aurightus Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Buna seara ! De cand a venit frigul si necesitatea utilizari instalatiei de incalzire este aproape zilnica am constatat ca atat pe interiorul parbrizului cat si pe geamurile laterale fata , apare ceva ce initial am crezut ca-i doar aburul datorat diferentei de temperatura . Cu timpul insa , "aburul" s-a dovedit mult mai consistent pentru ca de fapt este o pelicula fina , dar vizibila de "ceva" ... Instalatia functioneaza corect , am caldura , se comuta aerul catre parbriz , habitaclu si partea de jos a habitaclului dar ma deranjeaza acea pelicula . Cat timp nu pornesc incalzirea si merg doar cu aerul rece , totu-i OK , problema arare in momentul in care trec pe "aer cald" , M-am cotopenit in interiorul habitaclului , in partea din fata , sub bord in incercarea de a gasi eventuale urme de scurgere de lichid , dar totu-i "curat - uscat" . Ma dusesem cu gandul la un furtun crapat , chiar si la radiatorul de incalzire ( la care inca n-am ajuns ) , ca posibile cauze ale problemei mele dar lipsa unui garaj incalzit si a timpului , mi-au limitat incursiunea in instalatia de climatizare .Poate cineva dintre dumneavoastra sa fi intalnit o situatie asemanatoare si sa ma lamureasca , altfel ma vad nevoit sa demontez intreaga instalatie ! Va multumesc anticipat ! Aurel Link to comment
smv Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Pai constata mai intai daca scade lichidul de racire in vasul de expansiune. Urmareste cu rabdare acest lucru. Apoi, daca este antigel, are un miros caracteristic si are gust dulce. In mod normal, daca pierderile pe la radiatorul de climatizare sunt insemnate ar trebui sa existe scurgeri sub masina. Link to comment
cris06 Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 @ aurightus: Eu cred ca e umezeala acumulata in masina. Uita-te sub izolatia poliuretanica de sub pedalier, la podeaua masinii si ai sa te "sperii"ce gasesti acolo. Incearca, peste zi, sa lasi usile deschise sau macar geamurile pt eliminare condens. Ai folie pe geamuri? Link to comment
tunning4life Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Degresate geamurile si date cu gel de ras. Asta ca solutie provizorie Link to comment
kikosro Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Daca cumva are o tenta de albastru sa sti ca o am si eu de cand a dat zapada si ma intreb oare de la ce este . Link to comment
aurightus Posted November 29, 2015 Author Share Posted November 29, 2015 Domnilor , trebuie sa recunosc , sunt uimit de amabilitatea cu care mi-ati sarit in ajutor ! Va multumesc ! Acum , asa cum mi-a recomandat cris06 , o sa ma ocup de partea cu umezeala , pentru ca se pare ca , daca nu sesizez pierderi de antigel ( in rezervor nivelul ramane constant , iar pelicula pe care o sterg nu are gust dulce ) si nu am folie pe geamuri , atunci singura varianta se pare ca ramane cea cu umezeala . Inca o data va multumesc si m-apuc de treaba ! Va tin la curent ! Urati-mi SUCCESURI !!! Link to comment
dae-woo-doo Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Referitor la instalatia de climatizare (A/C) a unui Cielo SOHC/8v din '99, am si eu o intrebare: Se pot demonta (inlatura definitiv) toate componentele acestei instalatii? Eu folosesc aceasta masina doar ocazional si nu am nevoie de A/C (ventilatia clasica este suficienta). In plus, am observat ca s-ar "aerisi" foarte mult compartimentul motor fara componentele acestei instalatii de climatizare. Primul pas l-am facut deja: am indepartat radiatorul A/C, pentru a beneficia instalatia de racire a motorului de o ventilatie naturala mai buna . Deasemenea, sunt o multime de alte conducte de care ma tot impiedic atunci cand vreau sa intervin la motor. Reformulez intrebarea initiala: este vreo componenta de-a sistemului de climatizare (A/C) _indispensabila_ functionarii normale a masinii? Sau pot fi inlaturate complet? Multumesc anticipat pentru orice informatie. Link to comment
smv Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Faptul ca ai inlaturat condensatorul (radiatorul din fata) si masina nu a suferit nimic, dovedeste ca poti desfiinta si restul componentelor AC fara a avea probleme. 1 Link to comment
dae-woo-doo Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Deocamdata, masina este cu chiulasa scoasa, deci nu stiu daca "merge". Oricum, multumesc pentru confirmare! Totusi, compresorul (respectiv fulia acestuia) se afla in circuitul curelei de transmisie.. nu cred ca pot sa le demontez. Deci altceva nu mai interfa cu functionarea masinii? Cu circuitul de racire etc? Link to comment
Corneda Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Compresorul are curea separata ce nu mai antreneaza nimic altceva. Scoti cureaua si compresorul fara probleme. Ramai cu o singura curea, cea de la alternator. 1 Link to comment
smv Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Exact ce a spus colegul @ Corneda. Link to comment
dae-woo-doo Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Da, multumesc! Am scos azi si compresorul, si vasul ala de expansiune(?) de langa baterie.. dar mi-a ramas o teava care intra undeva sub bord (erau doua, una am reusit s-o desfac). Daca tot nu merge (nu prea am cum sa bag cheia), cred ca o tai (ii las vreo 5cm). Btw, acum mi se pare ca e atat de mult spatiu ca ar mai incapea un motor. Link to comment
smv Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 E teava ce duce in vaporizator. Las-o in pace acolo, daca nu incomodeaza. Poate vreodata vrei sa refaci AC-ul si daca o tai... Link to comment
dae-woo-doo Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Aha.. deci cum demontez vaporizatorul?! (apropo.. cred ca nici nu mai avea freon in instalatie.. n-am mai folosit A/C de peste 10 ani) Link to comment
gowriel Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 daca e vorba de piesa din interior(mereu confund condensatorul cu vaporizatorul la A/C) atunci o sa trebuiasca sa dai bordul jos... eu doar asa am dat jos vaporizatorul ca oricum era degeaba instalatia A/C... nu functionase de mult timp si oricum lipsea condensatorul/radiatorul din fata tot asa ,de mult timp si nimeni nu astupase tevile alea ce duceau in compresor... posibil sa mai vrei A/C ,eu deja cu caldurile astea "mici" ma resimt . acuma,e posibil sa si racesti daca iesi si intri din masina cu A/C pornit iar afara sunt 34 grade celsius... eu m-am "resemnat" si am renuntat la el! ma ventilez bine cu ventilatoare si asta e situatia! cand ajung acasa schimb hainele si fac un dus,et voila: sunt ca nou! 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now