Fujito Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Buna seara , problema a inceput in felul urmator : Am iesit seara cu masina in oras cand vremea nu era tocmai favorabila si am ajuns la destinatie ok , dupa ce am vrut sa plec de acolo masina a pornit ok dar : - Masina dadea semne ca nu mai avea putere : stergatoarele mergeau greu , martorii de bord si farurile luminau foarte slab . - La mers cu a doua masina dadea semne sa moara , la turatie mai mare cu toti consumatorii opriti (da am mers fara lumini pana acasa) isi revenea . - Ajuns acasa am lasat masina sa mearga la relanti si a murit - Baterie avea ochiul magic negru Urmatoarea zi am luat de la taicamio curent 5 minute dupa care am pornit-o , a mers masina vreo 10 minute nici un semn la ochiul magic al bateriei (era tot negru) - Am scos in timpul functionarii masinii borna minus a bateriei si masina a murit subit Intrebarea mea este urmatoare : -Care ar putea fi cauza ? -Cat ar costa reparatia in service ? -Se poate repara si in fata blocului ? Eu personal suspectez ori alternatorul ori bateria (Un Zap de 2 ani vechime) , tin sa va multumesc pentru gazduirea postului si as fi recunoscator pentru sfaturi si ajutor . Link to comment
cris06 Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 (edited) Poneste "gigantul" si verifica cu un voltmetru de cc la bornele bateriei tensiunea de incarcare. Daca aceasta nu scade sub 13,8 V cu consumatori importanti porniti (climatizare, faruri, dezaburire, stergatoare) te orientezi spre incarcarea bateriei la un redresor. Incarc-o (dupa posibilitati) si vezi comportamentul. Daca faci drumuri scurte in oras, acumulatorul e problema. Edited February 5, 2014 by cris06 Link to comment
Fujito Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Deci sa dau voltmetrul pe DCV si sa il pun pe bornele bateriei cand aceasta este pornita cu ajutorul altei masini. Ideea este ca daca declupez bateria in timpul functionarii masinii aceasta moare , nu ar trebui sa functioneze in continuare pe alternator ? Tin sa mentionez ca bateria este moarta acum are in jur de 7-9 volti , daca o pornesc cu cabluri de la alta masina pot verifica cu voltmetrul daca incarca alternatorul ? Nu ma pricep ... intreb si eu ca "prostul" Link to comment
cris06 Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Nu, masori dupa pornirea masinii cu bateria ei. Bateria nu se deconecteaza in timpul functionarii motorului! Alternatorul nu functioneaza fara baterie! Idiot e cel ce te-a sfatuit sa faci asemenea teste! La tensiune (in gol) sub 12 V te gandesti la: incarcare sau schimbare baterie. Link to comment
Fujito Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Deci sa inteleg ca nu este alternatorul defect ? Cum aflu exact daca este bateria sau alternatorul defect ? Bateria nu trebuia sa se incarce daca a fost pornita masina cu ajutorul cablurilor de la alta masina ? Link to comment
tomis Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Bateria aia cu ochiul negru si 7-9 V este in mare necaz. Nu trebuia sa se descarce mai jos de 10 V... Trebuie neaparat sa incerci sa o incarci pe un redresor (sanse de recuperare mai sunt), dar va sta multe ore bune pana se face ochiul verde. Posibil alternatorul nu mai merge, s-a consumat excesiv din baterie si asta s-a descarcat. De regule, daca a pornit si alternatorul este bun, merge si cu bateria daramata. Poti sa masori cat scoate alternatorul, cu motorul pornit si cablurile ramase pe bateria ajutatoare (daca e pe o masina, sa fie aia oprita). Link to comment
sergiu2010 Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 (edited) Deci sa dau voltmetrul pe DCV si sa il pun pe bornele bateriei cand aceasta este pornita cu ajutorul altei masini. Ideea este ca daca declupez bateria in timpul functionarii masinii aceasta moare , nu ar trebui sa functioneze in continuare pe alternator ? Tin sa mentionez ca bateria este moarta acum are in jur de 7-9 volti , daca o pornesc cu cabluri de la alta masina pot verifica cu voltmetrul daca incarca alternatorul ? Nu ma pricep ... intreb si eu ca "prostul" In mod normal,daca alternatorul nu mai incarca ar trebui sa se aprinda martorul *baterie* in bord.Daca este aprins e clara treaba,daca nu, cel mai bine ar fi sa verifici tensiunea de incarcare cu un voltmetru , cu motorul pornit evident si fara sa fii cuplat cu cabluri la alta masina pornita.Tensiunea ar trebui sa fie intre 13,8 si 14,4,indiferent daca ai consumatori porniti sau nu. Edited February 6, 2014 by sergiu2010 Link to comment
Fujito Posted February 8, 2014 Author Share Posted February 8, 2014 Ramane de vazut , luni o voi "desface" , iar bateria este pe redresor acuma are vreo 4 ore momentan Link to comment
Fujito Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 (edited) Am verificat masina cu multimetrul si situatia sta in felul urmator : - Bateria pusa pe masina (masina oprita) - 12,9 V - Baterie pusa pe masina masina pornita relanti 12,9 V - Masina turatie constanta valoarea creste treptat maxim pana la 13,8 dar apoi incepe sa scada treptat (fara consumatori) - Masina pornita consumatori porniti valoarea tinde sa scada sub 12,9 pana cand se opresc consumatorii Ce este de facut ? Slab miros de ars in zona unde este pozitionat alternatorul (confirmata de inca 2 oameni) Edited February 9, 2014 by Fujito Link to comment
sergiu2010 Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Eu zic sa demontezi alternatorul de pe masina,si sa-l desfaci,si cu putin noroc poti vedea problema.Problemele pot fi multiple gen contacte imperfecte,diode topite,samd.In afara de releul de incarcare, cu un multimetru se pot verifica toate componentele alternatorului dupa demontare. Link to comment
Fujito Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 (edited) Deci situatia sta in felul urmator : Alternator nou 300 lei Diode 90 lei Releu Incarcare 50 lei Voi desface maine alternatorul . Multumesc pentru ajutor Edited February 9, 2014 by Fujito Link to comment
Fujito Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Inlocuit bloc diode arse cu unele noi si schimbat releu de incarcare datorita faptul ca din cauza acestuia s-au ars diodele . Cost piese : - Releu incarcare -50 lei - Bloc diode -68 lei - Borne noi (optional) -13 lei - Manopera -64 lei Total : 195 lei garantie 3 luni din partea service-ului Link to comment
Tarabutzu Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Salut baieti. Probleme iarasi la tarabutz. Am plecat azi la tara,si pe drum am simtit ca nu mai are vlaga. Apasam acceleratia degeaba, ca murea vazand cu ochii.Intr-un final a murit. Am ajuns acasa tractat,nu mult vreo doi km. Ajuns in curte,am pus aparatul de masura pe ea. De pornit porneste bine,la relanti am tensiune 10,8. Cand accelerez tare,nu se vede o schimbare semnificativa,adica variaza intre 10,8 si 11,4, acceleratia in sine nu schimba nimic. Nu am pornit consumatorii sa vad daca scade tensiunea.Oricum, cand s-a oprit pe drum, aveam consumatorii: faruri,ventilator, radio, dezaburire. Am luat bateria sa o pun pe redresor. Stie cineva cati km pot parcurge doar pe baterie? Si intrebarea de baza: stie cineva cam ce ar putea fi defect la alternator? Multumesc anticipat. Link to comment
Tarabutzu Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Am gasit sa comand un echivalent al releului,care e cu surub in locul mufei.Electricianul a spus ca e la fel,doar mufa difera. Am descoperit singur ca,daca ai curent in baterie 13 v, poti merge doar pe baterie, FARA CONSUMATORI cel putin 30 km. Sper sa nu supar pe nimeni,am postat sa vada si altii care mai patesc ce am patit eu, si sa invate cate ceva. S-aveti sanatate. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now