codeman Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 (edited) Problema sta în felul următor: Merg cu maşina, toate bune, deodată se opreşte motorul şi când încerc să dau la cheie nu mai porneşte deloc. Am început să verific sigurantele pentru ca am văzut ca nu se mai aprinde "check engine" în bord când pun contactul. Am găsit siguranta EMS arsă. După ce am înlocuit-o dau o cheie şi a început să iasă fum de la sigurantele de la compartimentul motor. La motor se încinge şi iese fum dintr-un fir. Am tras masina până la un electrician. Acolo am găsit şi o siguranţă de 30A arsă. Edited June 11, 2014 by codeman Link to comment
augustinionut Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Nu stiu cum e la aveo, dar la un matiz la care bagasem un ochi, avea cablurile de sub bancheta spate dezizolate, alea care duc la pompa de benzina, si faceau scurt.. Ce e aia siguranta EMS? Gata stiu.Cred ca e siguranta de la ecu. Link to comment
codeman Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 (edited) Asta este siguranta din compartimentul motor pe care am găsit-o arsă. Electricianul a zis ca este de la electromotor. Cum s-a întâmplat toata istoria după o ploaie puternică i-am dat dreptate. A schimat firul ăla şi i-am pus o siguranţă pe el în caz ca istoria se repetă să nu se mai ardă firul. Din păcate istoria s-a repetat azi dimineaţa. M-am uitat pe schema electrică dar nu pot să-mi dau seama care e firul cu problema şi nici de la ce anume se încinge aşa. Edited June 11, 2014 by codeman Link to comment
augustinionut Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 (edited) Pai electricianul (lu peste) nu s-a uitat pe schema electrica ca sa vada de la ce e firul ala? Ca sa stii, electromotorul NU ARE SIGURANTA. Este "pesa" care suge sute de amperi in regim de pornire. Daca e de la bobina de la bendix, se poate localiza scurtul si repara. Parerea mea, care este. Si totusi nu stiu cum e cu bancheta spate la aveo. Edited June 11, 2014 by augustinionut Link to comment
codeman Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Electricianul nu are schema electrica si din cauza asta a mers pe ghicite. Maine ma duc la el cu schemele electrice. Asta e schema de la compartimentul de sigurante motor? Link to comment
augustinionut Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 (edited) Engine room fuseblock ce inseamna? In poza am numarat vreo 16 sigurante, deci , posteaza si urmatoarea pagina din manualul masinii, ca aici cam lipsesc. Pe capacul cutiei ce scrie in dreptul sigurantei ce se arde ? Edited June 11, 2014 by augustinionut Link to comment
codeman Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 (edited) Siguranta este cea de 30A IGN2/ st Am mai gasit doua scheme. Edited June 11, 2014 by codeman Link to comment
augustinionut Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Zi si pe ce pozitie a cheii se duce siguranta. Ai in schema OFF, ACCESORII, ON si START. In functie de asta putem urmari scurtcircuitul pe restul de poze care le vei pune Link to comment
codeman Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Dupa ce am schimbat siguranta F17 (din bord) am pus contactul si am dat la cheie. Atunci a iesit fum. La electrician am schimbat cablul acela ars si pe fir am pus o siguranta de 20A in caz ca face din nou sa se arda siguranta. Dupa trei zile istoria s-a repetat. Tind sa cred ca iese fum de la acel fir si numai cu contactul pus. Link to comment
augustinionut Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 (edited) F17 e siguranta de la ECU. Verifica ( "> ) firele de sub bancheta spate, daca e rabatabila ca la matiz. Si baga-te pe online, sa te vada lumea. Edited June 11, 2014 by augustinionut Link to comment
codeman Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Revin dupa ceva timp. Problema s-a rezolvat. Vinovat eu. Casa de marcat si statia erau legate pe acelasi cablu si bagate intr-un locas gasit gol la sigurante. Din cauza consumului se incingeau foarte tare firele din caseta de sigurante. Refacut cablajul acum totul ok. Mare atentie la consumatori. Link to comment
augustinionut Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Azi fiind ziua mea, nu am voie sa ma supar. Ce consum ai la statie si la casa de marcat? Link to comment
Mircea Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Sfat: cand montati accesorii gurmande, folositi alimentare direct din baterie , prin intermediul unui releu de putere si o siguranta adecvata. Releul il comandati dintr-o siguranta de accesorii, astfel incat contactul principal al acestuia sa fie deschis cand cheia este scoasa din contact, iar siguranta , ca de altfel si grosimea cablurilor le calculati in functie de consumatori. Sigur si functional 100% Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now