FLEX Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Cam toti apropitarii de Matiz made in Romania se lovesc la un moment dat de un fenomen din seria "asa face toate": troncanit punte spate. Acest troncanit se datoreaza nenorocitelor de amortizoare spate, care sint niste alcatuiri ciudate fabricate de un mare grup international la Sibiu, ieftine si "bune" de pus la rana. Pe mine nu ma deranjeaza atit zgomotul cit incapacitatea lor de a-si face treaba decent, cred ca topaitul puntii spate se datoreaza atit conceptiei puntii cit si amortizoarelor folosite. Am cautat amortizoare de Matiz si uite ce am gasit: 1.Bilstein (Germania), bi-tub pe gaz: -fata: 2.700.000ROL -spate: 2.000.000ROL 2.Sachs -fata: 2.700.000ROL -spate: 2.000.000ROL 3.Daewoo (Coreea) -fata: 1.500.000 -spate: 1.300.000 4.Boge -fata: 3.350.000ROL -spate: 2.100.000ROL Link to comment
FLEX Posted February 24, 2004 Author Share Posted February 24, 2004 Pe tema amortizoarelor am purtat o mica discutie cu concernul Bilstein; mesajul meu suna asa: "I am a Matiz owner from Bucharest, Romania, and I am very interested in mounting more performant shock absorbers on my car. My Matiz (0.8l) is factory-fitted with Bilstein-Compa oil shock absorbers, which I think are not performing well on romanian roads (I have changed already 3 of them: left front, both on back axle in only 18.000km and 1 year): they are unreliable and the stability of the car is very bad. Visiting your site, I found by-tube gas shock absorbers which fits my car: VNE 5012, VNE 5013, BNE 6504; please be so kind to answer some questions about them: 1.These shock absorbers should improve the stability of my car if mounted instead of oil ones? 2.Are them produced in Germany, or in another production site of your company? 3.What are the warranty terms in kilometers and time? 4.Where should I buy them in Romania? which is the romanian dealer for Bilstein products in Bucharest? 5.Do you think that mounting them on my car is the best I can do for improving the ride?" La aceasta misiva plina de curtoazie mi s-a raspuns de catre un neamt de acolo ca a pasat problema mai departe, la un coleg care se ocupa cu chestii de-astea; surpriza mea a fost foarte mare cind am primit urmatorul raspuns: "Domnule ( ... ), Puteti monta amortizoare Bilstein, bitubulare cu ulei si gaz, pe autoturismul dvs. Daewoo Matiz, dupa cum urmeaza: Amortizor fata, stanga Cod: VN8-0001 Amortizor fata, dreapta Cod: VN8-0002 Amortizor spate Cod: BN8-0017 Aceste amortizoare sunt produse la Sibiu si sunt omologate cu Daewoo Automobile Craiova. Codurile vazute de dvs. pe Site sunt echivalente cu cele de mai sus, amortizoarele sunt indentice. Pentru a putea procura aceste amortizoare va puteti adresa in Bucuresti la: Autonet Calea Giulesti 177 Tel. 2219139 Domnule ( ... ), noi nu putem fi decat subiectivi in aprecierea amortizoarelor noastre pentru Matiz. Mecanicii de la Autonet va vor putea sfatui mai bine, ei au montat diferite marci de amortizoare pana acum. Cu stima, C( ... ) P( ... ) ThyssenKrupp Bilstein Compa S.A. Link to comment
ovidiuc Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Adica ie alea de pe masina sau inteleg eu prost? Link to comment
FLEX Posted February 24, 2004 Author Share Posted February 24, 2004 Este ca n-ai inteles nimic? nici eu ... da` mai bine sa ma duc la mesterasii de la Autonet, ca stiu aia tot despre amortizoarele de Matiz ... ca marele concernu` lu` peshte nu binevoieste macar sa se laude cu produsele sale, ba chiar in "subiectivitatea" lui de concern zice ca ma insel, la Sibiu se fac amortizoare foarte bune. N-o sa mai deranjez concernu` cu angoasele mele neamortizate, ca din 5 intrebari mi-au raspuns pe jumatate la una singura. Link to comment
ovidiuc Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Si am mai gasit un subject de discutii aprinse sambata.Abia astept. Link to comment
brusli Posted March 1, 2004 Share Posted March 1, 2004 cum e posibil sa schimbi 3 amortizoare in 18000k????? e SF, sau ai scris pt forumul de SN. te rog detaliaza defectele avute in ce 18000k. ce fabricatie e matiz-ul tau? Link to comment
Lucman Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Amortizoare Monroe originale sunt 1.000.000 bucata pe Splai la Semanatoarea. Acolo e reprezentanta. Link to comment
FLEX Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 cum e posibil sa schimbi 3 amortizoare in 18000k?????e SF, sau ai scris pt forumul de SN. te rog detaliaza defectele avute in ce 18000k. ce fabricatie e matiz-ul tau? Pai am scris tot ce am patit cu masina pe forumul Dacia ... si amortizoarele le-am schimbat asa cum am zis, nu am inventat, ca nu am de ce ... asta e, se pare ca sint proaste, cel mai nasol era dreapta fata, avea tija strimbata si balanganea pe acolo. Link to comment
brusli Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 cum e posibil sa schimbi 3 amortizoare in 18000k?????e SF, sau ai scris pt forumul de SN. te rog detaliaza defectele avute in ce 18000k. ce fabricatie e matiz-ul tau? Pai am scris tot ce am patit cu masina pe forumul Dacia ... si amortizoarele le-am schimbat asa cum am zis, nu am inventat, ca nu am de ce ... asta e, se pare ca sint proaste, cel mai nasol era dreapta fata, avea tija strimbata si balanganea pe acolo. nu stiu unde e forumul dacia(nu ma mai intereseaza deloc) fa un copy/paste aici sa vedem si noi Link to comment
FLEX Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 Pai facui: http://forum.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=103 . Link to comment
FLEX Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Raspunsul OFICIAL al fabricii este ca ei au montat pe Matiz numai amortizoare Bilstein-Compa sau "de origine" Daewoo; daca informatia lui sp67 este 100% corecta, ca cele "de origine" sint de provenienta Boge, eu zic ca acestea sint cel mai bun compromis pret/calitate posibil, asa ca daca patiti ceva cu amortizoarele e preferabil sa mergeti la service cu ele in brate, in garantie e posibil sa platiti doar diferenta de pret intre ele si petardele de la Compa. Link to comment
sp67 Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 N-au fost Boge de la inceput; prin 2001, am intrebat la un service si mi-au zis ca au avut probleme cu prima serie de amortizoare (nu Compa), dupa care au bagat Boge. Compa au bagat mai tarziu, cand au ieftinit Matiz-ul. Link to comment
FLEX Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Aha, deci cind cumperi amortizoare "de origine" ar trebui sa te interesezi de provenienta? ca eu asta inteleg ... la ala pe care l-ai schimbat era stantat Boge pe undeva? Link to comment
Mishu Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Pe mine m-au lasat amortizoarele de pe spate la fix 5 mii de km. Mi-am luat unele Monroe, am garantie 2 ani si dupa 10 mii de km nu au nici o problema. 8) Link to comment
FLEX Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Gaz sau ulei? cit au costat? detalii, please ... Link to comment
lalexis Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Ieri am fost la garantie sa-mi schimb amortizoarele. Stiti de ce fac zgomot alea de Compa? Si de ce daca le schimbati fac la fel de noi? Daca va spun cadeti jos. PENTRU CA AU TIJA MAI SCURTA DECIT TREBUIE SI LI SE TERMINA CURSA INAINTE DE A SE TERMINA CURSA ARCULUI. Bate tija in partea de sus a cilindrului cind il atinge la revenire. Deci poti sa schimbi un camion de amortizoare, ca e tot aia. Ieri am cumparat 2 originale Daewoo pe ulei cu 100.040.000 lei bucata. SUNT MAI LUNGI CU 5 CM. Ma duc acu sa le schimb si va mai zic ce s-a intimplat. Link to comment
NFS Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 ...Ieri am cumparat 2 originale Daewoo pe ulei cu 100.040.000 lei bucata... Cam scumpe! Link to comment
danielson Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Indiferent ce punetzi, nu vetzi sesiza diferentze, si nu merita banul. Am citit pe un forum in UK (www.matizownersclub.co.uk, pe vremea cand mergea ) ca degeaba schimbi amortizoarele, diferentzele sunt insesizabile, la fel se "balangane" si zgaltzaie masina. Solutia, din punctul meu de vedere, sta NUMAI in tipul de anvelope pe care le pui pe Matiz. Voi totzi aici va agitatzi cu Montana, si cu jante indoite, insa n-ar scoate unu banu din buzunar pentru niste anvelope calumea ... Io am P2000, si sunt multzumit ... fatza de Montana (cele "originale") zic eu ca merge altfel masina. Si daca mai si coboratzi masina cu catziva centimetri ... e belea pe gropile noastre. Chiar ieri am vazut un Opel Speedster (de Constantza) care s-a infipt intr-o groapa acilea in intersectzia vietzii mele (a plecat primul de la stop, insa l-a suflat peisaju ...) si dupa ce-a iesit din groapa a lasat niste plastice prin ea ... evident s-a dat jos si-a inceput sa injure. Link to comment
zalmoxis Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 mai mie nu-mi troncane deloc pe spate la cat incepe k am deja 14K!? Link to comment
NFS Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 ...Voi totzi aici va agitatzi cu Montana, si cu jante indoite, insa n-ar scoate unu banu din buzunar pentru niste anvelope calumea ... "Noi totzi" care ne agitam cu Montana, le avem din fabrica. Cind o fi sa le schimbam fi sigur ca ne orientam spre altceva mai "calumea". Nu e cazul sa fi rautacios. No offence! Link to comment
danielson Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 ...Voi totzi aici va agitatzi cu Montana, si cu jante indoite, insa n-ar scoate unu banu din buzunar pentru niste anvelope calumea ... "Noi totzi" care ne agitam cu Montana, le avem din fabrica. Cind o fi sa le schimbam fi sigur ca ne orientam spre altceva mai "calumea". Nu e cazul sa fi rautacios. No offence! Scuze NFS, n-a fost intentzia sa fiu rautacios; si eu mai am 4 Montana in garaj (mai dau in ele cand bag masina la culcare), si le-am schimbat dupa 1500 de km. Tot ce-am vrut sa zic e ca mai bine sa dai niste bani pe gume, decat pe amortizoare, macar la gume se simte diferentza imediat. Matizul merita mai mult, daca vrei sa arate ce poate. Link to comment
NFS Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Am inteles,cu amortizoarele... si ma bucur ca m-am inselat si ca n-ai avut intentii rele. Nici eu. Numa' bine! Link to comment
FLEX Posted March 11, 2004 Author Share Posted March 11, 2004 danielson, cauciucurile sint in prima linie, in linia a doua vin amortizoarele ... citeste ce a scris lalexis, ma cam apuca boala pe Compa ... adica amortizoarele lucreaza (cu masina goala in spate) numai in partea de sus a cursei, e normal sa nu amortizeze si sa topaie ca pe jar! asta fara sa fie o suspensie sport, no way! si se mai si strica in draci ... Link to comment
emi2009 Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Salut, Sa va spun ca la 7000 km a trebuit sa schimb amortizoarele? acum am 10000 km shi iar troncane. Mecanicul a spus ca ar fi mai bune amortizoarele de Tico, voi ce spuneti? Specific ca masina nu a carat mai mult de 2 persoane. Inainte am avut un Oltcit shi am avut amortizoare de la Bielstein cu care nu am avut probleme. O zi buna!!!!!!!!!!! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now