Razor Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Un pic cam off topic dar: are careva specificatiile de transmisie ECM - PC pentru Maty? Adica: - viteza conexiunii - sirul de biti pentru interogarea ECM-ului - semnificatia tuturor bitilor Ma ofer sa fac soft pentru Maty cu distributie Open Source, dar am nevoie de specificatiile tehnice. Link to comment
lauamd Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Am observat la lacetti-ul meu ca mufa calculatorului ECM la fel ca Loganul (poate pentru ca au acelasi producator Delphi,Siemens) . Deci este posibil sa fie acelasi protocol pentru ca am inteles ca este standard. Eu am acces la un tester de Dacia-Renault. Cum pot face un snifer pentru a vedea cum declanseaza procesul de 'deversare' a datelor ECU ? Link to comment
ovi_jer Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 (edited) Nu merge testerul de dacie pe masini daewoo.Au aceasi mufa obd2 dar protocoale diferite.Dacia are ISO9141-2 si daewoo are KWP2000.Poate numai daca este unul universal pentru mai multe marci. Edited November 14, 2005 by ovi_jer Link to comment
Razor Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 (edited) Pentru a clarifica odata pentru totdeauna treaba cu standardele in discutie: PWM Conectorul are pini: 2, 4, 5, 10, si 16 VPW Conectorul are pini 2, 4, 5, si 16, dar nu are 10. ISO Conectorul are pini 4, 5, 7, si 16. Pinul 15 poate sau nu sa fie. Edited November 14, 2005 by Razor Link to comment
lauamd Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Voi face o verificare sa vad sigur . Am presupus ca este la fel pentru ca sistemul de injectie are acelasi producator si masina este lacetti. (poate s-a schimbat ceva ). Link to comment
lauamd Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Iata ca am descoperit cate ceva. So ... Am pus pe autovehicul Testerul standard al renaultului adica SAGEM CLIP. Desigur va dati seama ca eram constient ca nu am softul necesar dar am spus sa experimentez un pic pentru ca tot nu aveam ce face. OK. Se pune una bucata tester ,se introduce mufa si surpriza... Acesta incepe sa comunice cu masina realizand legatura. Imi zic ca daca tot am ajuns pana aici sa merg mai departe ca tot nu am ce face altceva. Ma pun pentu inceput si aleg din meniul softului de diagnosticare un model de logan si purced. Desigur ca nu a vrut sa comunice , imi era evident ca asta se va intampla. Linistit aleg un model de Renault care intuiam ca este echipat cu sistem Delphi si execut softul. Surpriza... Testerul incepe sa interogheze reteaua multiplexata a autovehiculului si afiseaza schema logica a interconexiunii dintre ele.Va dati seama ca deja speram la mai mult insa cam aici s-a potolit avantul ,ferm convins ca nu va merge .Si am avut dreptate .Oricum consider ca am ajuns destul de departe. Mai ramane sa gasesc un soft si as reusi probabil in totalitate. "> Bafta ! Link to comment
Abram Burel Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Chestia cu snifferul s-a mai discutat, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat din lipsa de una-alta (in principiu interes, dublat de timp). Teoretic e destul de banal, chiar daca viteza atipica a conexiunii poate pare... demoralizanta. Cat priveste legatura cu ECM-ul, se doveste usor ca interfata electrica e aproape banala (rata aia de baud mai incurca ceva, a draq), iar programul in sine e mai mult o joaca de-a intefata. Problema adevarata este protocolul. Toate sursele sunt "discrete" in a spune... totul! Link to comment
tolin Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Eu nu m-as hazarda sa spun ca interfatza este banala. Baudrate-ul atipic si automatismele unui protocol hard si soft de talia ISO sau KWP2000 pe un sistem de operare winXP si un laptop fara COM nativ a impins toata lumea catre o interfatza "inteligenta" cu microcontroller, careia i te adresezi asincron ca unui dispozitiv extern (de ex. modem). Acum, o astfel de interfatza nu este la indemana oricui, nici ca realizare hard si nici ca una soft. Link to comment
Abram Burel Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 N-am zis banala, n-am zis banala! Am zis "aproape"! Si bineinteles ( ) ca se face cu micro'd'ala. Pentru asta insa o micuta dracarie cu 8 pini ajunge si costa vreo 7 RON, plus cateva piesulici chiar banale se face sa zicem de 10 RON. Daca te mulumesti cu o interfata "chioara", fara interpretare de protocol, atunci programul devine un exercitiu (asta nu inseamna ca chiar e si "banal"). In cazul asta insa trebuie si ceva memorie externa pentru un buffer rezonabil. Dar mai bine ma las pagubas, ca tot n-o sa gasesc timp deocamdata sa ma "distrez" (a se citi "batut capul") cu asa ceva. Mai trec pe aici. Link to comment
Razor Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 XP-ul nu stie sa seteze porturile seriale la viteza 8192, asa ca ... >- Mai bine va puneti Win98 si trai si viata, nu te mai trec sudorile depanand masina virtuala a sistemului de operare si nu te mai doare capul de modul protejat. Link to comment
mr_ Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Dar Millenium, stie? CA e tot un fel de 98... Link to comment
lauamd Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 poate ca dos-ul este cea mai buna solutie totusi . Stiu ca nu e la indemana oricui dar daca s-ar putea folosi un buffer iar portul s-ar seta pentru o viteza mai mare... Sau daca s-ar putea folosi un modem ar fi poate mai simplu. ... Link to comment
mr_ Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 PE ebay se vand la greu CONECTOARE, nu INTERFETE OBD... adica un cablu cu o mufa OBD la un capat si seriala sau USB la celalalt. La ce folosesc? Se pot utiliza direct? In plus, se vinde la greu si soft de diagnosticare/chiptuning/decodat cas/corectat kilometrajul... are cineva asa ceva? Chiar poate fi facut remapat ECU prin conectarea la ECM? Link to comment
Abram Burel Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Chiar poate fi facut remapat ECU prin conectarea la ECM? Sau viceversa Sau una peste alta ("> sau langa cealalta Link to comment
tolin Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 PE ebay se vand la greu CONECTOARE, nu INTERFETE OBD... adica un cablu cu o mufa OBD la un capat si seriala sau USB la celalalt. La ce folosesc? Se pot utiliza direct? Cablurile se folosesc intre ECM / interfata / PC. Din ce masini afisezi, una este OBD2 (ISO), diagnosticabila cu VAGCOM, iar cealalta este ALDL, diagnosticabila cu EFILive4. Pentru ambele poti discuta cu ovi_jer. Link to comment
mr_ Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 LA seat nu stiu daca am ecu VAG.. e primul model scos in colaborare, iar motorul meu nu se regaseste pe celelalte masini VAG. Link to comment
mr_ Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Peste tot pe net am vazut ca interfata aldl e asociata cu OBD1 si cu masini pana in 1995... Pentru Nubira/Leganza e OBD1 sau OBD2? EfiliveV4 sau V5? Link to comment
tolin Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 (edited) Ce ECM ai pe ea ? Si ce conector, GM - 12 ? Edited November 18, 2005 by tolin_afc Link to comment
mr_ Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 habar n-am ce ecm am O sa incerc sa aflu prin metoda muncitoreasca...adica ma duc sa-l caut sa vad ce scrie pe el In manual scrie ca are totusi conector ALDL. E totusi ciudat cum pe mai multe siteuri se precizeaza ca interfata aldl e folosita pentru modelele GM pana in '95... Link to comment
tolin Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Asa-i cand crezi ce scrie pe toate gardurile. Daca are conector ALDL GM-12 (adica cu 12 pini), atunci e OBD aintz. Daca are conector OBD tzvai (16 pini), atunci sunt mai multe variante. Link to comment
mr_ Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 dobito ergo cogito...sau cam asa ceva... Link to comment
lauamd Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 ...cogite ergo sum... scuze cogito ergo sum... Link to comment
ovi_jer Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 mr_ cauta mufa in tabloul de sigurante din habitaclu.Din ce an este masina? Link to comment
mr_ Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 mr_ cauta mufa in tabloul de sigurante din habitaclu.Din ce an este masina? 2000. Avem probabil acelasi motor, 2.0L DOHC D-CAT. Codul meu motor e X20SED (euro2). In manual e clar dat conector ALDL. Link to comment
ovi_jer Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 Difera de la o tara la alta ECM-ul si mufa de diagnosticare. Nu stiu ce manual ai tu dar probabil ai de nubira 1 care are mufa ALDL. Tu ai nubira 2 .Nubira 2 are conector OBD2 si 2 protocoale diferite. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now