Alexbodo Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 (edited) Va salut.Am deschis acest topic in speranta ca este bine de stiut ce avem de facut in probleme legate de motor.Datele problemei: Una bucata motor cielo euro 3+lpg, motor A15SMS cu instalatie lpg lovato.Soc hidraulic piston 3, biela stramba in partea ei de prindere pe arbore.Reparatia a constat in planare chiulasa ,simeringuri de supapa si ce-o mai fii pe acolo, inlocuit biela, simering ax cu came.Cedat motor dupa cca 650 km.Din varii motive, am ajuns la concluzia ca trebuie sa ma implic in rezolvarea problemei. Dupa ce s-a desfacut motor s-a constatat arbore piston 3 - cota reparatie 3-4(3 limita, 4 siguranta).Dupa calcule complexe am hotarat schimbare bloc motor complet.Acum (in afara de problemele inerente ale remontarii motorului) pun o intrebare:cum ma pot asigura ca intreg ansamblul bloc motor va fi echilibrat ? Blocul motor ? Volanta ? Mentionez ca volanta este cea veche.Vastept cu sugestii. Edited September 30, 2012 by Alexbodo Link to comment
abarth_mcm Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 (edited) Nu e indicat sa alezezi doar pt un piston, pt ca nu o sa aiba in primu rand aceeasi greutate pistoanele - se alezeaza blocul motor la toti cilindrii cu aceeasi cota. (1,2,3 sau 4). Adica nu aleza doar un cilindru la cota 3 si pe ceilalti ii lasi la 0. Vibrochenul la biela ori palier il poti eventual rectifica cu cote diferite in cazuri in care nu ai de ales - dar astea sunt cazuri f extreme in care nu gasesti cuzineti la cota ceruta pt vreo biela,, etc - ceea ce nu se pune problema la cielo. Daca ce rectifici blocu motor, pui pistoane noi nu o sa ai probleme. Nu o sa fie nou ca din fabrica, nu o sa tina la fel de mult ca din fabrica, dar ii faci reparatie capitala si ai baza pe el. Edited September 30, 2012 by abarth_mcm Link to comment
alexinno Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ce s-a intamplat de ai patit asta? Eveniment din trafic sau defect din fabricatie? Link to comment
Alexbodo Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 (edited) Cauza defectului a fost soc hidraulic (apa in capul pistonului... zic eu de la garnitura de admisie care era franjuri) Cum a ajuns apa aia acolo este alta intrebare...In fine... Reparatia a fost facuta cum a fost facuta...dupa demontarea motorului, vibrochenul a fost verificat de 3 strungari.Nu mai prezenta siguranta trebuia schimbat dar din cauza costurilor destul de mari (vibrochen,cuzineti, segmenti, pistoane,alezat,honuit) am hotarat sa caut bloc motor nou,complet echipat. Chiulasa refacuta va fi reverificata.Raman problemele ridicate in postul initial.Cum ma pot asigura ca intreg ansamblul bloc motor va fi echilibrat ? Blocul motor+Volanta ? Edited September 30, 2012 by Alexbodo Link to comment
papie Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 (edited) Din ce stiu eu vibrochenul este echilibrat separat (de catre producator), pistoanele sunt imperecheate in set (tot de producator), volanta tot separat este echilibrata. Deci sunt componente ce se pot schimba (atentie - la set de 4 pt. pistoane, biele etc) separat fara a afecta intregul ansamblu. Edited October 1, 2012 by papie Link to comment
Alexbodo Posted October 2, 2012 Author Share Posted October 2, 2012 (edited) Blocul motor este nou si complet echipat. Deci sa inteleg ca nu prea exista alta metoda decat dupa montajul motorului se pune si volanta si dupa aceea se observa ce se intimpla (pozitie,masurare distante,vibratii,etc) ??? Edited October 2, 2012 by Alexbodo Link to comment
abarth_mcm Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Daca tu pui piese noi: bloc motor nou + pistoane noi + biele noi + vibrochen nou + cuzineti noi, nu ai de ce sa iti faci griji. Nu ai ce sa masori, nu exista asa ceva daca tu pui totul nou.. Gndeste-te ca ai tolerante la motor la fel cum aveai cand ai iesit cu masina pe poarta fabricii - pt ca tu pui totul nou. Asa, daca doar rectificai blocul si vibrochenul (cum ai facut prima data) si puneai piese noi, era alta treaba.: atunci se masurau piese, cantareau piesele, etc - Link to comment
Salex Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Daca toate componentele sint noi, exista "garantia producatorului" ca sint bine echilibrate. Experiente cu seturile de Dacie de prin anii 80-90 sint multe, mecanicii adevarati aveau intelegeri cu magazinele de profil pentru a putea imperechea (la fata locului) cit mai bine componentele. La ora actuala, lucrurile sint destul de ... incerte cu produsele "GM" provenite din Corea. Se poate face o verificare in regim dinamic a arborelui la orice strungar serios. Valabil si pentru volant. Pentru ansamblul piston-biela cred ca un cintar electronic de precizie ar fi suficient. Link to comment
Alexbodo Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Ideea era, daca un mecanic ar avea probleme la montarea motorului sau, ma rog, mari dificultati in ansamblarea motorului de la stadiul de motor demontat de pe masina.Vreau sa termine reparatia masinii cat mai repede si cat mai bine tocmai de aceea am ales varianta cu bloc motor complet echipat cota 0.Deocamdata mecanicul (acelasi care a reparat-o si prima oara) nu are timp sa se ocupe de ea. Link to comment
Alexbodo Posted October 21, 2012 Author Share Posted October 21, 2012 (edited) Pentru cei interesati, s-au pus in vanzare blocuri motor complet echipate si chiulase la magazinele Radacini.cielo euro 3 A15SMS si nubira. Edited October 21, 2012 by Alexbodo Link to comment
abarth_mcm Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Pentru cei interesati, s-au pus in vanzare blocuri motor complet echipate si chiulase la magazinele Radacini.cielo euro 3 A15SMS si nubira. Stii cumva si preturi estimtive? Merci Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now