Razor Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 In primul rand as dori sa-i felicit pe toti cei care au contribuit la aceasta solutie software. >- In al doilea rand astept si eu cu nerabdare versiunea finala a acestui program. "> P.S. se poate determina valoarea KM-lor reali efectuati de masina, sau acesti parametrii nu sunt inscrisi in ECM? Link to comment
ovi_jer Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Nu se poate determina numarul kilometrilor parcursi . Link to comment
Razor Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Nasol, puteau si astia macar sa puna un RAM cu baterie ca sa tina minte, sau un EEPROM cu o baterie auxiliara. Link to comment
Abram Burel Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Cred ca nu trebuie confundat ECM-ul (sau ECU) cu calculatorul (computerul) de bord. Link to comment
Razor Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 In nici un caz, era doar o remarca facuta. Apropo, ce fel de storage are computerul de bord pentru km parcursi? Banuiesc ca se poate sterge acea memorie, ca doar nu e scrisa cu UV pe un EPROM. Link to comment
tolin Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 P.S. se poate determina valoarea KM-lor reali efectuati de masina, sau acesti parametrii nu sunt inscrisi in ECM? Valoarea km parcusi este stocata in ECM, dar ca s-o afli trebuie sa ai acces la ea. Link to comment
cav Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Valoarea km parcusi este stocata in ECM, dar ca s-o afli trebuie sa ai acces la ea. <{POST_SNAPBACK}> NU se poate , in ECM sant date de aprindere se poate la cele cu bord electronic (afisare km digital ), km sant stocati in eeprom iar la daewoo nui Link to comment
ovi_jer Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 (edited) Nu are treaba stocarea kilometrilor cu ECM(ECU).La masinile care au afisarea km pe display electronic au un modul separat pentru asa ceva si de obicei acesta este integrat in IC(instrument cluster). Edited June 17, 2005 by ovi_jer Link to comment
tolin Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Atata timp cat semnalul de la senzorul de km intra in ECM sa fiti siguri ca se stocheaza in memoria ECM. Dar asta nu inseamna ca valoarea este disponibila printr-un protocol obisnuit. Link to comment
Abram Burel Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 @Razor Pentru masinile care au afisaj digital al km parcursi (indiferent daca au calculator de bord sau doar o "electronizare" a acestei functii), datele sunt stocate in memorii de tip EEPROM, indiferent daca sunt separate de chip-ul microcontrolerului sau nu. Din cate stiu eu, memorarea se face in zona de "bord" si nu in ECU. Scrierea in EEPROM este un proces relativ lent si nu prea are sens sa ocupi un instrument dedicat controlului parametrilor de functionare ai motorului cu masurarea unei chestii care nu ajuta la rolul principal. Link to comment
Razor Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Inseamna ca acea valoare se poate "manari" atata timp cat nu este ceva super safe. Poate daca ar face astia de la vreo firma (Siemens VDO, Conti, Bosch, etc...) un sistem de criptare pe 128-bit cu cheie privata luata de la catalogul producatorului si atat(vezi codurile masinii Enigma). Sau sa tina valoarea in doua locuri calculatorul de bord si la o interogare a unui bit de control sa zicem, sa existe o functie hardware care sa faca o detectie de erori, gen Polinom generator de un grad 6 ca sa detecteze nu numai erorile singulare ci si cele de grad superior. Poate asa comunitatea de samsari nu ar mai avea atata de castigat pe spatele oamenilor care iau de buna vorba lor. Link to comment
cav Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Inseamna ca acea valoare se poate "manari" atata timp cat nu este ceva super safe.). Sau sa tina valoarea in doua locuri calculatorul de bord si la o interogare a unui bit de control sa zicem, sa existe o functie hardware care sa faca o detectie de erori, gen Polinom generator de un grad 6 ca sa detecteze nu numai erorile singulare ci si cele de grad superior. Poate asa comunitatea de samsari nu ar mai avea atata de castigat pe spatele oamenilor care iau de buna vorba lor. <{POST_SNAPBACK}> da asa este , exista deja la modele noi din gama mb , bmw , km sant inregistrati in 2 locuri in IC cluster si in modul de keie si este mai greu sa ajustezi km Link to comment
cchrism Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Asta cu modulul din cheie nu am priceput niciodata cum functioneaza. Daca ai 2 chei si una o tii in seif (cusca Faraday) si manaresti ECMul si o vinzi cu cheia a 2a, ce se intampla? Link to comment
tyranus Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 @cchrism : Daca o sa dai un search pe forum o sa gasesti o discutie referitoare la acest subiect in care se explica, cat de cat, ce si cum ... Link to comment
cchrism Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Da stiu ca era explicatia aia, dar in momentul in care am citit-o nu mi s-a parut prea valabila tehnic vorbind, faza cu sincronizatul km si in ECM si pe cheie. Link to comment
Razor Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 (edited) ..(cusca Faraday)... este insasi masina "> Edited June 21, 2005 by Razor Link to comment
tyranus Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Da stiu ca era explicatia aia, dar in momentul in care am citit-o nu mi s-a parut prea valabila tehnic vorbind, faza cu sincronizatul km si in ECM si pe cheie. <{POST_SNAPBACK}> Nu ma refeream la stocarea datelor asupra Km parcursi in cheie. Ma refeream la modul in care functioneaza un imobilizator, criptarea datelor etc. Nu se stocheaza Km in cheie... Link to comment
cchrism Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 da asa este , exista deja la modele noi din gama mb , bmw , km sant inregistrati in 2 locuri in IC cluster si in modul de keiesi este mai greu sa ajustezi km <{POST_SNAPBACK}> Da stiu, asta am priceput f. bine. Eu ma refeream la postul citat, care afirma ca km sunt stocati si in modulul de cheie, chestie care de am mai citit pe undeva, deci nu e o idee singulara. Link to comment
tyranus Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 (edited) Da stiu, asta am priceput f. bine. Eu ma refeream la postul citat, care afirma ca km sunt stocati si in modulul de cheie, chestie care de am mai citit pe undeva, deci nu e o idee singulara. <{POST_SNAPBACK}> Ok! "Modulul de cheie" se refera in mod sigur la cutia neagra care face interfata cu ECM-ul (vezi modelele cu imobilizator din gama Daewoo) si nu la chip-ul instalat in plasticul cheii. Edited June 24, 2005 by tyranus Link to comment
cchrism Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Aha... parca se mai lumineaza la mine in cartier Asa mai merge. Link to comment
masterbobs Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Care mai este situatia ca vad ca s-a deviat de la subiect si a trecut foarte mult timp. ... sincer imi doresc sa nu se intample ca pe daciaclub... @tyranus...sper ca nu cauti inca o modalitate de al proteja... nu te zbate... oricum nu va tine... Link to comment
VAXXi Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 A trecut timp, dar nu am stat degeaba. In principiu, situatia este asa: - Cielo, Espero merg ok; avem interfata functionala pentru ele, din pacate exista un singur soft disponibil (MS-DOS, daewoo.exe), care nu este foarte stufos si afiseaza o singura pagina de parametri (nu sunt multi, dar sunt buni si aia). Necesita laptop cu port serial si Windows 98 (sub XP/2000 nu functioneaza din motive ... evidente). Parametrii afisati sunt urmatorii (din ce tin eu minte; Ovi_Jer, completeaza-ma daca am uitat ceva): + turatie motor + temperatura aer admisie + temperatura lichid racire + timp injectie + voltaj senzor de oxigen (sonda lambda) si cam astea mi-au atras atentia. - Matiz este inca in lucru, exista progrese - Nubira, Kalos NU merg deloc, nici macar stabilirea conexiunii initiale cu ECM-ul, indiferent pe ce tip de interfata s-a incercat; de citit parametri nici nu s-a pus problema. Link to comment
Satori Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 - Nubira, Kalos NU merg deloc La Kalos a mers, dar m-am speriat eu si am tras de fir. Zicea ca am probleme cu turbo! Link to comment
ovi_jer Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 daewoo.exe merge numai pe cielo Gl ,Gle si espero toate modelele.Ofera informatii complete despre parametrii motorului in schimb nu poate citi codurile de eroare daca acestea exista si nu poate face setari cum ar fi resetarea IAC,reglarea amestecului aer/benzina sau setarea relantiului.Acest soft este numai pentru motor si nu poate citi informatii sau coduri de eroare ale abs-ului,ebcm-ului sau imobilizatorului. Atasez mai jos un printscreen al softului daewoo.exe tradus. Link to comment
tyranus Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Care mai este situatia ca vad ca s-a deviat de la subiect si a trecut foarte mult timp.... sincer imi doresc sa nu se intample ca pe daciaclub... @tyranus...sper ca nu cauti inca o modalitate de al proteja... nu te zbate... oricum nu va tine... <{POST_SNAPBACK}> Serios . Nu inteleg care este problema ta. Ce sa caut? Ce nu tine? PS al se scrie a-l Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now