adimfx Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Opel Ampera-e, masina 100% electrica pe care Opel o va lansa pe piata in al doilea trimestru al anului 2017, are o autonomie de peste 400 km, conform standardelor de masurare NEDC, a anuntat producatorul auto german. Opel indrazneste chiar sa arata cum sta Ampera-e fata de rivalii directi. Articolul complet pe 0-100.ro Link to comment
Viktor Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Plictisitoare utilaje tre sa mai fie ... Nu tu un zbirnait, nu tu o bataie de tachet, nu tu un nor de fum in urma ta ... 1 Link to comment
mr_ Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 (edited) Oare mai pune cineva botul la ciclul NDEC? Pana si dinozaurii din politica au inceput sa se prinda ca e complet nerealist si il vor inlocui cu wltp intr-o prima faza... Edited September 14, 2016 by mr_ Link to comment
VAXXi Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Plictisitoare utilaje tre sa mai fie ... Nu tu un zbirnait, nu tu o bataie de tachet, nu tu un nor de fum in urma ta ... Se compenseaza tristetea prin cuplul ala disponibil maxim de la 0 rpm Link to comment
Viktor Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 De-ar fi sa aleg intre "noua generatie" si Skoda din anii 80, cu siguranta varianta a 2-a as alege-o . Cu mare drag ramin la mornaitul clasic a calutilor putere . Sau torsul si placutul miros a gazelor de diesel ... Am mers in trecut cu o Honda hibrida (pasager fiind) si zau de n-as fi preferat o raba de 16 T. Personal, nu ma coafeaza si le dau cu minus "noutatilor". Link to comment
Salex Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Citeam astazi opinia lui Gorden Wagener, Daimler AG "Conducerea a fost o placere de-a lungul ultimilor 130 de ani si va ramane asa pentru urmatorii 130 ....". Am rupt putin citatul din context, se referea la conducerea autonoma, nu restrictiv la automobilele electrice. Insa putem extrapola ! Dupa parerea mea, automobilul electric nu va deveni atractiv pentru publicul larg (adica acel cumparator care se uita la promotia de Renault Fluence, cea de max. 10000 EUR) in urmatorii 15-20 de ani pentru ca: 1. pretul de achizitie este mult mai mare (enorm ?!) raportat la o aceeasi clasa 2. autonomia declarata (cea obtinuta in teste "bine facute") este dubla sau chiar mai mare fata de autonomia reala, respectiv autonomia soferului de zi cu zi 3. beneficiile imediate (costuri mai reduse, poluare "0") sunt, la randul lor, efemere sau inexistente. Nu polueaza masina in sine insa polueaza mai stiu eu ce termocentrala sau centrala nucleara .... 4. durata (reala) de "regenerare" a masinii este mare. Un drum de 1000km este perfect realizabil, mai ales in afara, intr-o singura zi folosind combustibil conventional. Cu electric se cam schimba treaba. Din nou, sa nu ne ducem spre Porsche sau Tesla ! Sunt, oarecum, conectat la domeniu deci nu ma bazez pe comunicate de presa. In plus, "scripta manent" asa ca imi asum pozitia asta . Link to comment
papie Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Corect. Daca esti in domeniu cer si eu cateva lamuriri pentru curiozitatea mea.: 1. Nu se spune nimic despre acumulator- cate incarcari suporta, cat isi pierde din randament rezultat in urma uzurii, cat costa daca necesita schimbare, cat de afectat este de temperatura ambientala? 2. Ce autonomie are masina si cum anume functioneaza cand trebuie sa stau iarna la semafor cu aeroterma (+caldura... generata tot electric probabil), stergatoarele, farurile... toate pornite? Link to comment
mr_ Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Eu in principiu sunt de acord cu Salex. Insa argumentele respective ar fi valabile pe o piata libera. Insa piata auto nu e deloc libera si exista interventii din ce in ce mai brutale ale statului in ea. Asa ca eu desi sunt de acord cu analiza, m-as feri de chestii prea categorice. De exemplu si dieselul s-a impus pentru ca asa a vrut statul, nu piata. Pentru ca i s-a permis sa polueze triplu (de la non-euro la euro 5 cel putin), ca a primit pomeni fiscale pe baza de CO2 si pentru ca taxa motorinei e mai scazuta decat a benzinei. 1. Pretul de achizitie poate deveni atractiv daca automobilul electric beneficiaza de pomana fiscala iar cel "termic" e faultat fiscal. 2. Autonomia e probabil argumentul care il tine cu adevarat pe tusa inca. Insa poate fi contracarat. De exemplu cand iei o masina electrica de zi cu zi (majoritatea face o medie de cateva zeci de km zilnic si autonomia sinistra e suficienta) poti primi si un voucher sau ceva la un sistem de car sharing sau inchiriat masini pentru vacanta pentru cateva drumuri lungi anuale. Asta rezolva si problema de la 4. 3. Beneficiile imediate din nou pot fi influentate de felul in care statul intervine. De modul in care se calculeaza taxa de drum si/sau impozitul, asigurarea, iar de poluare nici nu mai vorbim, statul calculeaza asta cum are el chef. Vezi exemplul cu dieselul cand statul a vrut sa vada doar economia de CO2 ca sa salveze pinguinii a inchis ochii la particule si la NOx-ul care omoara cetatenii de care ar trebui sa aiba grija. Link to comment
Salex Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Corect. Daca esti in domeniu cer si eu cateva lamuriri pentru curiozitatea mea.: 1. Nu se spune nimic despre acumulator- cate incarcari suporta, cat isi pierde din randament rezultat in urma uzurii, cat costa daca necesita schimbare, cat de afectat este de temperatura ambientala? 2. Ce autonomie are masina si cum anume functioneaza cand trebuie sa stau iarna la semafor cu aeroterma (+caldura... generata tot electric probabil), stergatoarele, farurile... toate pornite? Nu am spus ca sunt in domeniu ci ca sunt "conectat" la domeniu si exact problema acumulatorului o aveam in vedere. 1. Niciun producator nu iti va da aceste informatii, toti vor justifica tacerea prin faptul ca "nu poti face o evaluare pentru ca sunt conditii variate de utilizare si mediu". Ca parere personala, la un parcurs anual de 30.000km, as fi multumit sa ma tina 3-4 ani. Oricum, capacitatea va scadea in timp, dupa perioada mentionata de mine estimez un maxim de 60-70%. Costurile, evident, depind de acumulator. As estima intre 3000 si 10000 EUR, in functie de capacitate si tehnologie. Probabil (adica sigur) costurile vor mai scadea in viitorul apropiat. Deja am vazut ca, in materie de stocare a energiei, se incearca destul de mult super-condensatorii. Temperaturile f. scazute sau f. ridicate au efect negativ asupra duratei de viata a acumulatorului dar si asupra autonomiei. Ma astept ca autonomia sa scada la vreo 50% la temperaturi mici (-10*C-20*C) in comparatie cu temperaturi "placute" (20-25*C). 2. Se leaga putin de finalul punctului anterior. M-as hazarda sa cred ca, in conditii de utilizare a echipamentelor electrice mentionate, te duci la maxim 25-30% din autonomie. Cele scrise de mine nu se bazeaza pe studii "serioase" ci pe informatii adunate rasfirat in timp. Link to comment
mr_ Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 (edited) Ma intreb daca pretul bateriilor nu e nitel subestimat in analiza ta. Tesla actualmente spune ca bateriile costa pe la 200USD / kwh, insa se lauda ca vor ajunge la 100usd/kwh. Insa pana una alta aceeasi Tesla vinde powerwallul cu 3500€ si are 10kwh, asta fiind oarecum apropiat de ce ofera ceilalti (cam 400usd/kwh). Masinile astea de care vorbim noi au 60-100kwh, adica de 6-10 ori mai mult decat powerwallul de 3500€. Chiar si daca e totusi ca pretul va ajunge la 100usd/kwh asa cum promite Elon pretul unei baterii totusi va fi intre 6 si 10k si daca mai pui si taxe si TVA si alte alea ajunge destul de scump, mai mult decat te costa benzina in cei 3-4 ani. Si asta presupunand ca cererea mare va duce la ieftinierea lor prin efectul de scara, si nu la la cresterea pretului... deocamdata mizatul pe bateria la 100usd/kwh e cam vandutul ursului din padure. Edited September 15, 2016 by mr_ Link to comment
adimfx Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 (edited) Interesanta discutia de aici. Ma bag si eu un pic in seama, daca-mi permiteti. Am condus majoritatea masinilor electrice de pe piata, mai putin Tesla Model S, si Tesla Model X. In rest am mers cu Tesla Roadster, Nissan Leaf, Citroen C-Zero si Mitsibishi i-MiEV, Renault Fluence Z.E., Renault Zoe Z.E., Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy Z.E., BMW i3. La niciuna dintre ele nu mi-a fost dor de un motor pe benzina sau diesel. Masina electrica, o data ce ai condus una, e contagioasa. Fie ca are 60 CP sau 300 CP. Mai ales la categoria masini de oras, sa luam Renault Zoe Z.E. ca exemplu. Pai n-as prefera niciodata un Clio dCi in locul unui Zoe, din toate motivele din lume. Nu vorbesc de a face 1.000 km intr-o zi. Nici Clio nu e masina pentru 1.000 km/zi. Sigur, ii poate face, dar masina nu e facuta pentru asa ceva. Din punctul meu de vedere, trecerea pe electric a tuturor masinilor de oras este ideala si pe termen lung asta se va intampla. Vor ramane motoare diesel si pe benzina, in special cele de inalta performanta, pe anumite modele si la anumite marci. Exclusiv pentru ca "se poate" si exclusiv pentru distante lungi. Asa cum exista motoarele V12 si V8 azi. Nimeni nu are realmente nevoie de ele, dar sunt spectaculoase si exista o clientela pentru asta. Ele nu vor muri in era masinilor electrice, vor fi pastrate. In rest, tot ce inseamna motoare pe benzina si diesel pornind de la <1 litri pana la >2 litri vor fi inlocuite de electrice si hibride. Iar infrastructura vine foarte tare din urma http://0-100.ro/2016/11/29/bmw-daimler-ford-audi-si-porsche-vor-construi-statii-de-reincarcare-pentru-masini-electrice-in-europa-iar-mufa-va-fi-standard Salutare tuturor! Va fi mai sanatos si mai placut de condus pentru toata lumea o Corsa electrica prin oras, nu o Corsa 1.3 CDTi. O intrebare. Cati ati condus o masina electrica? In fine, as vrea sa spun doua vorbe despre BMW i3. 170 CP, 7,2 secunde pentru 0-100 km/h, sub 1.195 kg masa la gol (fara sofer). Spre comparatie, un Nissan Leaf are o masa la gol de peste 1,474 kg. Deci 279 kg in plus, avand un motor cu 61 CP mai slab (109 CP Leaf vs. 170 CP i3). http://throttlechannel.com/bmw-i3-acceleration/ Bun. Ideea e ca pana la BMW i3 nu m-a dat pe spate nicio alta masina electrica. Mi-au placut toate, dar n-am zis WOW! Ei bine, i3 are pret de pornire cat toate celelalte electrice, este cu 30-50% mai puternic, este cu 20-30% mai usor, si este facut din materiale reciclabile 100%, in uzine care folosesc energie solara si eoliana. Deci cea mai eficienta masina electrica de pe piata este gandita sa aiba un impact asupra mediului cat mai redus de la prima piulita pana la utlima suflare. Daca aveti ocazia sa conduceti un BMW i3, faceti-o. Putem sa mai dezvoltam ideea dupa. Este posibil ca si Ampera-e sa ofere o experienta de condus foarte interesanta Salutare tuturor! Edited December 7, 2016 by adimfx Link to comment
papie Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Ai expus numai partile frumoase pe care oricum nu le contesta nimeni, dar...unde sunt raspunsurile la temerile ce impiedica achizitia unui autoturism electric? Pe scurt: - pretul, durata si randamentul acumulatorului in conditii de stres - lipsa punctelor de incarcare - amortizarea costului relativ mare vis-a-vis de autoturismul cu ardere interna - costuri de intretinere PS: sunt convins ca asta va fi viitorul totusi...uite ce mai spun niste "specialisti": " Dar, pentru a simplifica lucrurile, putem pune un semn de egalitate: producerea unei mașini electrice (fără a lua în considerare sistemul de propulsie) este cam la fel de poluantă cu a unei mașini convenționale. Cât de poluantă? Nu e ușor de răspuns la această întrebare, care necesită un volum uriaș de date și informații, sensibile pentru industrie. Există, totuși, un raport ”Shades of Green”, care vine cu ipoteza că poluarea rezultată în urma producției unei mașini electrice s-ar cifra la 70 g CO2e/km pe tot parcursul vieții vehiculului. Asta în timp ce poluarea produsă în cazul unei mașini convenționale este considerată doar 40 g CO2e/km, raportul bazându-se pe factorul de transformare propus de guvernul britanic în 2012." Link to comment
mr_ Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) Eu am mers cu Zoe, Smart electric si Prius. La Zoe am facut un calcul odata si oricum o iei da cu virgula. Masina de vacanta nu e, ca ramai fara zeama si se incarca greu. Ar fi eventual utila pentru unul care baga 50km/zi mers la birou si inapoi (situatie in care un motor conventional consuma mult urban). La mine pe meleag media e 17km, insa sa supralicitam ca sa dea la calcul. Insa chiar si asa strict la Renault Zoe tot cu virgula da. In primul rand, sa faci zilnic 50km de oras mare inseamna fie ca esti masochist, fie ca ai o nevasta urata si copiii isterici si vrei sa dai cat mai rar pe acasa. In al doilea rand, 50km/zi in zilele de birou inseamna 10.000km/an. Citronelul meu consuma cam 6.5 medie. Hai sa punem 7.5. Ar veni 900E/an benzina, potentiala economie... insa nu e. Nu stiu cum e in alte parti, insa pe la mine Renault nu-ti vinde bateriile, ci ti le inchiriaza. Cu 75€/luna. Adica dai pe chiria la baterii cat dai pe benzina la o masina normala. Diferenta e insa ca citronelul a costat 11k€ nou, iar zoe incepe de la... fix dublu, aka 22K€. Curentul l-am considerat gratis, ca sunt generos, un om frumos, si cred si in conspiratiile petrolistilor aliati cu Soros care tin ascunsa electricitatea gratuita inventata de Tesla (care era dupa cum se stie dac, il chema Teslabal). Din ecuatia asta eu ies in pierdere, statul care da pomeni fiscale iese in pierdere, si in castig ies pinguinii, ursii polari si Carlos Ghosn. Eu de exemplu merg rar insa drumuri lungi, la mine o masina electrica nu se potriveste de nicio culoare. Pana la birou si inapoi am 8km, si presupunand ca i-as face cu masina calculul de mai sus ar arata mult mai urat, pretul/km la Zoe ar fi de vreo 4 ori mai mare decat la un benzinar de 1kil, fara sa vorbim de pretul de achizitie. As iesi mai avantajos cu un Mercedes W124 E500 V8 de +300CP de pe vremea lui Pazvante, care in timp nici nu se devalorizeaza si se scumpeste, ca vinul. Insa asta e teorie, in realitate cel mai avantajos dpdv al vitezei de deplasare ramane un vehicul pe doua roti cu tractiune animala. Ar merge poate un plug in hibrid. Una cu baterie relativ mica si iefina capabila sa faca 25km in trafic urban pe baterii, apoi o incarci 8h la birou, inca 25 inapoi, si o tii la incarcat peste noapte. Insa sa o poti folosit in weekend/vacanta ca masina conventioanala. Evident, daca apare o revolutie cu bateriile, sau se renunta la ele si se pune la punct altceva - gen pila de cobustibil situatia merge reevaluata. Edited December 8, 2016 by mr_ Link to comment
calinjack Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 (edited) @adimfx "si este facut din materiale reciclabile 100%, in uzine care folosesc energie solara si eoliana. Deci cea mai eficienta masina electrica de pe piata este gandita sa aiba un impact asupra mediului cat mai redus de la prima piulita pana la utlima suflare." Aici te inseli putin.poate 99 sau 98 pentru ca,instalatia elecrica se face aici in romania si nu-i nimic eco in ea sau reciclata. iata ceva interesant http://forum.softpedia.com/topic/1074271-masina-cu-celule-nano/?do=findComment&comment=20282027 Edited December 9, 2016 by calinjack Link to comment
adimfx Posted April 19, 2017 Author Share Posted April 19, 2017 Ai expus numai partile frumoase pe care oricum nu le contesta nimeni, dar...unde sunt raspunsurile la temerile ce impiedica achizitia unui autoturism electric? Pe scurt: - pretul, durata si randamentul acumulatorului in conditii de stres - lipsa punctelor de incarcare - amortizarea costului relativ mare vis-a-vis de autoturismul cu ardere interna - costuri de intretinere PS: sunt convins ca asta va fi viitorul totusi...uite ce mai spun niste "specialisti": " Dar, pentru a simplifica lucrurile, putem pune un semn de egalitate: producerea unei mașini electrice (fără a lua în considerare sistemul de propulsie) este cam la fel de poluantă cu a unei mașini convenționale. Cât de poluantă? Nu e ușor de răspuns la această întrebare, care necesită un volum uriaș de date și informații, sensibile pentru industrie. Există, totuși, un raport ”Shades of Green”, care vine cu ipoteza că poluarea rezultată în urma producției unei mașini electrice s-ar cifra la 70 g CO2e/km pe tot parcursul vieții vehiculului. Asta în timp ce poluarea produsă în cazul unei mașini convenționale este considerată doar 40 g CO2e/km, raportul bazându-se pe factorul de transformare propus de guvernul britanic în 2012." Salut! Ceea ce semnalezi tu nu sunt temeri. Sau nu ale mele - Pretul. La aceeasi suma, sa zicem 40.000 euro cu tot cu TVA nu vad de ce mi-as cumpara un BMW 120d in locul unui BMW i3. Sa nu deschidem aici discutia ca de banii aia iti cumperi 3 Logan sau mai stiu eu ce. Exista Seria 1 la 40.000 euro, sunt si mai ieftine, sunt si mai scumpe, si exista cateva zeci de clienti pe an care achizitioneaza asa ceva in Romania. - Instaleaza-ti pe mobil aplicatia PlugShare. Ai sa fii surprins cate puncte de incarcare sunt in toata Romania. Sunt de ordinul sutelor. In perioada 15 Decembrie 2016-15 Ianuarie 2017 am mers cu BMW i3 peste 1.500 km si nu am incarcat nici macar o data acasa. Stau la bloc. Unii nu fac 1.500 km nici in 2 luni. Daca eu am reusit, inseamna ca se poate. Incarci o data la supermarket si conduci 3-5 zile prin oras. E minunat. Am si scris pe larg despre experienta cu BMW i3, iti las doua link-uri mai jos: http://0-100.ro/2017/01/06/reportaj-un-craciun-de-neuitat-aventuri-cu-masina-electrica-bmw-i3-pe-ruta-bucuresti-sibiu-si-retur http://0-100.ro/2017/01/18/iarna-cu-masina-electrica-cum-influenteaza-gerul-autonomia - Amortizarea costului. Incepe in secunda 2. Nu carburant. Nu revizii. Pretul energiei electrice pentru acelasi nr de kilometri este de 10 ori mai mic, iar la o revizie obisnuita, o data la 2 ani, se schimba doar filtrul de polen. In plus, nu e prematur sa vorbim despre faptul ca o masina electrica e o afacere mai buna. Strict in privinta lui BMW i3 costul de achizitie si exploatare este la paritate cu cel pentru un diesel echivalent ca performante si pret de achizitie. Dar nu mai poluezi in oras deloc. Ai toate avantajele masinii electrice (si toate dezavantajele, desigur). Personal vad mai multe avantaje decat dezavantaje. - Costuri de intretinere. Ti-am spus. Tind spre zero. In concluzie, condu o masina electrica, eventual BMW i3. Este cea mai buna masina electrica a momentului. Calculele poti sa ti le faci si singur dupa ce conduci si intelegi un pic mai mult despre intreaga filosofie de productie a acestei masini. Bafta! 1 Link to comment
mr_ Posted April 19, 2017 Share Posted April 19, 2017 (edited) "Incarci o data la supermarket si conduci 3-5 zile prin oras" Vezi, aici e problema. Deocamdată mașina electrica e mașina de oraș. E absolut ok sa faci 1500km într-o luna. Problema e când ai de făcut 1500km într-o zi. Eu de exemplu nu mișc mașinile cu lunile, însă când o fac fac km mulți și autonomia e un deal breaker. Mașina mea din semnătura a făcut primii 40.000km cu 90 de porniri, conform datelor citite prin obd. Însă că mașina de oraș sunt absolut de acord cu tine ca una electrica e cea mai buna mașina. Însă nu e și cea mai buna soluție. Nu merge mai repede în oraș și nu se parchează mai ușor decât alta mașina. Eu personal în oraș sunt adeptul bicicletei, scuterului sau chiar talpa, care rămân mai practice, rapide și mai ieftine decât orice mașina, fie ea și electrica. Iar în orașele cu apa calda ai transportul în comun care e o optiune mai interesanta decât orice mașina. La mine în sat biletul de transport e 1.4e iar ora de parcare începe de la 2e. Astea fiind spuse, pana nu se inventează bateria care se încarcă in 5 minute cea mai buna soluție rămâne un plug-in hybrid. O autonomie de 40-50km electrica e suficienta pentru frecusul urban zilnic și o baterie din asta (10-15kwh) o încarci fără probleme la o priza obișnuită într-o noapte sau o zi de birou. Și are si un motor termic care să-i permită sa facă și un drum lung, la care partea electrica sa contribuie doar la recuperarea de energie. Discuția legata de preț e mai complicata întrucât preturile astea nu-s reale, statul își baga nasul și piața e puternic distorsionata. Deocamdată mașina electrica e un exotism marginal, însă când va deveni majoritara (eu abia aștept) sunt convins ca vor găsi motive s-o taxeze la fel de urat cum sunt taxate acum astea cu zeama de dinozaur Edited April 19, 2017 by mr_ 1 Link to comment
Salex Posted April 19, 2017 Share Posted April 19, 2017 In polemica legata de masinile (pur) electrice m-am gasit intotdeauna pe o pozitie similara celei descrise de mr_ mai sus. Pur si simplu nu imi permit sa fac 12 ore pana la Sibiu (drum pe care il fac frecvent, de nevoie, in cel mult 4 ore !). In plus, dupa parerea mea, masinile electrice mai au de trecut niste teste reale, nu de laborator. Astept cu interest niste statistici care sa indice costurile la 100.000km sau, sa zicem, la 5-6 ani. 1 Link to comment
mike.omega Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Trecand peste placerea de a auzi cum toarce un motor cu 6 cilindri in linie si 2 carburatoare, ma intreb si eu: ce familie din Romania are 40000 de euro de dat pe o masina cu destinatie exclusiv ptr oras si pe care o pot folosi maxim 2 din cei 3-4 membri? Sau altfel spus, cine da ptr deplasarile din oras pe urmatorii 10 ani minim 40000 de euro? Pai mai scuzati, dar cu 4000/an de euro cred ca mai bine merg cu taxiul, electric sau nu, uber sau nu. De mers pe 2 roti sau 2 picioare acolo unde se poate, nici nu mai zic. Sustin ideea lui Mr in ceea ce priveste lipsa de autonomie. Am un prieten care face ~40000 de km pe an, prin toata tara. Ce argumente poate avea un I3 ptr el? Cand omul parcurge Constanta-Arad intr-o singura zi? Oare cum s-ar simti cineva la 1.90 inaltime si 110 kg dupa 12 ore intr-o ascutitoare din asta electrica? PS: nenea de care va zic are acum Superb dieselache de 170CP care consuma 5.5% mergand legal. Link to comment
Viktor Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 (edited) Hai ca consumul tre sa fie cu ceva peste ala 5.5% Mike. Nu prea poate fi impacata si varza si capra. Sa parcurgi distanta dintre cele doua puncte mentionate, intr-o singura zi, se cere un consum ceva mai mare, cred. ) Mie unu sigur nu-mi trebe ascutitoare ce nu scoate fum. Edited April 20, 2017 by Viktor Link to comment
Recommended Posts