Jump to content

Turometru Tico!....


Recommended Posts

dupa lungi cautari se pare ca am gasit unul care merge direct fara adaptari:

 

http://www.lampa.it/eng/Prodotti_scheda.asp?P=1000.8

 

se pare ca respectivul turometru ar avea si un shift light si pretul ar fi de 66 eur cu tot cu tva la firma asta

 

Horguem Tuning

Str. Splaiul Crisanei nr 13, ap 12

Oradea

tel/fax:0259-436144

GSM: 0745-268665

 

Errr...

am uitat sa mentionez ca inca astept o confirmare de la producator cum ca ar merge pe 3 cilindrii desi dealurul de la noi a zis ca merge...

 

Mai jos atasez si o poza

Mentionez ca este iluminat albastru :D

post-688-1116235986_thumb.jpg

Edited by pesteimputit
Link to comment

Probabil turatia de schimat viteza.

E clar un turometru pentru "entuziasti", altfel butonul asta n-ar avea ca sa caute pe "fata".

Sau poate e pentru schimbat numarul de cilindri: mai pui unul, mai rotesti un pic spre dreapta, mai pierzi unul (sau o bujie), mai rotesti un pic spre stanga :-?

Link to comment

exact!

daca ai motorul ca din fabrica schimbi de exemplu la 6000 (optim din viteza 1 in 2)

daca incepi sa schimbi filtre tobe etc atunci turatia optima de schimbare e mai sus de exemplu 6100

daca schimbi arbore cu came poate 6500

turbo... 6800

si tot asa

partea ptoasta e ca la cutiile noastre ala nu are nici o noima pentru ca intervalele de turatie difera de la treapta la treapta (treptele sunt calculate pt consum minim, etc.)

la masinile sport schimbatorul de viteze are treptele dupa criteriul acceleratiei maxime. si de obicei sunt intervale de turatie egale pe fiecare treapta - deci schimbi la aceeasi turatie. de ex 6800 pui sa se aprinda ledul laturatia aia si iti spune el cand sa schimbi :lavolan:

Link to comment

pai si ce mah, ticoloshii nostri nu sunt SPORT ?!?!?!!?!?!??

 

atunci de ce se chinuie SORAN cu filtru conic si evacuare borla, de ce se chinuie tico_rs cu borla si cu weight reduction... de ce se chinuie atatia si atatia ?

 

si ce, vrei sa zici ca eu n-am masina sport ? pai la confortul pe care mi-l ofera, macar sport sa fie.

Link to comment

si peste se vachinui cu un filtru sport imediat ce va sti de unde sa il cumpere ca s-a saturat de cautari... :(

 

so please spuneti de unde iau un ca&n conic ca mai am nitel si ma apuca dracii...

 

in alta ordine de idei baietii de la lampa inca nu au raspuns...

Link to comment

Cred ca butonul de SET este ptr a regla ca turometrul sa functioneze pe 2,3,...8 cilindri , in functie de tipul motorului . Parera mea , nu dati cu pietre :) >-

Edited by ToPser
Link to comment

Mijto, pot sa-mi pun 7 cilindrii la Matiz cu turometrul asta. Setarile legate de nr. de cyl se pun la spate, ca nu umbli toata ziua la ele. Pot-ul este pentru setarea semnalizarii limitei de turatie, nivel la care se aprinde lejul.

@ToPser> am dat cu gluma, nu cu pietre, sper sa nu fie cu suparare.

Edited by tolin_afc
Link to comment

DA e pentru turatie intradevar de la cat sa inceapa sa clipeasca lumina rosie. Am avut un turometru care avea cutiuta separata cu un procesor care iti controla si seta ce vroiai ...putea sa si inregistreze la o cursa de exemplu la cat ai schimbat si dupa ii dadeai play sa vezi cum ai mers si el iti arata prin miscarea acului exact cum s-a turat motorul si cum ai schimbat. Ala insa sarea de 200 euroi

Link to comment

tolin_afc noi ne gandeam ca setezi numaru de cilindrii in functie d c masina ai si de cati cilindrii nu cati vrem noi sa punem sau s acredem ca avem ;)

 

deci becu e pt. schimbatu` turelor...

 

in alta orfine de idei e turometru pt. motor in 3 cilindrii ? sau are vreo setare prin spate sau ceva ca sa il setezi in conformitate cu nr. de cilindrii al masinii pe care e montat?

 

sper ca editu` a clarificat lucrurile :D

Edited by steph
Link to comment

Bre, voi cititi inainte de a scrie ceva ? Stilul asta de replici, scrise in doru' lelii, doar de dragul de-a vedea aparand din nou avatarul in topic, atrage repede-repejor un ban ! :-W

 

Tolin_afc a spus ca potentiometrul regleaza TURATIA la care vrei sa se aprinda becul, n-are nici o treaba cu cilindrii. Vrei sa mergi sportiv, pui potentiometrul la 6000 rpm, becul se aprinde la 6000 rpm; vrei sa mergi normal, pui la 3000 rpm, becul se aprinde la 3000 rpm. Setarea pentru numarul de cilindri este statica, nu umbli la ea dupa ce-ai facut-o decat daca pui turometrul pe o masina cu alt numar de cilindri.

Link to comment
... dupa ii dadeai play sa vezi cum ai mers si el iti arata prin miscarea acului exact cum s-a turat motorul si cum ai schimbat.

este singura solutie sa ajungi sa schimbi perfect. dupa ureche si sa tot imbunatatesti - aici trebuia mai sus - aici am scimbat prea repede si tot asa, din aproape in aproape te apropii. (asta la un cu totul alt nivel decat discutam noi aici, si nu pentru cutiile astea)

oricum eu m-am apucat demult sa modific un turometru si sa-i pun si shiftlight reglabil, dar ata nu face obiectul discutiei asteia

Edited by ZLI
Link to comment

@steph Si eu cred la fel-El vorbeste si TU intelegi separat!!!

 

Numerele alea nu sunt pt. nr. de cilindrii sunt pt nr. de "ture" Atat de greu de inteles???

Link to comment

deci initial asa am spus si eu ... ulterior m-am gandit si la ipoteza setarii numarului de cilindrii O SINGURA DATA SI ANUME LA INSTALARE. Cum ipoteza asta s-a dovedit eronata am ramas la ideea ca il setezi la cat vrei sa se aprinda becu cu pricina in functie de cum vrei sa conduci ... mai sportiv sau la consum etc.

 

e greu sa detaliez firu neintelegerii... cert e ca ne-am lamurit am si glumit am facut si un pic de bascalie doar dasta e forum right? :thumbl:

 

haideti mey de ce naiba am iar avertizarile crescute?

Edited by steph
Link to comment

setul ala seteaza niste preseturi pt shift light

adica si prin urmare :

sa zicem pe 1 ai setat la 3300 rpm pe 2 la 3500 pe 3 la 4000 si asa mai departe

cand indicatorul ala e pe 1 shiftlight se parinde la 3300 cand e la 2 se va aprinde la 3500...

etc...

got it ? :D

oricum problema este ca inca nu am primit un raspuns...

Link to comment

Dar unde e 1 ala, ca eu vad ca incepe cu 2 ? Si apoi, pe ce criterii s-au facut preseturile, ca astea depind de motor, de cilindree, de stilul de condus, de relief, de clima, de ce vreti voi ? Cate presetari ar trebui sa fie intre 2000 si 8000 rpm ?

Altfel, mai am o dilema: sa fie un turometru discriminator, ca nu poate fi setat decat pentru turatii mai mari de 2000 rpm ? Cred ca stiu pe cineva care nu da doi bani pe scula asta.

Link to comment

Hmm, s-ar putea sa ai surpriza sa nu mearga decat de la 4 cilindri in sus (4-6-8) asa cum se intampla si cu asta (atentie! PDF). Nu e chiar Lampa din Italia, dar seamana.

Tot din documentul indicat mai sus se intrevede si modul de lucru al butonului 2-3-4-... si anume invartesti de el la turatia care zici tu ca e aia de "shift" si atunci se va aprinde becul rosu. Daca nu-ti convine, il mai rasucesti si tot asa.

Well, poate nu-i ca mine.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...