costelzb Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Gata ne vedem duminica la intalnire Link to comment
costelzb Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Gata mi-am facut singur interfata . A fost foarte simplu. Intr-o ora am fost si conectat la ECM cu un cablu de vreo 15-20 m. Iata ce am citit pe MyALDL: Engine speed 800 Desired engine 800 Desired IDLE 800 Throttle Angle 0% Throttle Position 0.67V MAP 1.0V Coolant Temp 84.5 MAT 32 Battery/Ignition 14.1V Oxygene Sensor 874.68 mV Barometric Press 4.65 Spark advance 9-13 Inj Puls 3.8 Block Learn 128 BLM Cell 0 Fuel Integrator 128 Total Run Time 1 Idle Air Control 33 Fuel/Air Ratio 14.6 Link to comment
costelzb Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Unele valori nu prea sunt normale (din cate citesc eu pe aici), oare sa incerc sa le aduc in parametri sau sa le las asa cum sunt? Motorul merge perfect, de consumat nu stiu, doar ca imiface unele cand accelerez mai brusc Link to comment
sorincumasina Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 (edited) VREAU SI EU SCHEMA TE ROG SI SETARILE PT MYALDL Edited August 8, 2007 by tolin nu mai tipa la noi, lasa Caps-ul jos ! Link to comment
costelzb Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Schema o gasesti pe prima pagina functioneaza perfect, e usor de facut, piese se gasesc foarte usor daca stii sa cauti unde trebuie. Setari la My ALDL nu ai nevoie, programul e full functional asa cum il descarci doar trebuie sa selectezi ESPERO nu Cielo ca iti arata alte prostii. Link to comment
Dj_Dark Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 (edited) Senzorul de oxigen daca sta numai la valoarea aia e problema, ar trebui sa oscileze intre 0 si 1000, asta o vezi pe continous mode, si IAC la 33 cam prea deschis zis eu, nu ar fi o problema dar recomand o curatare si resetare. In rest, pare bine. PS. Vezi cu A/C pornit ce valori ai. Edited August 8, 2007 by Dj_Dark Link to comment
lauamd Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Păi la el e noneuro şi nu are sondă de oxigen . E posibil cu toate că la cielo nu ştiu sigur dar valoarea sondei ar fi trebuit să fie undeva la 490 mV. "> Link to comment
Adi_Iacob Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 @costelzb Si timpul de injectie e cam mare, 3,8 ms... te paste o curatare cu ultrasunete. Incearca totusi cu injector cleaner de la Casite ( se gasea intr-o vreme la benzinariile OMV) si mers mai viguros (3500-4000 ture). Daca nu-si dau drumul, tot la ultrasunete ajungi. Cu respect, Adi Iacob Link to comment
tolin Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Asa-i, degeaba ai tester, daca nu stii sa interpretezi rezultatele. Link to comment
costelzb Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Stati sa actualizez ultima mea scanare: - curatat IAC si resetat ECM - reglat potentiometru CO la 603 mV - reglat clapeta acceleratie la 0.63 mV La scanare am citit: Engine speed 800 Desired engine 800 Desired IDLE 800 Throttle Angle 0% Throttle Position 0.63 mV MAP 1.0 V - 1.1 V Coolant Temp 85.5 MAT 34 Battery/Ignition 14.1V Oxygene Sensor 603.17 mV Barometric Press 4.65 Spark advance 9-13 Inj Puls 3.3 - 3.2 asta l-am citit cu daewoo.exe ca si in primul caz de altfel (MyALDL arata numai 3.9 sau 0) Block Learn 128 BLM Cell 0 Fuel Integrator 128 Total Run Time 1 Idle Air Control 32 Fuel/Air Ratio 14.6 Acum ce parere aveti? Oare potentiometru asta de CO e bine ca l-am reglat eu pe baza voltajului citit sau trebuia reglat la un analizator de gaze? Link to comment
Dj_Dark Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 (edited) P?i la el e noneuro ?i nu are sond? de oxigen . E posibil cu toate c? la cielo nu ?tiu sigur dar valoarea sondei ar fi trebuit s? fie undeva la 490 mV. "> Si a mea este tot non euro si are senzor pentru reglajul raportului aer/benzina. Later edit: Am observat pe urma ca el are potentiometru de CO. Greseala mea . Edited August 9, 2007 by Dj_Dark Link to comment
costelzb Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 (edited) Exact. Senzorul ala este "vestitul" potentiometru CO (o chestie cu trei fire in partea dreapta a masinii sub conducta de aer conditionat) Edited August 9, 2007 by costelzb Link to comment
Dj_Dark Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 (edited) Da ai dreptate, am vazut tarziu ca tu ai potentiometru de CO. La mine e inlocuit de senzor cu 3 fire care-i al naibii de scump . Oricum trebuie sa fie in jur de 500 mv din cate stiu eu. Edited August 9, 2007 by Dj_Dark Link to comment
ovi_jer Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 E ok tot.Pentru perfomante mai bune poti sa mergi la 620mV cu potentiometrul. Link to comment
costelzb Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Dupa ce am modificat valoarea la potentiometru CO (de la 876 la 603 mV) mergea ca > . De ex. in treapta a 2 sau a treia cand o acceleram puternic dadea in nas de cateva ori pana isi lua viteza, cand schimbam viteza si o acceleram la fel asa ca ieri am modificat potentiometru Co din nou la 875 mV si merge ok. Asa ca nu mai umblati fratilor la valori daca va merge masina bine ca o stricati si mai rau. Link to comment
costelzb Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Ce mi-a trecut mie prin cap aseara: oare nu se poate face un soft si o interfata sa ne conectam la ECM cu ajutorul unui telefon mobil mai inteligent (gen nokia N70, N72...etc)? Din cate stiu telefoanele astea se conecteaza la PC si printr-un cablu serial pe portul COM al calculatorului. Este vreo sansa? Link to comment
dobrescucris Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Intrucat si eu am un tel mobil si un PDA cu Windows Mobile (PDA-ul lucreaza si pe port serial, cum ziceai), m-am gandit si eu la varianta ta acu ceva vreme.. desi am interfata pt laptop. Pt mobil/pda interfata hardware as zice ca e exact aceeasi ca cea pe care o avem pt laptop, numai softul, mai exact sursa, ar trebui eventual retranscrisa intr-un limbaj de programare pt mobile (J2ME spre exemplu) si recompilata, pt a rula pe astfel de dispozitive. Colegii nostri care au avut bunavointa sa realizeze programele pt PC, ar putea la fel de bine sa realizeze si aceasta portare (nu zic ca e usor, dar nici greu nu e). Eu cel putin as fi dispus (as incerca) sa fac treaba asta, daca as avea sursele programelor pt PC.. ca altfel.. ca sa o iau de la 0, nu se merita.. si nici timp nu am.. Link to comment
costelzb Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Parerea mea este ca mai usor umbli cu telefonul sau PDA-ul dupa tine decat cu un laptop. Il asezi frumos in suportul de telefon si gata ai computer de bord . Acuma nu stiu daca se baga cineva sa realizeze un soft ptr. tel sau pda. Eu nu sunt in stare, am dat doar o idee. Cat o fi de practica mai vedem Link to comment
ALiCE Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Sansele sa reusiti sa faceti asa ceva tind spre 0. Problema: ECM-ul ar trebui sa comunice cu telefonul la 8226bps. Ei bine, 95% din convertoarele usb-serial NU reusesc sa se conecteze la aceasta viteza (ma rog, 8192). Sunt sanse extrem de mici ca un telefon sa faca acest lucru. Link to comment
costelzb Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 (edited) Tocmai am vorbit cu cineva care se pricepe foarte tare la telefoane. Mi-a zis ca daca incerc sa conectez telefonul meu (N72) la COM1 al calculatorului merge la fel ca si pe USB. I-am explicat ce vreau sa fac si a zis ca e foarte posibil doar sa am soft care sa recunoasca interfata in cauza. Stie cineva sigur daca se poate sau nu? Ovi_jer te rog zi si tu ceva. . Edited August 22, 2007 by costelzb Link to comment
ovi_jer Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Sansele sa reusiti sa faceti asa ceva tind spre 0.Problema: ECM-ul ar trebui sa comunice cu telefonul la 8226bps. Ei bine, 95% din convertoarele usb-serial NU reusesc sa se conecteze la aceasta viteza (ma rog, 8192). Sunt sanse extrem de mici ca un telefon sa faca acest lucru. 100% adevarat. Link to comment
Abram Burel Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Ceea ce trebuie sa faceti de fapt pentru a ridica sansele spre 100% (si a infirma intr-un fel prima parte a citatului de mai sus) este sa luati un microcontroler care stie USB si pe care sa-l faceti sa comunice cu PDA-ul (asta ar trebui sa fie destul de usor pentru cine stie cum, nu-s eu ala, dar ma pricep la... teorie ) si tot el sa se ocupe de comunicatia cu ECM-ul, NU pe vreo interfata seriala, ci emuland comunicatia in soft (nici asta nu ar trebui sa fie asa de greu, daca se detine specificatia protocolului de comunicatie). Teorie si iar teorie (o sa spuneti), dar practica pe asta se bazeaza! Link to comment
tolin Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 100% adevarat. Dar pentru asta, acel cineva ar trebui sa stie si ceva ASM, sa emuleze protocolul cu ECM. Link to comment
ALiCE Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Asta asa este. Si nici nu este foarte complicat. Se ia un ATMega, sau un PIC, care se programeaza in C si in cateva zile se poate obtine o interfata care sa comunice cu ECM-ul (ma rog, pt. cine a mai lucrat cu asa ceva e treaba de ore). Mai departe - MC sa comunice cu PDA-ul - aici nu stiu. Probabil ca nu este foarte complicat. DAR este relativ simplu sa se adauge la acea interfata un display & un card de memorie SD. Eventual se mai pot arunca si niste butoane pe acolo si o carcasa. Si nici foarte scump nu iese (fata de varianta cu afisarea informatiilor pe PDA). Avantaj: poate fi lasat in masina si sa inregistreze parametrii tot timpul. Link to comment
tolin Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 (edited) ... Si nici nu este foarte complicat. Se ia un ATMega, sau un PIC, care se programeaza in C si in cateva zile se poate obtine o interfata care sa comunice cu ECM-ul (ma rog, pt. cine a mai lucrat cu asa ceva e treaba de ore) ... Asta in caz ca microcontrolerul este un simplu releu (translator, convertor de baudrate), ce-i bagi pe o parte, se duce in partea cealalta si viceversa. In cazul in care el ar fi folosit (mai judicios) ca un interpretor, emularea protocolului ar fi mai laborioasa. Oricum, de ea nu scapi, trebuie s-o faci in PDA ... Edited August 22, 2007 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now