Jump to content

Acvaplanarea


Vi s-a intamplat? Ati controlat-o? tehnici  

124 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Acvaplanarea este fenomenul de plutire a rotilor pe sun strat subtire de apa ce acopera calea de rulare (la viteze mari)

 

Initiatorul topicului stie, altii nu stiu.

Oricum, unii isi-au dat seama ca au acvaplanat de abia dupa ce isi citesc raportul politiei.

Link to comment
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu...am acvaplanat si eu...

Am intrat intr-o curba cu Kalosul...230 la ora avea...Va vine sa credeti?

 

Mie sincer nu...

Voi jucati ruleta ruseasca pe drumurile patriei, cand stergatoarele voastre nu pot face fata voi mergeti cu viteze de astea...voi sunteti inconstienti nu cei care reduc viteza, iar "mucosii" aia care zici tu poate sunt cu sotie, cu copii in masina si vor sa ajunga intregi acasa.

Link to comment
Si mai am experiente din astea gramada, ca pentru mine faptul ca ploua, de cand am ABS si Aveo, nu ma prea intereseaza.

...

Am facut multe acvaplanari si cu Solenza, fara ABS, si efectiv, cand se blocheaza aiurea rotile, nu o mai poti redresa, decat daca te stii.

Acvaplanarea are legatura cu ABS-ul in masura in care masina nu franeaza si deci, eviti rasucirea ei, iar redresarea ei este posibila, doar daca ai iesit din acvaplanare. Deci, asocierea cuvintelor acvaplanare, ABS si redresare este un non-sens. Si cand acvaplanarea apare la viteze de peste 60 km/h, a spune ca ai controlat acvaplanarea la 170 km/h este o gluma involuntara, izvorata din necunoastere.

Edited by tolin
Link to comment

OFF:

Interesant topic... Acum imi dau seama ca sunt inspirat ca merg cu antena de pe plafon rabatata in pozitia mai joasa. Altfel as risca sa ma pomenesc ca mi-o agata vreun zburator cu toba.

In alta ordine de idei, credeam ca acvaplanarea este fenomenul care are loc in cazul celor care sar frecvent cu masinile de pe splai in Dambovita ...

Edited by Julius
Link to comment

Sau tu!

 

2.6 Se interzice şi se sancţionează ...:

- mesaje ce au scop de a atrage atenţia moderatorilor asupra unor mesaje din forum (aceste notificări se trimit către un moderator sau administrator STRICT PRIN MESAJ PRIVAT)

Link to comment

Faaain topic, daca nu era primul post, mai era cum mai era. Poll-ul e ok, dar continutul primului post e naspa rau... Man, sa dea Domnu' sa NU ma intalnesc niciodata cu tine pe sosea, sincer ma bagi in sperieti. Si eu care credeam ca am unele probleme in ceea ce priveste condusul agresiv- vad ca-s la gradinita - in comparatie cu tine, doctor honoris cauZa.

Bafta multa cu teribilismul! Atat ma rog- sa nu moara nimeni din cauza ta.

Link to comment

Azi am avut o usoara strangere de inima. Veneam dinpre greci, trecusem de Sofia si intrasem deja pe "autostrada". De dinainte de Sofia incepuse sa ploua, iar la iesire ploua destul de tare, ba chiar erau portiuni unde o turna. Eram pe banda a 2-a, cu ceva de genul 90 si, la intrarea intr-o curba destul de usoara la stanga, vad in urma celui din fata mea ridicandu-se perdelele de apa in laterale. Iau instinctiv piciorul de pe acceleratie si tin bine de volan. Simt cum masina are o usoara tendinta de a merge "drept", o las in legea ei (nu era nimic pe banda 1) si ma "repliez" incetisor. Simt rotile ca "prind" (abia atunci am realizat ca aveam cruise control-ul cuplat, degeaba am luat eu piciorul de pe acceleratie, neapasand frana, el si-a vazut de treaba - nu stiu daca a fost bine sau rau). Asta a durat cateva secunde si il vad pe cel ce ma "avertizase" ca o taie destul de brusc spre dreapta, fara se semnalizeze, si se repliaza pe banda de urgenta. Cand trec pe langa el, observ ca avea mai mult de jumatate din partea stanga, de la bot si pana pe portiera din spate, rasa pe parapetul dintre sensuri. Era un BMW, pacat de el saracu'. Cred ca soferul a tras o sperietura zdravana. Rechinul, mai obisnuit cu apa pesemne, a scapat. Oricum, am avut cu totii noroc. Putea sa iasa un carambol de cosmar.

Link to comment
Initiatorul topicului stie, altii nu stiu.

Oricum, unii isi-au dat seama ca au acvaplanat de abia dupa ce isi citesc raportul politiei.

Cand am zis asta:

Eu am senzatia ca initiatorul topicului habar n-are ce-i aia acvaplanare.

Ma refeream la acest initiator:

Mi s-a intamplat de multe multe ori fenomenul si doar de doua ori am avut mari-mari emotii, desigur, puteam sa si mor.

 

...Si mai am experiente din astea gramada, ca pentru mine faptul ca ploua, de cand am ABS si Aveo, nu ma prea intereseaza. Eu merg ca pe uscat si n-am busit pe nimeni niciodata. Cu Sparkul fara ABS si fara stabilitatea Aveo-ului, am avut ceva "grabiri de batai de inima", dar nici cu ala n-am avut incidente neplacute. Cu Dacia mea veche, 1310, nu faceam dinastea, pentru ca pur si simplu, nu putea masina.

 

Sunt oricum, foarte multumit de franele si de ABS-ul de la Aveo, dar cel mai multumit sunt de cauciucurile cu care a venit echipata, (si care sunt duse complet si trebuie schimbate

 

Am incercat multe, chiar multe, pana acum cu masina asta, vorbesc din probate, nu din auzite, cel mai important este treapta de viteza, sa fie inferioara (2-a (daca ai 30-60 si iei o curba pe apa), 3-a (daca ai 80-110 si iei o curba pe apa) si 4-a (si iei o curba pe apa la 130-160)), turatia masinii sa fie minim 3500-4000 rpm, si neaparat, sistemul de franare cu ABS. Am facut multe acvaplanari si cu Solenza, fara ABS, si efectiv, cand se blocheaza aiurea rotile, nu o mai poti redresa, decat daca te stii.

Link to comment

Scuze, dar eu acolo vad doar un bemveu care face niste tentative de cerculete si drifturi. Atat. A, intr-o parcare (fie ea si goala). Intr-o situatie reala, pe sosea, pun pariu ca o pune de-a curmezisul sau iese cu ea in decor. Oricum, e slabuta prestatia.

Link to comment

Nu mi s-a intamplat sa acvaplanez pana acum. Am Goodyear Esperance pe masina si sunt mai mult decat multumit de ele. Pana sa imi cumpar gumele astea aveam gume de iarna pe ea, si nu cred ca vreti sa aflati ce sentiment am avut cand am facut parcarea laterala ci spatele si m-am dat jos din ea si am vazut pe jos cauciuc ramas (erau cam 35-37 de grade afara). Daca sunteti interesati pot pune si poze sa vedeti cam ce a ramas pe asfalt

Link to comment

Eram pe sosea undeva prin judetul Braila, mergeam la Bucuresti si era inca semiintuneric (cand plec la Bucuresti de obicei o tai pe la 4 dimineata) si tocmai plouase in noaptea aia. Mergeam eu linistit, nu stiu cat aveam, 80-90 ceva de genul...Oricum...odata simt ca masina scapa de sub control, nu tare dar suficient cat sa ma incordez si sa pun mainile bine pe volan, tocmai trecusem print-o balta de 2-3 cm acumulata in santul format de trecerea tirurilor pe marginea carosabilului. Aveam vreo 2-3 luni de cand luasem carnetul si era prima data cand ma intalneam cu atare situatie. Norocul meu ca nu aveam viteza foarte mare si ca aveam aderenta pe rotile din stanga.

Altfel, am mers de multe ori pe ploaie, chiar si torentiala dar nu am avut probleme, in general sunt cu ochii dupa balti si le evit sau in cel mai rau caz reduc viteza cand trebuie sa trec prin ele. Sincer e mai sanatos sa ajung intreg in partea ailalta decat sa 8-X

 

Acum, oarecum offtopic, eu inteleg ca Aveo o fi masina buna dar sincer, nici cu un Mertz, BMW, Opel sau orice alta marca de masina, oricat de performanta ar fi ea, nu m-as risca sa fac giumbuslucuri din astea...pana la urma vorba lui @Tolin, sistemele de siguranta sunt calculate sa te salveze pana la un punct, dupa aceea intervine selectia naturala > :) > :) > :) > :)

Edited by raven84
Link to comment

Am intalnit deseori fenomenul de acvaplanare,din pacate destul de des dupa ce am schimbat cauciucurile pe fata foste toyo cu bridgestone.Chiar la iesirea din Pitesti catre Brasov in localitatea Maracineni pe prima banda de mers la fiecare ploaie mai zdravana se produc adevarate lacuri.Aveam o masina de teren in fata mea dupa care ma tineam si o raba pe sensul nostru care mergea incet.Cel din fata a trecut pe banda de la margine si eu dupa el.El a trecut cu bine,eu nu(cred ca si de la valurile care le-a facut cel din fata).Aveam sub 60km/h (mult prea mult pentru ce apa era acolo) si am pierdut complet controlul volanului,urma o groapa in fata si am incercat tardiv sa o ocolesc.Instant am calculat traseul de iesire in decor si mi-a iesit.Am pus volanul pe directia inainte cu frana de motor si la iesire am ocolit milimetric un stalp si apoi o ghena de gunoi.A trebuit sa astept si vreo 15 minute ca nu mai vroia sa porneasca>fise pacatoase,facuse o baie generala motorul.De atunci m-am linistit,nu-mi mai trebuie depasiri prin balti.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...