alx Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Nu mai recomand NIMIC. Incerc doar sa explic care sunt, in viziunea mea, avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni. Oricum, unu' care isi cumpara masina orientandu-se numai dupa forumuri trebuie sa fie dus rau... Link to comment
AND Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) Da mai sigur si marmota... "> (referitor la consumul unei Leganza) Cielo iti ia 10l vara , cu motor de 75 cai si Leganza iti ia doar cu un litru mai mult + AC si 135 cai ? ha ha ha ho ho si asa mai departe Din nou afirm .. poate prin Rm Valcea la ovi jer acolo nu exista trafic , dar in bucuresti esti terminat la buzunar de orice benzinara de peste 100 cai. Edit pt dragos82 : vezi ca Leon e doar o idee , nu cred ca-l gasesti la doar 8000 euro. Totusi ar fii inteligent sa mergi pe ceva nemtesc sau by VW ( Golf IV , Bora , Astra , Cordoba , Octavia ) Edited May 11, 2005 by AND Link to comment
alx Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Pai da bai nene AND dar alea le gasesti numai la peste 100 de mii de km. Iar daca au mai putin, ai sanse 99% sa fie manarite. Link to comment
tolin Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Caii putere inseamna turatie, cum sa consumi mai mult cand motorul merge subturat in aglomeratii ? Doar daca depasesti prin refugiul de tramvai de pe partea opusa si/sau faci la dreapta la stop de pe banda 4. La traficul din Buc. consumul cel mai mare este la ralanti. Link to comment
steph Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) daca nu aveai cielo ... iti recomandam cielo sincer... suma asta de 8k ieuroi e tare nenorocita nu ajunge pt. o masina noua dar ajunge pt. o masina capabila la sh la limita ... de unde daca stai sa te gandesti ca o sa mai bagi ceva banuti imedita macar pe o revizie schimb de consumabile si pe urma doamne fereste eventuale probleme ascunse... cu 8k euro poti sa mergi pe diversi dealeri si sa vezi ce masini gasesti nu cu mult mai scumpe ... platesti un avans capabil gen 75 - 80 % si porma 3 ani sa spunem platesti o rata derizorie ... si cred ca esti cel mai avantajat. cum tu iti cunosti buzunarele mai bine ca noi ramane sa iei o decizie ... si eventual ce vrei de la noua masina bafta Edited May 11, 2005 by steph Link to comment
AND Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) Daca iei sh-ul de la noi si nu din strainatate , il iei cu mai putini km la bord. @tolin_afc: " Caii putere inseamna turatie, cum sa consumi mai mult cand motorul merge subturat in aglomeratii ? " In aglomeratiile din buc , motorul mai mult sta la relanti decat merge , iar indiferent de conditii , un motor puternic va consuma intotdeauna mai mult decat unul mai slabut. Vad ca nici tu nu esti din buc , dar sunt sigur ca poate sa confirme orice membru daewooclub din buc, ce inseamna un drum dimineata la 7:00AM din dr taberei pana la agronomie ..eu stiu ce inseamna pentru un Tico sau un Oltcit ..dar pentru o Leganza nu pot decat sa-mi imaginez si sa ma ingrozesc! Edit : Bine ca mi-am amintit! Vecinul meu cu care am mers de multe ori pe ruta dr taberei - agronomie ..spre facultate , avea un Ford Scorpio de prin 97 , in stare f buna , cu motor de 2.0 si 130 cai DOHC ( e cumva asemanator celui de pe Leganza? ) In fine , consumul banuiesc ca nu poate fii decat ASEMANATOR! Iar masina ii manca 15l/100km in fiecare dimineata mizerabila! Pe final , a renuntat la ea si si-a luat un Astra DTI. Edited May 11, 2005 by AND Link to comment
ovi_jer Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 AND te deranjeaza faptul ca leganza consuma putin? Uite consumurile date de constructor : http://www.daewooauto.ro/modele/leganza/tehnic.php Link to comment
hellcat Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Bine ca mi-am amintit! Vecinul meu cu care am mers de multe ori pe ruta dr taberei - agronomie ..spre facultate , avea un Ford Scorpio de prin 97 , in stare f buna , cu motor de 2.0 si 130 cai DOHC ( e cumva asemanator celui de pe Leganza? ) In fine , consumul banuiesc ca nu poate fii decat ASEMANATOR! Iar masina ii manca 15l/100km in fiecare dimineata mizerabila! Pe final , a renuntat la ea si si-a luat un Astra DTI. Eu nu inteleg de ce va aventurati voi, care chipurile va intereseaza economisirea unui gram de benzina, in comparatii aiuristice ca in cazul celei de sus. Leganza consuma urban, iarna, sub 13%. Nu vad unde e problema si de ce intelegeti asa greu. Link to comment
AND Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Oameni buni , ceea ce spune constructorul nu se aplica in orase aglomerate precum bucurestiul!!!!! Nu inteleg de ce nu intelegeti voi asta! Un Clio dCi care consuma 5.3 urban (zice renault) , in bucuresti la "rush hour" ia cel putin 7l! Asa stau lucrurile ..asta e realitatea Link to comment
ovi_jer Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Bun.Deci loganul are consumul la fel ca leganza .Consuma 15% in bucuresti? Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Si daca te uiti pe threadul de consum la Matiz o sa vezi consumuri in oras mult mai mici decat a declarat constructorul. Explic-o pe asta atunci, tinand seama ca nu toti cei care au scris acolo sunt din afara Bucurestiului! Link to comment
AND Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) Eu sincer nu vreau sa mai creez scandaluri pe seama mea p'aici dar nu pot sa cred ca voi chiar va luati dupa acel consum de pe site-ul daewoo 10.8 nu stiu cat era. Acelasi consum cu un logan. Logica acum : Leganza 2.0 135 cai sa consume cat un Logan 1.6 90 cai ? Doar mie mi se pare cam ciudat? Pe de alta parte , sunt absolut sigur ca in rm valcea sau brasov etc ..unde traficul este mai putin intens , Leganza poate scoate 11-12 max vara cu A/C , dar in bucuresti asta duce pe la 13-14 , iar iarna 15 pe putin. Doar asta rog sa intelegeti , consumul depinde si de conditiile drumului. @zmeu : foarte posibil cei care inregistreaza consumuri mici cu Matiz-ul prin bucuresti , sa nu aiba treaba dimineata pe aglomerare (zona pod grant , unirii , centru etc) Edited May 11, 2005 by AND Link to comment
Satori Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Bla bla bla... incercati voi sa il convingeti pe AND cu argumente logice sau provenite din experienta. Ca viata e lunga si va permiteti. In cel mai rau caz, sunteti posesorii unor exceptii. Link to comment
tolin Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Edit : Bine ca mi-am amintit! Vecinul meu cu care am mers de multe ori pe ruta dr taberei - agronomie ..spre facultate Scuza-ma, n-am vrut sa ofensez cand am vorbit de tractoare si lucrari agricole, nici nu m-am gandit la facultate sau profesie, erau doar figuri de stil. Link to comment
AND Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 heh , nu sunt student la agronomie fftopic: Link to comment
BogdanG Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Bun.Deci loganul are consumul la fel ca leganza .Consuma 15% in bucuresti? <{POST_SNAPBACK}> Loganul nu consuma in Bucuresti decit 9% (1,4MPI) si 9,5% (1,6MPI) mers la normal nu formula 1 . Link to comment
Mircea Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Logica acum : Leganza 2.0 135 cai sa consume cat un Logan 1.6 90 cai ? Doar mie mi se pare cam ciudat? Mai ia mataluta in calcul urmatorii factori: 1. Tehnologia motorului (DOHC vs OHC, 16 v vs 8 v) 2. Coeficient aerodinamic ( nu stiu exact care sunt dar se vede cu ochiul liber... ) 3. Raportul greutatilor, adica kg/CP. Tot ce am zis mai sus conduce la o eficientizare a functionarii motorului, ceea ce inseamna ca motorul - si implicit carburantul - este folosit mai eficient. Tot dupa "logica" ta, intreaba cat consuma o supernova cu motorul de 1,4, cat consuma o solenta cu motorul de 1,4 si cat consuma un Logan cu 1,4... si cat consuma un punto de ex. cu 1,4... Si n-am amintit de un alt factor si anume etajarea cutiei de viteze... Link to comment
alx Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Nu stiu daca mai are rost sa ma implic in aceasta discutie... oricum am sa incerc ca asta sa fie ultimul post in topicul asta... Daca un om considerat cu experienta si cerebral de unii incepe sa zica ca loganul consuma 15% inseamna ca ne pierdem timpul. @mircea: motoarele 8v consuma mai putin decat 16v, aerodinamicitatea se apropie de zero ca factor in consumul urban, greutatea e un factor foarte important si la fel e si etajarea cutiei. @and: daca vei avea si tu un diesel candva, vei observa ca cel mai mult conteaza la diesel TURATIA si mai putin apasarea pedalei. De aceea, nu e exclus sa intalnesti cazuri in care masina diesel consuma mai putin in oras decat in afara (in special la aspirate, nu la turbo). De ex, VW Transporter 1.6d, '87, 240k km consuma in oras 6.5-7 si in afara 8, la vit maxima de 80km/h (4 trepte). PS: Ca o incheiere, chiar as vrea sa vad ce masini si cat de incantati vor fi de ele initiatorii topicurilor Dragos si AND... Link to comment
panzer Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Daca consumul e principalul Clio Symbol 1.5dci. E 10.000 nou deci seccond (de 1 an si ceva ar putea fi 8.000). Daca masina nu e hartanita zdravan in primii 2-3 ani nu are probleme majore. Printre cele mai bune consumuri in oras pe benzina te poti uita si la o Solenza. Leon-urile sunt scumpe si "beneficiaza" de aceeasi fiabilitate si preturi la piese/manopera ca si VW. (deci nu chiar ieftin = 12e + tva/ora) M-am uitat si eu pe ce pot schimba taurasul dar pana nu fac rost de 14.000 nu ma bag. Nu prea merita! Banii pierduti din vanazarea unei masini aproape noi (~1 an si un pic, ca si la tine) sunt prea multi pt a merita schimbul. Dupa degustibus-ul meu pana pe la Almera/Corrola/Lacetti nu prea ma intereseaza schimbul (vorbesc de masini noi). Link to comment
Mircea Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 @mircea: motoarele 8v consuma mai putin decat 16v, da, dar pentru a obtine aceiasi putere de la un motor cu 8 v iti trebuie o cilindree mai mare! a se vedea 1,6 DOHC de pe nubira 106 CP si respectiv 1,6 OHC de la logan care are 90 de cai. ca si echivalenta poti compara consumul unei masini de aceiasi putere, dar care are 8 v. Nu ma dau specialist, dar mai mult ca sigur un motor cu 8 v de 106 CP va consuma mai mult decat al meu! La asta m-am referit cand am zis de tehnologii. Oricum, la 8000 de euro e greu de ales intre un sh mai performant (dar cu riscurile unui sh!!!) si o masina noua mai putin performanta. Eu personal nu as baga multi bani intr-o masina noua de top in Ro, cel putin inca 2-3 ani, pana se mai fac sosele! Apoi, daca te arunci la o masina nou sa zic undeva la 10000 cu rate sau imprumuturi, tine cont si de cheltuielile ulterioare: intretinere, asigurari etc... Link to comment
expero 16V Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Revin ca vad ca v-ati dat in barci : 8000 Eur Octavia 1.9 Tdi de 90 de CP cu carte de service pana-n 80.000 km. Nu-i avantajos? Link to comment
AND Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Nu gasesti pe planeta asta , de vanzare Octavia TDI sh cu mai putin de 100.000km la mai putin de 10.000 euro!! Crede-ma ca am cautat Si daca se intampla sa gasesti vreuna , probabil e de pe unde se agata harta-n cui. Este greu , chiar greu cu max 8000 euro! Mai intai este normal sa cauti clasa compacta , si daca ai noroc (DACA) , vei prinde un Golf IV sau Astra G. Insa daca n-ai noroc , nu-ti ramane sa mergi decat pe urmatoarele sh-uri : Fabia , Clio , 206 , Polo , Corsa , Ibiza , Fiesta , Punto! Ah da , si Nubira sau Leganza ..ca deh! Link to comment
expero 16V Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 La 8000 de euro e normal ca n-o sa gasesti Octavia - Golf cu 50.000 km. Pt. ca sunt dieseluri si asta e mentalitatea din Romania.. Insa este oferta la Opel Astra Classic ( G ) cu motor de 1.4 benzina , AC si alte aspecte , pret 9000 Eur DDP . Eu zic ca-i bine la banii astia , pt.ca e masina noua. Link to comment
alx Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 vezi aici preturile de la astra ala vechi. 10650 cel mai ieftin. Cu reducerea de 1k euro de ce nu ma insel. de ce nu ma insel e fara a/c, fara geamuri electrice, etc. Numai cu servo. Chiar si daca ar fi cu cele de mai sus incluse e mai scumpa cu 2500 de euro... decat bugetul de 8000. Link to comment
AND Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Dotari standard pentru Classic II : Volan cu 3 spiţe ABS Cadrane negre la indicatoarele de bord Tetiere închise faţă (textil) Tablieră compartiment bagaje Torpedou fără iluminare Discuri frână faţă, tamburi spate Servodirecţie asistată electro-hidraulică (EHPS) Scaune faţă cu spătar reglabil Capac rezervor cu posibilitate închidere Roată rezervă full-size (jantă oţel) Imobilizator electronic Carcase oglinzi exterioare, negre Airbag frontal pasager Airbag frontal şofer Pregatire instalare radio, stereo, fără telefon Ştergător/spălător lunetă cu ştergere intermitentă Antenă scurtă acoperiş Bandouri laterale de protecţie, negre Jante oţel 6Jx15, negre cu capac roată Jante oţel 6Jx15, negre cu capac roată Mâner hayon, negru A treia tetieră centrală spate închisă (textil) Pneuri 195/60 R 15-88 H Pneuri 195/60 R 15-88 H Display cu triplu afişaj: oră, dată/radio, temperatură exterioară Daca avea si A/C + geamuri , era chilipir. Link to comment
Recommended Posts