tyranus Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 (edited) Supun spre testarea membrilor forumului o prima versiune a programului MyAldl care poate comunica cu ECM-ul pe interfata de 8192 bps. In mod normal, daca nu s-a strecurat vreo greseala de programare (si in mod sigur ca s-a strecurat), ar trebui sa functioneze pe Nubira (1999), Lanos si Leganza. De asemenea poate si pe Cielo in masura in care folosesc ECM-uri din aceeasi gama. Pe Espero nu stiu inca . Urmeaza Matiz-ul spre implementare. Astept reactii S"> P.S. Modul de utilizare al programului se afla in interiorul arhivei in fisierul citeste.txt. Nu am avut timp pt. a crie un Help in toata puterea cuvantului fapt pt care imi cer scuze. Interfata este intuitiva si nu cred ca va crea probleme. Cand voi fi online voi asigura support. Imi cer pe aceasta cale scuze de la NINI deoarece, cu toate ca am promis ca voi trece pe la el, nu am facut-o din motive obiective : acuta lipsa de timp. Edited April 11, 2005 by tyranus Link to comment
ovi_jer Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Multumim tyranus.Stii cumva daca merge si prin emulator rs232-usb?? Merge si in xp? Maine o sa iti spun daca merge pentru ca o sa il incerc. Link to comment
tyranus Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 (edited) @ovi_jer: Programul functioneaza atat pe COM-uri "naturale" cat si prin adaptoare USB-RS232. Trebuie setat (in program) doar numarul COM-ului care este "asignat" in urma instalarii driverilor USB-RS232. Programul a fost testat pe laptop cat si pe un desktop fiecare avand XP SP2 respectiv XP SP1 instalate iar pe laptop a fost testat cu adaptorul USB-RS232. Ca interfata s-a folosit schema postata de NINI. Edited April 11, 2005 by tyranus Link to comment
tolin Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Frumos meshtere, din pacate n-am masina pe care sa testez. Iar pe Matiz euro2 interfatza aceea trebuie modificata putin, nu cred ca merge asa. Oricum, eu am interfatza pe ELM323. Link to comment
ovi_jer Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Acum am urcat de la masina .Nu merge pe leganza. Mi sa conectat dar numai dupa activarea consolei fluxului de date si imi arata numai date eronate.Maine o sa incerc si pe cielo si pe alt pc posesor de ''com'' natural. Link to comment
Satori Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 ovi, ti-a venit jucaria de jucat cu kalos? Link to comment
ovi_jer Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Da a venit.Te astept sa treci pe la mine . Link to comment
tyranus Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 @tolin_afc: O sa-l modific sa poata comunica si cu interfata ELM232. Din pacate pt mine implementarea OBD2 este mult mai facila decat cea ALDL. Link to comment
iso Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 A testat cineva interfata cu MAX 232 pe Cielo E2 ... ? Citeste corect softul rusesc ? sau merge cu altul ? Intreb pentru ca ECM-ul de la Cielo Exe E2 sigur nu este acelasi ca la Espero 1,5 DOHC . Diferenta este ca Cielo Exe are si aprindere secventiala in plus fata de Espero . deci ECM diferit ... Oricum miine intru la teste ca termin in seara asta interfata ... Link to comment
radupopa Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) Eu am testat softu de la Tyranus pe un Cielo din 98. Nu a mers ... In general am lasat setarile care erau si am pus ce scrie in txt. Edited April 13, 2005 by radupopa Link to comment
iso Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Testat si NU face achizitie date pe Cielo Executive DOHC Euro 2 . Am folosit programelul rusesc(DWAR) si cel pentru GM (ALDLMON) ... ... citeva scheme mai mult sau mai putin complicate de conectar la ALDL ... http://www.andywhittaker.com/ecu/aldl_hardware_cont.htm si ceva pentru calibra ... http://www.club-calibra.org/pages/ecu2pc.htm#interface Link to comment
tyranus Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 (edited) Hmmm... Pt Esperache al meu am aflat urmatoarele (şi ce dacă ): ECM SIEMENS IEFI-6 Cod 162166091 Marcaj QG Cod cablaj : 96210001BL Tot nu ma ajuta... PS. Am indepartat o serie de Bug-ri din MyALDL dar astept date de la cei care au facut o captura a comunicatie pt. un regaj - doua de finete Edited April 14, 2005 by tyranus Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @tyranus > Intreb si eu : la ALDL nu se ataca cu un cod specific ECM-ului ? F4 este valabil pentru unele GM. Imi dau si eu cu parerea: de ce nu se determina codul valabil fiecarei centraline, sunt 255 de posibilitati ? N-ar trebui stat intr-o bucla incepand de la FF si pana la 01 pana cand raspunde ECM ? Link to comment
NINI Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Am incercat si eu astazi prog. furnizat de TYRANUS pe un cielo E 2 si nu comunica.Parerea mea este ca el (progr) nu trimite nimic spre ECM pt. al determina pe acesta sa transmita date seriale(ECM nu furnizeaza date daca nu ii sint cerute).Cred ca asta a spus si Tolin_afc dar in termeni mai apropiati programatorilor.La interfata mea am adaugat si LED-uri si la toate celelalte prog. pe care l-am incercat(nu numai pt Daewoo) mai intii se trimite o comanda spre ECM (led-ul pilpiie) dupa care se receptioneaza date (led-ul pilpiie cu o freg. mult mai mare.Tot astazi am incercat si progr. daewoo tradus de Radupopa si functioneaza dar pt el, ca de altfel si pt cel rusesc este necesar Win 98 (chiar si in win 98 incarca f. mult procesorul).L-am incercat si pe cielo e 2 si afiseaza corect putine date(sonda de oxigen, bloc corecti), pe altele aiurea(tps, iac, tur. relantii,temp. aer) iar pe altele de loc.Deci ISO asa ar trebui sa se intimple si pe masina ta daca interfata functioneaza. Nu cred ca merge pe port serial emulat(adaptor usb-serial).Radupopa tot nu am fost atent la ce se afla la poz. 7 ,data viitoare(cind fol. progr sigur ma uit).Parerea mea este ca trebuie facuta o "captura " pe comunicatia dintre ECM si scanerul original(cam suna a furaciune, da...) .Salut Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Daca vreti sa folositi GM Monitorul (daewoo.exe) trebuie sa aveti COM1 nativ la computer si sa bootati DOS, deoarece programul este scris pentru DOS. ECM-ul de Cielo (Nexia) si Espero nu raspunde la ID = F4. Combinatia F4 56 00 n-am gasit-o prin programul tradus de rus, asa cum am tradus si noi in romana. Link to comment
Abram Burel Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 trebuie facuta o "captura " pe comunicatia dintre ECM si scanerul original(cam suna a furaciune, da...) Ba nu suna deloc a furaciune. Ce e ala scanner original? Furaciune e ce fac ei ca tin protocoalele secrete. Nu ca as fi adeptul "open source" neaparat, dar macar daca astia de prin service s-ar pricepe. Si chiar as vrea sa-i ajutam (ziceam pe undeva), dar putem sa-i ajutam si asa: aflam noi si le spunem si lor Chestia mai grea e sa faci furaciunea asta. Ma gandesc ca s-ar putea face asa: - faci sniffer-ul (asa se numeste scula cu care se "asculta" prin retelele de date, nu stiu cum s-ar numi la masini) - faci pe > in patru si il "inserezi" intre mufa si ECU/ECM, ascuns evident - te duci la service pentru o diagnoza si tragi la greu tot ce misca Asta daca: - chiar nu se gaseste vreun amic mai cunoscator si... - chiar te arde Altfel, e mai distractiv asa. Link to comment
NINI Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Nu trebuie sa-l ascunzi pe nicaieri(sniferul, cum drak ii zice), se ia leg cu mine si scaneruim cit vrem , impedimentul este ca trebuie sa am si masini in momentul ala, de preferat dupa program. Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Si cine face sculele de "tras cu urechea" ? Link to comment
Abram Burel Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Pai, hai domnii programatori! Ca sigur sunteti! Ca de hard e mai simplu: - se da una bucata laptop (gasim noi) - se ia un port cu 2 intrari si doua iesiri (merg si doua, dar laptopurile astea ba n-au una ba n-au alta); eu as prefera paralelul - se pune pe el tot ce trebuie ca sa ai acces direct la portul fizic Cineva scrie un program (asta ca sa dam si noi ceva de lucru, non-profit, ca altfel cred ca gasim ceva pe net) care citeste si da mai departe. Si tine minteeee! Programatoriiiii!? Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Pai, ce spui tu se cheama analizor, simplu, un traznitor, un handshake pe portul paralel sau input pe SB si un program existent. Dar cine interpreteaza dialogul de pe bus, ca sa nu zic cine separa Tx de Rx ? Link to comment
tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @tyranus >Intreb si eu : la ALDL nu se ataca cu un cod specific ECM-ului ? F4 este valabil pentru unele GM. Imi dau si eu cu parerea: de ce nu se determina codul valabil fiecarei centraline, sunt 255 de posibilitati ? N-ar trebui stat intr-o bucla incepand de la FF si pana la 01 pana cand raspunde ECM ? <{POST_SNAPBACK}> @ tolin_mfc : La toate masinile (Espero, Leganza, Nubira, Lanos etc) primul byte este F4 atat la emisie cat si la receptie. Urmatorul byte semnifica lungimea pachetului de date transmis. si provine din 55(hex) + toti bytes care fac parte din mesaj (daca pot scrie asa) inclusiv CRC-ul. 55 se pare ca vine de la un tren de impulsuri de tipul 1010101... lucru greu de crezut ca ar aparea, ca hazard, pe linia de com cu ECM-ul. O secventa de tipul : F4 57 01 00 B4 (valida atat pt Nubira, Leganza (crede-ma pe cuvant) cat si pt. Espero (vezi comunicatia dintre programul Daewoo.exe si ecm) inseamna ca pune ECM -ul (sau ma rog ii cere acestuia) in modul de a trimite o anumita serie de date specifice. Am testat programul pe interfata lui Nini si se poate obtine ecoul datelor trimise de program. Nu are cum sa nu functioneze partea de log deoarece am testat-o. Probabil altundeva este problema. In extremis, programul MyAldl ar putea fi un sniffer cum ii place sa spuna AbramBurel. Ii multumesc pe aceasta ocazie pt. modul constructiv in care stie sa puna probleme/traseze sarcini - probabil deformatie profewsionala>senior eng... -no offense-. Revenind la oile noastre sau ma rog, ale mele, partea de comunicatie are la baza o componenta numita Data Packet care atunci cand sesizeaza prezenta unui char(sa-i spunem asa) la inrearea in COM porneste procesul de inregistrarea al datelor pana se atinge val max aleasa pt lung pachetului de date. Avand in vedere ca nu stiu precis val acesteia am setat o val arbitrara. Mai e si problema offset-ului citirii datelor din array-ul unde se stocheaza acestea plus prelucrarea lor. Programul a fost diseminat pe forum in speranta ca voi primi un lod sau doua in urma carora sa pot realiza setarile finale. Nu am primit nimic. Asta e. Stop. Tocmai am citit un email de raspuns. Nini, apasarea butonului conect inseamna ca sunt conectat la portul serial, nicidecum ca trimit date spre ECM. Trebuie ales Modul Snapshoot urmat de apasrea pe butonul cu un binoclu pe el sau Modul Continous Aq. Mode urmat de apasarea butonului cu semnul de play pe el. In alta ordine de idei se poate utiliza fara restrictie si un adaptor USB-RS232 daca se fac corect setarile la acesta. De asemenea, se poate incerca punerea comunicarii pe 8228 bps din setarile programului deoarece aceasta este de fapt si viteza cu care emite daewoo.exe. Link to comment
NINI Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Nini, apasarea butonului conect inseamna ca sunt conectat la portul serial, nicidecum ca trimit date spre ECM. Trebuie ales Modul Snapshoot urmat de apasrea pe butonul cu un binoclu pe el sau Modul Continous Aq. Mode urmat de apasarea butonului cu semnul de play pe el.In alta ordine de idei se poate utiliza fara restrictie si un adaptor USB-RS232 daca se fac corect setarile la acesta. De asemenea, se poate incerca punerea comunicarii pe 8228 bps din setarile programului deoarece aceasta este de fapt si viteza cu care emite daewoo.exe. <{POST_SNAPBACK}> OK.Miine incerc din nou asa cum explici mai sus. Sper sa fac un "loog" valabil Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @tyranus > eu te cred, n-am nici un motiv sa ma indoiesc de incercarile tale, doar ca practica a aratat (ovi_jer) ca daewoo.exe nu merge pe Leganza (computer DOS cu port nativ COM1 !!!), ci doar pe Cielo si Espero cu aceeasi ECM. Deci nu-i problema de computer, sistem sau interfatza. Byte-ul 55 e pus pentru sincronizare probabil, o practica mai veche. Primul byte (message ID) poate lua orice valoare hexa in conventia ALDL, am vazut F4, F0, 80 etc. , el depinde de ECM. Nu intamplator, in manualele de la scanere, Nexia, Cielo, Espero sunt tratate separat de Lanos, Nubira si Leganza. Nu mai spun de Nubira II si Matiz euro2 care au alt protocol (ISO) sau de cele euro3 (KWP2000). Ar fi bine ca atunci cand se incearca ceva sa se specifice si modelul ECM, altfel este haos. Chestia cu polingul pe primul byte era o sugestie care dadea o generalitate aplicatiei tale si o certitudine. Pana cand nu se vede (fizic) un raspuns de la ECM nu are rost sa se testeze, inseamna ca problema este in alta parte (computer, sistem, interfatza). Apoi, cred ca o categorisire pe model auto nu este fericita aici, unde acelasi model poate avea alta echipare ECM. Link to comment
Abram Burel Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Deci: - tyranus e interesat demult (07.2004) - Nini are scula care stie si de la care putem invata, dar n-are sniffer - tolin_afc (mfc?) se baga - ovi-jer cred ca asculta - mai sunt si altii pe la colt, inclusiv eu care ma bag sa bramburesc putin lucrurile (si seniorii se impusca, nu-i asa?) - avem un topic la obiect Ceea ce pare ca nu stim ca lumea e protocolul. Facem sniffer si apoi reverse (junior sau senior) engineering. In wekend-ul asta ma ocup de sniffer (dupa ce fac curat in sufragerie, asta e!). Link to comment
tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @ tolin_afc : Nu am spus ca Daewoo.exe merge pe Nubira, Leganza etc. Ca stringul incepe cu F4 pt. Nubira pana in 99 am date din alte surse. Nu exista byte-ul 55 cel putin cu aceasta valoare.Daca e sa fiu riguros, al doilea byte se formeaza dein val 55 la care se adauga lungimea pachetului de date. Undeva pe net se explica de ce s-a ales ca lungimea string-ului de date sa inceapa cu 55 + lungimea totala a pachetului de date . Cielo(Nexia), Espero au ECM IEFI6 iar Nubira, Leganza etc au alt tip de ECM. Deci e normal sa fie tratate altfel. Totusi, undeva pe un forum, aici sau pe autoshow, cineva spunea ca a vazut cu i-a testat ECM-ul de Espero cu scannerul setat ca pt. Nubira. Poate era intoxicare sau nu. In general o comanda de tipul : F4 57 01 00 B4 am vazut-o la mai multe implementari ale protocolului ALDL, inclusiv pt cars from USA. Problema nu consta neaparat in ce string trimit catre ECM pt. a-l pune intr-un mod sau in altul (aceasta se poate rezolva cu usurinta monitorizand comunicatia dintre un scanner si ECM). MAREA PROBLEMA ESTE CUM INTERPRETEZI DATELE PRIMITE DE LA ACESTA, CARE SUNT FORMULELE, FACTORII ETC CARE STAU LA BAZA INTERPRETARII LUNGULUI SI SECULUI SIR DE BYTES. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now