Dj_Dark Posted December 15, 2019 Author Share Posted December 15, 2019 (edited) Si avem coil on sparkplug 🙂 Momentan provizoriu, urmeaza sa confectionez tabla de sub ele la dimensiunile corecte. Am pus si bujii ngk bkr6eix iridium si acum merge bine. Era si normal, cele vechi erau negre de la problema cu senzorul de temperatura cand imi baga in cilindrii toata benzina disponibila in rezervor 😄 . Erau atat de colmatate incat se vedea la ochi ca distantele dintre cei 2 electrozi de masa si centru erau diferite intre ele. @salex nu au nevoie de masa, isi iau prin mufa, are 3 pini. S-a terminat si instalatia proiectoarelor si s-a inceput cea de electroventilator. Am reusit sa ard si o siguranta de 5A fiindca pe principiul, noaptea, toate pisicile sunt negre, albastru/verde arata la fel ca negru/verde. Continuarea week-end-ul viitor Edited December 15, 2019 by Dj_Dark 4 Link to comment
Viktor Posted December 15, 2019 Share Posted December 15, 2019 Instalatia proiectoarelor nu a fost deloc ori fu reconditionata, cabluri noi si toate cele. Link to comment
Dj_Dark Posted December 16, 2019 Author Share Posted December 16, 2019 Nu a fost deloc, masina nu a avut. Am luat de la dezmembrari releu cu soclu original si l-am adaptat unde trebuia sa fie in panou din fabrica. Din pacate siguranta nu am reusit sa o fac ca in fabrica, drept urmare e atarnata pe-acolo prin cutie, daca se arde va trebui desfacut din nou panoul de relee si sigurante. Butonul la fel am luat din dezmembrari original. Link to comment
pompiliu92 Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 Semnalizarea merge? 😂 Link to comment
Dj_Dark Posted December 16, 2019 Author Share Posted December 16, 2019 (edited) Nu stiu ca nu prea folosesc, nu vezi ce noua e maneta? 😄 Merg avariile in schimb 😛 Edited December 16, 2019 by Dj_Dark 3 Link to comment
Viktor Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 Ma surprinde (de aceia si intrebam) ca mareata marca sa nu aibe, chiar si in lipsa unor proiectoare, cabluri trase si cele aferente ce se incadreaza la siguranta. Link to comment
Dj_Dark Posted December 16, 2019 Author Share Posted December 16, 2019 In 92 nu cred ca era obligatoriu. Chiar si-asa, a avut 2 fire trase, unul de la buton, celalalt de la becul din bord, ambele se uneau intr-o mufa lasata in aer sub panoul de relee si sigurante, insa asta era tot. Link to comment
Dj_Dark Posted December 23, 2019 Author Share Posted December 23, 2019 (edited) Gata proiectoarele si bara fata. Bandourile se vor trata ulterior, sunt destul de obosite, sa vad daca gasesc de cumparat noi sau le vopsesc pe-astea. Am reusit sa gasesc si tunelele de aer pentru frane, se vad in poze. totodata s-au montat toate plasticele/chederele si alte nimicuri prin partea din fata si compartimentul motor. O sa fac niste poze cu era curata mai incolo, acum nu e vreme de iesit din garaj 🙂 Totodata am terminat si ventilatorul electric. Ca si detalii tehnice, ventilatorul echipeaza motorizarea M43 de fabrica si s-a potrivit la fix fizic. La electrica s-a deconectat termocupla cu 2 trepte din circuitul original si s-a construit un al doilea circuit identic. Ideea mea a fost ca cel de pe fata sa ramana asa cum e, in cazul de fata (scotand termocupla din circuit) va fi actionat doar de aerul conditionat, cel nou (montat pe spate) comandat direct de termocupla in functie de temperatura. Nu am vrut sa le leg in paralel fiindca sunt consumatori destul de mari si in plus era overkill. Oricum vara cand e clima pornita (cel din fata mergand) estimez ca va pleca foarte rar asta montat nou, vara trecuta am mers doar cu cel din fata si nu a fiert. Cateva poze, releele am ales sa le montez in afara cutiei din lipsa de spatiu. Boon, numarul 3 pe lista, am vrut sa schimb garniturile la etrierii fata (ca tot dadusem jos rotile sa montez bara/carenaje...etc). Din pacate soarecii mi-au atacat una din pungile cu kit-ul de reparatie si au gaurit o garnitura antipraf noua, drept urmare s-a reconditionat doar dreapta, stanga data viitoare. Totodata se obseva ca pistonasul are un pic de rugina in partea de sus. Din pacate nu am avut de schimb, vedem pe viitor cum se comporta. Si la final, binenteles ca au ramas piese 😄 M-am prins tarziu unde veneau carenajele de mai jos, prea tarziu, veneau in lateralele radiatoarelor, ca sa le pun trebuie demontat iar tot botul, asa ramane momentan. Scutul ala termic se va monta in schimb cat mai curand. Edited December 23, 2019 by Dj_Dark 6 Link to comment
pompiliu92 Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Sa nu iti rontaie soarecii instalatia la masina. Pune si tu ceva otrava pe acolo. 1 Link to comment
Viktor Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Reglajul eficient (ce banui ca stii) a proiectoarelor de ceata e de a inchide "umbra" dintre spoiler si luminile de intinlire. Link to comment
Dj_Dark Posted December 23, 2019 Author Share Posted December 23, 2019 La final reglajul lor, oricum par cam jos. Si farurile sunt in balarii, am mai reglat eu la ele dar trebuie scoasa din garaj si pusa la un zid ceva. Link to comment
catapkz Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 (edited) prima mea masina a fost e28 528e din anii 80... greu gaseam mecanici care sa se ocupe de ea... am ajuns la un moment dat la un "doctor" de bmw-uri pe la antena1 care mi-a dat peste cap carburatorul... nici ca a mai fost chip sa i se mai faca ceva. pana am dat-o am avut carburator de alta marca. e misto ca te pricepi sa-ti faci singur si ca ai spatiu, scule si timp 😉 Edited December 23, 2019 by catapkz 1 Link to comment
Dj_Dark Posted December 24, 2019 Author Share Posted December 24, 2019 La carburatoare nici eu nu ma pricep, am inceput scoala direct pe injectie. In schimb il am pe taica-miu care le stie 🙂 Scule nu prea am, doar strictul necesar, timp imi fac cand pot (de-aia a durat 2 ani proiectul si oricum nu e gata, mai sunt multe nimicuri de facut) si spatiul e departe de bucuresti. De priceput, mi-am facut incalzirea cu espero si a ajutat, oricum, internetul e baza. 1 Link to comment
Dj_Dark Posted December 27, 2019 Author Share Posted December 27, 2019 (edited) Am reusit sa o spal cat de cat, cam asta a iesit: In mare e gata mai sunt de facut multe nimicuri printre care enumar: Terminat polish-ul (mai e plafonul). Reconditionat etrierul stanga fata si aerisit frana cum trebuie. Totodata si ambreiajul ar mai trebui putin. Lipit emblema pe spate. Pus ornamentele manerelor de la usi, momentan e doar stanga fata pus. Schimbat un suport de prindere al tobei de esapament ruginit cu unul nou cumparat. Inchise rotile un pic fiindca sunt cam "ochi de peste" 😄 asta pana ajung la o geometrie ca lumea Confectionat tabla de sustinere bobine inductie, momentan doar stau acolo, trebuiesc prinse cumva. Demontate stopurile spate, schimbate becurile de la semnalizari (sunt de vitan si nu-mi plac) refacute niste trasee care par cam neizolate si totodata pus folie usor fumurie (nimic cocalaresc, dar parca ar da bine un pic smoked cu rosul ala 😄 ), eventual polisate inainte, vedem. Bandourile barii fata dat din nou jos , curatate si vopsite ca pe spate. Etc...etc...diverse nimicuri. Edited December 27, 2019 by Dj_Dark 4 Link to comment
Viktor Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Vezi ca emblema de la roata dreapta spate e pusa cu susu-n jos.😉 2 Link to comment
florinellll Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Acum 1 oră, Viktor a spus: Vezi ca emblema de la roata dreapta spate e pusa cu susu-n jos.😉 Nu,nu ,aia este bine,celelalte 3 sunt puse gresit😂 1 1 Link to comment
pompiliu92 Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Sa nu uitam si de lichidul de semanlizare. 1 Link to comment
Dj_Dark Posted December 27, 2019 Author Share Posted December 27, 2019 (edited) Trebuie sa pun de iarna ca ingheata. Defapt il scot de tot fiindca oricum e degeaba. Edited December 27, 2019 by Dj_Dark Link to comment
Dj_Dark Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 Ieri fiindca tot era frumos afara a venit randul bmw-ului gri sa intre putin in mainile mele. S-a inlocuit o rola de la cureaua de transmisie, incalzitorul auxiliar de apa (din dezmembrari) si am dat scutul jos sa verific un zornait suspect la anumite turatii. Zgomotul nu l-am identificat, insa am gasit pietre pe scut, habar nu am cum au ajuns acolo. Partea buna e ca nu se mai aude. Da, stiu, e super jegos fiindca dizel, de zi cu zi si efectiv nu imi vine sa il curat. Nu a fost spalat sau cosmetizat niciodata. Am pus testerul si am sters eroarea urmand sa vad daca mai apare ulterior. Fiind din dezmembrari nu sunt sigur ca e bun, dar azi de dimineata in 5 min de relanti apa a ajuns la nivelul din urmatoarea poza. Om vedea pe viitor. La cel rosu am reusit sa pun capacele de sus la manere fara sa mai dau fetele de usi jos cu un pic de indemanare si o sarma 🙂 Totodata am inlocuit becurile de semnalizare pe spate cu unele narva, alea vechi erau de vitan si nu-mi placeau cum se vedeau. Link to comment
pompiliu92 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Tu nu ai gasit un gugustiuc mort pe scuturile alea mici de plastic cum am avut sa gasesc eu. :)) Link to comment
Dj_Dark Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 Nu, in schimb am gasit ceva mai mic (graur probabil) intrat prin grila in fata intercoolerului acum ceva timp. Avea cel putin 3 zile cand am gasit-o. Link to comment
Dj_Dark Posted January 9, 2020 Author Share Posted January 9, 2020 Am schimbat suportul ala de la toba si am montat si scutul termic. Cam asa arata masina pe dedesupt. Am mai observat niste pierderi de ulei de la furtunele vasului de servo si pe la baia de ulei, nu rau, dar suficient cat sa se murdareasca. Trebuie sa ii gasesc un scut original pe viitor. La cel gri acum am luat din dezmembrari un alternator, l-am montat si face la fel. Totodata am observat ca in momentul cand opresc motorul tensiune scade foarte repede la 12,5 V ceea ce denota ca bateria e pe ultima suta de metri, cred ca asta e defapt si problema. Momentan ramane asa, daca nu se agraveaza nu o schimb pana iarna viitoare. 3 Link to comment
Dj_Dark Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 (edited) Sambata am mai bagat o sesiune de reparatii. Din pacate bateria a decedat complet dupa cateva saptamani de nepornit pe frigurile astea, a trebuit sa ii dau curent si chiar si asa a fost greu, nu prea mai primea curent, cred ca s-a dus si asta. E ultima data cand imi mai iau rombat, ambele cumparate noi acum 2 ani sunt praf deja. urmatoarea va fi banner 😄 Asa, revenind, dupa ce am pornit-o am observat ca din nou pierde benzina pe undeva pe la rampa. Fiindca asta nu era in plan am lasat-o asa, urmeaza dat admisia complet jos si inlocuit furtunele alea de vitan (care tin etanol 😄 ) cu ceva ce intr-adevar rezista la benzina. Ce am facut defapt, am reconditionat ultimul etrier si am aerisit franele corect, inclusiv ambreiajul. Totodata am mai strans si frana de mana din reglajul din tambur, urmeaza reglajul de finete si echilibratul din cabluri cand se mai lasa. Totodata am schimbat si cureaua de la servodirectie fiindca desi era noua era mai subtire pe o portiune si nu imi placea mie cum se vede cand se invarte si am facut si o geometrie la directie la sfoara ca pe timpuri 😉 La cel gri a murit brusc deschiderea portbagaj din buton si fiindca am mai avut experiente cu circuitul respectiv cand am inlocuit lampile numer spate, plus ca nu vroiam sa dezlipesc iar bara aia de pe portbagaj, l-am rezolvat temporar cu o surubelnita infipta strategic in una din lampi si strans un pic acolo o smecherie 🙂 . Binenteles ca e temporar, va pica iar, mai ales ca am observat ca desi am pus mastic la greu tot intra apa in lampile alea, se vede oxidat. Edited February 9, 2020 by Dj_Dark 2 Link to comment
Salex Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Pune o poza cu bateria. Ma mira ce zici, eu sunt foarte multumit de Rombat. Link to comment
raven84 Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 @Salex din pacate Rombat nu mai e ce era odata. Unul din prietenii mei a avut Rombat pe o Zafira 1.8. Minunea a murit dupa mai puti nde un an de exploatare. Prin comparatie, pe Zafira mea, aveam o Varta de 5 ani care si acum merge bine mersi la noul proprietar al tigaii 😄 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now