tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @ Abram Burel : Apreciez umorul tau. Totusi sa stii ca sunt interesat de acest lucru de la varsta de 3 ani dar atunci nu aveam cunostiintele necesare (ma jucam doar cu CLC-uri) cunostiinte pe care nici acum nu le am. Intr-adevar, si senior eng... se impusca, dar ... nu ma ispiti. > PS. Cred ca ai spus un mare adevar si, cel putin in ac. privinta, nu pot sa nu fiu de acord cu tine aici : Si eu am impresia ca ovi_jer asculta cu mult interes. Si eu am interfata dar nu am mufa si cum nu-mi place sa fac improvizatii probabil ca o sa apelez la NINI deoarece, in mod sigur, el are mufa. Protocolul Nubira il stiu . Ceea ce nu-mi foloseste pt ca nu stiu Espero. Imi cer scuze de la tolin_afc ca i-am pocit nick-ul, dar tocmai am terminat de programat un flux pe R2MFC si am ramas blocat. Promit ca nu se va mai intampla. Te rog fa tu senior reverse eng... la daewoo.exe. PS vezi ca F4 57 01 00 nu sunt in clar, nu de alta dar sa nu le cauti dejaba. Glumeam iti dai seama. As fi fericit sa iasa ceva bun din toata agitatia asta. Spor la curatenie!!! Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 @tyranus > problema nu e ca eu n-as cunoaste protocolul ALDL sau ca ecm-urile GM din State nu sunt cele puse de Daewoo pe masinile livrate in Europa (desi au acelasi indicativ Delphi sunt produse in Koreea pentru DW), problema este ca daca nu-i dai primul byte = cu Message ID-ul pus de constructor in computer, ECM-ul nu raspunde, fapt confirmat si pe logurile de la ovi_jer. Restul este placerea noastra de a conversa. Calculele ulterioare, afisarea grafica pe "ceasuri rotunde" tin de profesionalismul tau (jos palaria), dar pana acolo trebuie scos frame-ul acela din ECM, fapt banal in comparatie cu restul. Eu am incercat o sugestie de protocol, nicidecum o critica sau o polemica. Vorba aceea, asta-i privilegiul utilizatorilor legali. Link to comment
tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 (edited) ECM-ul nu raspunde, fapt confirmat si pe logurile de la ovi_jer <{POST_SNAPBACK}> Unde sunt Log-urile ca, cel putin eu, nu le-am vazut. Edited April 15, 2005 by tyranus Link to comment
Shenck Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Se trimite catre interfatza F4 57 01 00 ,cu asta se incepe protocolul din daewoo.exe Mai departe nu am cum sa studiez pt ca sta in bucla unde astepta ECM sa scuipe "ceva" catre interfatza Link to comment
tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 (edited) Merci, Shenck. @ tolin_afc : Cand ma refeream la implementarile ALDL pe ECM din State aveam in vedere masini de tipul Lotus, Truck ("we are comming from the Ducks and the Trucks" : citez din Nea Nelu) etc deci nu numai GM. Edited April 15, 2005 by tyranus Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Mah, acum sper ca nu ma bag ca musca in lapte, dar m-am chinuit nu stiu cat la serviciu sa fac sa comunice un PLC cu un modem pe portul serial si pana cand nu am strapat 2 conectori ai mufei seriale (parca ready to send cu .. am uitat ce altceva) nu a vrut de nici un fel sa mearga. Sunteti sigur ca hardware totul este corect? Link to comment
tolin Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 "we are comming from the Ducks and the Trucks" : citez din Nea Nelu offtopic la greu: merci tyranus, abia acum am inteles ce-a vrut sa zica atunci Nea Asta. Pe bune. Link to comment
tyranus Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 (edited) @ tolin_afc : @ Zmeu : Ce spui se refera la handshake (sau flow control) care la tine pp ca era pus pe hardware. Daca aveai flow control setat pe none era posibil sa nu fie nevoie sa faci sk intre pinii despre care vorbesti. Edited April 15, 2005 by tyranus Link to comment
tolin Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Scuze, in posturile de mai sus am scris "Message ID" in loc de "Device ID". Link to comment
Shenck Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 @tyranus, aduga in app ta un cimp de initalizare completat in hexa (grupuri de 2 char delimitat de , ) in felul asta daca secventza nu e completa se poate completa manual. Ovi zice ca daewoo.exe merge pe interftaza lui. Am o banuiala: intefetele vostre difera dpdv al legaturii pinilor=> secventa de initializare e normal sa difere Link to comment
Abram Burel Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Revin cu o analiza facuta ieri mai pe seara. Sunt trei aspecte de clarificat: 1. Interfata hardware suporta cum trebuie timing-urile uneori ciudate pe care le au semnalele fizice, astfel incat sa poata fi citite corect de un UART din seriala? Nu m-am jucat cu asa ceva, dar din cate am citit, e un aspect care trebuie privit cu atentie 2. Stim, pentru modelele care ne intereseaza secventa exacta pentru request? Pentru unele da, pentru altele nu. 3. Stim sa interpretam raspunsul? Cred ca aici ar fi cel mai usor, pentru marea majoritate (daca nu toate) a informatiilor. Cred ca primele doua sunt "marul discordiei". Pentru a scapa de ele, parerea mea e ca cea mai simpla solutie este: - facem un scaner imbecil (sau analizor cum zicea tolin_afc) care nu face altceva decat sa asculte firul de date de pe interfata (nu-i problema cu separarea, ca e o secventa simpla de tip request-answer si lungimile fiecarul mesaj se gasesc in mesaj) - facem un program de dump care sa esantioneze cu o frecventa cat mai mare iesirea scanerului - profitam de propunerea lui Nini si mergem acolo cu cate o masina din fiecare si inregistram toata miscarea - mergem acasa si decodam: durate semnale, mesaje, semnificatia lor Am terminat curatenia. Asa ca o sa fac schema aia de "sniffer". Problema e cu conectorii pentru masina. N-am gasit pe nicaieri dimensiunile mecanice. Are cineva link-uri sau scheme? Altfel, Nini, n-ai putea sa faci o schita si niste masuratori cat mai exacte ale conectorilor de la sculele tale de servici? Ca veni vorba: baietii astia fac niste chestii pentru conversia de la OBD (e drept nu ALDL) la serial (pun pariu ca bazate pe niste PIC-uri sau similar) din ale caror foi de catalog cred ca se poat einvata cate ceva. Link to comment
tyranus Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 - facem un program de dump care sa esantioneze cu o frecventa cat mai mare iesirea scanerului <{POST_SNAPBACK}> Abramburel, aveam o parere mai buna despre tine. Ce D-zeu inseamna : "sa esantioneze cu o frecventa cat mai mare iesirea scanerului" ?Adicatelea, daca emite cu 9600 de bps si esantionez cu o frecventa echivalenta cu 2 * 9600 bps citesc de doua ori un bit? Hai ca-i buna! > Link to comment
Abram Burel Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Nu, nu despre asta era vorba! Ideea era ca timing-urile de la comunicatia de pe interfata ALDL nu sunt compatibile complet cu RS232. Am inteles (de pe net) ca sunt diferente de la model de masina la altul. Daca e asa, pentru viteza aia de 8192 bps sau cat o fi ar trebui esantionat cu cel putin 10x ca sa vedem exact cam ce durata au bitii. Se pare ca cei de start ai fiecarui byte nu sunt standard. Daca e asa, apar desincronizari si citiri gresite. Despre asta vorbeam. Link to comment
tyranus Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Aha. Atunci tb pus un osciloscop. Pe de alta parte, dupa cum am mai spus, am capturat comunicatia de la daewoo.exe cu un monitor de COM si transmite exact ce am spus ca transmite. Daca o sa te uiti la comunicatie o sa vezi ca are 8228 bps sau 8226 bps in realitate. Deci un mic jitter nu prea incomodeaza comunicatia ECM-PC(scanner). Link to comment
Abram Burel Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Mda, ar merge si cu un osciloscop cu memorie, dar am presupus ca e mai simplu cu un laptop si o cutiuta mica. Se prea poate sa fie cum zici, dar din cate zice lumea (si pe aici si prin alte locuri) nu merge peste tot la fel. Si se pare ca nu e vorba doar de device ID. Chiar daca ar fi numai atat si tot am putea descoperi tot ce vrem daca citim toata comunicatia intre un tester profesional (ce inteleg eu ca are Nini) si tot felul de ECM-uri de pe diverse Daewoo-uri. fftopic: O chestie pe care mi-o impun de cele mai multe ori cand imi pun scafarlia sa rezolve ceva e sa incerc sa rezolv acel ceva pe toate partile. Acu'e drept, topicul asta a fost inceput la "masina" lui. Dar acum a intrat in "urmarire generala" si d-aia am zis sa abordam cat mai "larg". Link to comment
tyranus Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Daca vrem sa obtinem rezultate consistente tb sa disecam testerul profesional, dump al memoriei de date si de program( lucru de care ma indoiesc ca se poate face) alea, alea (ca sa folosesc o expresie pe care o urasc). Link to comment
Abram Burel Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Pai asta e mai greu. Dar putem sa-l ascultam sa vedem ce vorbeste el si poate ne dam seama si ce-i in capul lui (nu-i si asta o metoda de cunoastere, chiar mai buna decat vivisectia!?). Ca nu-i mare lucru. El intreaba: Ce mai faci tu device ID? si ala spune tot ce stie si pe urma tu il intrebi pe el alea alea si el ti le spune, mai cate una, mai grafic, mai cum stie el mai frumos. Noi nu trebuie dacat sa-i imitam limba si intonatia. De asta trebuie inregistrat (daca n-avem banda de la altii). Dupa aia, mai trebuie doar sa stim cu cine stam de vorba, ca altfel nu ne raspunde device-ul dra..lui. Link to comment
radupopa Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 (edited) ...Tot astazi am incercat si progr. daewoo tradus de Radupopa si functioneaza dar pt el, ca de altfel si pt cel rusesc este necesar Win 98 (chiar si in win 98 incarca f. mult procesorul). ... Radupopa tot nu am fost atent la ce se afla la poz. 7 ,data viitoare(cind fol. progr sigur ma uit).Parerea mea este ca trebuie facuta o "captura " pe comunicatia dintre ECM si scanerul original(cam suna a furaciune, da...) .Salut <{POST_SNAPBACK}> La 7, asa cum este cel tradus de mine in ultima lui varianta, este Raportul Benzina/Aer (asa ti l-am trimis si tie) - Fuel/Air Ratio (en). Sa stii ca programul merge in DOS , deci nu este nevoie de windows Eu am incercat sa ma conectez cu programul de la Tyranu si pe un Espero dar nu am citit nimic ... Sigur merge? Ati reusit careva sa il folositi? Are vreo setare speciala? ("> Edited April 18, 2005 by radupopa Link to comment
Ndi Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 In primul rând, bine v-am găsit. De fapt, bine că v-am gasit. Mă chinui si eu de ceva vreme să fac o interfata pentru Cielou' meu (1995) dar pe unde am cautat era un mare gol sau pareri contradictorii. Cat despre informatiile oficiale, de râsul lumii. Am urmarit cu atentie threadul pana acum, dar cred ca m-ati pierdut un pic. Pana la urma ce aveti (nu stiu ruseste)? Am inteles ca ar exista o interfata seriala (dar nu via ELM232 sau echivalent), dar n-am vazut schema. Exista si un soft care merge dar numai partial? Sau merge, dar nimeni nu stie ce face? Visul meu est mai putin ud. Mi-am facut o dracie de bord care interfateaza alta dracii prin intermediul unui meniu. M-ar fi interesat, daca tot am un LCD, sa pot afisa ceva elementar, de exemplu temperaturi ale motorului, pe zisul display. Vad ca sunteti un pic inaintea mea. Un rezumat mic? Bine am venit Link to comment
claz Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Asa este: bine ai venit Ndi. Urmareste evolutia subiectului, si probabil o sa gasesti raspunsuri la intrebarile tale Link to comment
Abram Burel Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 fftopic: Mi-am facut o dracie de bord care interfateaza alta dracii prin intermediul unui meniu. Pai, povesteste-ne si noua (eventual intr-un alt topic). La mai multe mesaje! Link to comment
relu17 Posted April 22, 2005 Author Share Posted April 22, 2005 Abia astept sa vad cateva imagini cu parametrii pe care ii afiseaza programele(Daewoo.exe, Cielo.exe, Winaldl). Cele afisate anterior nu sunt prea relevante, adica nu au prea multi indicatori care sa functioneze. Din cate am vazut pe net exista si ceva programe care afiseaza consumul instantaneu dar nu sunt free. Am gasit un link interesant dar au preturi destul de mari pt aparate AMX550 Link to comment
ovi_jer Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 relu17 daca ai laptop cu port com ne putem intalni oricand sa vezi parametrii masinii tale. Link to comment
pavcostel Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 (edited) Salutare! Uite ca apar si eu dupa ceva vreme, si tare mi-as dori sa nu seman cu musca aceea... Inteleg ca pana la urma softul de baza vine din draga de Russia, unde Espero, Nexia si alte Daewoo au alt tip de ECM decat cele din Romania sau vest. Bine ar fi daca cineva ar reusi sa confirme sau infirme acest lucru odata pentru totdeauna! @ NINI daca este cazul, la Grand Garage pot veni cu Espero, voluntar. Eventual laptop cu port Com nativ, verificat, functioneaza cu interfetele mele la alte jucarii! Interfata si mufa, in schimb, nu am. @ tyranus pana la urma, dupa stringul de request trimis de pc, ECM-ul zice ceva? orice? Sunt din Bucuresti, pot folosi un adaptor de osciloscop digital ptr PC cu doua canale, dar cum facem practic captura? Astept eventuale sugestii... Cu stima, Costel Edited April 22, 2005 by pavcostel Link to comment
tyranus Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 pana la urma, dupa stringul de request trimis de pc, ECM-ul zice ceva? orice? <{POST_SNAPBACK}> DA! Raspunde cu F4 92 01 <Date> CRC. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now