizeaza cu un circuit ELM 323/327. iar cealalta cu tranzistoare(fisierele atasate).

-ca soft-uri freeware de conectare ar trebui sa folosesc:Scantool, Didimoto(v 4.03) sau Scanmaster (v 1.7).

 

Deoarece sunt un incepator v-as ruga sa-mi spuneti daca informatiile "adunate" de mine sunt corecte?

Dintre cele 2 scheme atasate care este mai eficienta(nu as vrea sa "parlesc" ECM-ul sau portul serial al laptop-ului:rolleyes :) ?

 

Dintre sof-urile de mai sus care ofera mai mule informatii? cu soft-ul lui TyranusMyADL nu ma pot conecta?(am vazut acolo la tipul autoturismului si la tipul mufei de conectare ca exista varianta Cielo EXE, respectiv OBDII ).

 

 

Va multumesc pentru ajutor si informatii!

Drum Bun!

:lavolan:

post-25551-1263836511_thumb.jpg

post-25551-126383650012_thumb.jpg

Edited by dj.martzian
Link to comment
  • 2 weeks later...

Se pare ca o prima generatie de entuziasti s-a dus si e pe cale sa apara alta noua :)

Totusi, nu am inteles din mesajul de mai sus daca interesul este de a te distra construind montajul sau de a te distra utilizandu-l.

In al doilea caz, recomandarea mea este sa iti faci rost de o interfata de-a gata si de softul aferent.

In primul caz, recomandarea mea este sa treci la al doilea, cel putin pana cand vei deveni mai putin incepator. Construirea si testarea unei interfete poate deveni o ocupatie costisitoare.

Daca totusi insisti sa fii electronist/softist amator, cateva comentarii (mai multe nu stiu, deci ii las pe altii):

- pentru nivelul asta de "deducere", informatiile sunt corecte - dar nu ma bag la compatibilitatea cu Cielo

- soft-urile nu sunt (chiar) toate freeware, dar pot fi gasite la o adica "free"

- eficienta nu se masoara in probabilitatea de parlire a porturilor/ECM-ului/interfetei, dar ambele scheme sunt, la o adica, la fel de "ineficiente"

- posibil ca softurile enumerate nu ofera mai mult decat parametri generici

Link to comment

Digimoto 4.03 cred ca e versiunea mai veche, de prin 2005. Mie nu mi-a mers cu ELM327 pentru ca nu "vedea" decat 9kbauds, 33 nu puteam seta. N-am sapat mai adanc sa vad de ce... Exista si o versiune mai noua insa nu am gasit nicaieri o varianta...academica.

 

La scanmaster versiunile mai noi se prind daca interfata ELM327 e clonata si nu cumparata de la ei... asa e e posibil sa nu mearga nici ala. Poate doar daca faci rost de o versiune mai veche sau sparta la modul mai profesionist... caz in care sunt si eu amator :D

 

Incearca scantool 1.13, citeste parametrii obisnuiti si codurile de eroare si e suficient de primitiv sa nu verifice cat de originala e interfata...

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ieri am avut primul succes in conectarea la ECM-ul Cieloului meu Executiv.

Am reusit asta prin interfata RS232 descisa in prima pagina (aia cu MAX232 sau ICL232) si cu programul Research_Daewoo gasit pe net. Parametrii sunt aparent cititi corect, doar ca programul e in rusa si am priceput fix nimic din el.

Din pacate cu MyALDL nu pot sa incerc deoarece de o vreme incoace imi da un mesaj de eorare la pornire cum ca "Unregistered version" si iasa. De ce, nu stiu, fiindca am inteles ca e versinea full pusa aici pe forum.

 

Are cineva vreo idee de ce nu imi mai merge programul? Inainte sa am interfata programul pornea corect si fara probleme.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Aveo 1.2 are acelasi ECM cu nubira Euro 3. Deci, pt parametri generici merge o interfata ELM327 (sau clona) si cu scantool/scanmaster. Interfata e usor de gasit (cca 200ron), programele ti le da tot cel ce vinde interfata. DA, repet, nu vei vedea decat parametri generici : t inj, lambda 1 si 2, sonde temperatura, MAP, tensiune ECM, pozitie clapeta si inca cativa. Nu vei vedea module ABS, airbag, nici EGR nu cred sau alte teste mai complexe posibile de pe scan100 (scannerul de uzina).

Edited by andreib
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...