tolin Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Nici cu MyALDL si nici cu Daewoo.exe nu am putut sa citesc parametrii corect. Ce alt soft as mai putea incerca? Daca interfata functioneaza corect (e verificat acest lucru ?), ramane problema portului de COM. Chip-ul UART din laptop trebuie sa fie compatibil cu seria 16550, iar rata lui sa poata fi programata la 115200/14 ~ 8192 bps. Atat sub DOS cat si sub Windoze el trebuie programat initial. Apoi, programul DOS poate avea probleme la executia sub winXP. Altfel, orice program ar trebuie sa ruleze corect pe orice computer. Realitatea cotidiana spune ca nu. Link to comment
ovi_jer Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 svr@ Teoretic cielo executive euro 2 are acelasi ecm ca nubira si leganza dar ordinea parametrilor este diferita si softul nu cred ca face diferentierea. mr_@ Interfata ta de unde se alimenteaza? Link to comment
mr_ Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Din mufa de diagnoza, pinul 9 sau 16, am uitat exact care. Conectorul la mine e OBD2, pus vertical, si alimentarea e pinul din dreapta sus. Datele sunt pe pinul dreapta jos. La un moment dat am avut senzatia ca interfata "ciupeste", insa m-am gandit ca la max 12V nu simt daca curenteaza. Link to comment
ovi_jer Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Stiu cum arata mufa doar eu ti-am spus protocolul.Pe pinul 16 ai siguranta ,verifica daca mai ai tensiune. Link to comment
mr_ Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Am verificat acum Am tensiune pe pinul 16, iar pe pinul 9 am 4.95V cu motorul pornit (probabil e 5V modulat cumva iar eu masor o medie in timp). Deci se pare ca e dusa fie serialul de la laptop, fie interfata. Pe care nu stiu sa o desfac, e bagata in cutia unui releu de semnalizare de la fostul Talbot al lui unchiului meu. Am dat tema de casa la toti cunoscutii de doua zile sa vina cu o idee cum sa scot montajul fara sa-l rup, fara nici un rezultat... trebuie sa-l prind pe taica-miu pe messenger ca sa-mi explice cum a montat-o. Link to comment
Abram Burel Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Off-topic Daca ai, tai cutia cu o mini-freza. Link to comment
mr_ Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 (edited) Io si cu Sandu Machidon Chiar si presupunand ca reusesc sa o desfac fara sa apelez la ciocan si tarnacop, tot nu stiu sa o verific. Am reusit sa o desfac. Ceva sugestii ce as putea verifica, asa la nivel de amator? Edited May 7, 2006 by mr_ Link to comment
svr Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 (edited) Daca interfata functioneaza corect (e verificat acest lucru ?), ramane problema portului de COM. Chip-ul UART din laptop trebuie sa fie compatibil cu seria 16550, iar rata lui sa poata fi programata la 115200/14 ~ 8192 bps. Atat sub DOS cat si sub Windoze el trebuie programat initial. Apoi, programul DOS poate avea probleme la executia sub winXP. Altfel, orice program ar trebuie sa ruleze corect pe orice computer. Realitatea cotidiana spune ca nu. Interfata functioneaza corect. Laptop-ul e un pic mai vechi si are COM1 cu UART16650. Pe el rulez Windows98 SE. De citit, citeste parametrii dar sunt complet aiurea. Cred ca ordinea secventelor nu este citita corect de soft, sum spunea si ovi_jer. Am descarcat si am instalat si versiunea free EFILive 4. conectarea se face corect, dar indiferent de tipul masinii ales (Daewoo, Lanos, Nubira) functia "Chatter" nu functioneaza (se aprinde ledul verde doar la conexiunea Max 232 si cand incearca sa comunice ceva se blocheaza). Daca aleg alte masini se aprinde ledul verde la conexiune si cel rosu la "Chatter". Pot sa modific un fisier XML, cel de la Nubira de exemplu, astfel incat sa mearga si pe Cielo? Ceva sugestii ce as putea verifica, asa la nivel de amator? Verifica mai intai firele daca mai sunt cositorite de placa si la mufa (poate e unul intrerupt). Verifica piesele daca sunt cositorite corect pe placa, poate s-a desfacut un piciorus de la socuri sau a fost "lipitura rece". Verifica dioda cu aparatul de masura, apoi condensatoarele. Alimenteaza montajul cu 12v si masoara pe integratul 7805 tensiunea pe pinul de intrare si pe cel de iesire, fata de masa. si vezi daca ai tensiunile corecte. Daca e defect schimba-l. Daca Max 232 e alimentat corect prin 7805 (masoara tensiunea pe pinul 16 fata de masa) dar e defect poti sa-l inlocuiesti. Itii trebuie un letcon si o pompa de cositor ca sa poti sa-l dai jos de pe placa. Edited May 7, 2006 by svr Link to comment
ovi_jer Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Nimeni nu citeste ce s-a scris pe aici . Daewoo.exe merge numai pe cielo gl/gle si espero. Cielo executive euro 2 are ecm de nubira/leganza dar ordinea parametrilor este diferita . Link to comment
Danut76 Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Salutare Ovi_jer, sa inteleg ca pentru resetarea ECM-ului nu este suficienta scoaterea sigurantei prin care se alimenteaza ECM-ul (10-20min)? Trebuie sa deconectez si borna minus de la baterie? Care este explicatia? Link to comment
sorin77 Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Pt detalii Resetare ECM da click aici. Atat daca scoti borna de la baterie respectiv siguranta ECM nu ai nevoie de mai mult de 2-3 minute de asteptat cu borna scoasa pentru ca sa se reseteze ECM. Link to comment
Danut76 Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Sorin77, nu m-ai inteles. Sunt de acord ca timpul de 2-3 minute este suficient. Intrebarea era daca este suficienta scoaterea sigurantei de alimentare ECM pentru resetare. Conform unui topic de-al lui Ovi_jer de mai sus "lasa siguranta si scoate borna de minus cateva minute" se poate intelege altceva. Deci care este varianta corecta: siguranta sau borna de minus? -pentru 2-3 minute evident. Si care este diferenta intre cele doua variante? Asta daca exista vreuna. Link to comment
CT_ZDB Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 S-a mai discutat... Cu siguranta pot apare unele probleme la Ecu... adica avarierea lui. Este mai sigur prin scoaterea bornei de la baterie (eu defapt desfac cablu de la borna, astfel eviti sa strici borna bateriei)... Si aici este o discutie despre conectarea la ECM... asa ca back Link to comment
tolin Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 S-a mai discutat... Cu siguranta pot apare unele probleme la Ecu... adica avarierea lui. Ar trebui sa reclami producatorul ca ti-a pus la indemana un astfel de mijloc. Ai grija sa nu se arda vreodata siguranta de la ECM, ca nu mai poti pune alta la loc, se avariaza !!! Cand scoti doar siguranta de la ECM se reseteaza doar acesta. Cand scoti borna de minus, se reseteaza tot cei electronic pe masina si de cele mai multe ori nu vrei acest lucru (de ex: ceasul sau accesul la radio-cas si nu mai stii codul de acces). Deci, un inginer in domeniu reseteaza prin intreruperea tensiunii doar a ECM-ului. Obs: prin scoaterea bornelor de la baterie ECM-ul mai ramane alimentat o perioada din condensatorii de filtraj a tuturor dispozitivelor electronice legate in paralel. Daca nu pui contactul pe ON pentru a descarca toti condensatorii risti ca operatiunea sa fie ratata. Link to comment
ovi_jer Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 S-a mai discutat despre asta.Constructorul recomanda resetarea prin scoaterea bornei de minus nu prin scoaterea sigurantei ecm-ului. Orice discutie sau interpretare a modului cum o recomanda contructorul este inutila. Link to comment
Alinutz Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Poate s-a mai discutat chestia asta, si daca da imi cer scuze de postul dublu, dar am fost astazi cu masina in service si au pus-o pe tester ca sa vada consumul instant, pt ca m-am plans eu ca-mi ia foarte mult. Tin sa mentionez ca masina era pe loc, testele se facea pe loc, nu in mers. banuiesc eu ca forta de frecare cu aerul din timpul mersului ar mai creste si el consumul un pic. Imi afisa pe la 3000 ture aproximativ 6.7, ceea ce ma face sa ma gandesc ca in mers ar lua cam 7 ... p.s. pe scaner scria SCAN 100 GM DAEWOO. se baga mufa sub volan, si umblau prin meniuri ... Link to comment
tolin Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Ce legatura are forta de frecare a aerului cu turatia motorului ? Link to comment
Alinutz Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Ma refer la faptul ca testul s-a facut pe loc, iar in mers masina intampina rezistenta aerului, ceea ce banuiesc eu ca ar mai creste consumul. Link to comment
lauamd Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Vezi tu, în programele de diagnostic există două linii respectiv PR035 şi Pr036 care oferă date memorate despre consum. Atunci când motorul funcţionează corect valoarea acestor linii este în jur de 128 cu mici variaţii. Semnalul de alarmă trebuie tras dacă această valoare scade sub 112 sau peste 140. Chestia cu turarea motorului poate fi relevantă sau nu. Link to comment
Alinutz Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Eu am vazut ca tot turau motorul, si ziceau ceva de genul "uite mah, in 3000 are 6.7" ... ceva de genu' asta bine, ma rog, nu bag mana in foc, poate n-am auzit eu bine, dar oricum le ziceam ca nu-mi ia sub 7 in afara, si unu' razand de mine zicea ca nici sa nu ma astept sa-mi ia mai putin ... 7 in afara la mers de 100/110 ... mi se pare un pic cam mult Edited May 25, 2006 by Alinutz Link to comment
BogdanG Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Mai Alinutz ,6.7 ce ,mere ,pere ,banane etc .Calculul consumului pe loc se face in L(litri) /h (ora) .Nu are absolut nici o legatura citi l/h consuma la 3000rpm masina stind pe banc .In realitate se calculeaza in l/100km si consumul depinde de foarte multi factori ,incarcare ,viteza,rampa /panta etc . Daca tu mergi cu viteza afara nu vei vedea consumuri de sub 7% asta nu inseamna ca masina este defecta .Oricum fiind masina noua, motorul trebuie sa se "lase" putin pentru a avea consumul dat de fabricant . Link to comment
ovi_jer Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 SCAN 100 nu afiseaza consumul de benzina.Nu mai consumati cu placere minciunile lor. lauamd@Parametrul acela este integratorul sondei lambda.Valoarea stoichiometrica este 128 si creste/scade in functie de amestescul AF si valoarea sondei lambda. Link to comment
mr_ Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Iar cele 6.7 or fi fost milisecunde, timpul de injectie. Link to comment
ovi_jer Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Nu, e prea mare.Durata de injectie la 3000 rot/min fara sarcina este sub 2 ms. Link to comment
lauamd Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Aş vrea să schimb puţin subiectul. Poate cineva să mă îndrume spre a găsi PID-urile (să le spunem cuvinte) pentru discuţia cu ECU şi cererea către acesta a diferiţilor parametri ? Desigur că peste tot se face referire la standardele iso ori sae pe care din păcate trebuie să le plăteşti. "> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now