ovi_jer Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Da cu V4 se pot citii codurile de eroare. Link to comment
iso Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 V5 si V6 sint OBD2 respectiv OBD2-CAN . Link to comment
ovi_jer Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Toate posturile off-topic vor fi sterse si sanctionate ca atare. Despre computer de bord se discuta aici . Link to comment
Danut76 Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Salutare Gasesc si eu la cineva daewoo.exe tradus? Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Trimite-mi un PM cu mailul tau. Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Cielo GL(E) si Espero toate tipurile. Link to comment
Danut76 Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Uraaa!!! M-am conectat la ECM. Valorile citite cu daewoo.exe la relanti sunt: 1. Turatie motor...850 2. Avans aprindere...16 gr 3. Unghi clapeta...0,87% 4. Presiune absoluta...1,4V 5. Temp. aer...44,8 grC 6. Durata puls. inj...3.3ms 7. Raport amestec...14,6 8. Pozitie clapeta...0,5V 9. Temp lichid...94.2 grC 10.Senzor O2...582mV 11.Viteza vehicul...0 km/h 12.Baterie...14,2V 13.Block learn...128 14.Block learn cell...0 15.Fuel integrator...128 16.IDLE air control...11 17.Turatia dorita...850 18.Relanti dorit...850 19.Baro...4,88V 20.PROM ID...9369 21.Errors...0000 Cine se pricepe sa le comenteze, eventual cu legatura intre ele? Valoarea este buna pentru Senzor O2? Am modelul cu potentiometru de CO. Daca mai are cineva date pentru motor identic il rog sa le posteze pentru comparatie. Link to comment
ovi_jer Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Avansul cam mare si pasi putini la IAC.De la cat la cat variaza avansul? Pasii putini la iac pot fi din cauza ca trage aer fals pe undeva sau este de alt tip. Link to comment
Danut76 Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Cand motorul este rece (29gr) avansul este 23. Cat ar trebui sa fie la temperatura normala de lucru si care este efectul unui avans mai mare decat cel normal? Cum se regleaza? IAC-ul este 30 cu motorul rece (29gr). Voi verifica pe la furtune. Relantiul este bun, pornirea este fara probleme chiar si cand este ger afara. De valoarea pentru potentiometrul de CO ce zici? 582mV. Link to comment
ovi_jer Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Este ok totul mai putin ce am zis mai sus.De la cat la cat variaza avansul la relanti cu motorul cald? Link to comment
Danut76 Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 ovi_jer Avansul aprindere variaza de la 12 la 19 cu motorul cald, la relanti. Ce este de facut? Link to comment
tyranus Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 (edited) In curand o sa postez schema de realizare a computerului de bord ce a fost prezentat intr-un filmulet, iar putin mai incolo ... cine stie ? Edited March 25, 2006 by ovi_jer Link to comment
tolin Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Confirm compatibilitatea dintre ECM EOBD Siemens SIRIUS D4 de pe Kaloas 1,2L / Nubira 1,6L si interfata cu ELM323 v2.0. Urmeaza alegerea programului care sa afiseze cei mai multi parametri. In paralel testez o interfata simpla pentru KWP2000. Link to comment
lauamd Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 Cam în trei zile după aproximările mele îmi soseşte ELM 327. Îmi mai rămâne să realizez cablajul care sincer merge cam greu deoarece nu am mai exersat de mult timp. Are cineva o imprimantă pentru desenat cablaje ? Sincer de desenat mă mai pricep cum mă pricep însă la dat găuri sunt un dezastru. Poate mă ajutaţi cu un sfat... Oricum ceea ce este mai important este că nu găsesc nici un conector OBD2 . Prin periplul meu pe net am găsit însă au nişte preţuri cam piperate. Poate ştiţi pe unde aş putea găsi aşa ceva pentru că mi se pare foarte important . Softul. Ei bine aici este mai încurcat. M-am pus pe studiu asupre unui program în Delphi însă încă nu m-am edificat asupra rutinei de accesare a porturilor seriale şi implicit a comm-urilor. (poate reuşesc să descopăr funcţionarea unuia din programele deja făcute de alţii). Dacă aveţi ceva sfaturi care să mă ajute aştept cu mare plăcere. "> Link to comment
Abram Burel Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Si programul? @ lauamd Nu ai nevoie de imprimanta de desenat cablaje si nici de dat gauri. Se scoate "filmul" pe un transparent la o imprimanta laser si se face cablajul pe un imprimat fotosensibil. Gasesti destule informatii pe net (cauta "diy pcb") si in curand (probabil sfarsitul saptamanii viitoare) o sa public pe situl meu metoda pe care o folosesc. In ceea ce priveste gaurile, scapi de ele folosind SMD-uri. Chiar daca nu ai chef sa te bagi la miniaturi, poti sa indoi picioarele de la orice componenta "normala", astfel incat sa poata fi montata pe cablaj. Link to comment
pavcostel Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 (edited) Salut. Pentru ca am vazut acum postul lui Tyranus, Nu ma pot abtine sa nu spun "mare boier!". Evident ca softul nu e gratis. Personal m-as multumi si cu un hex+cablaj, contra cost, evident. Cu eventuale specificatii... Si pentru ca l-am laudat pe tyranus (pe merit, zic eu) pun aici cateva date luate cu softul dansului. Espero GLX 1,5DOHC. RPM - 850 relanti. Sonda O2 - 455-460mV. bateria/alternator - ok. Avans - 8-10 grade. Timp de injectie - 3,9mS. Pasi IAC - 38-40. Raport fuel/air - 14,6 Block learn - 128. Fuel int. - 128 Chestia ciudata apare cand cuplez aerul conditionat. Avansul scade si ramane la 2-4 grade, iar IAC - ul se deschide si mai mult. Evident toate datele sunt la turatia de 850 rpm, motor cald, lichidul la 80-85 grade. 26 grade afara , sac! Poate sa-mi spuna cineva, IAC-ul deschide normal, sau ar trebui curatat, avand "moloz" in respectivul locas? Filtrul de aer are 1000 km, si e etans, dupa cate am vazut. Astept si eu un raspuns, va rog. Eventual daca tyranus agreeaza oferta pentru mine... Cu stima, Costel P.S. - cer umil iertare breslei din care fac parte... Am folosit in loc de mufa la ECM doi pini... Izolati si cu precautii, dar tot ramane o impietate... Daewoo.exe nu l-am putut folosi din lipsa de dos pe laptop... Interfata folosita a fost cea "standard" cu max232. Alimentare direct din portul serial. Desi creaza un log, MyALDL nu poate (sau sunt eu natarau) sa le reproduca. Sau sa dai "play" si sa urmaresti ce s-a intamplat dupa un drum... Astept si eu un raspuns de evaluare, va rog. Cu stima, Costel P.S. - Scuze pentru postare consecutiva, nu mai vrea "Modifica"... Aha, l-a comasat singur! Edited March 26, 2006 by pavcostel Link to comment
tyranus Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 (edited) Firmware-ul e gratis in sensul ca, fiecare isi construieste interfata singur (nu am timp de facut cablaje etc) iar hex o sa i-l scriu eu in microcontroller, free of charge, asta in masura in care ajung in posesia acestuia intr-un fel sau altul > PM "> @pavelcostel : iti trimit eu un player pt. fisierul capturat de MyAldl Edited March 26, 2006 by tyranus Link to comment
pavcostel Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 @Tyranus Saru'mana!. Si despre celalalt ssubiect, am prin cutie PIC 16F876A. Daca softul nu e free, platesc hex-ul, ca asta este. Daca eram apropiati ca locatie, era altceva... Si m-am uitat mai bine, merge simplu si pe o placuta de test, cu pad-uri. Afisajul nu-l vad ce este, parca la 16x2 se foloseau numai D4-D7 de obicei... Cu stima, Costel Link to comment
tyranus Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 (edited) pavcostel said: Daca softul nu e free, platesc hex-ul, ca asta este. Atata timp cat il scriu eu in microcontroler este gratis. La release-ul acesta este 2*16(20) dar poate fi si 1*16(20) sau 4*16(20) functie de dorinte(buzunar) Varianta urmatoare ( ) va utiliza un display grafic 128*64. Edited March 26, 2006 by tyranus Link to comment
pavcostel Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Nu inteleg. Vorbesc strict in cazul meu. Ce platesc atunci? Un PIC? Sau scrierea si CP ON? Serios, nu inteleg. O solutie ar fi plata hex-ului pentru cei care pot sa o faca singuri, impreuna cu o confirmare ca se protejeaza cipul. Personal nu am chef de reverse engineering, daca aveam timp(si minte...) concuram si eu pe subiect. Oricum optiunea apartine creatorului, doar ca eu nu sunt sigur ca am inteles corect. Scuze pentru timpul mancat cu bla-bla-ul meu... Cu stima, Costel Link to comment
tyranus Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 fftopic: Lamuriri. 1. NU confectionez cablaje => fiecare si-l face singur dupa schema 2. NU vand piese electronice => fiecare isi cumpara piesele de unde doreste 3. NU vand PIC cu hex-ul scris in el => cei ce doresc pot sa-mi inmaneze un PIC pe care il vor primi inapoi cu hex-ul scris, free of charge. 4. Pt. alte detalii => PM Link to comment
pavcostel Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Acum Inteleg. Am lamurit prin PM. Oricum, nu poate interpreta nimeni datele ce le-a scos Espero al meu? Va rog frumos. Cu stima, Costel Link to comment
Dj_Dark Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Salut! Am reusit si eu minunea de a ma conecta cu schema max232 +programul lui tyranus numai ca nu-mi arata injection time si o mica intrebare... @pavcostel la tine senzorul de o2 chiar sta la 400-450? In carte spune ca asta e valorea oprima cu oscilatiile de rigoare dar al meu prea oscileaza rau in toata plaja de la 20 mv la 800 sa fie defect? restul parametrilor arata cam la fel ca la mine parca, oricum eu la iac am doar 25 pasi la relanti cu motorul la 85 grade. Ps. Chiar ar fi bune niste valori orientative de functionare optima de la cineva care stie, daca nu, o sa revin cu un post cu ce am gasit prin carte dar preferam ceva profesionist, eu ma consider amator deocamdata Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now