stryder Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Mersi pentru raspuns...la flanse m-am gandit si eu initial, ca ar fi noi. Sper sa se lase in timp. Ca impresii, masina mi se pare putin mai rigida acum cu noile amortizoare. Link to comment
Mircea Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Asa si trebuie. Rulmentii din capatul amortizoarelor au fost gresati inainte de montaj? Link to comment
stryder Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Nu stiu daca au fost gresati. Oricum, daca scartaitul ala nu o sa dispara in timp, ma duc inapoi la service. Link to comment
nonel Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 La mine sigur nu au fost gresati. Sunt niste plastice negre defapt acesti rulmenti.Nu sunt gresati de la mama lor? Link to comment
stryder Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Am dat ieri niste ture prin parcare si am observat ca sunetul a scazut din intensitate si se aude doar cand brachez maxim dreapta. Tind sa cred ca flansa de pe partea dreapta e putin mai dura. O sa vad in timp daca se lasa de tot sau nu. Link to comment
closchkutza Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Care este diferenta maxima admisa intre eficacitatea a doua amortizoare pe aceeasi punte? Link to comment
closchkutza Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 (edited) Desi nimeni nu mi-a raspuns la intrebarea de mai sus in 3 luni, mai imi incerc odata norocul. Ieri mi s-au schimbat ambele amortizoare de pe partea dreapta. Dupa schimb, s-a mai facut un test de amortizoare. Diferenta aparuta, intre rotile de pe aceeasi punte este de 9% pe fata si 11% pe spate. Teoretic nimic ingrijorator, diferente mici. Problema este ca partea dreapta sta un pic mai sus acum, cam 1-1.5cm si se simte diferenta la viraje abordate cu aceeasi viteza: cand virez la stanga masina se inclina foarte putin si se simte ca e mai rigida, cand virez dreapta se inclina destul de mult. Daca fac "slalom" la 60km/h se simte chiar foarte bine diferenta. Ce e de facut? Amortizoarele noi or sa se mai "lase", astfel incat sa nu se mai simta diferentele astea si nici sa nu mai fie putin mai ridicata pe partea dreapta? Edited August 21, 2008 by closchkutza Link to comment
EM!L Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Total neidicat ce au facut ei. Se schimba fie toate 4 (ceea ce iti si recomand, adica sa pui si pe stanga acelasi tip de amortizoare) fie 2 cate 2 (fata/spate, nicidecum partea dreapta/partea stanga). Link to comment
closchkutza Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 (edited) Deci, Emil, le-am explicat chestia asta, ca stiam ca se inlocuiesc in perechi dar au zis ca nu au ce sa justifice la Craiova. Mai mult, ma uit acum la eficientele de la test: Puntea fata: - fata dreapta(amortizor nou) - 60% eficienta; - fata stanga (amortizor original al masinii) - 69% eficienta; Puntea spate: - spate dreapta(amortizor nou) - 42% eficienta; - spate stanga(amortizor original al masinii) - 53% eficienta; Deci, cele noi au eficienta mai mica cu 9% pe fata respectiv 11% pe spate. Mi s-a zis ca se mai incarca(fac presiune) dupa ce incepe sa functioneze ca lumea, dar ma rog. Testele au fost facute dupa ce s-au facut doua probe de drum pe asfalt si pe un drum nasol cu gropi/denivelari mari, piatra cubica, etc. Daca astea noi au eficienta mai mica, de ce masina este mai rigida si mai inalta pe dreapta? Edited August 21, 2008 by closchkutza Link to comment
EM!L Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Nu stiu ce sa-ti zic, doar ca, inca o data -de parca ar mai fi fost nevoie-, sunt uimit de cat de prost lucreaza si isi motiveaza/justifica actiunile cei din service-uri. Ca sa nu mai spun ca, din cate se pare, piesele de schimb (deci noi) sunt mai proaste (au eficienta mai scazuta) decat cele originale ("folosite" cateva zeci de mii de km). La fel am patit si eu cu fostul Cielo, in perioada de garantie, a trebui sa schimb de mai multe ori amortizoarele, pana ce am "nimerit" unele bune Link to comment
closchkutza Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 (edited) Cel pus acum 3 luni, pe spate dreapta, avea acum eficienta zero. De asta nu prea as vrea sa dau banii pe niste chestii mai proaste, teoretic, decat ce am pe masina. Baiatul mi-a zis ca stiu ca sunt proaste, dar asta este, asta le trimite Craiova. Intr-o vreme putea sa puna si Monroe, cu plata diferentei de pret de catre client, dar acum nu mai accepta Craiova. Mai mult, se pare ca cei de la Craiova vor sa stranga cat de mult se poate cureaua. Edited August 21, 2008 by closchkutza Link to comment
martiz Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 closchkutza said: Deci, cele noi au eficienta mai mica cu 9% pe fata respectiv 11% pe spate. Mi s-a zis ca se mai incarca(fac presiune) dupa ce incepe sa functioneze ca lumea, dar ma rog. Testele au fost facute dupa ce s-au facut doua probe de drum pe asfalt si pe un drum nasol cu gropi/denivelari mari, piatra cubica, etc.Daca astea noi au eficienta mai mica, de ce masina este mai rigida si mai inalta pe dreapta? Ce model sunt, cat ai dat pe ele si unde le-ai inlocuit? Link to comment
closchkutza Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Nu am dat nimic, modelul nu-l stiu, cica sunt coreene. Le-am inlocuit pe garantie la Radacini Giurgiului. Link to comment
augustinionut Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 M-am "asezat cu fundu" pe masina pe cele patru colturi ...amortizoarele fac ca o pompa de umflat bicicleta , in gol...or fi duse? Link to comment
EM!L Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Dacă sunt sau nu "duse", se stabileşte printr-un test de eficienţă. Link to comment
augustinionut Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Care probabil costa...ideea e ca se aud ca si cum ai calca pe o broasca.. Link to comment
EM!L Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 (edited) Da, costă . Văd în profil că maşina e din 2007, deci ai garanţie. Cum n-ar fi exclus să fie duse, poti merge în service, şi dacă e aşa se înlocuiesc pe garanţie şi nu mai costă. Edited August 22, 2008 by EM!L Link to comment
tolin Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Daca reclami in garantie, este costul lor. Link to comment
titus Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) o intrebare scurta! daca masina sta putin inclinata pe partea dreapta in special pe partea pasagerului din fata inseamna ca e slabit amortizorul dreapta fata sau care e cauza? si banuiesc ca daca schimb un amortizor trebuie schimbate toate!? Edited September 17, 2008 by titus Link to comment
EM!L Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Se face un test de eficienţă al amortizoarelor, dacă se constată că trebuiesc înlocuite... fie le schimbi pe toate 4, fie câte 2 (faţă/spate). Link to comment
robertinoo Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Matizul meu are 17000 km si 8 luni. Se aude un zgomot, pe stanga spate, cand trec peste denivelari. Cineva care a schimbat amortizoarele, pe garantie, la Sermecom Iasi, recent, poate sa ne spuna daca sunt de calitate, trebuie facut neaparat testul, au atelier la sediul lor pentru acest test, ce suma deconteaza pentru un amortizor cumparat din alta parte? Link to comment
closchkutza Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Amortizoarele originale Daewoo, coreene, care se pun acum pe garantie, in opinia mea sunt varza, dar fara carne. In decurs de cateva luni am schimbat 2 pe spate dreapta si 1 fata dreapta. Primul pus pe spate avea dupa ~2 luni eficienta 0. S-a schimbat acesta + cel de pe fata dreapta(original, curs, eficienta 0). Acum iar au inceput sa bata si sa se comporte dubios. O sa fac un test luna viitoare si cred ca tot 0 or sa aiba, sau aproape de zero. Link to comment
hepea Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Dumb question: unde faci testul? Poti sa-mi raspunzi si pe PM sa nu fie considerat reclama. Merci! Link to comment
closchkutza Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 (edited) De ce sa fie considerata reclama? La Radacini Giurgiului, este dealer Daewoo(fost dealer, ma rog) au rampa de testare amortizoare si costa 55RON testul. Daca amortizoarele sunt bune, trebuie sa platesti testul, daca este vreunul cazut nu mai platesti testul, se baga pe garantie. Mie mi-au schimbat unul cu 34% eficienta, asta asa, for the record. Este bine sa suni sa faci programare, daca apari la usa lor s-ar putea sa te cheme a doua/a treia zi, depinde cum sunt de ocupati. Edited September 22, 2008 by closchkutza Link to comment
banzay Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Pt. matizisti: Cand luati o groapa mai mare, sau coborati de pe o bordura mai inalta mai repede, se aude cumva cu roata cu care ati coborat sau ati luat groapa un trosc? Citisem mai demult pe aici pe undeva ca ar fi de la amortizoare si se gaseste un fel de opritor sau ceva de genul. De la inceput se auzea "poc"-ul acela, dar numai pe fata, pe spate nu sunt probleme. Amortizoarele par sa fie ok, dar ma deranjeaza sunetul acela. Asa "face" toate? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now