valiman Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Mufa am luat-o de la un mouse serial. Montajul electronic mi l-a facut un amic. Nu l-am studiat, dar stiu ca a fost facut exact dupa schema. Link to comment
ALiCE Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) Adaptorul descris este unul de nivel de semnal si de faza (semnalul este inversat !!!), fara el n-o sa mearga, in veci. Pe mufa computerului ai excursie +/- 12V (pe desktop) sau +/- 3,3V (pe majoritatea laptopurilor noi). Asta unu la mana. Doi la mana, programul pentru Cielo este scris pentru DOS, deci, ataca un controler serial existent pe computer pentru a realiza o rata de comunicatie de 8120 bps +/- 0,5%. Un astfel de program nu-l poti rula de sub Windows XP. deci, pentru a putea scana ECM-ul de pe Cielo, pana la euro3, este absoluta nevoie de urmatoarele:1- adaptor de nivel de semnale intre ECM si computer descris intr-un post anterior ; 2- un computer cu port serial nativ (nu emulat), care sa scoata semnale cu excursie > de +/- 7,5V ; 3- un sistem de operare Dos, Win95 sau Win98; 4- in cazul altor programe scrise pentru alte sisteme de operare este nevoie de un driver pentru interfata seriala care sa ocoleasca apelurile la sistem. Cred ca aceste informatii il conving si pe AB ca nu parvin de la Bartolomeu Anania. Eroarea nu este de +/- 0.5%, ci mai mare. Si POATE fi mai mare, pana pe la 6-7% daca tin bine minte. De fapt, se conecteaza la 8192bps. diferenta de 72bps (8192-8120) reprezinta undeva pe la 0.78%/ 1. Aia este, in mare, o banala conversie TTL - RS232. Se foloseste datasheet-ul de la MAX232 + o rezistenta & o dioda (RX si TX sunt pe un singur pin la ECM) 2. Nu neaparat. TEORETIC ar trebui sa functioneze un adaptor usb-serial cu FT232 (din ce tin minte, ei se lauda ca merge si la baudrates non-standard) 3 & 4: Neah... MyALDL & programelul facut de mine (e pe undeva prin acest thread) merg fara probleme pe WinXP fara nici un fel de driver. Pt. cei care au laptoape dar n-au seriale: Uitati-va in BIOS daca aveti optiunea de port serial, activati-l si vedeti daca il vede in Device Manager Win-ul. Daca da: desfaceti laptopul, cautati chipul care se ocupa de comunicarea pe seriala, trageti RX, TX si un GND afara. Eu le-am pus pe un jack stereo pe care am avut loc sa-l ingramadesc undeva, incat sa nu arate rau. Mai departe: chipul lucreaza la nivel TTL. Ceea ce inseamna: Rezistenta pe RX (1K), dioda pe TX (catodul spre TX - dioda 1N914), anodul de la dioda lipit cu terminalul neconectat de la rezistenta & jonctiunea lor conectata in pinul M din mufa ALDL. Si GND la GND, normal. Asta este tot, testat & functional. Cine imi face rost pt. cateva ore de un scanner pt. daewoo (SCAN-100) primeste din partea mea o astfel de maltratare la laptop moca. Alea-alea Edited September 12, 2007 by ALiCE Link to comment
aly Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Am reusit si eu intr-un final sa ma conectez la ECM, cu MYALDL(cu daewoo.exe datele se succedeau haotic-probabil din cauza ca am Windows xp?). Supun atentiei voastre doua capturi luate cam la 30 secunde una de alta(a doua are apa mai fierbinte), poate comentati un pic parametrii va rog. Si inca ceva -cu daewoo.exe desi se derulau foarte repede am reusit sa identific la capitolul erori doua : una ceva de genul "1A00" si a doua ceva de genul "F828".Inseamna ceva sau nu? Multumesc. Link to comment
ALiCE Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 daewoo.exe intr-adevar nu merge din cauza ca ai winxp. despre erori - s-ar putea sa fie raportate fals. Link to comment
tolin Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) ... Eroarea nu este de +/- 0.5%, ci mai mare. Si POATE fi mai mare, pana pe la 6-7% daca tin bine minte. De fapt, se conecteaza la 8192bps. diferenta de 72bps (8192-8120) reprezinta undeva pe la 0.78% De la 0,78% la 6-7% este o distanta mare. Invata sa vorbesti pentru toti, adica pe standard si nu pe cazul tau, particular. In plus, nu da de exemplu programul tau atata timp nu-l foloseste toata lumea. Pentru celelalte este nevoie de inversarea fazei la semnale ! In plus, nu invata lumea sa umble cu improvizatii, conexiunile de la USART scoase afara din computer. Daca tu n-ai patit-o inca, ceilalti pot frige placa de baza de la laptop sau EMC-ul motorului. Nu cred ca asta este dorinta ta. Astfel de rezolvari dovedesc cat de inventivi suntem noi romanii si de ce sunt ceilalti cu 100 de ani inaintea noastra ! PS Este mult mai sigur si cinstit sa faci un adaptor care incape in mufa de la conectorul DB9, decat sa umbli cu improvitatii periculoase. Edited September 12, 2007 by tolin Link to comment
sorincumasina Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Multumesc pentru raspuns. Link to comment
ALiCE Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) De la 0,78% la 6-7% este o distanta mare. Invata sa vorbesti pentru toti, adica pe standard si nu pe cazul tau, particular. In plus, nu da de exemplu programul tau atata timp nu-l foloseste toata lumea. Pentru celelalte este nevoie de inversarea fazei la semnale ! In plus, nu invata lumea sa umble cu improvizatii, conexiunile de la USART scoase afara din computer. Daca tu n-ai patit-o inca, ceilalti pot frige placa de baza de la laptop sau EMC-ul motorului. Nu cred ca asta este dorinta ta.Astfel de rezolvari dovedesc cat de inventivi suntem noi romanii si de ce sunt ceilalti cu 100 de ani inaintea noastra ! PS Este mult mai sigur si cinstit sa faci un adaptor care incape in mufa de la conectorul DB9, decat sa umbli cu improvitatii periculoase. Tolin, nota 2, stai jos si citeste cu atentie ce am scris. Da, de la 0.78% la 6-7% este o distanta mare. Dar am zis "DACA TIN BINE MINTE". Oricum, garantez 100% cu capul ca merge cu 2-3%. Ceea ce e o mare diferenta de la 0.5%. Am vorbit la modul foarte general, daca esti atent. Programul meu, ca si MyALD, ca si daewoo.exe, culmea, functioneaza cu aceeasi interfata. Also, nici al meu, nici MyALDL nu au nevoie de nici un fel de drivere in WinXP. A naibii comunicare pe seriala, e standard, indiferent de softul care o interpreteaza! OK, nu umblam cu improvizatii. Avem laptop, avem ECM, avem cablu de date care functioneaza (cu un adaptor in carcasa de la DB9) si ne uitam la ele. Pentru ca nu avem serial pe laptop. Sau ai alta solutie? USB nu merge cu ce se gaseste la noi, si se pare ca nici cu PCMCIA. Uite ca eu am gasit o solutie, nu tocmai usor de pus in practica, si pentru astia mai amarati, fara seriala. Varianta "cinstita" era sa mai pun un MAX232 in laptop (+ condensatorii de rigoare) si o mufa seriala pe carcasa de la laptop. Trecand peste faptul ca nu aveam loc, ar fi trebuit sa mai pun un MAX232 in cablu. Asa, practic am redus la minim numarul de componente necesare, si in laptop, si in afara lui. Cat despre 'fript' diverse - in cel mai rau caz prajeam modulul de comunicare seriala/paralela din laptop. Lucru care nu ma deranjea prea tare, atata timp cat oricum nu aveam iesirile respective scoase. Edited September 13, 2007 by ALiCE Link to comment
tolin Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) Se pare ca avem notiuni diferite intre: conform standard, garantat si "merge si asa". Eu iti garantez ca merge si cu 3,5% (fac asta zilnic, de vreo 3 luni), doar ca se pierde, din cand in cand, cate un bit, pe ici, pe colo. Tu faci abstratie de faptul ca fiecare emitator sau receptor are un alt quart si ca abaterea lor difera si este variabila cu temperatura, deci, ce merge in cazul tau, nu va merge la altcineva, cu un alt computer si cu un alt ECM. Din acest motiv se prefera o abatere cat mai mica intre rata emitatorului si cea a receptorului. Deci, cand dau cei care scriu standarde o limita, trebuie sa crezi, pentru ca ei o fac din calcule si nu din experiente. Altfel, ai dreptate, n-ai facut un aparat de masura, ca sa aiba vreo importanta. Dar de aici pana la a ajunge sa dai note, ti-ai luat o palarie prea mare. Edited September 13, 2007 by tolin Link to comment
terminator Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Oare pentru laptop nu s-ar putea folosi un adaptor pe usb la serial,care sa ne permita sa ne conectam pe 232? http://www.torent.ro/articol/197/7021/belk...vea_belkin.html Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 S-a mai scris de cateva sute de ori : NU Link to comment
tolin Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Oare pentru laptop nu s-ar putea folosi un adaptor pe usb la serial,care sa ne permita sa ne conectam pe 232? Depinde ce motor ai si ce interfata folosesti. Daca ai motor euro3-4, atunci interfetele sunt EOBD si te poti lega pe seriala oricum. Daca ai euro2, atunci nu, din doua motive: 1- nu se stie ce protocol foloseste ECM-ul ; 2- nu s-a gasit, pana acum, un scaner soft pentru Matiz euro2. Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) 2- nu s-a gasit, pana acum, un scaner soft pentru Matiz euro2. S-a gasit dar numai pe scule profesionale, pe interfete cu microprocesor. Edited September 13, 2007 by ovi_jer Link to comment
aly Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Se pot citi erorile de ABS cu ajutorul martorului SES prin strap intre pinii A si B de la mufa de diagnoza? Link to comment
sorincumasina Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 (edited) Vreau si eu o modificare la laptop.Cat ma costa? (Alice) Edited September 14, 2007 by sorincumasina Link to comment
ALiCE Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Ti-am raspuns pe PM - in principiu nu ma bag la asa ceva, decat daca persoana vine cu un Scan100 sa ma joc cu el (ca multumire pt. ajutor). S-ar putea sa fac o interfata care sa functioneze pe USB. O sa pun anunt pe bursa daca iese. Link to comment
validavid54 Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 ma intereseaza si pe mine programul Daewoo exe. tradus.Multumesc mail-validavid54@gmail.com Eu am tradus programul in romana. Cine il vrea sa dea un mail. Aveti idee de unde se poate obtine o mufa ALDL de conectare la ECM? Link to comment
mgrigo2000 Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 (edited) Am reusit sa ma conectez si eu la ECM Cielo GLE 1996 cu MyALDL si interfata seriala din schema prezentata pe forum. De asemenea, a mers si daewoo.exe. Toti parametrii indicati de MyAldl pareau OK. Am verificat: 1. Temperaturi motor cu declansare termocupla ventilator (intre 84 si 88 grade) 2. Turatia de mers in gol, stabila pe benzina, 800, instabila pe GPL - 775-800 3. Pozitia IAC la mers in gol: 33 pe benzina, 67 pe GPL 4. Timp de deschidere injectoare : 3,8 ms 5. Avansul la aprindere varia destul de rapid de la 3-4 pana la 20, aleator, la relanty, mai ales pe GPL 6. Tensiune senzor O2 - constant 572 mV.(Am potentiomentru de CO, nu sonda) Alte tensiuni ale senzorilor (TPS(varia odata cu acceleratia), MAP(ct), MAT (relativ stabila la turatie constanta)). Sper sa aduc pe viitor un printscreen cu toti parametrii ca sa pot cere o parere avizata despre care sunt in valori normale si care nu. Multumiri lui Tyranus Am vazut cu scanerul ca tensiunea senzorului O2 este constanta 572 mV, insa eu am potentiometru de CO. Aceasta e tensiunea scoasa de potentiometrul CO? Stie cineva daca o sonda lambda montata pe Cielo GLE noneuro 1996 este vazuta de ECM si citita prin intarfata ALDL ? Banuiesc ca potentiometrul poate fi inlocuit cu o sonda cu 3 fire, asa cum are si potentiometrul (sau 2 fire, unul de alimentare 1 V, si unul de iesire semnal). E adevarat? Ma intereseaza sa stiu asta ca sa pot face cu ajutorul sondei si MyALDL un reglaj de noxe si consum redus pe GPL. Edited October 2, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
bodoart Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 vreau si eu programul daewoo.exe tradus bogdan.cercelaru@rdscv.ro Multumesc. Link to comment
costelzb Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 @mgrigo2000 Eu am incercat sa scot mufa de la potentiometru CO si nu puteam tine motorul pornit. Din cate stiu sonda lambda se comporta ca un circuit deschis atunci cand este rece, deci nu iti va porni motorul de buna voie si bineinteles nu va sta pornit ca sa masori tu noxele masinii (trebuie accelerat). Acum ma gandesc oare chiar e acelasi lucru sonda lambda cu potentiometru CO? Eu nu prea cred. Eu am fost la un analizor de gaze ieri mi-a reglat potentiometru la 875mV asa cum era initial cand am cumparat masina, asta dupa ce l-am reglat eu asa cum au zis unii pe aici la 620mV . Mentionez ca am facut un test cu 4 injectoare noi si tot mergea ca > . Acum nu mai am probleme. M-a costat 10RON. Link to comment
mgrigo2000 Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 @mgrigo2000 Eu am fost la un analizor de gaze ieri mi-a reglat potentiometru la 875mV ...Acum nu mai am probleme. Ai retinut cumva care erau timpii de deschidere a injectoarelor cu cele doua tensiuni de la potentiometrul CO? Link to comment
costelzb Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Durata puls injectoare aferent reglajului potentiometrului CO la 875mV 3.8-3.9ms la 620mV 3.2-3.3ms Link to comment
ALiCE Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 (edited) GATA! Am reusit sa produc o interfata USB pentru Cielo/Espero! Edited October 13, 2007 by Mircea reclama Link to comment
tolin Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Felicitari ! Si obs., daca suporta: 03/10/2007 18:36:21 Inj pulse width: 2.31 03/10/2007 18:36:21 Engine speed (RPM): 1500 03/10/2007 18:36:21 Speed KM/H: 20.26953125 (fara zecimale) 03/10/2007 18:36:21 IAC: 31 03/10/2007 18:36:21 Spark Advance: 16.875 (1 zecimala) 03/10/2007 18:36:21 Battery voltage: 13.8 03/10/2007 18:36:21 Coolant temperature: 94.25 (1 zecimala) 03/10/2007 18:36:21 Throttle position(V): 0.6 03/10/2007 18:36:21 Throttle angle: 0 03/10/2007 18:36:21 Oxygene sensor (V): 617.16 (scala este in mV, fara zecimale) 03/10/2007 18:36:21 BLM: 128 03/10/2007 18:36:21 BLM Cell: 1 03/10/2007 18:36:21 Fuel Integrator: 128 03/10/2007 18:36:21 Desired engine RPM: 800 03/10/2007 18:36:21 Desired idle RPM: 800 03/10/2007 18:36:21 Barometric pressure: 4.94 03/10/2007 18:36:21 MAP (V): 0.076 (scala in mV, fara zecimale) 03/10/2007 18:36:21 Intake air temp: 42.5 03/10/2007 18:36:21 Fuel / Air ratio: 15 (adauga 1 zecimala) 03/10/2007 18:36:21 Total run time: 1548 Link to comment
sorincumasina Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Baga pe bursa interfata... Link to comment
ALiCE Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 (edited) 03/10/2007 18:36:21 Speed KM/H: 20.26953125 (fara zecimale)03/10/2007 18:36:21 Spark Advance: 16.875 (1 zecimala) 03/10/2007 18:36:21 Coolant temperature: 94.25 (1 zecimala) 03/10/2007 18:36:21 Oxygene sensor (V): 617.16 (scala este in mV, fara zecimale) 03/10/2007 18:36:21 MAP (V): 0.076 (scala in mV, fara zecimale) 03/10/2007 18:36:21 Fuel / Air ratio: 15 (adauga 1 zecimala) Zecimalele sunt corecte acolo unde sunt; la Oxygene Senzor / MAP am scris V acolo iar la Fuel/Air era motorul rece si era fix 15, altfel afiseaza corect cu 1 zecimala. Oricum, astia sunt parametrii. Modul de afisare (max 2 zecimale, mV unde este cazul, etc) e clar ca o sa se schimbe. Edited October 13, 2007 by Mircea Citeste te rog Regulamentul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now