Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Mi-am luat si eu o clona de Delphi DS150E de pe aliexpress (numai tepe pe acolo, printre altele interfata asta a venit defecta, releele din interfetele de genul asta sunt SH, doua erau busite, etc.). M-am jucat un pic cu ea pe un Cruze 2.0D (versiunea de 163CP). Are intr-adevar mult mai multe chestii decat un ELM, vede mult mai multe module (cred ca toate) dar sunt destul de multe chestii lipsa:

- Nu se poate comanda regenerarea DPF

- Nu se poate vedea nivelul de colmatare al DPF

- Nu se pot activa diverse functii pe la modulul de climatizare

etc.

 

Una peste alta, e OK. Avantajul la ELM (pe langa pret si dimensiuni) este ca exista aplicatii pe Android si nu ai neaparat nevoie de laptop. Cu un HU cu Android il poti integra direct in bord si sa trimita catre un server toti parametrii in timp real.

 

  On 8/6/2016 at 7:54 PM, buburuza vesela said:

Aerisirea se realizeaza prin creare/ eliminare vid , merge pe aprox orice masina care are sistem de franare asistat electric.
Acestea pe langa clasicul aerisitor mai are un purjor de eliminare vid tocmai pentru a nu mai fi nevoit sa desfaci aerisitoarele clasice de fiecare data cand vrei sa faci aerisirea.

Aerisirea se face independent pentru fiecare roara in parte si asa cum am mai spus, nu trebuie decat sa urmez pasii indicati de tester.

Cine vrea, cine doreste il invit la garaj cu un chevrolet de genul celui de mai sus amintit sau cu orice marca cu astfel de sistem franare pentru a vedea live cum se face. Poate asa mai dispar din carcotasi :) ...

O seara buna.

 

Si totusi testerul zice cam asa:

Conectati dispozitivul (nu retin exact exprimarea - banuiesc ca se refera la dispozitivul pt. schimbat lichid de frana, cu presiune)

Urmeaza o succesiune de apasat/eliberat pedala, in timp ce bazaie pe la motor diverse (supape / electrovalve banuiesc)

Dupa asta urmeaza cam acelasi lucru, dar de data asta cu ventilele de la etrieri deschise (pe rand, bineinteles)

Adica nu cred ca face mai nimic fara sa dai drumul si la ventile. Cruze-ul pe care am testat nu cred ca are franele aerisite bine (long story short - service cretin care prin schimbarea lichidului de frana intelege golirea completa a sistemului si schimbarea cu pedale ca la dacie) si totusi nu s-a simtit nici o diferenta.

 

 

Link to comment

Cam la fel e si procedura cu VCDS-ul pentru VAG-uri, la un moment dat cere deschiderea ventilelor, nu se face totul doar in soft. Doar din soft eventual se poate elimina (banuiesc) o parte din aerul din pompa, insa ce-i mai jos nu prea imi dau seama cum l-ar putea scoate fara ventile. Nu cred ca vacuumul ar fi suficient sa convinga bulele sa se ridice mai ales daca pe undeva exista un cot.

Edited by mr_
Link to comment
  • 4 months later...

Pana la urma am cumparat o interfata ELM 327 BT v2.1 (made in China) si am testat-o pe un Mitsubishi L200 si bineanteles pe Matiz-ul meu, sunt ff. multumit de ce poate face cu programul Torque. In principiu interfata stie absolut toate protocoalele, fiind o interfata universala si atat, restul depinde de software, fiecare brand are softul sau specific si pinii pe care se face comunicarea cu softul respectiv. Deci cei ce spun ca ELM este ceva generic si nu arata decat cativa parametri o spun in necunostiinta de cauza, ELM este o interfata, ea nu poate inlocui si softul, deci softul este cel care face diferenta intere toate interfetele folosite la momentul actual; bine se vor gasi f. multi care vor zice ca este Made in China si ca

este o clona; exclus se produce in China dupa normele internationale, nu uitati China este un mare popor si asa va ramane, si sa nu uitam marele popor Rus care in acest domeniu (auto) si nu, nu mai are meritele sale in toate domeniile inclusiv hhhhhhakerrrrrr. Sigur se vor gasi multi care nu sunt de acord cu mine si de aceea ii rog sa ma corecteze, pt. ca nu sunt eu cel mai bun si cel mai tare pe acest forum; imi dau cu parerea ca orice om; multumesc!

Link to comment

ca sa citesc tot topicul cred ca imi i-a o zi, intrebarea este simpla a reusit cineva sa se conecteze la ecm-ul de cielo non-euro, cel cu mufa ADLD ? intre timp mai arunc si un ochi pe google sa vad ce mai spun rusii in legautra cu treaba asta :) )

 

Edited by vlad96bret
Link to comment
  • 1 month later...

salutare, am stat intr-o noapte si am citit toot topicul acum vreo o luna, saptamana trecuta mi-am luat piesele si in cel mai scurt timp ma apuc de treaba, dar am doar o mica nelamurire la mufa adld trebuie sa conectez odata la pinul M si odata la pinul A care e GND, masa, corect ? https://ibb.co/dG0VJv ceva de genu acesta ma gandesc ca ar fi

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

da aveam, am luat de pe net driver-ul l-am instalat, dar in program nu imi apare niciun parametru. mi-am comandat de pe net un montaj gata facut cu ftdi voi incerca cand ajunge, poate nu am facut eu bine montajul dar nu cred l-am verificat de multe ori si am fost atent cand l-am facut. conectez la pinii A si M de la masina si ledurile se sting se aprind si tot asa, cand pun la usb nu se mai aprind

Link to comment

Le-am lipit cu letconul, am avut grija sa nu supra incalzec smd-ul si peste am dat cu pistolul ala in care se baga un fel de batoane de silicon. Poti sa atasezi o poza cu integratul tau ? Am dat comanda de la un baiat dun bucuresti de un modul cu ft la 20 de lei. Am sa pun o poza cu al meu cand ajung acasa

Edited by vlad96bret
Link to comment
  On 3/16/2017 at 8:09 PM, vlad96bret said:

salutare, am stat intr-o noapte si am citit toot topicul acum vreo o luna, saptamana trecuta mi-am luat piesele si in cel mai scurt timp ma apuc de treaba, dar am doar o mica nelamurire la mufa adld trebuie sa conectez odata la pinul M si odata la pinul A care e GND, masa, corect ? https://ibb.co/dG0VJv ceva de genu acesta ma gandesc ca ar fi

 

 

Yeeei, schema facuta de mine :) )

Ledurile si rezistentele lor sunt optionale.

 

E mai simplu de luat asta: https://www.olx.ro/oferta/ft232rl-ftdi-usb-to-ttl-arduino-ID4KuLU.html#c2aef5fc5a si de lipit rezistenta de 1k si dioda (merg lipite direct pe pinii de rx/tx). Are deja ledurile incluse si ceva condensatori pt. filtrat tensiunea.

Link to comment
  • 2 years later...
  • 5 years later...
  On 6/16/2012 at 10:56 AM, Dj_Dark said:

Cielo noneuro/espero/nubira 1 are aldl (obd1) cu mufa dreptunghiulara de 12 pini. Toate astea mie imi merg pe interfata cu max si softul lui tyranus, un plus, la nubira 1 arata si presiunea din instalatia de A/C.

Expand  

Salutare! Mai stii cumva care era schema electronica pe care ai folosit-o (e.g. asta)? Se alimenta de la cei 12V ai masinii sau din RS232 de la portul serial al laptoup-ului?

Ma intereseaza pentru Nubira1, la care sunt prezenti urmatorii pini, fizic:

  • A - GND
  • B - Probabil pentru conectare la pinul A, pentru vizualizarea codurilor de eroare
  • M - Serial 8192
  • G - ? Unii zic ca e pentru pompa de benzina, si ca nu exista 12V de la baterie in conectorul cu 12 pini. Dar ar trebui masurat...
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...