KzN Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Vreau sa fac o revizie la un Aveo 2007, 1,4 16v, 69 kw si toți vânzătorii de piese imi dau 5l de ulei ca cica intra 4.5 l in mașina dar în cartea mașinii scrie clar 3,75 inclusiv filtru de ulei. Am sunat la o reprezentanta care mi-a zis ca intra 4 l. Acum eu pe cine sa cred...? La ultima revizie "specialiștii" mecanici cu calculatorul in fata au insistat sa bage 4.5 l in mașină si m-am trezit cu scurgeri pe la garnitura capacului culbutorilor (poate aste e cauza???). E cineva care sa imi spună cat ulei intra in mașină? Aaaaaaaaa...si vreau sa schimb si cureaua accesorii....pe net gasesc curea transmisie trapezoidala si curea transmisie cu caneluri... de care sa iau? Mulțumesc! Link to comment
wwillym Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 3.75 L, deci un bidon de 4L este suficient, iti mai ramane si de o eventuala completare. Pentru curea de accesorii, ai nevoie de cea cu caneluri, atentie insa, sunt 2 dimensiuni, in functie de nivelul de echipare al masinii, adica, are sau nu AC. Pt modelele cu AC, trebuie cureaua mai lunga... 1873mm lungime. Link to comment
KzN Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Multumesc mult! Banuiam ca in carte scie bine...apropo nivelu mare de ulei poate cauza scurgerea de ulei oe la capac culbutori? Link to comment
Salex Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Poate ! Si nu numai pe acolo. Faza este ca orice motor are o joja ... 1 Link to comment
KzN Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Pe care un mecanic ar trebui sa o foloseasca in loc sa creada orbeste un calculator.... pe bune...la ultima revize era sa ma si bata mecanicul cand i.am zis ca intra 3.75l de ulei. "Cum dom'le daca aici scrie 4.5????" M-iam zis ca stie mai bine, doar asta face toata ziua... Link to comment
Salex Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Un mecanic la care o informatie de pe un calculator este mai credibila decat ce ii spune direct constructorul masinii (in cazul tau, joja) mie mi-ar ridica semne de intrebare. Daca era asa de scrupulos, nu dadea crezare unei informatii aparute cine stie de unde ci ar fi consultat cartea de service a masinii. Putea sa o citeasca si in format electronic, daca tot era asa de pasionat de calculatoare. Caz in care, evident, ti-ar fi dat dreptate. Mersul cu prea mult ulei poate sa dauneze datorita supra-presiunii generate in sistem. Pierderile pe la capac sau alte garnituri sunt cele mai "usoare" urmari. Link to comment
KzN Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Deci acei 700 ml in plus pot dauna grav? Am oricum pierderi si pe la simeringul de la axul cu came pe care o sa il inlocuiesc cu distributia. Alte probleme grave pot aparea? Mentionez ca de 30 000 km merg cu 4.5 l de ulei ( acelasi service ). Alte simptome altele decat acele sxurgeri nu are masina... Link to comment
cris06 Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Normal ca surplusul de ulei (prin marirea presiunii) solicita garniturile si simeringurile si (scrie in manual) poate distruge catalizatorul. Scoate urgent surplusul de ulei! Link to comment
KzN Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Ok...ms Tocmai mi-am dat seama... de ceva timp rulmentul de presiune suiera cand calc ambreiajul...poate avea vreo legatura?adik vreo pierdere de ulei pe la un simering din spatele motorului? Link to comment
KzN Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 (edited) Update: schimbat distributia cu pompa de apa, garnitura capac culbutori... simeringurile nu a fost nevoie... mecanicul a zis ca nu pierde "pic" de ulei pe acolo... Problema e alta... inainte de distributie auzeam la relanti un suierat la rece in partea din fata a motorului (adica partea dreapta a masinii) pe care il puneam pe seama pompei de apa neschimbata pana acum DAR il aud in continuare... singura cauza pe care o vad e cureaua accesorii pe care nu am schimbat-o. Poate fi si altceva mai grav???Cand am luat masina de la service nu am observat deoarece motorul era cald. Edited November 18, 2015 by KzN Link to comment
Mircea Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 TOPIC INCHIS. Initiatorul l-a facut varza, pentru fiecare din problemele enuntate exista discutii deja create pe forum. Link to comment
Recommended Posts