Viktor Posted January 23, 2018 Share Posted January 23, 2018 Cel mai probabil scaunele provin de la o donatoare cu volan pe dreapta. Ori ba? 1 Link to comment
Dj_Dark Posted January 23, 2018 Share Posted January 23, 2018 (edited) Bravo, abea astept sa vad ce iese Si cu placere Eu am descoperit intre timp ca blocul pentru c20xe, c20ne si ala de leganza/nubira nu stiu codul, sunt interschimbabile. Nu sunt la fel dar diferentele sunt minore. Presupun ca si asta de seh e tot aia. Diferentele de cai sunt din pistoane si chiulasa. Si daca tot ai si tu ceas de compresie yato as vrea sa facem o comparatie sa vad cat s-a decalibrat al meu, daca s-a decalibrat de la explozia aia minune. Edited January 23, 2018 by Dj_Dark 1 Link to comment
Mihai.Ionita Posted January 23, 2018 Share Posted January 23, 2018 (edited) @Ches Mersi frumos! @Viktor Ai dreptate, sunt de pe una cu volanul pe partea gresita. @DjDark Merge si bloc cu pistoane de t22sed, 2.2-ul de leganza. Are tot 86 alezaj, dar are 94.6 cursa pistoanelor. Doar ca-s cam rare. Cred ca merge pusa chiulasa de ne/xe si pe x22xed, dar nu sunt sigur. Sunt foarte interschimbabile. Eu as putea pune chiulasa de 18e, un 1.8 de 115cp. Doar ca nu am admisie si clapeta, are clapeta in 2 fluturi, ca la xe-ul tau. Ceasul de compresie l-am imprumutat de la un prieten, nu e al meu, dar cred ca mai pot face rost de el. Ma anunti cateva zile inainte. Edited January 23, 2018 by Mihai.Ionita Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Mai adaugam o poza la colecția de piese. Sa vad cum se așează cu ce am pe masina si cat e nevoie sa tai sa-i adaptez Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Azi a fost o zi productiva. Am desfacut motorul sa vad ce e in el si ce trebuie cumparat sa-l pun pe masina: Un strat gros de negreala, calamina, habar-n-am ce e. Bujiile erau si ele afumate de cand i-am verificat compresia, inainte sa-l iau. Am spalat un singur piston, mi-a luat vreo 2 ore, urmeaza si celelalte 3. La chiulasa mai am de frecat, nu ramane asa. Curat si porturile, ca e jale si acolo. Plus pe supape, pe partea cu porturile. Au ramas depunerile alea, si habar-n-am ce sunt. Revin la depuneri mai tarziu. Cuzinetii arata bine zic eu, astea-s poze cu cei 2 de biela de la cilindrul 4. Stiam ca desfac unul singur, si am zis sa ma indepartez de pompa, desi cred ca arborele isi ia ulei de la jumatate, prin cuzinetul de palier. Ceva lamuriri aici ar fi binevenite. Nu cred ca-s de schimbat. Arborele arata foarte bine, nici o zgarietura vizibila/care sa se simtă la unghie. Segmentii stateau foarte bine: intre 0.4 si 0.45 sus, sub 0.4 la "o fusta de piston adancime". N-am continuat sa caut, probabil era peste 0.35 acolo, mi-a placut ce am vazut si am trecut mai departe. Manualul haynes de astra f zice pentru c20ne ca deschiderea segmentilor trebuie sa fie pana in 0.4, deci nu-mi fac probleme. Compresia a iesit foarte bine, ma asteptam sa stea treaba asa. Revenind la depunerile alea, am gasit in 2 cilindri, 1 si 4, usoare urme de coroziune. Se simt la deget, dar mai putin decat "buza" de la marginea superioara a pistonului. E acolo, e vizibila, dar nu pare sa influenteze prea mult. Parerea mea e ca nu afecteaza cu absolut nimic, probabil sunt acolo de cand a stat masina pe dreapta (de vreo 3 ani era nepornita), am gasit pistoanele mai sus decat erau urmele astea. Poze din pacate nu am, nu înțeleg de ce nu le gasesc in telefon. Fac cu prima ocazie si postez. Chiulasa pare a fi in stare cel putin decenta. Nitrodiluantul a umezit usor tot stratul de negreala din portul de evacuare, jumatate de cm dupa 10 minute, ceva mai putin de-atat pe admisie. Curios este ca mizeria de pe langa supapa de admisie s-a luat imediat, cea de pe partea cu evacuarea e dura. Se vor pasui supapele, alte simeringuri, nu e aici problema ei. Problema ei este ca cineva a luat din ea destul de mult. Manualul zice ca trebuie sa aiba intre 95.75 si 96.25mm. Am gasit un african pe un forum (Africa de sud, multe kadett e-uri acolo) care zicea ca a lui avea fix valorile astea, una la un capat, una la celalalt capat, cand a dat-o jos de pe motorul nedesfacut vreodata. A unui prieten, masurata pentru comparatie, avea 95.4 si 95.5, a mea avea 94.3 si 94.4 la pistoanele 1 si 4. Adica imi lipsesc 1.45mm din chiulasa. Niste calcule facute de britanici aproximau destul de exact 0.1mm luati din chiulasa cu cresterea raportului de compresie cu 0.1 unitati. Adica eu daca scap fara sa fie nevoie sa ii iau fata plană, o sa am un raport de compresie de 10.7:1 cu pistoanele de c20ne (cele ce-s montate in bloc momentan) si 11.5:1 cu pistoanele de 20seh (pe care le am separat si pe care voiam sa le pun. Aici discutia e lunga, dinamic compresia va scadea pana pe la aprox 3000rpm, axa cu came de 18e are overlap mare, ceea ce face raportul efectiv de compresie mai mic in turatie mica, unde e o problema cu avansul la aprindere. Dar am un segment intre 3000 si 3300 unde harta actuala de avans inca e in ascensiune pe acceleratie la fund. Nu stiu ce o sa se întâmple acolo, sper sa n-am un gol in putere, trebuie vazut. Avansul total se regleaza din delcou, deci daca nu ii place ceva, se remediază. Pistoanele de 20seh nu vor ajunge in motor, putetea nu se face doar din compresie, si pentru masina condusa zilnic nu vreau sa risc sa ajung in zona in care e prea comprimat motorul. Imi ajung 10.7:1. Cu supapele nu am probleme, aceeasi sud-africani spuneau ca de la 3mm luati din chiulasa in sus apar problemele de supape in pistoane. Ambreiajul e refacut in kevlar, s-a luat fata dreapta pe volanta (usurata anterior cu vreo 2kg) si placa de presiune veche. Se schimba si pompa de apa, nu doar cureaua de distributie, intinzatoare n-are, si nici role, deci distributia cu pompa de apa e pana in 140 de lei (31 cureaua conti+putin peste 100 pompa hepu). Antigel hepu g12, ulei motul 5w40, garnituri de chiulasa, admisie, evavuare, simering arbore (partea cu cutia de viteze), simering ax came (partea cu distribuția), simeringuri supape, rulment de presiune, pana in 1000 de lei. 400 ambreiajul cu rulment nou, 570 restul menționate mai sus. In 2 saptamani ar trebui sa urce pe masina, revin cu detalii pe masura ce se lucrează. Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk 1 Link to comment
mirceajo Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 Pistonul ala pare corodat, vezi cum ies si celelalte. Eventual vezi cat costa si noi, just in case Spor! Link to comment
Dj_Dark Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 Negreala aia e ulei ars, sau s-a mers subturat si pe distante scurte. Daca segmentii zici ca sunt bine probabil simeringurile de supapa sunt plastic. Abea astept sa vad proiectul finalizat , bafta in continuare. Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 (edited) La raportul ala de compresie, am o vaga banuiala ca s-a umblat la debitmetru sa îmbogățească amestecul. O sa vad cand dau supape afara. Mersi de urări, si spor la rodaj si tie! Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Edited February 20, 2018 by Mihai.Ionita Link to comment
Dj_Dark Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 Ah, btw, apropo de arbore, eu stiam ca isi ia ulei pe la palierul 1 cel mai aproape de pompa si la mijloc trimite catre chiulasa, deci nr 4 este teoretic cel mai afectat, acolo trebuie verificat, so ai facut bine 1 Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Pistonul ala pare corodat, vezi cum ies si celelalte. Eventual vezi cat costa si noi, just in case Spor!E vreo 170 de lei unul nou, nu prea are sens sa le iau noi. Revin cu poze si la celelalte dupa ce se curăță Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 (edited) Gata curățatul. N-am facut poze si la celelalte pistoane, doar ala avea urmele alea dubioase. Si e pistonul din cilindrul cu probleme. Din ce vad, pare sa fi fost ruginit înainte, si sa fi mers asa in continuare Restul arata normal Doar că asta pare sa aiba ceva puncte ciudate prin el Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Edited February 26, 2018 by Mihai.Ionita Link to comment
Dj_Dark Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Mda, arata dubios rau, il bagi la hornuit ceva? Sau set si talpa? Stiu eu niste baieti pentru hornuit daca te intereseaza, ieftin Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 (edited) La ultimul cilindru am facut 2 poze. De-aia-s 5 ). Era frumos sa fie-n mai mult de 4, orice era mai bine Nu-i fac nimic momentan. Nici macar set, ca-i bun ce-i pe pistoane. Se asambleaza cu prima ocazie. In cel mai rau caz pisca niste ulei pe cilindrul ala, dar n-o sa se vada pe toba si tot rotund o sa mearga Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Edited February 27, 2018 by Mihai.Ionita Link to comment
Dj_Dark Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Pai de ce l-ai mai desfacut? Trebuia sa il pui asa cum e ca mine, sa observi problemele si dupa il desfaceai. Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Nu știam ce gasesc in el. Plus ca nu il urcam cu axa lui cu came. Si ca s-o schimbi tre sa-l desfaci, n-ai cum altfel. Daca gaseam segmenti dusi ii schimbam si pe-aia. Da' astia au fost goetze pusi noi, n-a mintit fostu' proprietar Au ajuns si astea. Se fac 2 motoare din ce-i acolo Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk 1 Link to comment
cris06 Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Ai grija cu pompa de apa Hepu. Eu am luat plasa! Dupa 50000 km avea scurgeri de antigel la presetupa. Are vreo eticheta in cutie sau scris clar pe ea "Made in ..."? Uitat-te putin pe seitul lor. Link to comment
Mihai.Ionita Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 (edited) Te referi sa fie contrafacuta? Tind sa cred ca asta nu e, uita-te si tu la poze si da-ti o parere Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Edited February 27, 2018 by Mihai.Ionita Link to comment
Dj_Dark Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 De-asta am luat si eu, nici mie nu mi-a parut ca seamana cu ce facea hepu odata, time will tell, sper sa nu fie cazul. Link to comment
Viktor Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 O stanta din aia cu "hepu" am si io. Link to comment
Salex Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 +1 la lista celor dezamagiti de pompele Hepu ! In conditiile in care schimb pompa de apa la fiecare schimb de distributie, Hepu a fost singura pompa care a inceput sa prezinte scurgeri la cca. 45.000-47.000 km. Nu ceva grav insa nu as mai merge acum pe Hepu ! Link to comment
Viktor Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Probabil sa mearga mult si bine pompa asta. Cind o cade ... cade si se inlocuieste. Nici o alta pompa (ori vreo alta piesa) nu prezinta garantia a peste suta de mii. Au mai fost exemple de termostate performante ce si-au dat duhu inainte de vreme, curele transmisie rupte aproape de noi s.a.m.d. De-i alergata vreo 4 ani, tot ii bine . Link to comment
ches Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 (edited) Mecanicul mi-a spus ca trebuie sa fiu atent cu pompele de apa, sa nu fie fabricate cu mai mult de 1 an inainte atunci cand este montata, altfel nu vor fi fiabile. Edited February 28, 2018 by ches 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Am pompa Hepu de vreo 7 ani pe masina (da, stiu, era bine sa o fi schimbat...), fara probleme. Dar... e f posibil sa fi scazut calitatea in ultimii ani. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now