Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

Daca schema aia merge pe port serial nativ trebuie sa mearga si pe convertorul USB-serial cu chip FTDI.

 

 

Ceea ce am gasit eu la 52RON este cu chip FTDI FT231XS care merge pana la 250k baudrate.

 

 

Ceea ce ai gasit tu la 69RON este cu chip FTDI FT232RL care merge pana la 3Mega baudrate (bineinteles ca e mai bun pentru ca stie viteze mai mari)

 

Pentru ce iti trebuie tie fac acelasi lucru.

 

LE Acum am vazut ca este 52ROn fara TVA, deci cu TVA tot acolo ajunge.

Edited by Johnny_L
Link to comment

Din cate am inteles din threadul asta schema merge pe port serial nativ, am piesele (max232cpe + rezistente si ce mai trebuie) dar inca nu am apucat sa fac montajul pe o placa. Ce fir mi.ar trebui? Cu trei fire interioare e bun sau pun din ala de retea de calculator?

Link to comment

Poza nu cred ca te ajuta cu ceva.

Cauta in spate (prin primele pagini) ai schema sau cauta pe net . Singurl dezavantaj e ca e pe port serial, destul de rar in vremurile noastre.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Loganul in mod sigur nu are ALDL si panarama aia de interfata de care vorbim pentru Nubira 1, deci nu vad cum ajuta cu ceva exemplul asta. La Logan merge si ELM327, pe usebe, sau pe blutut, care la Nubira nu merge.

Edited by mr_
Link to comment

ALDL MERGE CU CONVERTOR USB-SERIAL CU CHIPSET FTDI 232RL.

 

Testat, verificat si ras-verificat. Pe mai multe laptopuri, cu mai multe sisteme de operare si mai multe softuri.

 

Ce-am mai gasit prin calculator - referitor la discutia cu 4 harti de injectie de mai devreme:

Hi
We have confirmed information that it is possible to change ignition map in our cars by means of jumper. There is special service jumper called "octan selector" and it allows to select mensioned ignition map. Default map is made for 91 octan fuel. It is possible to switch it into 95 octan and also into 87 or 81 octan. The connector is located near the ECU - right hand side in the legs of passenger, under gray cover. It is very close to ALDL connector. The one is white in colour and has 3 wires - white/black, black (ground), white. The black wire placed in the middle is the ground. Sometime one is hidden under ECU. Possible setting below:

1. The wires are not jumered – 91 octan (default setting)
2. white/black to black - 95 octan
3. white to black – 87 octan
4. white to black and white/black to black - 81 octan

If you change the selector into 95 octan , your engine will be much more silent and flexible. The fuel consumption should be also little bit less.

Here are pictures and thread in polish.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=57766&c=26&f=17&orderby=desc&start=260
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=57766&c=26&f=17&orderby=desc&start=120



Similar issue accords to Deawoo Nexia but the colours of wires can be different. Simply the ECU unit is the same type (IEFI-6)

Regards
PAwol/Poland

 

Si am atasat cel mai complet si interesant program pe care l-am gasit pt. Woo-uri (in rusa, poate cineva are chef sa-l traduca - stiu ca se poate).

Vezi mai jos pt. schema USB-ALDL

Research DAEWOO_Manual.zip

Research DAEWOO_Software.zip

Edited by ALiCE
  • Like 1
Link to comment

Deci pana la urma merge pe nubira 1 mufa cu 12 pini schema aldl cu max232 + efi live sau my aldl + adaptor USB-SERIAL CU CHIPSET FTDI 232RL? nu de alta dar sunt interesat si nu as da bani aiurea pe un adaptor din ala pe are nu.l folosesc decat pe masina si nu e foarte ieftin. Ms. Ai incercat tu pe nubira 1 asa cva pe un laptop cu port usb?

Link to comment

@Mr Exemplul cu Loganul era urmatorul: Softul de la Renault (in franceza) care se conecteaza via K line cu ECU-ul motor de Logan se conecteaza NUMAI cu adaptor USB-serial cu chip FTDI. CU adaptor USB-serial cu chip PL-2303 NU MERGE, NU SE CONECTEAZA.

 

Motivul este ca softul cere baudrate de 10400, la care PL-2303 nu stie sa mearga (PL-2303 merge numai l anumite baudrate-uri standard prestabilite din fabrica). Chipul FTDI stie sa mearga la orice baudrate.

 

Ai priceput acum?

 

 

 

Link to comment

Deci pana la urma merge pe nubira 1 mufa cu 12 pini schema aldl cu max232 + efi live sau my aldl + adaptor USB-SERIAL CU CHIPSET FTDI 232RL? nu de alta dar sunt interesat si nu as da bani aiurea pe un adaptor din ala pe are nu.l folosesc decat pe masina si nu e foarte ieftin. Ms. Ai incercat tu pe nubira 1 asa cva pe un laptop cu port usb?

 

Adaptorul USB-Serial cu FTDI232 iti da un port serial "nativ". In el infigi "schema" cu MAX232.

 

Sau schema din atasament direct.

Ledurile + rezistentele lor sunt optionale.

 

Testat pe Cielo non-euro.

post-4016-0-43018000-1358889357_thumb.jpg

Edited by ALiCE
Link to comment

Daca merge pe cielo non euro merge si pe nubira1 99% cu adaptorul ala usb- serial

Interfata cu max 232 +myaldl pe serial nativ am testat eu pe cielo noneuro, espero si nubira 1, credeam ca s-a inteles din postul anterior.

 

@alice, interesanta schema, ai testat-o cu myaldl? (stiu ca ar trebui sa mearga teoretic dar, ca toate in lumea asta, exista n necunoscute pentru care poate nu merge practic :) )

Edited by Dj_Dark
Link to comment

FT232RL-ul ala postat de Alice e bijuterie. Nu-i mai trebuie nimic pus pe langa el ca sa mearga (ex quartz-ul de 6M care trebuia la BL). Cu el mi-am facut interfata pentru instalatia GPL si merge brici.

 

Pentru cei care sunteti pasionati de electronica va recomand sa va prevedeti si izolatie galvanica in interfata intre intrare-iesire pe liniile de date USB-ECU cu optocuplori sau alte cip-uri de izolare (eu am folosit I S O 7 2 2 1 BD) cat si alimentari si mase separate (USB-ECU) ca sa nu existe nici un risk de a strica interfata de comunicatie a ECU-ului daca ceva nu merge cum trebuie (in principiu la scurturi la GND sau Ubat nu crapa dar in caz de pulsuri de tensiune mare nu se stie). Si recomnadarea asta este valabila pentru toate interfetele de comunicare cu orice ECU din masina.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Am un cielo din 2000, 1,5, 16 v dohc. La inceput imi consuma undeva in jur de 7 extraurban si 9 urban. Acum s-a dus cam la 11 extraurban si 13 urban. Din aceasta cauza as vrea sa-mi iau o interfata de diagnoza dar nu stiu ce anume se potriveste. Mecanicii au inceput sa-si dea cu parerea si dupa ei, dupa ce am schimbat bujii, IAC si sonda lambda, ar trebui sa schimb pina la urma si toti senzorii. Mentionez ca motorul merge bine, doar ca dupa 10-15 km se aprinde check-ul si se mentine la ralanti la 1500 turatii. Pe forumuri parerile sunt impartite : fiind dohc din 2000 unii spun ca imi trebuie OBD 2, unii ca imi trebuie ceva cu ALDL, altii spun ca imi trebuie un adaptor de la 12 la 16 pini + interfata OBD 2. Mufa de pe ECU are 12 pini si se gaseste la piciorele pasagerului in partea dreapta. Pe ecu am urmatoarele inscriptii : SERV.NO. LR8337D193490129 ; DAC ZZRA ; LR ; 96258337. Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna de ce interfata anume am nevoie si ce tip de ECU am pe masina dupa inscriptiile de pe el ? Multumesc anticipat.

 

 

Attached Thumbnails
  • post-39783-0-53867700-1364906852_thumb.j

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...