Belbody Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 La mine nu se aude nimic in genul asta. Link to comment
AmunDei Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 (edited) Nu stiu de trosc dar la mine de fiecare data se aude de parca se rupe masina in doua si de fiecare data cobor si ma uit sa vad efectele. De fiecare data nu se intampla nimic, cel mult o janta indoita la o groapa mai mare Probabil amortizorul ajunge la capat de cursa. Si uite de asta vreau sa le schimb cu unele sport. Daca tot sunt rigide, macar sa fie de calitate. Edited December 6, 2008 by AmunDei Link to comment
tolin Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 La bucsile de la bara stabilizatoare v-ati gandit ? Link to comment
smailmiami Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Amortizoarele originale Daewoo, coreene, care se pun acum pe garantie, in opinia mea sunt varza, dar fara carne. In decurs de cateva luni am schimbat 2 pe spate dreapta si 1 fata dreapta. Primul pus pe spate avea dupa ~2 luni eficienta 0. S-a schimbat acesta + cel de pe fata dreapta(original, curs, eficienta 0). Acum iar au inceput sa bata si sa se comporte dubios. O sa fac un test luna viitoare si cred ca tot 0 or sa aiba, sau aproape de zero. De eficienta 0 la amortizoare eu n-am intalnit si nici n-am auzit pana acum. Link to comment
Mad Maxim Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Pt. matizisti: Cand luati o groapa mai mare, sau coborati de pe o bordura mai inalta mai repede, se aude cumva cu roata cu care ati coborat sau ati luat groapa un trosc? Citisem mai demult pe aici pe undeva ca ar fi de la amortizoare si se gaseste un fel de opritor sau ceva de genul. De la inceput se auzea "poc"-ul acela, dar numai pe fata, pe spate nu sunt probleme. Amortizoarele par sa fie ok, dar ma deranjeaza sunetul acela. Asa "face" toate? La mine au schimbat pe garantie bucsele palier amortizor fata,si am scapat de zgomot Link to comment
closchkutza Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 De eficienta 0 la amortizoare eu n-am intalnit si nici n-am auzit pana acum. Adica? Dar ce eficienta aveau? Si de ce nu s-ar putea sa aiba 0? Link to comment
smailmiami Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Am zis ca n-am vazut si nici n-am auzit. Dar daca tu ai avut amortizoare la care testerul ti-a scos eficienta 0, atunci na ... Eu am vazut cu 20, 30, da' 0 nu ... Link to comment
titus Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 cum se testeaza eficienta asta la amortizoare? stie cineva un service in ct? daca nu in buc la autonet e ok? matizul meu e pusi aplecat pe dreapta fata. o fi de la amortizor? s-a mai indreptat cand am facut presiunea in roti dar tot stramb sta. Link to comment
sorinm Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 eu imi fac programare luni la testat amortizoare, la arrow constanta Link to comment
robertinoo Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 eu imi fac programare luni la testat amortizoare, la arrow constanta Eu credeam ca sunt amortizoarele de vina, dar era ceva prin portbagaj care zornaia. Am 22000 km si amortizoarele sunt ca noi. Link to comment
sorinm Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 pana la urma, care sunt conditiile pentru a schimba amortizoarele pe garantie, sa curga sau sa aiba maxim 20% eficienta ? Link to comment
robertinoo Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Sa curga, in nici uncaz nu e conditie. Faci testul si pe baza lui se schimba. Daca testul e in limite, nu ti se deconteaza contravaloarea acestuia. Nu stiu care sunt limitele. Intrebi la service, daca nu stie nimeni. Link to comment
closchkutza Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Amortizoarele curse se schimba fara discutii. Daca nu sunt curse se face testul. Link to comment
26mad Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 pentru cei care n u stiu inca, asa cum sunt si eu: 1. care este diferenta intre amot\rtizoarele pe gaz si cele cu ulei. punctual daca se poate 1a care atenueaza mai bine gropile de pe drumurile noastre 1b care este mai fiabil 2. ce firme sunt mai bune, principial vorbind si cam ce diferente de pret exista intre ele...nu foarte exact in privinta pretului, doar principial multumesc mult Link to comment
asgard2007 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Stie cineva cu ce tip de amortizoare e echipat un Matiz fabricat in 2006, marca si daca sunt pe gaz sau pe ulei? Link to comment
sorinuif Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Stie cineva cu ce tip de amortizoare e echipat un Matiz fabricat in 2006, marca si daca sunt pe gaz sau pe ulei? sunt echipate cu armortizoare originale korea,cat despre care sunt pe gaz sau ulei nu stiu sigur eu am un matiz dec 2006 cump de nou si am pe fata cu ulei ca mi-a curs unu acum 1 an bafta Link to comment
andreic200 Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Parerea mea e ca amortizoarele pe ulei sunt pentru drumurile noastre iar cele pe gaz sunt pentru drumuri bune.Aveam si eu troncaneli pe puntea spate si am schimbat amortizoarele cu Monroe Original pe ulei si zgomotele au disparut iar pe fata am schimbat si gresat rulmentii si flansa din partea superioara al ansablului amortizor arc.Acum e o liniste deplina in masina se mai aud rulmentii in curbe huruind usor si urmeaza sa regresez sau sai schimb daca e nevoie ramane de vazut la fata locului. Pe fata nu cred ca sunt bune amortizoarele cu gaz deoarece sunt prea tari si ai sansa sa rupi sasiul,eventual se pot monta amortizoare cu ulei si gaz ,la greutatea Matizului nu e nevoie de amortizoare cu gaz si nici nu poti avea super stabilitatea unei masini mai late decat Matizul. Link to comment
closchkutza Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 sunt echipate cu armortizoare originale korea,cat despre care sunt pe gaz sau ulei nu stiu sigur eu am un matiz dec 2006 cump de nou si am pe fata cu ulei ca mi-a curs unu acum 1 an bafta Toate amortizoarele au ulei, chiar si cele pe gaz!. Din cate stiu eu, matizul are pe fata amortizoare gaz iar pe spate amortizoare ulei. Faza cu ruptul sasiului este de pus la gazeta, pe bune! Link to comment
strumfuadi Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Toate amortizoarele au ulei, chiar si cele pe gaz!. cate pahare? Link to comment
andreic200 Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Intradevar e cum spui sunt cu ulei si gaz dar mai sunt si numai pe gaz si alea sunt extrem de tari abia daca poti sa le comprimi in maini mai documenteazate. Link to comment
cristics Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Eu sunt detinatorul unui matiz E din 2006 si m-am uitat pe amortizoarele din fata: Made in Romania (probabil Compa). Cele de pe spate le-am schimbat deja in garantie si se comporta mai rau decat cele care au fost (decizia de a le schimba nu mi-a apartinut ci celor de la service, deoarece dintr-unul curgea ulei, iar testul facut arata diferenta mare intre stanga si dreapta spate). Acum am o problema la amortizorul dreapta fata (tija are joc) si astfel va trebui sa schimb toate amortizoarele pe cheltuiala proprie ( azi am fost la revizia de 30 luni, 32000km ). Problema e ca nu stiu ce sa aleg, dar sper ca sa ajungem la o concluzie pe acest forum. Singura parere pe care o am e ca Matizul nu merita investitia in amortizoare scumpe ( gen Koni, KYB) ci trebuie gasite cele mai potrivite ca raport calitate/pret. Ca alternative la cele coreene, poloneze sunt Monroe (kit-ul de pe autodaewoo), Sachs si Boge (sunt aceleasi); am gasit Optimal ( pe ulei 150 ron/buc, pe gaz 180 ron/buc) dar nu stiu nimic despre aceasta marca germana decat ce am luat de pe sit-ul lor si concluzia a fost ca au amortizoare echivalente cu cele facute de Compa, adica modelul cu tija scurta. O sa mai caut si in urma discutiilor sper sa ajungem la o concluzie. 1 Link to comment
smailmiami Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) Intradevar e cum spui sunt cu ulei si gaz dar mai sunt si numai pe gaz si alea sunt extrem de tari abia daca poti sa le comprimi in maini mai documenteazate. Nu exista amortizoare doar pe gaz ! Stii macar principiul de functionare al amortizorului de poti spune as ceva ?! Presupun ca nu, la cat de usor aberezi cu atata cu emfaza prostii/cm patrat. [...]Ca alternative la cele coreene, poloneze sunt Monroe (kit-ul de pe autodaewoo),[...] Eu am pus Monroe Original negre pe Matiz. Sunt foarte multumit de ele. Faza cu ruptul sasiului este de pus la gazeta, pe bune! Faza tare este ca amortizoarele pe gaz "obosesc" mai putin sasiul decat cele pe ulei, de aia se si duc mai repede, dar na, asa a aiuzit si el de la doi vecini Edited May 1, 2009 by smailmiami Link to comment
m.marcel Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 eu am pe gaz si pe fata si pe spate de cand am luat masina (aproape 2 ani) si nu au nici o prb..nu bat si chiar se comporta foarte bine in special la drum lung Link to comment
cristics Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Sunt convins ca modelul SE are alta marca de amortizoare (am un coleg care are un SE din 2004 si 90000km si nu are probleme inca), dar e vorba si de drumuri (cine a trecut prin Caransebes stie).Atasez poze cu telescopul de pe stanga fata, ca sa nu existe loc de interpretari. Despre Monroe sunt pareri pro si contra, la fel si despre Sachs.Daca va uitati pe sit-ul firmei Compa o sa vedeti ca ei fac telescoapele pt BMW seria3, componente pt Delphi,lucreaza si cu Dacia.De asemenea, Billstein este o marca renumita in Vest si nu au preturi tocmai mici, dar la noi sunt huliti. Probabil o sa incerc Optimal, dar dupa ce ma mai interesez. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now